جاذبه های گردشگری رحیم آباد، منطقه بکر و ناشناخته گردشگری

رحیم آباد شهری در شهرستان رودسر و واقع در استان گیلان است. این شهر از شمال به شهر کلاچای و از شرق به شهر رامسر و از غرب به شهر املش و سیاهکل و از جنوب به استان قزوین محدود شده است.

جاذبه های گردشگری این شهر در همه نقاط آن وجود دارد. همه روستاهای رحیم آباد از جاذبه های منحصر به فرد و طبیعت بکر و دست نخورده برخوردار است که شامل آبشارها، جنگل ها و کوه ها می شود. بخش زیادی از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری استان گیلان در رحیم آباد وجود دارد که سالانه میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور است. با وجود این، رحیم آباد و آثار و جاذبه های گردشگری آن هنوز در بین گردشگران ناشناخته مانده است.

موقعیت جغرافیایی این شهر، ترکیبی از جلگه ها و کوهستان است. آب و هوای این منطقه معتدل و مرطوب است. این ویژگی آب و هوایی باعث شده که گردشگری در همه فصول دراین منطقه رواج داشته باشد.

مردم روستاهای رحیم آباد اغلب به کار کشاورزی مشغول هستند و مهم ترین محصولات آنان برنج و چای است. این دو محصول درجلگه های رحیم آباد کشت می شود و در کوهستان ها نیز فندق، گياهان دارويی، عسل ، گندم، جو، حبوبات، محصولات جاليزی و ميوه‌های بومی تولید می گردد.

بیشتر بخوانید: سنگر، شهری آرامبخش در گیلان

آبشار میلاش

یکی از جاذبه های رحیم آباد آبشارهای آن است که در اطراف آن مناظر بسیار زیبایی را ایجاد می کند. آبشار میلاش در یک کیلومتری غرب روستای میلاش و در مسیر رودخانه میلاش قرار دارد. این آبشاراز کوه بندبن سرچشمه می گیرد.

جاذبه های گردشگری رحیم آباد

این آبشار در طول سال پرآب است و حتی در فصل گرما و تابستان میزان این آب کم نمی شود. بنابر این این آبشار در طول سال و حتی در فصل تابستان جذابیت و طراوت خود را داراست.

آب این آبشار از ارتفاع زیاد به پایین دست می ریزد که صدای آن برای گردشگران و طبیعت گردها بسیار دلنشین است. وقتی در این منطقه حضور یافتند حتما از این آبشار دیدن کنید زیرا به طور قطع مجذوب این همه زیبایی ها و جاذبه های آن خواهید شد.

آبشار میلاش در منطقه ” کهنه سر ”رحیم آباد قرار دارد و از نقاط باستانی روستا است.این منطقه در قدیم محل سکونت انسان های گذشته بوده است. منطقه ” کهنه سر ” در سال ۱۳۸۲ به عنوان اثر ملی ایران به ثبت رسیده است. آبشار میلادش با وجود زیبایی های منحصر به فرد، شناخته شده نیست.

روستای درسنک

اغلب روستاهای رحیم آباد از دیدنی ها و زیبایی های منحصر به فردی برخوردار است. روستای درسنک یکی از روستاهای جاذبه گردشگری این منطقه است.

رحیم آباد | روستای درسنک

درسنک در امتداد سلسله کوه‌های البرز قرار دارد و از جنوبی‌ترین نقطه شهرستان‌های رودسر و املش آغاز تا جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رامسر ادامه دارد.محدوده درسنک از جنوب به قزوین از مغرب به سیاهکل، لنگرود و رودبار الموت واز شرق به بخش کوهستانی شهرستان تنکابن و از شمال به دامنه‌های کوهستانی رحیم آباد، املش و رامسر متصل است.

رحیم آباد درمحدوده جغرافیایی پوشیده از درختان و گیاهان سرسبز قرار گرفته است و جاده های این مسیر پر از دیدنی های جذاب است. در این بخش همچنین فعالیت کشاورزی در جریان است و از مهم ترین محصولات اینجا فندق. گردو. گل گاو زبان. عسل. سیب زمینی و لوبیا می‌باشد.

در این مسیر روستای تلیکان رحیم آباد نیز چنین ویژگی دارد و سالانه تعداد زیادی گردشگر و مسافر را پذیرایی می کند. این روستا در انتهای جاده ییلاقی رحیم آباد واقع شده است.

