با عجیب ترین میوه های جهان آشنا شوید

عجیب ترین میوه های جهان میوه‌هایی هستند که شاید نام آن‌ها را هم نشنیده باشید. مصرف تعدادی میوه در روز برای همه ما واجب است. همه ما این نیاز را با میوه‌هایی همچون پرتغال و سیب پاسخ می‌گوییم. غافل از اینکه تعداد بسیار زیادی میوه در دنیا وجود دارد که برای بدن ما بیشتر از آنچه فکر می‌کنید مفید هستند. در این مقاله ایده آل مگ قصد داریم شما را با تعدادی از عجیب ترین میوه های جهان آشنا کنیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت ببرید.

انگور برزیلی

میوه‌های این درخت بسیار زیبا هستند. انگار خود خدا آن‌ها را به درخت چسبانده است. و صد البته که همین‌طور است! درخت این میوه‌ها نام جالبی دارد. نام آن جابوتی کابا است. جالب است بدانید میوه‌ها در این درخت در حصار شاخ و برگ‌ها نیست. بلکه میوه‌های این درخت روی تنه درخت رشد می‌کنند. انگور برزیلی را نمی‌توانید در ایران بکارید. این گیاه بومی آمریکای جنوبی است. به این معنی که در کشورهایی همچون پاراگوئه، برزیل و آرژانتین می‌توانید آنها را پیدا کنید.

انگور برزیلی

لیست عجیب ترین میوه های جهان بدون انگور برزیلی ناتمام است. میزان تولید هر درخت بسیار زیاد است. حتماً شما هم فکر می‌کنید کشاورزان بسیاری در این کشورها باید مبادرت به تولید این میوه کنند. اما این‌طور نیست. درخت انگور برزیلی میوه‌های زیادی تولید می‌کند اما زمان زیادی طول می‌کشد تا درخت شروع به میوه دادن کند. ازاین ‌جهت کشاورزان رغبت چندانی به تولید این میوه ندارند. مراقبت از این درخت نیز بسیار دشوار است. بنابراین کشاورزان ترجیح می‌دهند سراغ میوه‌های دیگر بروند. میوه‌های این درخت به رنگ بنفش براق است.

زمانی که میوه‌های این درخت رسید می‌توانید آنها را همچون توت از درخت بچینید و همان لحظه مصرف کنید. میوه‌های این درخت حدود چهار سانتی‌متر قطر دارند. همچنین شکوفه‌های آن در محلی رشد می‌کنند که قرار است شاخه جدیدی رشد کند. درون میوه این گیاه چهار هسته بزرگ وجود دارد که بهتر است ابتدا آنها را خارج کنید سپس میوه را میل کنید.

این میوه دارای خواص بسیاری است. برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مرطوب‌کننده خوبی برای پوست است.
  2. برای درمان آسم مفید است.
  3. اسهال را نیز کاهش می‌دهد.
  4. کاهش‌دهنده و التیام دهنده تورم لوزه‌ها است.
  5. دارای ترکیب‌های ضد سرطانی است. همچنین ممکن است در آینده از آن در تولید داروهای ضد سرطان استفاده شود.

میراکل

میراکل آن‌قدر عجیب هست که در لیست عجیب ترین میوه های جهان بتوان آن را جای داد. این میوه به میوه جادویی نیز مشهور است. این میوه یک خاصیت جالب دارد. آن‌هم این است که زمانی که این میوه را مصرف می‌کنید؛ مواد غذایی ترش‌مزه را که مصرف می‌کنید؛ احساس می‌کنید شیرین هستند! مثلاً اگر دانه‌ای از این میوه را بجوید؛ بعد از آن یک لیموترش مصرف کنید؛ احساس می‌کنید شیرین است. این اثر به مدت دو ساعت بر روی زبان شما باقی می‌ماند.

دلیل این خاصیت جالب هم چیزی نیست به‌جز میراکولین. همان‌طور که از نام این میوه (میراکل) پیداست؛ این عنصر در آن به‌وفور یافت می‌شود. کار این عنصر این است که روی جوانه‌های چشایی را بپوشاند. میراکولین نوعی گلیکوپروتئین است. در کل می‌توان گفت امتحان کردن این میوه احساس خوبی به شما خواهد داد.

خوشمزه ترین میوه های جهان

میراکل نیز همانند انگور برزیلی رشد کندی دارد. ارتفاع آن در بهترین حالت و در مناطق بومی به 18 فوت می‌رسد. درصورتی‌که این گیاه را در مناطق غیربومی پرورش دهید، ارتفاع آن از 5 فوت تجاوز نمی‌کند. گل‌های کوچک و سفید میراکل دربرگیرنده یک دانه هستند. جالب است بدانید این میوه اصلاً شیرین نیست! زمانی که آن را در دهان خود دارید اصلاً احساس نمی‌کنید شیرین است! این مورد تا زمانی که گوشت این میوه را نجویده‌اید ادامه دارد.

