چگونه در تماس تصویری زیبا باشیم ؟

برقرای تماس تصویری یکی از کارهایی است که با قطعیت می‌توانیم بگوییم که هر فردی و حداقل چند بار در سال‌های اخیر انجام داده است. این تماس می‌تواند یک ارتباط دوستانه و صمیمی با آشنایان و نزدیکان باشد و یا یک کنفرانس آنلاین ویدئویی مهم در زمینه کاری. در هر دو حالت آنچه که برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیبا، مرتب و شیک دیده شدن است.

هیچ فردی از اینکه نامرتب دیده شود؛ خوشش نمی‌آید و  تمام تلاش خود را می‌کند که در بهترین حالت خود با دیگران مواجه شود. طبیعتا تماس تصویری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ما دوست داریم که در این ارتباطات آنلاین ویدئویی نیز بسیار زیبا به نظر برسیم.

تنها با رعایت چند نکته ساده اما بسیار مهم و کلیدی، می‌توانید هنگام برقراری یک تماس تصویری در زیباترین حالت خود قرار داشته باشید. برای دانستن این نکات و پاسخ به این سوال که چگونه در تماس تصویری زیبا باشیم ؟ لطفا تا انتهای این مطلب با ایده آل مگ همراه باشید:

از آنجایی که تماس تصویری به صورت آنلاین و از راه دور می‌باشد؛ نیاز به دستگاه‌ها و برنامه‌هایی دارد که این کار را برای ما میسر نمایند. بنابراین برای زیباتر دیده شدن در اینگونه ارتباط‌ها، علاوه بر اینکه باید بر روی ظاهر خود متمرکز باشیم؛ لازم است که به عوامل تاثیر گذار بر روی این رابطه از قبیل : کیفیت دوربین، سرعت اینترنت، روشنایی صفحه نمایش و … نیز دقت داشته باشیم.

در ادامه به بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار  بر روی زیباتر دیده شدن در یک ارتباط ویدئویی و تماس تصویری خواهیم پرداخت :

استفاده مناسب از نور

بهتر است که همواره اتاق را با نور طبیعی روشن کنید و البته منبع نور را نیز پشت دوربین قرار دهید. به عبارتی دیگر جایگاه نشستن خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که نور در پشت سر شما قرار بگیرد. هرگز اجازه ندهید که نور به صورت مستقیم بر روی صورت شما بتابد؛ زیرا این کار در تماس تصویری باعث به وجود آمدن هاله‌ای زرد رنگ بر روی چهره شما می‌شود که اصلا مناسب نخواهد بود.

استفاده مناسب از نور در زمان تماس تصویری

منبع نور نباید دقیقاً در پشت شما قرار بگیرد ، این باعث می شود شما تاریک به نظر برسید. هرچه از پنجره‌ها دورتر باشید تصویری که از شما ارائه خواهد شد؛ کیفیت بالاتری خواهد داشت. سعی کنید نور را در زاویه 45 درجه قرار دهید تا نیمی از صورت شما کمی تیره تر شود ، به طور کلی در این وضعیت شما بهتر به نظر خواهید رسید؛ البته ممکن است برای همه صورت‌ها این قصیه صادق نباشد.

بهتر است چند قدم با بک گراند یا همان فضایی که در پشت سر شما قرار دارد؛ فاصله داشته باشید. این کار باعث می‌شود که سایه‌های نامناسب بر روی پس زمینه شما ایجاد نشوند. با نشستن در زیر منبع نور ، چشمان شما تاریک می شوند؛ در حالی که فقط بینی و گونه های شما روشن شده‌اند و شما مانند پاندا خواهید بود! برای جلوگیری از نگاه پاندا ، به طرفین یا عقب حرکت کنید.

یک فیلتر اعمال کنید

از یک فیلتر تصویر استفاده کنید

در بسیاری از مواقع شما ممکن است بدون داشتن آمادگی قبلی و به صورت ناگهانی مجبور به برقراری یک تماس تصویری شوید. در نتیجه و به احتمال زیاد، وقت رفتن به آرایشگاه و یا استفاده از لوازم آرایشی مناسب را نخواهید داشت. بهترین راه حل در این مواقع، استفاده از فیلترهایی می‌باشد که بر روی نرم افزارهای تماس‌های ویدئویی تنظیم شده‌اند. این فیلترها می‎توانند صورت شما را صاف و بی نقص نشان داده و جایگزین مناسبی برای لوازم آرایشی باشند.

پف صورت خود را بخوابانید

در مواقعی که مجبور هستید چند دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب، یک تماس تصویری برقرار کنید؛ پف صورت ممکن است شما را اذیت کند. در این مواقع، می‌توانید قبل از اینکه تماس را برقرار نمایید؛ با استفاده از یک تکه یخ کوچک، صورت خود را پر کنید. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از این کار بگیرید؛ می‌توانید رولت صورت خود را شب قبل، در فریزر قرار داده و صبح روزی که قصد شرکت در کنفرانس کاری یا تماس با آشنایان را دارید؛ صورت خود را با آن مالش دهید.

