طراحی داخلی آشپزخانه با کابینت ممبران

آشپزخانه زیبا، اساسی ترین قسمت یک پروژه طراحی داخلی خوب است. آشپزخانه های مدولار در طی چند سال گذشته با تکمیل انواع لوازم جانبی مختلف و جدید توانستند از عملکردی بهتر برخوردار باشند. آشپزخانه یکی از مناطق مهم خانه است . با توجه به این مسئله ، فضای آشپزخانه باید با احتیاط طراحی شود.

مهم است که به طرح آشپزخانه توجه ویژه ای داشته باشید و به محل قرار گیری کابینت ها توجه کنید.

علاوه بر این ، بعد از تصویربرداری از محل آشپزخانه ، ابعاد کابینت آشپزخانه را تعیین کنید.

برای یافتن راه حل مناسب برای طراحی کابینت، یک راهنمای ساده داریم:

  1. در اندازه گیری آشپزخانه اشتباه نکنید

نقشه کف و دیوار ، فرورفتگی ها، پنجره ها و درها ، حتی خروجی های آب و گاز را در اندازه گیری در نظر داشته باشید.

۲- از قراردادن محل انبار وسایل در آشپزخانه خودداری کنید.

3_مواد مناسب انتخاب کنید

برای اطمینان از خوب بودن کابینت ها و همچنین دوام آن ، نوع متریال مورد استفاده شما نیز مهم است!

شما می توانید انتخاب هایی از بین چوب ، ورق پی وی سی یا حتی استیل و آلومینیوم داشته باشید! PVC همچنین ” membrane finish” نامیده می شود ، ممبران در مقایسه با لمینیت ها و محصولات مبتنی بر چوب ، یک جایگزین سالم و اقتصادی است. ضد خوردگی و ضد آب بوده و نگهداری از آن آسان است!

اگر می خواهید کابینت ها سطح براق و صاف باشند ، اکریلیک ها عالی هستند! اگرچه آنها با قیمت بالایی همراه هستند!

گونه های مختلفی وجود دارد که در صدر لیست چوب های کابینت قرار دارند: بلوط قرمز ، بلوط سفید ، حصیری ، گیلاس ، افرا سخت ، توس ، خاکستر و کاج.

در طراحی رنگ آشپزخانه می توان از دو طیف رنگ، سایه های مکمل و متضاد استفاده کرد. رنگ مات روی کابینت های آشپزخانه مناسب نیست؛ اکثرا رنگی با دوام و قابل تمیز شدن را می خواهند تا چند سال نیاز به نقاشی نداشته باشند.

طراحی داخلی با کابینت

 

برخی از بهترین موارد توصیه شده برای کابینت آشپزخانه

  • آشپزخانه آکریلیک.
  • آشپزخانه PU
  • آشپزخانه ونیر
  • آشپزخانه لمینت خیلی براق
  • آشپزخانه لمینت فلزی یا مسی
  • آشپزخانه چوب
  • آشپزخانه ممبر

آشپزخانه آکریلیک


آکریلیک انعکاس بالایی دارد و براق است که ظاهری مدرن به آشپزخانه شما می بخشد. روکش های اکریلیک ضد خش هستند و پوسته پوسته، لکه دار و محو نمی شوند. آنها همیشه صاف و براق و بی نقص به نظر می رسند. لمینت ها در برابر گرما و رطوبت مقاوم هستند، بنابراین می توانند از باکتری ها حفظ شوند.

آشپزخانه PU


PU ، نوعی روکش سلطنتی است که بر روی تخته های MDF انجام می شود. این روکش براقی بالایی دارد که برای پروژه های لوکس توسط اکثر طراحان داخلی توصیه می شود.

آشپزخانه ونیر


ونیر بیشتر برای کمد و سایر قسمت ها استفاده می شود ، برخی از طراحان از آن برای آشپزخانه استفاده می کنند تا به آن حس کلاسیک بدهند. با این حال ، نیاز به نگهداری بالایی دارد.

آشپزخانه لمینت خیلی براق


لمینت های خیلی براق، انواع خاصی از لمینت ها با بافت براق هستند. لمینت جایگزین مناسبی برای پوشش اکریلیک یا PU هستند زیرا نگهداری کم و نسبتاً ارزانتر دارند. مواد پیشنهادی برای تخته MDF است زیرا سطح ناهموار تخته ممکن است روی رنگ تأثیر بگذارد.

آشپزخانه لمینت فلزی یا مسی


لمینت های فلزی ، از نظر هزینه مناسب ترین گزینه  هستند. آنها در طیف گسترده ای از رنگ های جامد ، طرح های چوبی و سایر چاپ های دیجیتالی در دسترس هستند.

آشپزخانه چوب


این روزها آشپزخانه های چوبی به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند زیرا تولید آنها گران است و ساخت آنها دشوار است. اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند از ظاهر سنتی تر و یا یک طراحی هنری برخوردار باشند.

