جاهای دیدنی اصفهان در شب

جاهای دیدنی اصفهان در شب

امروزه اصفهان مقصد گردشگران بسیاری از جهانگردان داخلی و خارجی است، چرا که مکان‌های بسیار جادویی و مسحور کننده در این شهر وجود دارد. اگر شما نیز به اصفهان سفر کنید خواهید دید که  از تکه‌های موزاییک با نقاشی‌های پیچیده و سنگین مساجد گرفته تا بازارهای تاریخی و شلوغ و پل‌های زیبایش، چه قدرت بالایی در جذب گردشگران دارند؛ از این رو ما پیشنهاد می‌کنیم که فقط به گفته‌ها و شنیده‌ها بسنده نکنید و حتما برای یک بار هم که شده است به اصفهان سفر کنید و از جاذبه‌های آن دیدن کنید. در این میان افرادی هستند که به دنبال جاهای دیدنی اصفهان در شب هستند، به همین خاطر در این مقاله به معرفی چند آثار تاریخی و گردشگری اصفهان پرداخته‌ایم که بازدید از آن‌ها در شب، صفا و لذت غیرقابل وصفی به همراه دارد. در ادامه ایده آل مگ را همراهی کنید.

الله ‌وردی خان (سی‌وسه‌پل)

اگر اهل سفر باشید و با نقاط مختلف کشور عزیزمان آشنا باشید، قطعا تا به کنون شنیده‌اید که اصفهان در میان بزرگ‌ترین شهرهای ایران، رتبه سوم را دارد. اما در این جا فقط مساحت استان اصفهان مدنظر نیست، چرا که ارزش بالای این استان در جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیاری، به خاطر داشتن معماری‌ها و آثار تاریخی بینظیری است که مانندشان را در هیچ کجای جهان نمی‌توان پیدا کرد. یکی از این آثار پل الله وردی خان و یا همان سی و سه پل است که برای هر گردشگر داخلی و خارجی بسیار جذاب و دیدنی به نظر می‌رسد. اگر دوست دارید که در اصفهان از مکان‌هایی دیدن کنید که در شب زیباتر به نظر می‌رسند، ما می‌توانیم بازدید از این پل زیبا و خیره کننده را به شما یشنهاد کنیم.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

جاذبه ها و مکان های دیدنی خوانسار اصفهان

زمانی که در شب به بازدید از پل الله وردی خان بپردازید، بی شک شاهد جمعیت کثیری از گردشگران داخلی و خارجی بسیاری خواهید بود، که بازدید از این پل را به شب موکول کرده‌اند، چرا که زیبایی‌های این پل در شب بیشتر خود را نمایان می‌کند. از این‌رو ما پیشنهاد می‌کنیم از میان جاهای دیدنی اصفهان در شب پیش از بازدید از هر مکانی دیگر، از سی و سه پل یا همان ل الله وردی خان دیدن کنید.

میدان نقش جهان

با وجود اینکه‌ که اصفهان، بسیاری از جاذبه‌های شگفت‌انگیز تاریخی و طبیعی را در خود جای‌ داده است، شما می‌توانید بدون شک و تردید در انتخاب مکان‌های دیدنی این شهر، به بازدید از میدان نقش جهان بپردازید، چرا که این مکان برای هر گردشگری، می‌تواند بهترین انتخاب به عنوان یکی از جاهای دیدنی اصفهان در شب باشد.

قدمت این میدان به دوران صفویان بر‌می‌گردد و اگر به بازدید از آن بپردازید، شاهکارهای هنری آن دوران را به خوبی مشاهده می‌کنید. در واقع این میدان در گذشته محل کسب و کار و تجارت بوده است و امروزه به محلی برای تجمع و رفت و آمد گردشگران تبدیل شده است، چرا که این مکان زیبایی‌های منحصر به فردی دارد، که شاید به هیچ عنوان نتوان آن را در هیچ کجای این جهان یافت کرد.

البته ناگفته نماند، که تجارت در این مکان همچنان پایدار است و غرفه‌ها و حجره‌هایی که در دور تا دور میدان به چشم می‌خورند، همگی در زمینه فروش صنایع دستی فعال هستند و در واقع این مکان، از گذشته تا به کنون برای شهر اصفهان، محلی برای کسب روزی بوده و هست.

