پای مرغ چه خواصی دارد

پای مرغ بخشی از مرغ است که غالبا دور ریخته می شود چرا که خوردن و یا گاها دیدن آن برای برخی افراد ناخوشایند و منزجر کننده است. با این حال، افرادی دیگر آن را خوشمزه می دانند و از آن برای تهیه یک سوپ یا خوراک شگفت انگیز استفاده می کنند.

پای مرغ دارای طعمی بی نظیر و بافتی نرم است. می توان آن را با مواد دیگر ترکیب کرد یا به روش های مختلفی تهیه کرد تا خوشمزه تر شود. امروزه این غذا را می توان در آشپزی آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکای لاتین یافت.

مواد مغذی زیادی از جمله پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین A، فولات، کولین، کلسیم، فسفر، امگا 3 و امگا 6 باعث ایجاد انرژی زیادی در بدن انسان می شود و همین انرژی موجب مفید بودن پای مرغ برای تمامی افراد مخصوصا کودکان می گردد.

مزایای مصرف پای مرغ

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مهم‌ترین مزایای مصرف پای مرغ برای سلامتی بپردازیم:

بهبود سیستم ایمنی

خوردن پای مرغ برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. همچنین حاوی کلاژن و برخی مواد معدنی مانند مس، منیزیم، فسفر، روی و همچنین کلسیم است.

پای مرغ چه خواصی دارد

برخی از این مواد معدنی برای غلبه بر بیماری ها مفید هستند. بنابراین با مصرف مرتب آن می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

 جوانسازی پوست

پای مرغ سرشار از کلاژن است که برای پوست مفید است و به پوست کمک می کند سلول خود را بازسازی کند و آن را از آسیب حفظ کند. همچنین باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شده و از پیری زودرس که باعث چروک پوست می شود، جلوگیری می کند. به دلیل همین تأثیر، برخی پزشکان پیشنهاد می کنند که آن را برای زیبایی پوست مصرف کنید.

استحکام مفاصل

با پیر شدن افراد، میزان کلسیم کاهش می یابد و احیاء سلول ها دشوارخواهد بود. اگر بطور مرتب پای مرغ مصرف کنیم، این مشکل برطرف خواهد شد زیرا پای مرغ دارای مواد مغذی ازجمله کلسیم است که به تقویت مفاصل و جلوگیری از پوکی استخوان و آرتروز کمک می کند و ازشکستن و درد استخوان جلوگیری می کند. به جای خرید مکمل هایی با گلوکوزامین و کندرویتین، از گزینه ی ارزانتر پای مرغ در سوپ خود استفاده کنید.

لثه ها سالم می شوند

لثه قسمت مهمی از بدن انسان است زیرا تمام مواد غذایی موجود در بدن توسط لثه ها، دندان ها و زبان پردازش می شود. بنابراین، ما باید برخی مواد مغذی را که به حفظ لثه ها کمک می کند بیشتر مصرف کنیم. مصرف پای مرغ به بهبود شرایط لثه کمک می کند چرا که حاوی مقدار زیادی کلاژن، اسید آمینه و سایر مواد تشکیل دهنده ژلاتین است.

لثه هاd سالم

بهبود زخم را تسریع کنید

کلاژن و تعدادی از اجزای پروتئین در پای مرغ و همچنین تعدادی از اجزای آلبومین باعث می شود پای مرغ توانایی تسریع بهبود زخم و همچنین رفع آسیب های سلولی را داشته باشد. علاوه بر این، خوردن پای مرغ به بدن کمک می کند تا توانایی خود در حمله به عفونت را افزایش دهد. آسیب به سلول ها دراثر عفونت به سرعت متوقف می شود و بدن در مبارزه با حمله باکتری های موثرتر عمل خواهد کرد.

بهبود سریع زخم ها

فشارخون پایین

پای مرغ حاوی پروتئین و کلاژن بیشتری نسبت به گوشت سینه مرغ است. پروتئین و کلاژن در پای مرغ عملکردی برای کاهش فشار خون دارد. این کلاژن می تواند سطح رنین پلاسما را کاهش دهد، به طوری که باعث افزایش فشار خون نمی شود. همچنین حاوی پتاسیم است، بنابراین افرادی که فشار خون بالا دارند در صورت مصرف پای مرغ بهترمی شوند.

بر مشکل هضم غلبه کنید

پای مرغ می تواند سوپی بسیارخوشمزه و مفید باشد چرا که تمام مواد مغذی مانند پروتئین، کلاژن، کندرویتین و گلوکزامین را در درون خود گنجانده است. این مواد مغذی مختلف برای راحت تر شدن هضم و سالم تر شدن روده ها  بسیار موثر است و دستگاه گوارش شما را سالم تر می کند.

عصاره پای مرغ

استرس را کاهش می دهد

علاوه بر این ، پای مرغ همچنین چندین نوع اسید آمینه تولید می کند که برای بدن بسیار مفید است. یکی از انواع اسیدهای آمینه که از روی پنجه ها آزاد می شود، آرژنین است. آرژنین نوعی اسید آمینه است که به بدن در رهاسازی هورمون هایی که باعث احساس پریشانی و استرس می شوند، کمک می کند.

 

ناخن های خود را سالم نگه دارید

بدن ما برای حفظ استحکام ساختار ناخن به کلاژن نیاز دارد. کلاژن را می توان در پای مرغ به فراوانی یافت، بنابراین افرادی که هر روز به طور مرتب پای مرغ مصرف می کنند،ناخن های سالم ترو قوی تری دارند.پای مرغ همچنین حاوی اسیدهای آمینه ، گلیسین وهمچنین پرولین است که این محتوا به شما در حفظ وسلامت مو و ناخن ها کمک می کند.

