پارک های معروف ژاپن را بیشتر بشناسید

کشور ژاپن سرزمین پارک‌های زیبا و انواع زیستگاه‌های جانوری است. اگر تا امروز این کشور را با نام سرزمین آفتاب تابان می‌شناختید و چشم‌های بادامی مردمش برای شما اصلی‌ترین فاکتور ژاپن محسوب می‌شد؛ از این به بعد می‌توانید این سرزمین زیبا را با پارک‌های متنوعش نیز در ذهن خود به یاد بیاورید.

اگرچه کشور ژاپن دیوار چین ندارد تا اسمش در عجایب هفتگانه به ثبت برسد؛ اما بدون شک این کشور آنقدر زیبا و جذاب است که می‌تواند هر گردشگری را به به سمت خود جذب کند

مجله اینترنتی ایده آل مگ امروز به معرفی بهترین پارک‌های کشور ژاپن پرداخته است. در صورتی که گذرتان به این کشور متمدن افتاد، حتما بازدید از پارک‌های معروفش را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید؛ از این کار پشیمان نخواهید شد.

این شما و این هم پارک‌های معروف ژاپن:

پارک ملی Kerama Shotō  

Kerama Shotō

پارک ملی Kerama Shotō واقع در منطقه اوکیناوا ، شامل جزایر گرمسیری Kerama نیز می‌شود که نام خود را از این پارک گرفته‌اند. این پارک با آب‌های فیروزه‌ای و سواحل ماسه‌ای سفید احاطه شده است و اصلا جای تعجب نیست که تفریحاتی مانند شنا و غواصی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن باشند.

پارک ملی Shiretoko

Shiretoko

پارک ملی Hokkaido’s Shiretoko  که در وب سایت culturetrip نیز به عنوان یکی از بهترین پارک‌های ژاپن معرفی شده است؛ به دلیل تنوع حیات وحش و به ویژه تعداد زیاد خرس‌های قهوه‌ای که در آن زندگی می‌کنند؛ معروف شده است. بازدید کنندگان در فصل تابستان می‌توانند با رعایت کامل نکات ایمنی تعدادی از آن‌ها را از نزدیک مشاهده نمایند. این پارک به دلیل اهمیت زیادی که در زمینه حیات وحش دارد؛ به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز ثبت جهانی شده است.

پارک ملی Akan  

Akan

این پارک یکی دیگر از پارک های معروف ژاپن می‌باشد که نقشه آن به صورت خوشه‌ای از آتشفشان‌های اطراف سه دریاچه اصلی است. یکی از این دریاچه‌ها به نام Mashū به خاطر زیبایی بی‌نظیرش از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. در کنار این دریاچه‌ها مناظر طبیعی و بکری قرار دارند که بی نهایت چشم نواز و خیره کننده به نظر خواهند رسید.

پارک ملی 

Nikko

پارک ملی نیکو در منطقه کانتو واقع شده و از توکیو به راحتی قابل دسترسی است. این پارک در واقع به عنوان حرم زیبای توشوگو ، جایی که مرحوم توکوگاوا ایایاسو استراحت می‌کند؛ شناخته می‌شود ( ما هم مثل شما نمی‌دانیم این اشخاص چه کسانی بوده‌اند ! ) در کنار این پارک شهر کینوگاوا اونسن قرار دارد که یک شهر بهاری گرم در کنار سواحل رودخانه کینو است. پارک ملی نیکو یک میراث جهانی یونسکو نیز به شمار می‌رود.

پارک ملی Yoshino-Kumano  

Yoshino-Kumano

یکی دیگر از پارک های معروف ژاپن ، پارک ملی Yoshino kumano می‌باشد. این پارک ملی شامل کوه یوشینو است که به دلیل تعدد ساکارا (شکوفه گیلاس) که در آنجا در حال رشد می‌باشند؛ اغلب به عنوان بهترین مکان برای هانامی (استقبال از بهار) در کل ژاپن شناخته می‌شود. Kumano Sanzan که مجموعه‌ای از زیارتگاه‌های مقدس می‌باشد نیز در این پارک واقع شده است. دیدن این درختان قدیمی و البته معبدهای مقدس ژاپنی می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

پارک ملی Yakushima

Yakushima

این پارک را به دلیل درختان بسیار کهن سالش می‌شناسند. معروف‌ترین درختی که در این پارک واقع شده است؛ درخت Jomonsugi می‌باشد که اهالی ژاپن اعتقاد دارند که بیش از 7000 سال از عمر آن می‌گذرد.

