بهترین غذاهای هندی | 8 غذای خوشمزه و لذیذ هندی

غذاهای هندی بسیار متنوع هستند. این اتفاق با توجه به طیف‌های وسیع جمعیتی این کشور اصلا چیز عجیبی نیست. به دلیل همین تنوع غذایی بسیار بالا، غذاهای نه چندان خوشمزه و مطبوع نیز در بین خوراکی‌های مردم هندوستان یافت می‌شوند. اما نمی‌توان منکر خوشمزه و لذیذ بودن بخش زیادی از این غذاها شد؛ خوراکی‌هایی که به نوعی تبدیل به یک جاذبه گردشگری برای این کشور شده‌اند و سالانه جمعیت زیادی را به سرزمین هفتاد و دو ملت می‌کشانند.

تصور کنید به همراه یک دوست در آشپزخانه‌ای هندی مشغول صرف شام هستید. اولین چیزی که توجه شما را حلب می‌کند؛ بوی انواع و اقسام ادویه‌هاست. علاوه بر این صدای به هم خوردن دیگ‌ها و ماهی‌تابه‌ها در یک آشپزخانه‌ی شلوغ و روباز از دیگر مشخصه‌های یک رستوران در هندوستان محسوب می‌شود. اندکی بعد یک پیشخدمت منویی سرشار از غذاهای لذیذ هندی به سراغ شما می‌آید؛ در این لحظه که از قضا دهان شما نیز آب افتاده است این سوال پیش می‌آید: چه باید بخوید؟

برای کسانی که قبلا با غذاهای هندی آشنا نشده‌اند و اولین بار است که می‌خواهند این غذاها را میل کنند؛ انتخاب کمی دشوار خواهد بود. ما این مقاله را برای زمانی نوشته‌ایم که شما یک منو از بهترین غذاهای هندی در دست گرفته‌اید و کاملا گیج شده‌اید. در ادامه به شما کمک خواهد شد تا بتوانید با بهترین غذاهای هندی آشنا شده و انتخاب بهتری داشته باشید. با ما همراه باشید تا 8 غذای هندی خوشمزه را بشناسید:

مرغ ماخانی

مرغ ماخانی

به این غذا مرغ کره‌ای نیز گفته می‌شود و واقع دهان شما را آب می‌اندازد. یک مرغ ترد و لذیذ که در سس گوجه فرنگی تند پخته شده است. این غذا به طور سنتی در یک تاندر ( یک استوانه سفالی یا اجاق فری ) پخته می‌شود. اما گاها درون ماهیتابه و یه به صورت کبابی نیز سرو می‌شود. ابتدا به همراه گوجه فرنگی و سیر و هل آن را می‌پزند و بعد سرآشپز به آن کره آب شده و ادویه‌های مختلف و البته ” Khoa  ” ( نوعی شیر خشک ) اضافه می‌کند.

سمبوسه

سمبوسه

سمبوسه يك غذای سنتی و فوق‌العاده محبوب در هنوستان به شمار می‌روند. دلیل این محبویت این است که سمبوسه یک شیرینی سرخ شده یا پخته شده است که انواع و اقسام مواد غذایی خوشمزه در آن به کار رفته است. سیب زمینی، پیاز، نخود فرنگی، عدس و انواع ادویه‌ها داخل سمبوسه‌ها را پر می‌کنند. البته گاهی به آن‌ها گوشت بره، گاو و مرغ نیز اضافه می‌کنند. این شیرینی برای افرادی که عاشق غذاهای هندی هستند و در عین حال گیاه خوار نیز می‌باشند بسیار مناسب هستند؛ زیرا سمبوسه‌ها معمولا فاقد هر گونه گوشت  لبنیاتی می‌باشند.

این غذای پف دار و لذیذ معمولا با یک سس نعنای شیرین همراه است. اگر یک گشتی در خیابان‌های هندوستان بزنید؛ سمبوسه را به وفور در دست بومیان و حتی گردشگران می‌بینید که به عنوان یک صبحانه یا میان‌وعده‌ی لذیذ مصرف می‌شود.