سلامت ناخن

حفظ تعادل هورمون

یکی از کلیدهای تعادل هورمونی ، میزان روی در بدن است. پای مرغ حاوی مقدار زیادی روی است که می تواند حداقل یک سوم از نیازهای بدن را در هر قسمت تامین کند. چربی های خوب در پای مرغ نیز به بهبود عملکرد غدد در بدن کمک می کند ، زیرا تعدادی از غدد در بدن با کمک چربی های سالم در بدن کار می کنند.

شما جوان تر به نظر می رسید

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، پای مرغ حاوی کلاژن بسیار بالایی است. در حقیقت، سطح کلاژن طبیعی موجود در آن مشابه کلاژن موجود در سبزیجات و میوه های برگ سبز است. کلاژن یکی از مواد خاص مورد نیاز برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، سالم تر شدن پوست و در نتیجه جوان ماندن و کاهش علائم اولیه پیری پوست می شود. علاوه بر این با مصرف مداوم آن جای زخم های آکنه برداشته شده و از بازگشت آنها جلوگیری می شود.

جوانسازی پوست

غلبه بر روماتیسم

برای کاهش خطر افزایش حملات روماتیسمی مصرف پای مرغ بسیار موثر است. کلاژن موجود در پای مرغ که نوعی پروتئین بافت همبند است و همچنین کلسیم موجود در ان برای روماتیسم بسیار مفید است. همچنین پای مرغ حاوی مواد هیدروکسی آپاتیت برای تقویت استخوان بیرونی و جلوگیری از شکنندگی استخوان است.

دیگر فواید پای مرغ

  • برای رژیم بسیار مناسب است.
  • مشکل آرتریت را درمان کنید.
  • برای غذای کودک و رشد شان مناسب است.
  • هوش کودکان را افزایش می دهد.
  • ضربان قلب را مدیریت کنید.

خواص پای مرغ برای زانو درد

پای مرغ از استخوان، پوست و تاندون ها تشکیل شده است، اما ماهیچه ای وجود ندارد. آنها با پروتئین، کلسیم، مواد معدنی کمیاب، کلاژن و غضروف پوشیده شده اند که به راحتی توسط بدن جذب می شوند. اینها مواد مغذی ضروری برای حرکت خوب مفصل برای به حداقل رساندن آرتروز و درد مفاصل هستند. به جای خرید مکمل هایی گران قیمت، از از گزینه ی ارزانتر پای مرغ، در سوپ یا آبگوشت خود استفاده کنید.

خواص پای مرغ برای زانو درد

پای مرغ برای نوزادان

پای مرغ سرشار از کلاژن، پتاسیم، کلسیم، فسفر، امگا3 و بسیاری دیگر از مواد مورد نیاز رشد و سلامت پوست، ناخن ها، مفاصل و استخوان های نوزادان و کودکان است. شاید برایتان خوشایند نباشد اما از خواص آن مخصوصا برای کودکان و سوپ کمکی شیرخواره ها غافل نشوید.

عصاره پای مرغ برای کودکان و نوزادان

طرز تهیه عصاره پای مرغ

  1. پای مرغ شسته و پوست کنده را به همراه پیازخرد شده و مقداری نمک در قابلمه ریخته و به اندازه کافی آب اضافه کنید تا آن ها را بپوشاند.
  2. اجازه دهید تا 12ساعت بجوشد.
  3. پاهای مرغ را از قابلمه خارج کرده و پس از سرد شدن آن را پاک کنید، سپس آب آن را از صافی رد کرده و داخل ظرف بریزید.
  4. به وسیله گوشکوب برقی آنها را میکس کرده و داخل سوپ یا خوراک خود بریزید.

طرز تهیه عصاره پای مرغ

 برای چه افرادی پای مرغ مضر است؟

اگرچه پای مرغ مواد مغذی زیادی دارد، اما از نظر کلسترول برای برخی افراد خطرناک است. افرادی که دارای کلسترول بالا یا بیماری هایی چون بیماری قلبی و چربی خون هستند نباید زیاد از پای مرغ استفاده کنند. بنابراین لازم است پای مرغ را با دوز مناسب مصرف کنیم.

در خرید پای مرغ به این نکات توجه کنید

پای مرغ فواید زیادی برای سلامتیمان دارد با این حال، موارد احتیاطی وجود دارد که باید قبل از خرید و مصرف آنها بدانیم.

مرغ های هورمونی

امروزه پرورش دهندگان مرغ زیادی وجود دارد که به مرغ ها تزریقات هورمونی می کنند تا در مدت زمان کوتاهی بزرگ شوند. تزریقات اغلب از طریق پای مرغ یا بال صورت انجام می شود و هنگام خوردن پا و بال مرغ به بدن ما منتقل می شود. این ماده حاوی مواد شیمیایی و سموم زیادی است که می تواند باعث سرطان یا سایر بیماری های خطرناک شود، بنابراین بهتر است از مرغ های محلی استفاده کنید و یا اگر در دسترس شما نیست نباید بیش از حد ازآن ها استفاده کنید.

بهداشت مرغ

ما باید اطمینان حاصل کنیم که پای مرغ تمیزاست یا نه، زیرا دارای باکتری های بسیاری است. وقتی مرغ هنوز زنده است، همیشه در محیط کثیف زندگی می کند. برای اطمینان از بهداشت مرغ، باید پا را به طور کامل شست، ناخن پاهای مرغ را برش دهیم و آن را بجوشانیم تا کاملاً پخته شود.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x