جزیره بورا بورا کجاست؟ جزیره لاکچری و گران!

شاید یک سفر چند روزه به جزیره بورا بورا بتواند تمام پس انداز چند سال شما را به باد بدهد! اما مطمئن باشید که در همین مدت کوتاه، می‌توانید از حضور در یکی از زیباترین و در عین حال لاکچری‌ترین جزیره‌های دنیا، نهایت لذت را ببرید.

این جزیره آتشفشانی که در مرکز اقیانوس آرام قرار گرفته است، به عنوان یکی از لاکچری‌ترین مقصدهای گردشگری جهان شناخته می‌شود و همه چیز در آن، به شکل عجیبی زیبا و بسیار گران است!

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ قصد داریم شما را به صورت کامل با جزیره بورا بورا و جذابیت‌های آن آشنا کنیم. پس حتما تا انتها با ما همراه باشید.

جزیره بورا بورا کجاست؟

شاید شما هم شنیده باشید که این جزیره متعلق به کشور فرانسه است. اگرچه این ادعا درست است؛ اما بورا بورا به لحاظ جغرافیایی، فاصله بسیار زیادی با فرانسه دارد!

جزیره بورا بورا کجاست؟

جزیره آتشفشانی بورا بورا در مرکز اقیانوس آرام جنوبی و 265 کیلومتری جنوب غربی کشور تاهیتی قرار گرفته است. این جزیره کوهستانی، 10 کیلومتر طول و 4 کیلومتر عرض دارد.

دو کوه Otemanu با ارتفاع 727 متر و Pahia با ارتفاع 658 متر در بورا بورا واقع شده‌‌اند. در سمت غربی این جزیره، یک تالاب بزرگ وجود دارد که از دو جزیره کوچک‌تر با نام‌های Toopua و Toopua Iti محافظت می‌کند. این قسمت در بین قایق‌سواران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

نام Bora-Bora به معنای “اولین متولد شده” است. این جزیره برای اولین بار در سال 1722 میلادی و توسط یک دریاسالار هلندی به نام “Jacob Roggeveen” کشف شد. بورا بورا در قرن 19 میلادی به ضمیمه کشور فرانسه درآمد.

در سرشماری سال 2017 مشخص شد بیش از 10 هزار نفر در جزیره بورا بورا سکونت دارند. محصولات اقتصادی اصلی این جزیره، مروارید و نارگیل بوده و یک فرودگاه هم در آن فعال است!

می‌توان ادعا کرد که بورا بورا از معدودترین نقاط روی کره زمین است که همه دوست دارند حداقل یک بار آن را ببینند و تجربه ثابت کرده است که هر کس آن را دیده باشد، تا ابد شیفته این مکان لاکچری و بی‌نهایت زیبا می‌شود.

بورا بورا یک مقصد جهانی برای ماه عسل

آن‌چه که بیش از همه موجب شهرت و محبوبیت جزیره بورا بورا شده است، انتخاب آن توسط زوج‌های جوان برای ماه عسل است! این مکان در سطح بین‌المللی به عنوان جزیره ماه عسل هم شناخته می‌شود.

بورا بورا یک مقصد جهانی برای ماه عسل

زوج‌هایی که تعطیلات ماه عسل خود را در بورا بورا می‌گذرانند، به خوبی متوجه می‌شوند که زیبایی این مکان، به طرز عجیبی با پیوند آسمانی‌ آن‌ها تقارن و یکپارچگی دارد.

هرچند که در شرایط فعلی حتی تشکیل خانواده و ازدواج هم برای جوانان ایرانی سخت شده است (چه برسد به ماه عسل رفتن و آن هم جزیره بورا بورا!) با این‌حال، این جزیره می‌تواند خاطره شیرین روزهای اول ازدواج شما را چند برابر نماید.

اقلیم و آب و هوای بورا بورا

آب هوای بورا بورا و جزایر اطراف آن، استوایی است. برخلاف سایر نقاط، فصل‌ها را در این‌جا می‌توان به دو فصل مرطوب و خشک تقسیم کرد!

اقلیم آب و هوای بورا بورا

از اوایل آبان تا اواسط اردیبهشت آب و هوای این جزیره کاملا مرطوب است. میانگین بارندگی در این مدت به 1800 میلی‌متر می‌رسد و طوفان‌های مکرر و غیر قابل پیش‌بینی، همیشه در انتظار مسافران خواهند بود. دمای هوای جزیره در فصل مرطوب، 30 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

از اواسط اردیبهشت تا اوایل آبان نوبت به فصل خشک می‌رسد. در این زمان، گردشگری در بورا بورا به اوج خود می‌رسد. در این چند ماه، هوا چند درجه گرم‌تر است و بارندگی به ندرت مشاهده می‌شود.

از نظر آب و هوایی و همچنین دمای آب، این فصل بهترین زمان برای سفر به بورا بورا است. اما باید توجه داشته باشید که در این مدت، قیمت‌ها در این جزیره سر به فلک می‌کشند!

سفر به جزیره بورا بورا

برای سفر به جزیره بورا بورا ابتدا باید با یک پرواز به کشور تاهیتی بروید و پس از آن، در یک سفر هوایی یک ساعته، به این جزیره لاکچری خواهید رسید. همان‌طور که اشاره شد، یک فرودگاه کوچک در بخش شمالی بورا بورا قرار دارد.