پارک ملی Fuji Hakone Izu

Fuji Hakone Izu این پارک که یکی از پارک های معروف ژاپن می‌باشد  به دلیل نزدیکی بسیار زیاد به توکیو از محبوبیت زیادی در میان گردشگران برخوردار است. چشمه‌های آب گرمی که در پارک Fuji Hakone Izu قرار دارند؛ می‌توانند برای شما یک خاطره ماندگار خلق نمایند. در این پارک می‌توانید منظره کوه باشکوه Fuji را نیز از نزدیک مشاهده کرده و از آن لذت ببرید.

پارک ملی Towada Hachimantai

Towada Hachimantai  در منطقه توهوکو شمالی ، دریاچه Towada ، پارک ملی Towada Hachimantai ، Nyuto Onsen و کوه های Hachimantai هر ساله هزاران بازدید کننده را به خود جلب می‌کنند. بهترین فصل برای بازدید از این پارک زیبا، فصل پاییز می‌باشد که برگ‌ها به شکلی جادویی شروع به تغییر رنگ می‌کنند.

پارک ملی Kirishima-Kinkowan 

Kirishima-Kinkowan

به دو دلیل حتما باید یکبار قبل از مرگ از این پارک بازدید کرد: اول اینکه اینجا می‌توانید به صورت زنده یک آتشفشان فعال را مشاهده نمایید و از عظمت خلقت به وجد بیاید. دلیل دوم نیز ساحل Kirishima می‌باشد که یکی از بهترین‌ مسیرهایی است که می‌توانید برای پیاده روی انتخاب کنید. در فصل بهار این پارک از زیبایی دو چندانی برخوردار می‌شود.

پارک ملی Sanin Kaigan 

Sanin Kaigan

سفرتان به ژاپن بدون بازدید از این پارک زیبای ساحلی، کامل نخواهد شد. تپه‌های شنی عظیمی در این پارک منتظر شما خواهند بود که بعید است تا پایان عمر، بتوانید مشابه آن‌ها را در جایی دیگر بیابید. یکی دیگر از جذابیت‌های این ناحیه، شهر  Kinosaki Onsen می‌باشد که یک گشت کوتاه در آن نیز به خاطره‌های زیبای زندگی شما اضافه خواهد شد.

پارک Shinjuku Gyoen 

Shinjuku Gyoen

Shinjuku Gyoen در ابتدای دوره Edo یک اقامتگاه خصوصی برای ارباب فئودالی Lord Naito بود؛ اما در سال 1949  برای عموم افتتاح شد. سه دروازه به پارک وجود دارد و خطوط قطار نیز فعال هستند که می توانید برای بازدید از پارک از آن‌ها استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که پارک دوشنبه‌ها بسته است. از سه شنبه تا یکشنبه بین 9 صبح تا 4 بعدازظهر با پرداخت هزینه پذیرش کمی از این پارک ملی زیبا بازدید کنید.

Shinjuku Gyoen با فاصله تنها 10 دقیقه پیاده روی از ایستگاه Shinjuku ، یک باغ بزرگ 58.3 هکتاری با چمنزارها، درختان و حوضچه های وسیع است. این پارک در ابتدا محل اقامت خانواده نیتو از اربابان فئودالی بود که با دوره Takato در استان شینانو در دوره Edo  (1603-1868) همراه بود. این پارک دارای سه سبک متمایز است: یک منظره رسمی فرانسوی و انگلیسی در شمال و یک منظره سنتی ژاپنی از جنوب.

پارک Yoyogi  

Yoyogi

پارک Yoyogi در مکانی قرار دارد که زمانی اولین پرواز موفق هواپیمای پیشرفته در ژاپن در 19 دسامبر 1910 به سرپرستی کاپیتان یوشیتوشی توکوگاوا انجام شد. این یکی از پارک‌های مورد علاقه مردم محلی است  که در آن شما می‌توانید بسیاری از طرفداران موسیقی راک، جادوگران، کمدین‌ها و گروه‌های سرگرمی را ببینید. در فصل پاییز می‌توانید از دیدن برگ‌های طلایی درختان در این پارک نهایت لذت از یک منظره طبیعی را تجربه کنید.

پارک Ueno 

Ueno

این پارک نیز به دلیل موزه‌ها و البته حیات وحش زیبایش معروف شده است. درختان گیلاسی که در این ناحیه واقع شده‌اند؛ در فصل بهار به شکل حیرت انگیزی شروع به شکوفه دادن می‌نمایند. یکی از رویدادهای مهمی که هر ساله در این پارک برگزار می‌شود؛ جشن آغاز بهار می‌باشد.