سموش

وقتی سفر به رحیم آباد و به طور کلی رودسر و گیلان را انتخاب کردید. در نزدیک رحیم آباد مکان تفریحی زیبایی وجود دارد که شما می توانید در اسرع وقت آن را ببینید. سموش نام این مکان تفریحی است که زیباترین بخش آن رودخانه ای به طول ۱۳ کیلومتر از دره ای بین روستاهای جواهردشت و رودپشته دشت شروع و بعد از عبور از میان جنگلها به رودخانه پلورود در محل سد پلورود متصل می شود.

این رودخانه از ارتفاع دوهزار متری سرچشمه گرفته ودر ارتفاع صد متری پایان می یابد.

رحیم آباد | منطقه تفریحی

روستای مایستان

مایستان روستای دیگر گردشگری منطقه رحیم آباد است که در نزدیکی این شهر واقع شده است. اینجا دره و آبشار بسیار زیبایی وجود دارد که از جاذبه‌های طبیعی، تفریحی و گردشگری استان گیلان محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری رحیم آباد

سالانه گردشگران زیادی از سراسر کشور به منطقه آسمان رود سفر می کنند تا از این مناطق گردشگری به ویژه  از آبشاری به نام آسمان رود دیدن کنند.

روستای لیما

لیما روستایی در منطقه رحیم آباد شهرستان رودسر است که به خاطر جاذبه های زیبا و طبعیت بکر  و دست نخورده اش به عروس اشکورات معروف است.

رحیم آباد | روستای لیما

این روستا در دامنه کوه های البرز قرار دارد و از زیباترین روستاهای ایران با قدمت تاریخی بسیار زیاد می‌باشد. وقتی به رحیم آباد سفر کردید دیدن این روستا و روستاهای دیگر این شهر را در برنامه های خود قرار دهید زیرا چنین مکان هایی کمتر در ایران خواهید دید.

بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری خمام

قلعه حسن خان

قله ها و تپه ها از نقاط دیگر دیدنی رحیم آباد است. قله حسن خان در کنار روستای لیما بر روی تپه مشرف به تمام اشکور و جنگل‌های سرسبز پس دره و رود خانه پر آب آن قرار دارد. در این جنگل همه نوع زیبایی ها از آبشار تا غار و از فضای سرسبز تا پرواز پرندگان را خواهید دید.

رحیم آباد | قلعه حسن خان

این قله دارای اسرار و شگفتی های زیادی است اما تاکنون پای هیچ باستان شناسی به اینجا باز نشده و به طور طبیعی به ثبت ملی هم نرسیده است. شاید به همین دلیل است که اینجا شاهد حفاری های غیرمجاز زیادی هستیم به طوری که امروزه با خرابه ای در اینجا مواجهیم.

خانه‌های این قله در دل زمین کنده شده است و از خشت و ساروج و بعضی نیز از سنک وساروج ساخته شده است.قدمت قله مشخص نیست.

دو چشم رستم

در کنار قله حسن خان کله انسان با دماغی بزرگ و چشمانی درشت دیده می شود. این شگفتی در ارتفاع 10 متری در دل صخره‌ کنده شده است. چون پای هیچ باستان شناسی به این نقطه نرسیده است قدمت این اثر نیز نامشخص است.

بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری بندر کیاشهر

کله شیر سنگی

از این منطقه زیاد دور نمی شویم زیرا هنوز آثار زیادی است که باید از آن اطلاع پیداکنیم. کله شیر سنکی اثری در این منطقه است که یک شیر را در حالت نشسته  نشان می دهد. این اثر را می توان از عجایب روزگار دانست که در این هوای مرطوب و بدون رسیدگی، باقی مانده است.

رحیم آباد | کله شیر سنگی

این اثر باستانی نیز از دست حفاری های غیرمجاز در امان نمانده است.

اقامتگاه بومگردی ننه کلثوم

خانه ننه کلثوم اثر دیگر این منطقه است که برای خود قصه و داستانی دارد. این اثر تاریخی که شنیدن داستان آن از زبان قدیمی‌ها واقعا شنیدنی است، در مسیر راه لیما به آب معدنی قرار دارد با سنک و ساروج ساخته شده است.

رحیم آباد | اقامتگاه بومگردی ننه کلثوم

می توانید به این منطقه سفر کنید و از قدیمی ها و مطلعان خانه کلثوم اسرار این خانه را بپرسید تا با گوش خودتان از عجایب این خانه آگاه شوید.

غار سلکی دره، دهستان شوئیل، قلعه گردن رحیم آباد،  دریاچه روستای صمد آباد، غار واردار دارگردان رجه، تونل روستای یازن و مجتمع توریستی سفیدآب رحیم آباد از دیگر دیدنی ها وجاذبه های شهر رحیم آباد است.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x