آشپزخانه ممبر


ممبران یک فویل پلی وینیل کلراید (PVC) است که در رنگ های مات ، براق و حتی چوبی موجود است . ممبران یکی دیگر از انتخاب های محبوب این روزها است. زیرا جلوه ای خاص به چوب می دهد ، ممبران در واقع رولت های مصنوعی هستند که روی تخته های MDF چسبانده شده اند. ممبران در مقایسه با آشپزخانه های چوبی بسیار ارزان تر است.

آشپزخانه ممبر

اکریلیک یا ممبران: کدام یک بهتر است؟


یک روکش خوب همه چیز کابینت آشپزخانه است ، به خصوص هنگامی که در مورد کابینت آشپزخانه و کمد آشپزخانه صحبت می شود. آنها می توانند در طولانی مدت زیبایی فضای شما را بالا ببرند در حالی که از کابینت شما محافظت می کنند.

کابینت اکریلیک و کابینت ممبران محبوب ترین گزینه برای آشپزخانه های امروزی هستند. اگر به دنبال یک رنگ براق و خوش نما برای کمد و کابینت آشپزخانه خود هستید ، اکریلیک گزینه ای است که باید انتخاب کنید. سطح تقریباً آینه مانند آن باعث درخشش آشپزخانه شما می شود و جاذبه باشکوهی به اتاق خواب می دهد. سایه های قرمز گزینه ای محبوب برای روکش اکریلیک است.

اکریلیک: اکریلیک شیک و زیبا است. گزینه فوق العاده براق که معمولاً برای آشپزخانه های سطح بالا می باشد. استفاده از رنگ اکریلیک برای طراحی کمد های اتاق خواب باعث ایجاد فضایی مجلل می شود.

ممبران : جذابیت بالا ، منحصر به فرد است و جلوه ای طبیعی دارد. ممبران در خانه های سنتی و معاصر به خوبی بکار می رود.

جوانب مثبت و منفی انتخاب ممبران برای آشپزخانه


  1. عمر بهتر

ماندگاری ممبران بهتر از یک لمینت است.

  1. آسان برای تمیز کردن

یک پارچه و ماده شوینده برای تمیز کردن سطح آن کافی است.

  1. سخت و مقاوم

ضد آب است و در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت می کند. گزینه ای ایده آل برای هر نوع آب و هوا

  1. بدون اتصال لبه

نیازی به نوار لبه ندارد ، زیرا می تواند به راحتی طرفین آن را بپیچید.

  1. رنگ صاف

باعث رنگ صاف کمدهای آشپزخانه مدولار می شود

  1. گزینه عالی

به صورت مات و براق موجود است. رنگ ها و سبک های مختلف موجود در آن ، طراحی آشپزخانه را زیبا می کند

  1. اقتصادی

از نظر هزینه در مقایسه با اکریلیک یا UV مقرون به صرفه است.

  1. برای حفظ ظاهر و سبک به نظافت و نگهداری منظم نیاز دارد..
  2. مواظب باشید به طور مرتب در معرض نور خورشید قرار نگیرد. زیرا ممکن است رنگ آن تغییر کند.
  3. با احتیاط رفتار کنید

با گذشت زمان ممبران می تواند لایه لایه شود و استفاده از  پاک کننده های قوی باعث از بین رفتن ممبران می شود.

رنگ و گونه های مختلف اکریلیک در مقابل رنگ ممبران

اکریلیک: با رنگ‌های پر طراوت در دسترس هستند تا درخشندگی خود را بهتر کنند.

ممبران: در رنگ‌های مختلف و بافت‌هایی مات مانند ، براق و چوبی وجود دارند.

تعمیر و نگهداری و دوام اکریلیک در مقابل ممبران

اکریلیک: به دلیل طبیعت سخت ، می تواند ساییدگی و پارگی زیادی داشته باشد. لازم نیست نگران این باشید که بعد از چندین سال براقی ، رنگ و روشنایی خود را از دست می دهد.

این روکش به تمیز کردن ملایم و  منظم با آب و صابون نیاز دارد زیرا به راحتی می تواند اثر انگشت و لکه را به خود جلب کند.

ممبران: در مقابل آب و هوا مقاوم هست و این امر گزینه خوبی برای آشپزخانه ها محسوب می شوند. فویل می تواند با گذشت زمان از بین برود. همچنین قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید می تواند باعث کمی تغییر رنگ شود. درست مثل آکریلیک ، کابینت ممبران نیز به تمیز کردن منظم نیاز دارند.

تعمیر-و-نگهداری-و-دوام-اکریلیک-در-مقابل-ممبران

هزینه اکریلیک در مقابل ممبران


کابینت ممبران یک انتخاب مقرون به صرفه است. می توانید کابینت های بالایی را اکریلیک و کابینت های پایین را با روکش های ارزان تری روکش کنید.

اکریلیک برای طراحی مدرن آشپزخانه بهترین  عملکرد را دارد. از طرف دیگر ، ممبران مناسب هر دو آشپزخانه سنتی و مدرن است.

