بازسازی کشتی نوح با ابعاد واقعی

ساخت کشتی نوح در ابعاد واقعی، پروژه‌ای است که یک گروه مذهبی در آمریکا، از رویا به واقعیت تبدیل کرده است. به این ترتیب، گردشگران زیادی به شهر کنتاکی می‌روند تا این کشتی را از نزدیک ببینند. درون کشتی با ماکت انسان‌ها و حیواناتی که گفته می‌شود حضرت نوح با خود برد، پر شده است؛ ضمن اینکه در حاشیه آن نیز باغ وحش و زمین‌های بازی درست شده تا گردشگران اوقات خوشایندی را تجربه کنند.

طراحی و شبیه‌سازی این کشتی براساس داده‌هایی است که در انجیل آمده است. کل پروژه ساخت آن با تلاش 45 کارمند تمام‌وقت که شبانه‌روزی درگیر ساخت کشتی بودند، 18 ماه به طول انجامید. 

تامپکینز، یکی از استادکارهای ساخت کشتی گفت: «در مجموع حدود 1000 نفر روی این پروژه کار کرده‌اند.» کشتی نوح همانطور که توسط کتاب مقدس شرح داده شده، بسیار عظیم است و ماکت آن تقریبا دو برابر زمین فوتبال است. در این کشتی بیش از 100 گونه حیوان مختلف قرار داده شده است، از زرافه ها تا شیرها و ببرهای گوشتخوار، از خرگوشها گرفته تا فیل‌های غول پیکر آفریقا.

فاز اول ساخت کشتی 91 میلیون دلار هزینه داشته و محصول نهایی 155 متر طول، 26 متر عرض و 16 متر ارتفاع دارد. وزن چوب به کار رفته در آن نیز حدود 1.9 میلیون کیلوگرم است.

هر آنچه که باید درباره اهرام مصر بدانید + فیلم

ساخت-کشتی-نوح-با-ابعاد-واقعی

چند نکته باور نکردنی که ممکن است درباره کشتی نوح ندانید

  • نوح در بین دهمین نسلی قرار داشت که از فرزندان آدم و حوا بودند.
  • زندگی جالب نوح  پس از تولد 500 سالگی او آغاز شد. اندکی پس از 500 سالگی، نوح پدر شد. خدا به او فرمان داد که کشتی را بسازد. اندکی پس از سن 600 سالگی، نوح به همراه همسر، پسران و دامادهایش وارد کشتی شد. سپس خداوند سیل را نازل کرد.
    پدربزرگ نوح (969 ساله) در همان سال نزول سیل به عنوان پیرترین مرد در کتاب مقدس آمده است. زندگی نوح در 600 سالگی او بسیار جالب بود، زیرا در این زمان او و خانواده اش حدود یک سال در کشتی زندگی کردند و سپس به دنیای جدیدی پا گذاشتند. ساخت کشتی نوح به اندازه یک قرن طول کشیده است.
  • کشتی حضرت نوح یک سوم اندازه تایتانیک است. کتاب مقدس اندازه‌گیری کشتی را با ابعاد مکعب ثبت کرده است. کشتی نوح دارای 300 مکعب طول ، 50 مکعب عرض و 30 مکعب ارتفاع است. (احتمالا اندازه دقیق یک مکعب را ندانید ولی حدودا فاصله آن از آرنج تا نوک انگشت میانی انسان ، به طور معمول بین 46 تا 53.34 سانتی‌متر است).
  • برخی معتقدند کشتی نوح می توانسته بین 20 تا 40 هزار حیوان تقریبا به اندازه گوسفند را نگه دارد.
  • Arphaxad اولین کودک پس از سیل است که در کتاب مقدس ذکر شده است. مطابق انجیل فرزند پسر نوح دو سال پس از سیل به دنیا آمد.
  • در کتاب انجیل آمده است که کشتی حضرت نوح در کوههای آرارات، یک رشته کوه در ترکیه بر زمین فرود آمده است. گروه‌های جستجوی بسیاری به کوه های آرارات رفته‌اند.
5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x