تور مجازی زیارت حرم امام علی (ع)

تولد و فضیلت امام علی (ع)


تولد امام علی بن ابی طالب (ع) در داخل کعبه (خانه خدا) در مکه 13 رجب (30‌ام عام‌الفیل/ سال فیل) حدود سال 600 میلادی یعنی 23 سال قبل از هجرت پیامبر اکرم (ص) اتفاق افتاد. سن پیامبر اکرم (ص) در هنگام ولادت حضرت علی (ع) تقریباً 30 سال بود. مکان تولد امام علی (ع) اتفاقی منحصر به فرد می‌باشد، زیرا هیچ پیامبر، امام یا فردی تاکنون در یک پناهگاه مقدس به دنیا نیامده است.

فاطمه بنت اسد، مادر امام علی بن ابی طالب (ع) در خارج از کعبه نماز می‌خواند که ناگهان درد زایمان را حس کرد و به درگاه الهی دعا کرد و گفت: “خدایا! من به تو و رسولان و به آنچه توسط پدر بزرگم، ابراهیم ( که خانه کعبه را ساخته است) گفته شد، اعتقاد دارم و از تو می‌خواهم زایمان من را آسان کنی ” درست در آن زمان دیوار کعبه به طور معجزه‌آسایی باز شد. سپس وارد کعبه شد، دیوار پشت سرش بسته شد. وی به مدت سه روز در این پناهگاه مقدس ماند و پس از تولد پسرش، امام علی بن ابی طالب (ع) بیرون آمد.

مقایسه فاطمه بنت اسد (مادر امام علی (ع)) و حضرت مریم (س) بسیار قابل توجه است. زیرا زمانی که حضرت مریم (س)، مسیح را باردار بود. خدا به او فرمان داد تا هنگام زایمان بیت‌المقدس را ترک کند چرا كه حرمت مسجد را باید نگه داشت. بنابراین، او به سمت شرق رفت و خود را در بیابان مخفی کرد تا زایمان کند. اما زمانی که فاطمه بنت اسد دچار درد زایمان شد دیوار کعبه شکافته شد و ایشان فرزند خود را در کعبه به دنیا آوردند. هم اکنون نیز این شکاف روی دیوار کعبه وجود دارد و علارغم تلاش وهابیون برای پنهان کردن آن و ترمیم دیوار، به اذن خدا شکاف کعبه مجدد پدیدار می‌شود.

تولد-و-فضیلت-امام-علی-(ع)-min

شخصیت امام علی (ع)


امام علی (ع) نمونه‌ای از یک انسان کامل بود. انسانی متعادل که به دور از هر افراط و تفریط قرار داشت. مجموعه‌ای از تضادها در شخصیت ایشان جمع شده بود. دافعه و جاذبه ناشی از صفات وجودی ایشان، باعث شده بود که عده‌ای پیروان واقعی داشته باشد که حتی جان خود را برای ایشان بدهند و حتی او را خدا بنامند و عده‌ای دشمن بی‌مانند در تاریخ باشند و از هیچ ظلمی کوتاهی نکنند. برای شناخت حقیقی امام علی (ع) مانند هر انسان دیگری باید با نوع اندیشه، نگاه و جهان بینی ایشان آشنا شد. بهترین راه این است که به مطالعه سخنان ایشان که در کتاب نهج البلاغه آمده است پرداخته شود. زیرا در این کتاب نگاه امام علی(ع) و نوع تفکر ایشان در موقعیت‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود. هر فرد مسلمان و شیعه برای پیداکردن مسیر خود در این دنیا و آخرت و در کل شناخت خدا و خود لازم است تا این کتاب را مطالعه نماید.

تور مجازی زیارت حرم امام علی (ع)


2.4 | (5)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x