10 روش برای پیدا کردن روانشناس خوب

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه 10 روش برای پیدا کردن روانشناش خوب به بحث بپردازیم. در حقیقت در این نوشته می‌خواهیم 10 روش برای پیدا کردن روانشناس خوب را برای شما خاطر نشان کرده و معرفی کنیم. افراد برای آنکه بتنوانند امراض جسمی خود را به بهترین نحو درمان کنند به دنبال پزشکان متخصص می‌گردند. اما بسیاری نمی‌دانند برای درمان مشکلات روحی و احساسی خود بایستی چه کاری انجام بدهند.

در نظر داشته باشید که برای یافتن یک روانشناس خوب بایستی به جستجو  تحقیق بپردازید. اما برای انجام یک تحقیق دقیق و صحیح لازم است تا معیارها و روش‌های انجام تحقیق را به درستی بدانیم. در ادامه می‌خواهیم 10 روش برای پیدا کردن یک روانشناس خوب را برای شما شرح دهیم تا به درستی از چگونگی معیارهای انتخاب مطلع شوید.

از صفحات زرد استفاده نکنید

اگر به دنبال یک روانشناس خوب هستید، در روزنامه‌ها و یا مقالات و مجلات و سایت‌هایی که از صفحات زرد استفاده می‌کنند نباشید. لیستی که از صفحات زرد در ذهن خود دارید تا به طور کامل در پیدا کردن یک روانشناس خوب کنار بگذارید. دلیل این گفته هم کاملا مشخص است. زیرا در صفحات زرد نظارت و مقررات حرفی برای گفتن ندارند و بر همین اساس نمی‌توان به گفته‌ها و مقالاتی که در این سایت‌ها استفاده می‌شود اعتماد کرد.

پیدا کردن روانشناس خوب

از متخصصین آشنا و مورد اعتماد کمک بگیرید

برای پیدا کردن روانشناس خوب از دوستان و آشنایان خود که در زمینه‌های مختلف از جمله وکالت، دندانپزشکی، حسابداری، پزشکی و یا هر زمینه دیگری که به صورت تخصصی در آن مشغول به کار هستند درباره یافتن روانشناس خوب کمک بگیرید تا فردی را به شما معرفی کنند. برای دانستن این که آیا روانشناس خوبی را این افراد سراغ دارند یا خیر، کافی است این سوال را مطرح کنید: «مشکلاتی برای من پیش آمده است که برای رفع آن‌ها بهتر است با یک روانشناس خوب در باره آن صحبت کنم. آیا روانشناس خوبی را می‌شناسی تا به من معرفی کنی؟».

از یک روانشناس در رابطه با یافتن روانشناس خوب سوال کنید

در صورتی که یکی از دوستان شما یک روانشناس است، می‌توانید از وی در رابطه با پیدا کردن روانشناس خوب کمک بگیرید و از او بخواهید تا به شما یک روانشناس خوب را معرفی کند. درباره اینکه دوست روانشناس شما از این خواسته شما ناراحت می‌شود یا خیر اصلا نگران نباشید، زیرا روانشناسان بر این عقیده هستند که یک مراجع غریبه بسیار راحت‌تر و بهتر از یک مراجع آشنا با آن‌ها ارتباط بر قرار می‌کند و نتیجه بهتری نیز به سبب آن حاصل میشود. به همین دلیل روانشناسان همیشه در حال معرفی دوستان و آشنایان خود به دیگر روانشناسان هستند.

پیدا کردن روانشناس خوب

از سازمان و یا محل کار خود جویا شوید

در بسیاری از سازمان‌ها و محل‌های کار، افرادی تحت عنوان کمک‌یار وجود دارند، که شما می‌توانید با مراجعه به این افراد از آن‌ها بخواهید تا در پیدا کردن روانشناس خوب به شما یاری دهند.

پرسیدن از مشاور مدرسه و دانشگاه

در اکثر مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی یک مشاور و یا مشاور تحصیلی وجود دارد که در رابطه با این سوالات می‌توانند به شما یاری دهند. با مراجعه به این افراد در محل تحصیل خود می‌توانید روانشناسان خوبی را بیابید.

از مراکزی که خود را در آن ها بیمه کرده‌اید بپرسید

برخی از شرکت‌های بیمه با روانشناسان خوبی قرارداد می‌بندند. اگر شما خوش اقبال باشید و در یکی از این بیمه‌ها ثبت نام کرده باشید، شرکت بیمه شما می‌تواند یک روانشناس خوب را به شما معرفی نماید.

پیدا کردن روانشناس خوب در فضای اینترنت

شما میتوانید با مراجعه به سایت‌های معتبری که به معرفی روانشناسان خوب می‌پردازند و مستنداتی را در رابطه با سطح علمی و سابقه کاری آنها را در سایت قرار داده‌اند، اقدام به انتخاب یک روانشناس خوب نمایید. یکی از این وب سایت‌ها سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور می‌باشد.

از موتور جستجوگر گوگل کمک بگیرید

برای پیدا کردن روانشناس خوب میتوانید از موتور جستجوگر گوگل استفاده کنید. برخی از نام‌هایی که دوستان و آشنایان به شما معرفی کرده‌اند را در گوگل جستجو کنید و اطلاعاتی که در رابطه با آن‌ها به شما میدهد را بررسی نمایید و در صورتی که آن فرد سابقه خوبی در این باره داشت به وی مراجعه کنید.

ذهن خود را برای پیدا کردن روانشناس خوب محدود نکنید

در پیدا کردن روانشناس خوب ذهن خود را محدود به داشتن مدرک تحصیلی، شهرت و یا دفتر مجلل یک روانشناس نکنید. در تمامی موارد روانشناسان خوب مدرک تحصیلی را نمرات بالا و یا یک مطب بسیار مجلل در بالای شهر ندارند. به دنبال حرفه و سابقه کاری یک روانشناس بگردید تا در پیدا کردن روانشناس خوب انتخابی درست داشته باشید.

پیدا کردن روانشناس خوب

کمک گرفتن از اعضای خانواده

برای پیدا کردن روانشناس خوب، میتوانید از اعضای خانواده خود نیز مشورت بگیرید. خانواده یکی از اولین منابعی می‌باشد که افراد به آن دسترسی دارند. اما نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد آن است که می‌بایست از نیت مثبت آن‌ها در کمک به شما مطمئن شوید.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x