آلو گوبی

آلو گوبی

این غذا یک خوراک گیاهی محسوب می‌شود و از بهترین غذاهای هندی برای گیاه خوارارن به شمار می‎رود. مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی این غذا آلو ( سیب زمینی ) و گوبی ( گل کلم ) می‌باشند. از آنجایی که ادیوه اصلی غذاهای هندی زردچوبه می‌باشد؛ تعجبی ندارد که رنگ آلوگوبی نیز نارنجی مایل به زرد باشد.

 آلو گوبی بعضی اوقات حاوی برگ‌های کالونجی و کاری نیز می‌باشد. سایر ترکیبات رایج شامل سیر، زنجبیل، پیاز، ساقه گشنیز، گوجه فرنگی، نخود فرنگی و زیره است. همه این مواد را با هم در فر کباب کنید تا یکی از محبوب ترین غذاهای سفارش داده شده در رستوران های هندی را داشته باشید.

نان سنتی هندی ( NAAN )

بهترین غذاهای هندی : نان سنتیاگر تاکنون نان سنتی هندی را امتحان نکرده‌اید؛ به احتمال زیاد زندگی‌تان آنقدر که انتظار داشته‌اید خوشمزه نبوده است. همانند کشور خودمان که تقریبا در کنار هر غذایی، نان هم سرو می‌شود؛ در هندوستان نیز این نان سنتی در کنار اکثر وعده‌های غذایی دیده می‌شود. این نان دقیقا همان چیزی است که برای قابل تحمل کردن مزه تند غذاهای هندی به آن احتیاج دارید.

ماتر پنیر

ماتر پنیر

این شما و این یکی دیگر از غذاهای گیاهی در هندوستان: ماتر پنیر. این غذا بومی شمال این کشور بوده و از سس گوجه فرنگی که بر روی پنیر و نخود فرنگی ریخته می‌شود تشکیل شده است. همانند تمام غذاهای هندی، ماتر پنیر نیز بسیار تند است و بهتر است که با یک ظرف خامه یا مقداری نان مصرف شود. بسته به منطقه‌ای که این غذا را در آن نوش جان می‌کنید؛ ممکن است با برنج و یا ماست سرو شود.

روغن جوش

روغن جوش

این خوراکی لذیذ یکی از بهترین غذاهای هندی و از اصلی‌ترین غذاهای منطقه کشمیر در شمال این کشور محسوب می‌شود. این غذا از گوشت بره تشکیل شده است که به همراه سبزی‌ها مختلف پخته شده‌اند. سرآشپزهای هندی معمولا به این غذا، ماست، زنجبیل و سیر اضافه می‌کنند. این غذا را معمولا با رنگ قرمز و درخشان آن می‌شناسند. همانند بقیه‌ی غذاهایی که در سفر به هندوستان میل خواهید کرد؛ غذای روغن جوش نیز بسیار تند و سرشار از فلفل قرمز خواهد بود. اما با وجود مزه‌ی تند آن، اگر عاشق گوشت بره هستید حتما روغن جوش را امتحان کنید.

مرغ تندوری

مرغ تندوری

مرغ تندوری یکی از بهترین غذاهای هندی محسوب می‌شود که بومی شمال این کشور است. همانطور که از شکل آن بر می‌آید نوعی مرغ سرخ شده است که با ماست و انواع ادویه‌جات طبخ می‌شود. نام این غذا از تندور گرفته شده است که می‌تواند یک ظرف استوانه‌ای و سفالی یا یک فر فلزی باشد که مرغ را در آن کباب می‌کنند. سرآشپزای هندی معمولا از پودر فلفل کاین، پودر فلفل قرمز یا پودر فلفل قرمز کاشمیری برای آتشین کردن این غذا استفاده می‌کنند.

چانا آلو

چانا آلو

ترکیبی شرجی و بی نظیر از گوجه فرنگی، کاری، سیر، سیب زمینی، نخود فرنگی و پیاز که برای ایجاد یک غذای جادویی به نام چانا آلو کاری کفایت می‌کنند. در نسخه‌های سنتی و قدیمی این غذا از پودر فلفل قرمز نیز استفاده می‌شود. بدون تردید این غذای گیاهی و بسیار معطر و البته تند، یکی از بهترین غذاهای هندی می‌باشد که می‌توانید در طول سفر خود به سرزمین هفتاد و دو ملت نوش جان کنید.


مطالب مرتبط و مفید:

انواع رژیم غذایی

4 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x