معرفی شهر رویان در استان مازندران به همراه تصاویر

رویان یکی از شهرهای غرب استان مازندران است که به خاطر برخورداری از جاذبه‌های گردشگری، مناطق سرسبز و بکر، به عنوان قطب گردشگری این استان شناخته می‌شود. این شهر در کناره‌ی دریای خزر قرار گرفته و مملو از زیبایی‌های سواحل، دشت‌ها و دامنه‌های سرسبز می‌باشد. این شهر از نظر جاذبه‌های گردشگری یکی از غنی‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود. رویان در بین شهر نور و نوشهر قرار گرفته است. نام قبلی این شهر علمده بوده است. منطقه گلندرود، آبشار آب پری، آبشار کپ و بازار بزرگ رویان از جمله مناطق دیدنی این شهر به شمار می‌روند.

این شهر از آب و هوابی معتدل و مرطوب برخوردار است. بارش باران در رویان زیاد می‌باشد و این وضعیت، عامل اصلی سرسبز این منطقه می‌باشد. جنگل‌های سرسبز رویان از یک طرف و کوه ‌های مرتفع البرز از طرف دیگر، این شهر را به یکی از بهترین مناطق گردشگری تبدیل کرده‌اند. در مجموع رویان برای گردشگری و مسافرت یک شهر مطلوب و محبوب است؛ زیرا در کنار جاذبه‌های گردشگری فراوان و طبیعت بکر، از آب وهوای خوبی نیز بهره‌مند است.  در ادامه به معرفی شهر رویان خواهیم پرداخت و جاذبه‌های گردشگری آن را بررسی می‌کنیم.

بازار رویان

بازار رویان

یکی از چیزهایی که در معرفی شهر رویان باید به آن توجه شود؛ بازار این شهر است. در این بازار گردشگران و مراجعه کنندگان می‌توانند محصولات و تولیدات محلی را تهیه کنند. این محصولات در عین تازگی و اورگانیک بودن، از قیمت مناسبی نیز برخوردار می‌باشند. بازار رویان را بزرگترین بازار این منطقه می‌دانند. در این بازار اغلب محصولات و خوراکی‌ها  وجود دارند و گردشگران می تواند هر کالایی را که می‌خواهند؛ از این بازار تهیه کنند. معمولا هر فروشنده‌ای در این بازار، به نوعی یک تولید کننده محسوب می‌شود که محصولات تولیدی خود را به فروش می رساند.

آبشار کپ

آبشار کپ

آبشارهای رویان از زیباترین بخش‌های این شهر محسوب می‌شوند. آبشار کپ در مسیر رویان به بلده واقع شده است. این آبشار با ارتفاع 1725 متر از سطح دریا، در صدر آبشارهای مرتفع و زیبای مازندران قرار گرفته است. کپ در منطقه جنگلی رویان واقع شده و همین عامل باعث می‌شود تا در زمان بارندگی، منطقه مملو از مه شود. این مه دور تا دور آبشار را احاطه می‌کند و صحنه‌های بسیار زیبایی را به نمایش می‌گذارد. جاذبه‌های گردشگری و زیبایی طبیعی این آبشارها که در فصول مختلف متفاوت می‌باشند؛زبانزد خاص و عام هستند.

آبشار آب پری

آبشار آب پری

این آبشار یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری رویان است. آبشار آب پری در مسیر جاده نوشهر واقع شده است.  پس از رسیدن به این مکان، ریزش تخته سنگ‌ها را در کنار این آبشار خواهید دید. در این منطقه، درختان با فاصله‌ی اندکی از یکدیگر قرار گرفته‌اند و می توانید در کنار همین درختان سرسبز و انبوه، به استراحت بپردازید. منطقه‌ای که آبشار آب پری در آن قرار گرفته است؛ مملو از درختان زیبا و دیدنی می‌باشد. منطقه‌ای پوشیده از درختان سرسبز و طبیعت بکر که هر گردشگری را به سوی خود جذب می‌کند. آب و هوای این منطقه نیز بسیار مطلوب و معتدل است و شما می توانید ساعت‌ها در اینجا اقامت کرده و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

