قیمت و خرید قرص ریتالین

قیمت قرص ریتالین در داروخانه‌ها به چه صورت است ؟ قرص ریتالین از خانواده آمفتامین‎‌ها و محرک‎‌های عصبی محسوب می‎‌شود که برای درمان بیش فعالی و کم توجهی و برخی اختلالات خواب مورد استفاده قرار می‎‌گیرد. متاسفانه مصرف این دارو بین دانشجویان و دانش آموزانی که می‎‌خواهند برای امتحان بیدار بمانند و یا تمرکز بیشتری داشته باشند باب شده است.

جوانان و نوجوانان ریتالین را به چشم دارویی برای دوپینگ در امتحانات می‎‌بینند. اما در حقیقت ریتالین باعث اعتیاد این افراد به این دارو می‎شود. تهیه ریتالین بدون نسخه پزشک ممکن نیست. قیمت قرص ریتالین بسته به نوع قرص متفاوت است. مصرف بی‎قاعده و خودسرانه این دارو بدون نظارت پزشک می‎تواند خسارات جبران ناپذیری را برای شما به وجود بیاورد. دوز مصرف این دارو باید حتما تحت نظارت پزشک باشد.

سوء مصرف دارو می‎تواند حتی منجر به مرگ شود. ریتالین باعث سر خوشی بی‌‎دلیل در شما می‎شود که علت این سرخوشی ترشح هورمون  دوپامین در مغز است.

افراد با مصرف ریتالین شاید برای مدتی احساس بی‎نیازی به استراحت کنند و احساس کنند که می‎‌توانند کمتر بخوابند. این احساس کاملا کاذب بوده و باعث آسیب به شما می‌‎شود. برای مصرف این دارو باید حتما با پزشک مشاوره کنید. تهیه این دارو بدون نسخه پزشک از داروخانه ممکن نیست.

قیمت قرص ریتالین و با نسخه پزشک در داروخانه‎‌ها 32 هزار و 500 تومان است. بخشی از مبلغ این دارو توسط بیمه پرداخت می‎‌شود. از خرید این دارو در خیابان ناصر خسرو به شدت پرهیز کنید. تهیه دارو از خیابان ناصر خسرو هیچ تضمینی برای اصالت داروی خریداری شده نمی‌‎باشد. برای تهیه این دارو باید به پزشک مراجعه کنید و پزشک در صورت نیاز شما، ریتالین برای شما تجویز می‎کند.

آمار بالای استفاده از ریتالین بین دانشجویان بسیار خبر تلخی می‎تواند باشد. عده‎ای با فکر این که ریتالین باعث افزایش بازدهی آن‎‌ها می‎شود در دام اعتیاد به ریتالین افتاده‎‌اند.

قیمت قرص ریتالین

عوارض جانبی قرص ریتالین

قرص ریتالین که در دسته محرک‎‌های CNS قرار می‎گیرد از خانواده آمفتامین‌‎ها است. محصولات حاوی متیل فنیدات و آمفتامین‌‎ها پتانسیل بالایی برای سوء مصرف و اعتیاد دارند. پزشک معالج شما موظف است قبل از تجویز این دارو خطر سوء استفاده شما به این دارو را مورد بررسی قرار دهد. پزشک شما موظف است که سابقه اعتیاد شما به مشروبات الکلی و مواد مخدر را به خوبی بررسی کند.

افرادی که سابقه اعتیاد به مواد مخدر و یا مشروبات الکلی دارند بیشتر در معرض وابستگی و سوء مصرف ریتالین قرار دارند. اعتیاد به ریتالین می‎تواند باعث بروز وابستگی روانی در درجات مختلف و رفتارهای غیر طبیعی شود. اگر طولانی مدت از این دارو استفاده کرده‌‎اید برای ترک آن حتما با پزشک خود مشورت کنید. قطع مصرف ریتالین بعد از مدت طولانی به صورت ناگهانی می‎تواند خطر آفرین باشد. پزشک باید برای ترک وابستگی فرد به ریتالین فرایند کاهش دوز را پیش گیرد.

مصرف این دارو ممکن است باعث بروز افسردگی شدید در شما شود. متیل فنیدات که همان ماده موثر موجود در ریتالین است ممکن است عوارض بسیاری برای شما داشته باشد. اگرچه همه این عوارض جانبی ممکن است رخ ندهد، اما در صورت بروز آن‌ها سریعا با پزشک خود تماس حاصل کنید. از جمله عوارض جانبی عمومی این دارو می‎توان به ضربان قلب سریع، درد قفسه سینه، تب، درد مفاصل و بثورات پوستی یا کهیر اشاره کرد.