سفر به جزیره بورا بورا

زمانی که به جزیره اصلی بورا بورا رسیدید، برای انتقال به جزیره‌های اطراف و اقمت‌گاه‌های ساحلی، باید از قایق استفاده کنید. برای اقامت در جزیره اصلی، باید با قایق به Vaitape بروید (به صورت رایگان)

پروازهایی که به سمت بورا بورا می‌روند، معمولا و در تمام فصول سال پر هستند! بنابراین اگر قصد سفر به بورا بورا دارید، بهتر است که از قبل، یک تور مسافرتی برای خود رزرو کنید.

تنها منطقه شهری بورا بورا Vaitape نام دارد که از فرودگاه به صورت مستقیم به آن‌جا خواهید رفت. همچنین در انتهای جنوبی جزیره اصلی، Matira دارای بزرگترین ساحل و چندین هتل و رستوران است.

بخش مرکزی جزیره بورا بورا، بسیار کوهستانی بوده و دسترسی به آن دشوار است. این منطقه مسکونی نیست و بهتر است قید رفتن به آن را بزنید.

نحوه رفت و آمد شما تا حد زیادی به محل اقامت شما و موقعیت مکانی آن بستگی دارد. برای رسیدن به هر جایی نیاز به حمل و نقل قایق دارید. ترانسفر قایق از استراحتگاه‌های موتوس به جزیره اصلی یا بین استراحتگاه‌ها و فرودگاه ارائه می‌شود. اقامتگاه‌های جزیره به طور کلی امکان انتقال به اسکله کشتی فرودگاه را نیز فراهم می‌کند.

در جزیره اصلی، تنها یک جاده مهر و موم شده وجود دارد. حمل‌ونقل عمومی در جزیره محدود بوده و متشکل از یک اتوبوس است که تقریبا هر ساعت یک‌بار، تا نیمه جزیره را دور می‌زند و برمی‌گردد. تاکسی نیز موجود است.

دیدنی‌های بورا بورا

بورا بورا یک جزیره آتشفشانی است. این جغرافیا یک تالاب ایجاد کرده است که توسط جزایر مختلف، احاطه شده است. بنابراین تفریحات آبی از جمله غواصی، شنا، قایق‌سواری و … را می‌توان جاذبه گردشگری اصلی این مکان دانست.

دیدنی‌های بورا بورا

علاوه بر دیدنی‌های آبی، قله Otemanu با ارتفاع 728 متر و همسایه کوتاه‌تر آن یعنی کوه Pahia از دیگری دیدنی‌های بورا بورا به شمار می‌روند. ترکیب تالاب با این قله‌ها، منظره‌های بی‌نظیری را در جزیره بورا بورا ایجاد کرده است.

اگرچه افراد بسیار کمی برای دیدن بناهای تاریخی به بورا بورا می‌روند؛ اما در صورت تمایل می‌توانید با یک کشتی، به بقایای جنگ جهانی دوم در اطراف جزیره نگاهی بیندازید.

علاوه بر همه این موارد، می‌توانید همراه با یک غواص باتجربه راهی زیر دریا شده و با لاک پشت‌ها، کوسه‌ها، پرتوهای نیش‌زا و ماهی‌های متعدد دیدار داشته باشید. اگر اهل غواصی نیستید، می‌توانید سوار بر یک زیردریایی کوچک از این آکواریوم دیدن کنید.

خبر خوب این‌که بسیاری از فعالیت‌ها بدون هزینه هستند، مانند شنا در تالاب‌ها، شنا با دلفین‌ها، تغذیه کوسه‌ها و پرتوها، لذت بردن از غروب معروف جزیره بورا بورا و …

مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی خانوادگی در کنار بومیان متخصص در ماساژهای آیینی، از دیگر دیدنی‌های جزیره بورا بورا به شمار می‌روند.

عکس های جزیره بورا بورا

اکنون که به اندازه کافی درباره جزیره بورا بورا و جذابیت‌های آن صحبت کردیم، شما را به دیدن زیباترین عکس‌های این جزیره زیبا و منحصر به فرد دعوت می‌کنیم:

ترکیب تالاب و کوه در بورا بورا
ترکیب تالاب و کوه در بورا بورا
ساحل دیدنی جزیره بورا بورا
ساحل دیدنی جزیره بورا بورا
یک تجربه بی‌نظیر در قلب آب‌های اقیانوس آرام
یک تجربه بی‌نظیر در قلب آب‌های اقیانوس آرام
اعماق آبی اقیانوس آرام؛ یک تجربه ماندگار
اعماق آبی اقیانوس آرام؛ یک تجربه ماندگار
اقامت‌گاه ساحلی در جزیره بورا بورا
اقامت‌گاه‌های ساحلی در جزیره بورا بورا
سواحل شنی سفید بورا بورا
سواحل شنی سفید بورا بورا
آب‌های درخشان اقیانوس آرام
آب‌های درخشان اقیانوس آرام
جزیره بورا بورا؛ بهشتی در قلب اقیانوس آرام جنوبی
جزیره بورا بورا؛ بهشتی در قلب اقیانوس آرام جنوبی
سفر به بورا بورا؛ یک تجربه هیجان‌انگیز و فراموش نشدنی
سفر به بورا بورا؛ یک تجربه هیجان‌انگیز و فراموش نشدنی
تماشای منظره غروب در بورا بورا
تماشای منظره غروب در بورا بورا

کلام پایانی

بورا بورا یکی از زیباترین و گران‌ترین مقاصد گردشگری جهان است. سفر به این مکان اگرچه بسیار پرهزینه است؛ اما می‌تواند به یکی از بهترین تجربه‌های زندگی شما تبدیل شود.

در این مقاله به معرفی جزیره بورا بورا پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

امتیاز شما به این پست
منبع wikivoyage britannica
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x