علاوه بر خود میدان نقش جهان، آثار تاریخی زیاد دیگری در اطراف این میدان به چشم می‌خورند، که بازدید از هر کدام از آن‌ها، بسیار لذت‌بخش است، بخصوص اگر در شب، زمانی که نورپردازی‌های زیبا نمایان می‌شوند و جلوه‌ی خاصی به این آثار تاریخی بینظیر و ارزشمند می‌بخشند، از این آثار دیدن کنید و به خوردن چای و یا آش داغ و خوشمزه بپردازید، قطعا حس و حالی که در آن لحظه به شما دست می‌هد را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنید.

میدان نقش جهان

پل خواجو

اصفهان دارای کم‌تر از ۱۱ پل تاریخی است که بر فراز زاینده‌رود واقع‌شده‌اند. این پل‌ها، مکان‌های پرطرفداری برای جمع شدن افراد محلی در هر ساعت از شبانه‌روز هستند، که در میان این پل‌ها، بازدید از  پل خواجو در هنگام عصر و مخصوصاً شب،  بسیار لذت بخش است.

بی شک نام پل خواجو برای یک بار هم که شده، به گوشتان خورده است، این پل که قدمت آن به دوران صفویه بر‌می‌گردد، از دیرباز تا کنون، محلی برای تفریح و گردش اقشار مختلف جامعه بوده است، البته بر طبق مستندات و شکل معماری این پل، مشخص شده است، که در زمان‌های قدیم و دوران صفویه، این پل به عنوان یک اقامتگاه موقت برای شاهان صفوی بوده است،  چرا که شاه نشین وسط پل تنها می‌تواند، به همین منظور ساخته شده باشد.

این پل بسیار زیبا و خیره کننده است، که بازدید از آن در شب  لذت دوچندانی را به گردشگران و مردم محلی اصفهان می‌دهد. معماری بینظیر این پل، از کاشی‌کاری‌ها، نقاشی‌ها و عناصر مختلف و گوناگون معماری تشکیل شده است، که در هنگام شب یک نورپردازی بسیار فوق‌العاده، جذابیت این پل تاریخی و زیبا را دوچندان می‌کند.

این پل در گذشته به عنوان سد، آب بند، محل عبور و اقامتگاه شاهان صفوی بوده است، که امروزه در سرتاسر دنیا، این پل به عنوان یک جاذبه گردشگری بسیار ارزشمند شناخته شده است و گردشگران با بازدید از آن در ساعات مختلف روز و ثبت تصاویر زیبا، لذت یک گردش فوق‌العاده را به خود و عزیزان‌شان هدیه می‌کنند.

از جمله اتفاقات جالبی که هر روز عصر در زیر پل خواجو اتفاق می‌افتد، سر دادن آواز دست جمعی است، که به طور ثابت هر روز مردم این شهر به همراه گردشگران حاضر در این مکان، آواز سر می‌دهند. از این‌رو پیشنهاد می‌کنیم، در سفر به اصفهان، حتما و حتما از این پل تاریخی بسیار ارزشمند، در شب دیدن کنید، تا لذتی وصف نشدنی را در کنار عزیزان‌تان تجربه کنید.

پل جویی (پل چوبی)

برای رفتن به یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان در شب که گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند باید به خیابان کمال اسماعیل برویم تا بتوانیم از پل جویی دیدن کنیم. این پل باریک و کم عرض در دو طرف رودخانه و بین سی ‌و سه‌ پل و خواجو قرار دارد. در قدیم ، از وسط پل، جویی به درازای آن میگذشت که علت نام‌گذاری آن نیز همین بوده است. جالب است بدانید که مردم به تصور غلط، این بنا را پل چوبی می‌نامند، درصورتی‌ که اصلاً در ساخت آن، چوب به کار نرفته است.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

هتل لوکس عطار

هتل لوکس عطار به ‌تازگی در اصفهان با قیمت‌های مناسب و مطابق با استانداردهای غربی افتتاح گردیده است. هتل عطار یکی از بهترین و جدیدترین هتل‌ها در ایران است که می‌تواند یک صنعت گردشگری پر رونق باشد. اقامت و استراحت در این هتل و داخل اتاق‌هایی که متعلق به دوران شاه هستند، بسیار لذت‌بخش است، به طوری که با اسکان در آن، می توانید شبی آرام را پس از خستگی‌ها و گشت و گذارهایی که در شهر اصفهان داشته‌اید، سپری کنید.