منطقه گلندرود

منطقه گلندرود

رویان یکی از مناطق گردشگری استان مازندران است که دارای آب و هوای مطبوع و معتدل می باشد. آب و هوا این منطقه متاثر از پوشش گیاهی، کوه و دریا می‌باشد و این آب و هوا بر اساس طبیعت منطقه با تغییر روبرو می شود. برای مثال این منطقه پر از درختان افرا است که همین ویژگی، آب و هوای مطبوعی به منطقه گلندرود رویان بخشیده است. در نزدیکی این منطقه، آبشار آب پری قرار دارد  که وجود آبشار نیز بر آب و هوای حاشیه آن تاثیر گذشته است. منطقه گلندرود که یکی از جاذبه‌های گردشگری رویان است؛ 8 کیلومتر بعد از آبشار آب پری قرار گرفته است. در این منطقه یک پارک جنگلی برای استراحت مسافران و گردشگران دایر شده است. در گلندرود، گردشگران شاهد طبیعت بکر و امکانات خوبی خواهند بود که برای استراحت و گشت و گذار، بسیار مناسب می‌باشند.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی شیرگاه؛ معرفی 7 جاذبه این شهر

پارک جنگلی رویان

پارک جنگلی رویان

این پارک دارای انواع درختان زیبا و تنومند می‌باشد که زیبایی شگفت‎انگیزی را در این منطقه به وجود آورده‌اند. پارک جنگلی رویان در ارتفاع بالادست قرار گرفته و همین موضوع بر زیبایی‌های آن افزوده است. شرایط آب و هوایی این جنگل نیز بسیار مساعد است. در این جنگل شما هوای خنک و رطوبت پایین را تجربه خواهید کرد که برای گردشگری بسیاری مناسب است. این پارک از امکانات مختلف رفاهی مانند سوئیت،  اجاق‌های ذغالی، نمازخانه، آب و برق، روشنایی معابر، نشیمن‌گاه و دکه های فروش اغذیه برخوردار می‌باشد.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های گردشگری بهنمیر؛ شهری زیبا در میان ساحل و جنگل

پارک جنگلی نور در رویان

پارک جنگلی نور در رویان

رویان دارای پارک‌های جنگلی فراوانی است. در معرفی شهر رویان باید حتما پارک جنگلی نور را نیز در نظر گرفت. این پارک جنگلی در کیلومتر 5 نور به ایزدشهر و در شرق شهرستان نور قرار گرفته است.پارک جنگلی نور با 4000 هکتار وسعت یکی از بزرگترین پارک‌های خاورمیانه محسوب می‌شود و از اوایل دهه 50 شمسی مـورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این جنگل دارای انواع گونه‌های درختان جنگلی مانند افرا، ممرز، توسکا و انجیلی می‌باشد. پارک جنگلی نور دارای وسایل رفاهی متعدد مانند رستوران مجهز و زیبا، آلاچیق‌های متعدد چوبی، پارک های بازی کودکان، مسجد و زمین‌های ورزشی است. این پارک یکی از تفرجگاه‌های مهم شمال ایران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌‌های گردشگری کیاکلا به همراه نقشه و تصاویر

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل

این پارک در ابتدای جاده آسفالتی لاویج و در محور چمستان به آمل واقع شده است. در این پارک، مناظر بسیار زیبایی مانند رودخانه و چشمه‌های پر‌آب و همچنین امکانات رفاهی متعددی وجود دارند. پارک جنگلی کشپل، دارای حاشیه زیبای ساحل رودخانه لاویج‌رود ، چشمه‌های پرآب ، امکانات نسبی اقامت و پارک بازی کودکان است. این پارک با داشتن چنین امکاناتی، لحظات خوبی را برای گردشگران فراهم می‌کند و سالانه این منطقه میزبان خیلی از گردشگران و مسافران از سراسر ایران می‌باشد.

آبشار پری او، آبشار حرام او و شهر بلده از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر رویان محسوب می‌شوند.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x