پارک ژوراسیک تهران

پارکی در منطقه‌ی سعادت‌آباد تهران واقع‌شده است که به پارک ژوراسیک معروف است. این بوستان که الهام گرفته از کتاب و فیلم پارک ژوراسیک است، با به نمایش گذاشتن مجسمه‌های متحرک از دایناسورها و حیوانات منقرض‌شده، مکانی مناسب برای یادگیری فرزندان شما با این موجود عظیم‌الجثه می‌باشد. درصورتی‌که بچه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که دیدن پارک آموزشی، گردشی و تفریحی ژوراسیک را از دست ندهید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این پارک علمی آشنا کنیم.

پارک ژوراسیک تهران

مشخصات‌ پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران، در اوایل اسفند سال 1392 در محله‌ی سعادت‌آباد تهران ساخته‌شده است. این پارک زیبا و دیدنی، تنها بوستان مصنوعی ایران است که به نمایش انواع مجسمه‌های گونه‌های مختلف دایناسورها، در ابعاد و اندازه‌های مختلف پرداخته است. مساحت کل این بوستان به 30 هزار مترمربع می‌رسد و در آن 28 مجسمه‌ی متحرک دایناسورها قرارگرفته است. تمامی مجسمه‌ها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه بوده و فرصت مناسبی را برای گذراندن یک روز خوب برای شما مهیا می‌کند.

پارک ژوراسیک تهران

ویژگی مجسمه‌های موجود در پارک ژوراسیک تهران

در این بوستان آموزشی گردشگری تفریحی، شما با مجموعه‌ای بی‌نظیر از حیوانات ماقبل تاریخ روبه‌رو می‌شوید؛ بنابراین اگر گشتی در این پارک بزنید، علاوه بر مجسمه‌ی گونه‌های مختلف دایناسورها، مجسمه‌ی دیگر حیوانات نظیر ماموت، خرس قطبی، گوریل و برخی حشرات نیز به چشم می‌خورد.

طراحان و متخصصان پارک ژوراسیک تهران، برای جلب‌توجه گردشگران و بازدیدکنندگان و همچنین افزایش جذابیت مجسمه‌ها، آن‌ها را به‌صورت متحرک طراحی کرده‌اند. بدین‌صورت که مجسمه‌ها قادرند پلک بزنند، دهان خود را باز و بسته کنند و یا دست‌وپای خود را حرکت بدهند. در این پارک حتی نحوه‌ی تولد یک دایناسور نیز طراحی‌شده است. به‌طوری‌که نوزاد دایناسور از یک تخم دایناسور بیرون می‌آید و دوباره به داخل تخم برمی‌گردد.

ویژگی مجسمه‌های موجود در پارک ژوراسیک تهران

در کنار هر یک از این حیوانات، تابلویی قرارگرفته است که اطلاعات موردنیاز در رابطه با آن حیوان مانند نام علمی، روش زندگی و … بر روی آن نوشته‌شده است. با خواندن هر یک از تابلوها، علاوه بر آشنایی با آن حیوان، به اطلاعات علمی شما افزوده می‌شود.

ویژگی پارک اسپایدر در بوستان ژوراسیک تهران

ازجمله جاذبه‌های دیدنی پارک ژوراسیک تهران، بخش اسپایدر آن می‌باشد که در نوع خود در ایران و خاورمیانه بی‌نظیر می‌باشد. این مجموعه که در کنار پارک ژوراسیک قرارگرفته است، شامل ماکت‌های غول‌پیکر و متحرکی از 20 نوع حشره و بندپا (زنبور، پروانه، کفشدوزک، حلزون، مانتیس و …) و خزندگان غول‌پیکر (مار پیتون، تمساح، لاک‌پشت و ایگوآنا) می‌باشد.

شما می‌توانید تراریوم‌های بسیار زیبایی از زندگی این حشرات به همراه حشرات واقعی تاکسیدر شده را مشاهده کنید. همچنین همانند بخش دایناسورها، امکان مشاهده‌ی اطلاعات علمی مربوط به هر یک از این حشرات امکان‌پذیر می‌باشد. این مجموعه با تلفیق آموزش و سرگرمی سعی کرده است تا فضایی شاد و مفرح را برای فرزندان شما ایجاد کند.

بهترین مکان های شمال ایران برای مسافرت

امکانات موجود در پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران، علاوه بر 30 نماد متحرک و 30 نوع از انواع مختلف دایناسورها و حشرات مختلف، دارای امکاناتی نظیر سینما، میدان دایناسور سواری، کارگاه سفال، کارگاه‎های آموزشی مانند آشنایی با زنبورعسل و خرید عسل و فروشگاه برای خرید اسباب‌بازی و یادگاری دایناسور نیز می‌باشد.

همچنین در این پارک برای رفاه حال بازدید‌کنندگان امکانات رفاهی نظیر پارکینگ، بوفه، رستوران، ژوراشاپ (کافی‌شاپ مخصوص ژوراسیک) و سرویس بهداشتی نیز وجود دارد.

در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت لحظات خود در این پارک، عکس یادگاری در استودیو عکاسی این پارک بگیرید.

امکانات موجود در پارک ژوراسیک تهران

دسترسی و زمان بازدید از پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران، در سعادت‌آباد (میدان بهرود)، انتهای بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق (پایین‌تر از پارک پرواز) قرارگرفته است. شما می‌توانید همه‌روزه از ساعت 9:30 الی 21:30 از این پارک هیجان‌انگیز دیدن کنید.

هزینه‌ی بازدید از پارک ژوراسیک تهران

این پارک ویژه‌ی سنین 3 سال به بالا می‌باشد. هزینه‌ی بازدید برای افراد معمولی از پارک ژوراسیک (پارک دایناسورها و حیوانات متحرک) و اسپایدر پارک 15000 تومان می‌باشد. این در حالی است که مدارس و بازدیدهای گروهی بیش از 25 نفر، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی شامل بن تخفیف بلیط می‌شوند.

هزینه‌ی بازدید از پارک ژوراسیک تهران

سخن نهایی

هر یک از ما در زمان بچگی دوست داشتیم که اطلاعاتی در رابطه با دایناسورها بدانیم. اینکه این موجودات بزرگ و عجیب چگونه تغذیه می‌کردن و یا چگونه زندگی می‌کردند. اگر شما و یا فرزندان‌تان، مانند زمان کودکی بسیاری از افراد، علاقه‌مند به دانستن این موضوعات هستید، دیدن پارک ژوراسیک تهران را از دست ندهید.

 

1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x