اما از عوارض جانبی نادر ناشی از مصرف ریتالین می‎توان به خون در ادرار، تاری دید، گرفتگی عضلات، لکه‎های قرمز پوستی، تورم پوست، تشنج، تیک و حرکات عصبی غیر ارادی و خونریزی و کبودی غیر معمول اشاره کرد. اما عوارضی نیز وجود دارد که ممکن است اتفاق بیفتد که از این میان می‎توان به عوارضی نظیر خونریزی لثه و بینی، لرز، گیجی، سرفه، اسهال، دلسردی، سرگیجه، اختلالات گردش خون، خواب آلودگی، غش و … اشاره کرد.

قیمت قرص ریتالین

قرص ناپروکسن و عوارض آن

اطلاعات تکمیلی

چیزی که باید حتما به آن توجه داشته باشید مارک داروی مورد نظر است. در صورت تغییر مارک دارو قضیه را حتما با پزشک خود در میان بگذارید. برند‎های مختلف این دارو می‎توانند تاثیرات مختلفی روی بدن شما بگذارند. اگر از قرص ریتالین برای کودکتان استفاده می‎کنید حتما توجه داشته باشید که مصرف این دارو ممکن است باعث توقف رشد برای مدت طولانی شود.

در صورت مشاهده چنین آثاری در فرزند خود قضیه را حتما با پزشک خود در میان بگذارید. اگر دارای سابقه فشار خون بالا هستید این موضوع را حتما به پزشک خود بگویید چرا که ریتالین باعث افزایش فشار خون می‎شود. مصرف این دارو می‎تواند در فعالیت‌‎هایی که نیاز به تمرکز بالا دارند مثل رانندگی اختلال ایجاد کند. اگر از ریتالین استفاده کردید بهتر است تا وقتی به تمرکز کافی نرسیده‎اید رانندگی و فعالیت‎‌های مشابه نداشته باشید.

از تاثیر این دارو بر روی جنین اطلاعاتی در دست نیست. اگر شما باردار هستید حتما قضیه را با پزشک خود در میان بگذارید. بخشی از قیمت قرص ریتالین توسط بیمه پرداخت می‎شود.

توصیه‌های عمومی درباره مصرف دارو

  • اگر فکر می کنید ممکن است شخص دیگری دارو را به طور تصادفی مصرف کرده باشد پزشک خود را از این شرایط مطلع سازید.
  • سعی کنید هر روز تقریباً در یک زمان مشخص دارو را مصرف کنید تا مبادا مصرف دارو را فراموش کنید.
  • از دادن قرص ریتالین به شخص دیگری به شدت خودداری کنید. هرگز آن را به شخص دیگری تحویل ندهید، حتی اگر به نظر می‎رسد وضعیت آن‎ها یکسان است. زیرا این امر می تواند خسارات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد.
  • اگر مطمئن نیستید که دارو روی شما عمل می‎کند یا نه، با پزشک خود تماس بگیرید. در عین حال به طور معمول دارو را نیز تهیه کنید. از مصرف دوز اضافی دارو به شدت پرهیز کنید.
  • مطمئن شوید که همیشه داروی کافی دارید. حداقل 2 هفته قبل از اتمام دارو دوباره دارو را تهیه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که دارویی که در خانه دارید منقضی نشده باشد.

مکان نگهداری دارو

دارو را در مکانی به دور از گرما و نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. اطمینان حاصل کنید که کودکان نمی‎توانند دارو را ببینند یا به آن برسند. از ریختن دارو در ظرفی دیگر خودداری کنید.

قیمت قرص ریتالین

سخن آخر

قرص ریتالین برای درمان برخی اختلالات نظیر بیش فعالی مورد استفاده قرار می‎‌گیرد. تهیه این دارو بدون نسخه پزشک از داروخانه‌ها ممکن نیست. با توجه به اینکه قرص ریتالین در انواع مختلفی تولید شده است، قیمت ها نیز متفاوت هستند. اگر به هر نحوی این دارو را بدون نسخه تهیه کردید هرگز آن را بدون مشورت با پزشک مصرف نکنید.

3.2 | (17)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

21 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
21
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x