9 عادت روتین صبحگاهی که روز شما را بهتر می کند

یک روال و عادت روتین صبحگاهی درست به مدت طولانی ستون اصلی تمرینات مراقبت از من بوده است. به عنوان کسی که با افسردگی و اضطراب سر و کار دارد، تفاوت قابل توجهی در سلامت روان ایجاد می کند. درمانگران به سرعت می توانند از فواید سلامت روانی را برای شروع روز خود با این روش به شما بگویند. روانشناس بالینی، دکتر هاوز، دکترای روانشناسی، به SELF می گوید: “یک روال صبحگاهی سالم، کم استرس و متمرکز، لحن و سبک کل روز تعیین می کند.”
این به معنای این نیست که بتوانید برای انجام امور روزمره خود راحت به صندلی خود تکیه دهید. به محض بیدار شدن، هر تصمیمی که می گیرید به ذخایر قدرت مند مغز شما می رود. مغز یک ارگان باورنکردنی است. اما محدودیت های خود را نیز دارد و طبق تحقیقات انجام شده قدرت اراده ما یک منبع محدود است. در بعضی مواقع مغز نیاز به استراحت دارد.
این تصمیمات تخریب کننده اجتناب ناپذیر است. هاوز می گوید که وقتی عادت هایی برای صبح و شروع روز خود ایجاد می کنیم، ممکن است برخی از فعالیت های ناخوشایند را مانند تصمیم گیری در مورد خوردن غذا خاتمه دهد.
بنابراین در این مقاله در مورد برخی از مواردی که بهتر است به کارهای روزمره خود اضافه کنید صحبت خواهیم کرد. کارهای روزمره ایده آل هر فرد متفاوت خواهد بود. بنابراین مواردی که در این مقاله مطرح می کنیم پیشنهاداتی هستند نه یک راهنمای گام به گام. آنچه را که برای شما مفید است انجام دهید و به یاد داشته باشید که مهم تداوم آن است.

9 عادت روتین صبحگاهی که روز شما را بهتر می کند

1. رختخواب خود را آماده کنید.

بله، آماده کردن تختخواب بسیار مهم و کارآمد است. هم چنین می تواند روشی فریبنده و ساده برای ایجاد احساس خوب باشد. به چند دلیل: این امر باعث می شود فضای اطراف شما (و ذهن شما) کمتر به هم ریخته باشد، بهداشت خوب خواب را عمیق و دلپذیر می کند (چه کسی نمی خواهد در انتهای روز در یک بستر تمیز استراحت کند؟) و ممکن است از نظر روانشناختی تاثیری  شگفت انگیز داشته باشد.
دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی، ویلیام اچ. مک راون، گفت: “اگر هر روز صبح تختخواب خود را آماده و مرتب کنی، در واقع داری اولین کار روز را انجام می دهی. این کار به شما احساس غرور می بخشد و شما را به انجام یک کار دیگر تشویق می کند. و تا پایان روز، این یک کار انجام شده به بسیاری از کارهای انجام شده تبدیل می شود. “
من هرگز هر روز تختخواب خود را مرتب نمی کردم. اما بعد از گزارش سلامت روانم، تصمیم گرفتم امتحانش کنم. با داشتن یک تختخواب آماده و مرتب و تمیز نگه داشتن اتاقم متوجه شدم که این کار ساده و راحت برای سلامت روان من مفید است. می دانید که چقدر این کار ساده به من کمک کرده است. بعد از گذشت چند هفته احساس افسردگی که داشتم بسیار کم تر شد و  این مستقیما به مرتب کردن تختخوابم برمی گشت.

2. لیست کارهای صبحگاهی را آماده کنید.

همان طور که قبلا گفتیم، برای یک عادت روتین صبحگاهی برای خود آماده کنید. برای ایجاد روال صبحگاهی  لیست تمام کارهایی را که همیشه انجام می دهید بنویسید و هر کاری را که انجام دادی تیک بزنید. مثلا لباس پوشیدن، مسواک کردن دندان ها و … کارهایی هستند که هر روز انجام می دهید.
با این کار خود را از این سوال که “حالا باید چه کار کنم؟” خلاص کرده اید. با انجام یک فرآیند گام به گام. کارهای خود را به مرور انجام  می دهید.

3. از بررسی تلفن همراه خود خودداری کنید.

از بررسی تلفن همراه خود خودداری کنید.

وقتی بلافاصله بعد از بیدار شدن در رختخواب تلفن تان را چک کنید، یک محرک استرس زا را فعال می کنید. تلفن شما دارای استرس زا های زیادی مانند اخبار، مانده حساب بانکی شما و پیام هایی است که توجه شما را جلب می کند. در حالی که به اندازه کافی وقت دارید که بعدا این کار را انجام دهید. چرا کمی آن را به تعویق نمی اندازید؟
هاوز می گوید: “وقتی از خواب بیدار می شوید، در وضعیت نسبتاً آرام قرار دارید.” “آیا این عالی نیست که آرامش خود را تا زمانی که می توانید حفظ کنید؟ “
علاوه بر این دسترسی به اولین چیزی که در تلفن خود دارید راهی سریع برای عدم انجام کل امور روزمره خود است. چه کسی قبل از بیرون آمدن از رختخواب، می تواند شبکه های اجتماعی را چک نکند؟

4. چند صفحه بنویسید.

