روانشناسی رنگ زرد

در دنیایی که درآن زندگی می کنیم رنگ ها تاثیرات بسیار مهمی دارند. رنگ ها می توانند تفکرات شما را تغییردهند و واکنش هایی را ایجاد کنند. می توانند احساسات شما را تحریک کنند یا آن را تسکین دهند حتی میتوانند فشار خون شما را بالا یا اشتهای شما را سرکوب کنند با استفاده از روش های صحیح ، رنگ می تواند حتی در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کند. در این مقاله به تحلیل و روانشناسی رنگ زرد میپردازیم:

رنگ زرد،رنگ انرژی بخش

رنگ زرد جز رنگ های پرانرژی به حساب می آید که بیان کننده حقیقت و نور،رنگ هوش، ذکاوت، فهم و دانايي است. زندگی در فضایی با رنگ زرد انسان را بسیار فعال و پرشور و حرارت می سازد. از رنگ زرد برای افزایش قدرت یادگیری در افراد استفاده میکنند و معمولا در مکان هایی که قصد ایجاد انرژی و شور و شوق و هیجان را دارند از رنگ زرد استفاده می کنند البته از این رنگ به عنوان علامت خطر و احتیاط و هشدار هم می‌توان یاد کرد.

زرد در طبیعت

رنگ زرد درخشان ترین رنگ ها و مادر طبیعت است.این رنگ شادی و خوش بینی ، روشنگری و خلاقیت، آفتاب و بهار است و بیشتر از هر رنگ دیگری توجه ما را به خود جلب می کند.در طبیعت، رنگ زرد رنگ خورشید، گل آفتابگردان، قناری و زنبور و … است.

رنگ زرد چه معنایی دارد

تاثیر رنگ زرد در سلامتی

رنگ زرد باعث تقویت ماهیچه ها، سیستم عصبی ،گردش خون بهتر ،افزایش فعالیت های بدن مانند کبد، کیسه صفرا، بهبود سوء هاضمه، تسکین دردهای التهابی مفاصل، بافت های پیوندی، درد مفاصل، روماتیسم، نقرس و … می شود. بعلاوه این رنگ فوق العاده تاثیر به سزایی در افزایش فعالیت کلیه دارد و موجب پاکسازی رگ های خونی می گردد جالب است بدانید بيماران گوشه گير، درونگرا و بي حال را با تاثير مداوم رنگ زرد، فعال مي کنند.

روانشناسی رنگ: رنگ‌ها چگونه بر روحیه، احساسات و رفتارها تأثیر می‌گذارند؟

زرد در معماری

استفاده از رنگ زرد در معماری خواستار جسارت خاصی است چرا که خیلی از مردم شجاعت استفاده از این رنگ را در ترکیب دکوراسیون خود ندارند. بهتر است در قلب خانه خود از این رنگ زیبا استفاده کنید چرا که از دید فنگ شویی رنگ زرد جریان مثبتی را درخانه شما به ارمغان می اورد و به سادگی شاهد انتقال حس گرما و سلامت در تمام بخش های خانه خود می شوید.

رنگ زرد باعث روشن شدن، جذابیت و چشم گیرشدن فضای شما می شود اما باید این را بدانید که درفضاهایی مانند اتاق خواب باید از رنگ های ملایم تر استفاده نمود چرا که رنگ های  تیره تر مانع خواب اسوده شما می گردد.

رنگ زرد در روانشناسی چه معنایی دارد

رنگ زرد را دوست دارید؟

علاقمندان به رنگ زرد ذهن تجاری وکسب و کاری خوبی دارند و رهبران خوبی می شوند و می کوشند تا در زمینه های که نیاز به توانایی ذهنی دارند موفقیت کسب کنند و به دیگران بیاموزند.این افراد معمولا افراد منظمی هستند و پیش از هر کاری آن را تجزیه و تحلیل می کنند.این افراد معمولا افرادی لجوج هستند. زنانی که به رنگ زرد علاقه دارند ترجیح می‌دهند به جای مادر بودن و خانه داری، بیشتر دستی در کار تجارت  داشته باشند.

ست کردن زرد با چه رنگ هایی ترکیباتی جذاب میدهد؟

رنگ زرد یک رنگ جذاب است که بهتر است از آن در فصل بهار و تابستان استفاده کرد.

بنفش رنگ مکمل زرد است و یک ترکیب زیبا و کامل را در کنار هم ایجاد می کنند که به شما جلوه خاصی میدهد.برای طرح هایی با رنگ خاکی ، رنگ زرد را با قهوه ای و سبز زیتونی مخلوط کنید. این رنگ به همراه سبز روشن و نارنجی، یک پالت مرکبات یا میوه ای ایجاد می کند. ست زرد-آبی و زرد -سبز نیز ترکیب رنگهای قشنگی را برای شما به ارمغان می اورند البته این را بدانید که اگر پوستتان زردی دارد از پوشیدن لباس های زرد خودداری کنید چرا که بیمار به نظر می رسید ولی اگر پوستی تیره و برنزه دارید رنگ زرد را به شما پیشنهاد می کنیم. زرد را می‌توانید با رنگ‌های نارنجی ، قهوه‌ای توتونی و قرمز درخشان تر کنید.

طیف های مختلف رنگی

3.5 | (4)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x