هتل پیروزی و ویانا از دیگر هتل‌های خوب و میان رده در اصفهان هستند که در این بخش می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم. برای رزرو این دو هتل اقدامات لازم را می‌توانید از طریق فضای مجازی و به صورت آنلاین انجام دهید.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

معبد زرتشتیان

قدمت معبد زرتشتیان به دوره ساسانیان برمی‌گردد، به طوری که امروزه از این آتشگاه به‌جز آجرهای فروریخته، چیز زیادی باقی نمانده است. اما منظره پانوراما از بالای رودخانه زاینده‌رود به آن زیبایی خاصی بخشیده است. بنابراین پیشنهاد می‌شود که از این مکان که یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان در شب است، دیدن نمایید.

مسجد جامع عباسی

برای دیدن یکی دیگر از بهترین جاهای دینی اصفهان در شب می توانید به مسجد شاه که در مرکز شهر اصفهان قرار دارد، مراجعه کنید. این بنا به نام مسجد بزرگ عباسی نیز شناخته‌ شده است. دروازه ورودی این مکان، فرصت‌های خارق‌العاده‌ای را برای عکاسی فراهم می‌کند، اما با توجه به وجود مساجد بسیار زیبای دیگر در اصفهان، اگر می‌خواهید از پرداخت هزینه‌های سنگین ورودی پیشگیری کنید، می‌توانید از میان تمامی مسجدها، مسجد جامع عباسی را برای بازدید انتخاب کنید. ورودی اصلی این مسجد دیدنی و کاشی‌کاری‌های آبی‌رنگ آن، در هنگام غروب آفتاب بسیار زیبا و خیره‌کننده است.

مسجد جامع عباسی

 

محله جلفا

محله ارامنه که یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان در شب  است در جنوب اصفهان واقع شده است. قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی بازمی‌گردد که شاه عباس اول دستور داد تا کل جمعیت جلفا، شهری که از ارمنستان می‌گذرد را به اصفهان منتقل کند تا به این واسطه به تکمیل آثار تاریخی خود کمک کرده باشد.  امروزه جلفا یک مکان بسیار دیدنی و جذاب است که بسیاری از رستوران‌ها، کافه‌ها و کلیساهای دیدنی در اطراف میدان مرکزی جلفا را زیباتر کرده است.

منار جنبان اصفهان

یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان در شب منار جنبان است که  به طور کلی می‌توان گفت منار جنبان به دلیل تکان خوردن مناره‌ها، مشهور شده است. هر 5/1 ساعت یکی از مناره‌ها می‌لرزد و مناره دیگر را تکان می‌دهد. اگر از افراد محلی علت را بپرسید به شما خواهند گفت که علم نمی‌تواند معجزه تکان خوردن مناره‌های منارجنبان را توضیح دهد. اما در واقعیت، این امر صرفاً نمونه‌ای از نوسان زوج‌ها با توجه به ارتفاع مناره‌ها و عرض سقف است.

منار جنبان

کلیسای جامع ونک

کلیسای جامع زیبا ونک که رسماً به ‌عنوان کلیسای جامع منجی شناخته شده است، در قلب محله ارمنیان قرار دارد که ورودی آن در پشت یک درب چوبی با احتیاط پنهان‌شده است. این کلیسا در طول قرن‌ها در پشت دیوارهای بلند، پنهان‌شده تا از توهین به حاکمان اسلامی جلوگیری شود. در داخل این بنا نقاشی‌های با شکوه بر روی  دیوار و مجموعه جالبی از کتاب مقدس وجود دارد. اگر هرگز در یک کلیسای ارامنه نبوده‌اید، کلیسای جامع ونک، مکانی مناسب برای بازدید و یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان در شب است.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

سخن پایانی

اصفهان دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که در این مقاله برخی از بهتربن جاهای دیدنی اصفهان در شب را معرفی کردیم. اگر شما قصد سفر دارید و میخواهید سفری هیجان‌انگیز را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم سری به جاذبه‌های گردشگری معرفی شده بزنید.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x