ممکن است نوشتن صبح ها کار رایجی برای نویسندگان باشد. اما این عادت روتین صبحگاهی برای هر کسی که می خواهد زندگی خلاقانه تری داشته باشد یا عملکرد خود را بهبود بخشد، مفید است. جولیا کامرون، نویسنده کتاب The Artist’s Way، مردم را ترغیب می کند تا روز را با نوشتن سه صفحه شروع کنند: “هرچه که از ذهن شما عبور کند”. او ادعا می کند با انجام این کار زندگی شما بهبود خواهد یافت. “با نوشتن فقط چند صفحه در آغاز روز احساسات پنهان شما روی کاغذ می آیند. با این کار به آرامش عجیبی دست یابید”.

5. مقداری آب بنوشید.

فواید نوشیدن آب اثبات شده است. شما می دانید که باید در طول روز آب بنوشید. اما یک لیوان آب در صبح باعث می شود از نظر فیزیولوژیکی و روحی برای شما مفید است. بعد از هشت ساعت خواب بدن شما به نوشیدن یک لیوان آب نیاز دارد. ایجاد عادت نوشیدن اولین لیوان آب در صبح می تواند کمک زیادی به شما کند. بعضی از افراد شب قبل یک لیوان آب روی میز کنار تخت خود می گذارند.

6. بدن خود را بکشید.

بدن خود را بکشید. عادت صبحگاهی

من نمی خواستم ورزش را در این لیست قرار دهم. زیرا معتقدم که هیچ کس نمی تواند شما را مجبور به ورزش کند، اگر خودتان نخواهید. اما هر کسی می تواند صبح از چند حرکت کششی ساده لذت ببرد. لازم نیست یک روال کامل یوگا داشته باشید یا به طور تمرین خود را انجام دهید. این کار می تواند راهی برای جریان خون شما باشد. البته کشش مناسب و اصولی برای جلوگیری از صدمه بسیار مهم است. به خصوص در صبح که ممکن است بدن سرد باشد. این کشش کامل بدن روش خوبی برای شروع صبح و گرم کردن بدن تان است.
7. صورت خود را بشویید.
همه می دانند که مراقبت از پوست می تواند ابزاری برای مراقبت از خود باشد. اما آنچه می توانم بگویم این است که من این کار را از صمیم قلب انجام می دهم. نه تنها یک روال منظم برای مراقبت از پوست ضروری است، بلکه هر بار که این کار را انجام می دهم احساس تازگی و طراوت می کنم. این می تواند یک راه عالی برای شروع روز باشد. خصوصا وقتی روزی شلوغ و پر استرس داشته باشیدد.
روتین مراقبت از پوست شما به هیچ وجه پیچیده نیست. بنابراین نگران نباشید.

8. کاری سرگرم کننده یا خلاقانه انجام دهید.

یکی از بهترین مواردی که من به دست عادت های روتین صبحگاهی خود اضافه کردم بازی های ویدیویی در هنگام نوشیدن قهوه است. وقت گذاشتن برای چنین کار هیجان انگیز و جالبی به من کمک می کند تا صبح خود را به عنوان بخشی منحصر به فرد از روز خود تبدیل کنم. نه اینکه مقدمه ای برای کار باشد که همین به نوبه خود انگیزه ای برای بیدار شدن راحت تر می شود. زیرا ساعت زنگ دار من دیگر نشانگر آغاز کار روزانه نیست.
ممکن است به بازی ویدیویی علاقمند نباشید. ایده های دیگری نیز وجود دارد: تماشای یک برنامه تلویزیون صبحگاهی، کارهای هنری، رقصیدن، بازی با حیوانات خانگی و خواندن،

9. لیست کارهای روزانه خود را بنویسید یا مرور کنید.

لیست کارهای روزانه خود را بنویسید یا مرور کنید. عادت صبحگاهی

برای بعضی از افراد یک صبح ایده آل زمانی است که در آن هیچ کاری انجام ندهیم. اما برای من صبخ بهترین زمان مرور کارهای روزانه است. درست قبل از اینکه ایمیل ها را چک کنم یا به حلسات کاری بروم. وقتی وقت خود را برای نوشتن یا مرور برنامه های خود می گذرانید، یک بار دیگر انگیزه و روحیه لازم را برای تصمیم ها و کارهای خود تقویت می کنید.
این کارهای به ظاهر ساده بهره وری شما را افزایش می دهد. اگر به مدت چند هفته 9 عادت روتین صبحگاهی بالا را انجام دهید، تاثیر آن را روی زندگی روزمره خود خواهید دید. احساس شادی بیشتری می کنید. انگیزه و انرژی بیشتری خواهید داشت و آرامش شما در طول روز افزایش می یابد.
5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x