پارک Rikugi-en

Rikugi-en

این پارک بسیار زیبا در دوره ادو ساخته شده است و یک باغ متعلق به آن دوره را به نمایش می‌گذارد. از اولین روزهای ساخت آن تا به همین امروز، این پارک همواره به عنوان یکی از زیباترین باغ‌های کشور ژاپن شناخته شده است. این پارک به سرشار بودن از گل‌های آزالیا مشهور است که از اواسط آوریل تا آغاز ماه مه جلوه‌ای باشکوه را در پیش چشمان بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارند. در اواخر ماه مارس می‌توانید از شکوفه‌های گیلاس که سراسر پارک Rikugi-en را می‌پوشانند نیز لذت ببرید.

پارک Hamarikyu

Hamarikyu

حوضچه باغ Hamarikyu به خلیج توکیو متصل شده است و منظره باغ با جزر و مد تغییر می‌کند. اگرچه این سبک از معماری برای باغ‌هایی که در نزدیکی دریا واقع شده اند بسیار معمول بوده است؛ اما Hamarikyu تنها باغی است که شما هنوز هم می‌توانید از جزر و مد در حال تغییر لذت ببرید. در این پارک می‌توانید از صرف یک چای درست در وسط دریا‌چه‌ای زیبا نیز لذت ببرید.

به دلیل نزدیکی به بازر بزرگ ماهی فروشان Tsukiji ، سوشی و سایر غذاهای دریایی این پارک از شهرتی جهانی برخوردار هستند. اگر موفق به بازدید از پارک Hamarikyu شدید، یکی از این خوراکی‌های لذیذ را امتحان کنید.

پارک Kiyosumi

Kiyosumi

اعتقاد بر این است که از قرن 17 میلادی یک عمارت در این مکان وجود داشته اما باغ و همچنین عمارت به دلیل زلزله بزرگ کانتو در سال 1923 به شدت آسیب دیده اند. در سال 1924 این پارک توسط صاحبش به دولت ژاپن اهدا گردید و مورد بازدید عموم قرار گرفت. این پارک با وجود اینکه بر اثر زلزله به شدت آسیب دیده بود؛ اما بسیاری از مردم در طول این بلای طبیعی و پس از تخریب منازلشان، به آن پناه آورده بودند. به همین دلیل هنوز هم به عنوان یک پارک محبوب در میان مردم ژاپن از آن یاد می‌شود.

به دلیل نزدیکی پارک kiyosumi به دریا و رودخانه، تماشای پرندگان و شنیدن صدای آن‌ها می‌تواند بازدید شما از این پارک را به خاطره ماندگار تبدیل کند.

پارک Todoroki Keikoku

Todoroki Keikoku

این پارک بیشتر از اینکه یک باغ باشد؛ یک دره است و به همین دلیل با سایر پارک‌های کشور ژاپن متفاوت است. Todoroki در واقع تنها دره موجود در این کشور به حساب می‌آید که به دلیل طبیعت منحصر به فردش مشهور شده است. در فوریه و مارس می‌توانید از گل‌های آلو لذت ببرید؛ در ماه آوریل شکوفه های گیلاس؛ در ماه مه حکم تازهو در پاییز جشنوراه رنگ‌های فصلی منتظر شما خواهند بود. علاوه بر همه این‌ها، یک باغ اصیل ژاپنی، یک آبشار زیبا و یک مقبره باستانی نیز بر جذابیت‌های این پارک و دره افزوده‌اند.

کشور ژاپن علاوه بر پارک‌های زیبا، یکی از معتبرترین تولیدکننده‌های جهان نیز است. به عنوان مثال تلفن بیسیم پاناسونیک اصل ژاپن یکی از محصولات محبوب این کشور در سراسر جهان است.

کلام پایانی

پارک‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد؛ تنها بخشی از صدها پارک، باغ و بوستان‌هایی می‌باشند که در سراسر کشور ژاپن قرار گرفته‌اند. البته از آنجایی که توکیو محبوب‌ترین شهر در این کشو محسوب می‌شود و بیشتر  گردشگران در این شهر اقامت می‌کنند؛ سعی نمودیم که تمرکز خود را بر روی پارک‌های همین شهر که پایتخت ژاپن نیز به شمار می‌رود؛ قرار دهیم. اما ناگفته پیداست که هرکدام از شهرهای دیگر این کشور نیز، دارای مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای می‌باشند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و یک سفر ماندگار برای خود رقم بزنید.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x