برخلاف کابینت های آشپزخانه ، کمد ها در طول کارکرد خود در معرض ساییدگی زیادی نیستند. اگر به دنبال یک اتاق خواب مجلل هستید ، یک پوشش اکریلیک می تواند ظاهر کلی را نشاط آور کند. اما اگر به دنبال یک انتخاب اقتصادی هستید ، ممبران گزینه مناسبی است.

چرا ممبران را به جای لمینیت انتخاب کنید؟


اگر می خواهید آشپزخانه خود را بازسازی کنید یا یک کمد لباس جدید بدست آورید. ممبران معمولاً به عنوان یک انتخاب اقتصادی اما در عین حال بادوام پیشنهاد داده می شود.

بهترین رنگ های کابینت برای یک آشپزخانه شادتر


بخاطر داشته باشید که قبل از تصمیم گیری در مورد رنگ ها ،  با انتخاب رنگ کابینت ها چه مقدار نور طبیعی در فضا ایجاد می شود.

برای انتخاب رنگ و طراحی داخلی آشپزخانه باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:
  • دیوار
  • کف
  • وسایل
  • کابینت

جای تعجب نیست که سفید و قهوه ای (یعنی تن چوب) محبوب ترین رنگ های آشپزخانه در طراحی داخلی آشپزخانه هستند. رنگهای سفید ، عاج ، زرد ، قرمز ، سبز ، آبی و خاکستری نیز رنگهای محبوب برای طراحی آشپزخانه هستند .

سفید

رنگ سفید رنگ پیشرو در کابینت آشپزخانه بوده است.سفید گزینه خوبی برای بسیاری از سبک های آشپزخانه است. رنگ سفید یک آشپزخانه ساده و تمیز با ویژگی های طراحی کلاسیک را ارائه می دهد.

مشکل کابینت های سفید نشان داده شدن لکه ها است. ممکن است اطراف دستگیره ها و لبه های درب رنگ زردی ظاهر شود.

کابینت با ترکیب دو رنگ

کابینت آشپزخانه با دو تن رنگ بهترین دیزاین را ارائه می دهد. به طور معمول ، در طراحی کابینت های آشپزخانه با دو رنگ ، روکش های سفید رنگی همراه با یک رنگ تیره استفاده می شود. رنگ سفید برای کابینت های بالا و رنگ تیره برای کابینت های پایین بسیار مناسب است، چون استفاده از رنگ تیره در کابینت های بالا فاصله سقف تا کف آشپزخانه را کمتر نشان می دهد.

رنگ سفید و آبی دریایی و رنگ سفید و سبز در سال 2019 مرسوم می باشند.

کابینت با ترکیب دو رنگ

خاکستری

خاکستری یک گزینه عالی برای کسانی است که رنگ خنثی را می خواهند. رنگ های خنثی برای سبک آشپزخانه دنج و کلاسیک ، با سنگ مرمر و برنج بسیار جادویی به نظر می رسند.

رنگ های تیره

آشپزخانه تاریک و کابینت تیره، نمایی شاعرانه و جالب ایجاد میکند. نگاه کلیشه ای در هم شکسته می شود و همراه آن ظرافت های مدرن وجود دارد. اگر عاشق آشپزخانه تاریک هستید ، سنگ تیره رنگ برای طراحی انتخاب کنید.

رنگ سبز

پس از رنگ سفید ، سبز یکی از محبوب ترین رنگ های آشپزخانه است. رنگ سبز کلاسیک ، آرام بخش است اگر می خواهید آشپزخانه دارای محیطی همراه با لطافت باشد ، سبز تیره را با خاکستری انتخاب کنید. همچنین برای داشتن آشپزخانه ای پر زرق و برق می توانید از رنگ های طلایی و نقره ای استفاده کنید.

رنگ-سبز

رنگ آبی

آبی رنگ دیگری است که در آشپزخانه ها به خوبی استفاده می شود. هنگامی که از سایه های روشن تر آبی استفاده می شود ، می توانند ظاهری شفاف و تمیز ایجاد کنند و برای دیوارها ، کابینت ها یا حتی سقف توصیه می شود.

آبی رنگ آسمان و اقیانوس است ، به احتمال زیاد به همین دلیل باعث آرامش هست.

رنگ زرد

مانند پرتوی آفتاب ، زرد می تواند آشپزخانه را روشن کند. رنگ زرد گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک می باشد ، و می تواند با سفید و خاکستری به خوبی جفت شود.

رنگ قهوه ای

سفید و قهوه ای (یعنی تن چوب) محبوب ترین رنگ های آشپزخانه در طراحی داخلی یک آشپزخانه هستند.

روش دیگر برای طراحی داخلی متمایز آشپزخانه، استفاده از کاغذ دیواری می‌باشد که باعث می شود آشپزخانه متمایز شود. از طرح های خنثی ظریف تا گلهای گرافیکی و سبد پر از میوه میتوان الگوی مناسب برای هر سبک آشپزخانه را ارائه داد. از آنجا که بیشتر دیوارهای آشپزخانه با کابینت و پنجره ها پوشیده شده است ، نیازی به سرمایه گذاری زیاد در طراحی داخلی آشپزخانه با کاغذ دیواری نیست.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x