فیجوآ

نام میوه بعدی  که در لیست عجیب ترین میوه های جهان قرار دارد، فیجوآ است. این میوه بومی برزیل است. البته نمی‌توان گفت تاریخچه بسیار زیادی دارد. این نام نیز به‌افتخار یک دانشمند گیاه‌شناس برزیلی به نام خوا داسیلوا فیجو انتخاب شده است. این میوه ترکیبی است، طعم آن نیز ترکیبی است. ترکیبی از میوه‌های آناناس و گواوا. نام دیگر این میوه خوش‌طعم گواواستین است. البته درخت این میوه نامی کاملاً متفاوت دارد. به درخت این میوه فیجوآ سلوویانا می‌گویند.

عجیب ترین میو های جهان

بوی این میوه بسیار خوب است. این میوه به‌طور میانگین در هر پالپ 30 دانه ریز دارد. فیجوآ میوه‌ای دارای رنگ سبز و گوشتی دانه‌ای است. طعم گوشت این میوه شیرین مایل به ترش است. بنابراین می‌توان از آن برای کودکان استفاده کرد زیرا آنها تمایلی به خوردن میوه‌های تکراری ندارند. دقت داشته باشید پوست این میوه قابل‌مصرف نیست. این میوه زمانی که از درخت بیفتد ضربه می‌بیند. بسیار حساس و ظریف است. بنابراین باید زمانی که رسید، قبل از سقوط از درخت چیده شوند.

سیب آکی

عجیب ترین میوه های جهان لیستی است که سیب آکی نیز در آن جای دارد! این هم یکی دیگر از شگفتی‌های خلقت می‌باشد. این میوه بومی غرب آفریقا است. همانند یک سرو زیبا، همیشه ‌سبز است. این میوه بومی انگلستان نیست ولی در این کشور کشت می‌شود. اولین بار کاپتان william Bligh آن را جامعه علمی کشاورزی انگلستان معرفی کرد. به نظر می‌رسد این میوه با کشتی بردگان از غرب آفریقا به جامئیکا نیز سفرکرده است. در این مناطق اما کمتر می‌توانید سیب آکی باکیفیت پیدا کنید.

درخت سیب آکی گاهی به ده متر هم می‌رسد. نام درخت سیب آکی «Blighia sapida» است. این میوه و درختش در فرهنگ جامائیکا ریشه دوانده‌اند. به‌طوری‌که بسیاری از غذاها و داروهایی که در این کشور استفاده می‌شوند را از سیب آکی می‌گیرند. میوه، هسته، برگ‌ها و حتی تنه این درخت نیز کاربردی است.

عجیب ترین سیب جهان

آکی بخش خوردنی این میوه است که در پوششی به نام آریل نهفته است. فهمیدن رسیدن این میوه بسیار ساده است. زمانی که گوشت و میوه از هم جدا شوند و همچون یک رز زیبا بازشوند این میوه رسیده است. دانه‌های این گیاه سفید و مشکی هستند. بافت نرم و اسفنجی آن باعث می‌شود کودکان راغب به خوردن آن باشند. وزن هرکدام از این دانه‌ها بین 100 تا 200 گرم است.

این میوه خطرناک هم هست. درصورتی‌که قبل از اینکه این میوه برسد شما از پوسته گلابی مانند این میوه مصرف کنید؛ با یک مرگ سخت و دردناک مواجه خواهید شد. به همین دلیل است که قبل از مصرف این میوه را در آب می‌جوشانند سپس آن آب را دور می‌ریزند. بعدازآن میوه را خشک کرده و مصرف می‌کنند. از این میوه و گوشتش آرد، کره، شیر، نمک، فلفل، سس  وورسترشایرسوفله تهیه می‌کنند.

لوبیا بستنی

نام این میوه بسیار جالب است. اما خودش از نامش جالب‌تر است. حداکثر طول این گیاه یک متر است. این گیاه بیشتر در مناطق جنوبی و مرکزی قاره آفریقا رشد می‌کند. درواقع بومی این مناطق است. این میوه جزو گیاهان غلاف دار است. دانه‌های سیاه‌رنگ آن نیز بسیار خوش‌طعم هستند. این دانه‌ها در حصار یک پالپ نرم، سفید و شیرین قرار دارند.

میوه لوبیا بستنی

دلیل نام‌گذاری این میوه پالپ‌های آن است. زمانی که پالپ‌های این میوه را می‌خورید به طعمی مشابه بستنی وانیلی می‌رسید. اما دقت کنید بهتر است قبل از خوردن پالپ هسته را امتحان کنید. هسته آن نیز بسیار خوش‌مزه است.  نام درخت این میوه اینگا است. درخت آن نیز بسیار مشهور است. به این دلیل که نیتروژن موجود در هوا را تثبیت می‌کند.

عجیب ترین میوه های جهان بسیار زیاد هستند. یعنی به‌طورکلی می‌توان گفت عجیب‌ترین ها زیاد هستند! به همین دلیل است که در دین ما توصیه‌شده در زمین سفر کنید. به این دلیل که زیبایی‌های خلقت را ببینید. این میوه‌ها و بسیاری دیگر از میوه‌ها هستند که تابه‌حال ندیده‌اید. توصیه می‌کنیم حتماً آنها را امتحان کنید.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x