در مجله ایده آل تکنولوژی بخوانید : نرم افزارهای رایگان ویدیوکنفرانس

اصلاح صورت را فراموش نکنید

تنها روال آرایشی که در خانه دوست داریم از آن پیروی کنیم؛ این است که به راحتی و با کمی آرایش پایه، صورت خود را اصلاح کنیم. با این حال ، لازم است که اطمینان حاصل کنید که مراحل استفاده از آرایش پایه خود را به درستی دنبال می کنید تا به بهترین شکل ممکن ظاهر شوید.

قبل از استفاده از آرایش، پوست خود را با مرطوب کننده آماده کنید. اگر از قرمزی یا چهره کسل کننده رنج می‌برید ، توصیه می‌شود از یک کرم اصلاح کننده رنگ استفاده کنید. همچنین می توانید برای مخفی کردن محافل تاریک زیر چشم از کانسیلر نیز استفاده کنید.

سایه چشم را امتحان کنید

چشمان خسته هنگامی که در دوربین هستند غرق به نظر می‌رسند. توصیه می‌شود سایه روشن تیره بر روی پلک‌ها و رنگ تیره تری روی چین و چروک چشم خود بکشید. از فرمول رنگدانه و خامه‌ای استفاده کنید که در طول روز خیس نشود. سایه چشم کمی بیشتر ابعاد ایجاد می کند و باعث می شود کمتر خسته به نظر برسید.

به موهای خود استایل دهید

هیچکس نمی‌تواند تاثیر موها را بر زیبایی افراد زیر سوال ببرد. قبل از اینکه وارد تماس تصویری شوید؛ حتما از مرتب و آراسته بودن موهای خود مطمئن شوید. بسته به نوع ارتباطی که برقرار کرده‌اید ( کاری و یا دوستانه ) می‎توانید زمان اندکی را نیز به استایل دادن به موهایتان اختصاص دهید. قبل از تماس تصویری، بهتر است یک دوش کوتاه گرفته و بعد از آن موهای خود را با سشوار حالت دهید. البته سشوار کشیدن صحیح مو نیز بسیار مهم است

در تماس تصویری به موهای خود استایل بدهید

می‌توانید اندکی بیشتر نیز وقت گذاشته و از لوازم آرایشی مخصوص موهای سر نیز استفاده کنید. اما آنچه که در ارتباط با تاثیر موها بر زیبایی شما در یک تماس تصویری، بیشتر حائز اهمیت است؛ همان آراسته و مرتب بودن آن‌هاست.

لباس مناسب بپوشید

لباس تاثیر بسیار زیادی در زیبا و مرتب به نظر رسیدن شما دارد. سعی کنید نسبت به نوع تماس تصویری که برقرار می‎کنید؛ لباس مناسب انتخاب کنید. هرچند که پایین تنه شما ممکن است در تماس تصویری دیده نشود؛ با اینحال شما حتما شلوار مناسب به پا داشته باشید. این کار می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش اعتماد به نفستان بگذارد.

در تماس تصویری لباس مناسب بپوشید

البته هر فردی ممکن است نسبت به استایل و ظاهرش در یک لباس و پوشش ویژه زیباتر به نظر برسد ( حتما شنیده‌اید که فلان لباس به فلانی بیشر می‌آید ). بنابراین لباس مناسب استایل خود را پیدا کرده و در هنگام برقراری تماس تصویری، از همان استفاده کنید. با اینحال موقعیت و نوع ارتباط ویدئویی را هرگز فراموش نکنید ( شرکت در یک کنفرانس آنلاین رسمی با تیشرت قرمز به همان اندازه عجیب است که پوشیدن کراوات در زمان تماس با دوستی صمیمی )

پس زمینه مناسبی انتخاب کنید

اتاقی که برای تماس تصویری انتخاب می‌کنید و بک گراندی که در پشت سر شما قرار دارد؛ می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در بهتر به نظر رسیدنتان داشته باشد. هرگز اجازه ندهید پشت سر شما شلوغ و نامرتب باشد؛ زیرا قطعا تاثیر منفی بر مخاطب شما خواهد گذاشت. استفاده از یک دکوراسیون زیبا که در پشت سر شما قرار بگیرد؛ می‌تواند ضمن ایجاد یک فضای زیبا و مناسب، اعتماد به نفس شما را نیز تا ح زیادی افزایش دهد.

پس زمینه مناسب انتخاب کنید

به عنوان مثال می‌توانید دوربین را طوری تنظیم کنید که کتابخانه اتاقتان، دقیقا در پشت سرتان قرار بگیرد. البته در صورتی که تماس تصویری شما، یک تماس دوستانه باشد؛ می‌توانید پذیرایی را نیز برای محل استقرار خود انتخاب نمایید. لباس‌های نامرتب، وسایل پخش شده در محیط و بالش‌ها را از معرض دید مخاطب دور نمایید ( البته بالش یک وسیله زشت یا نامرتب نیست؛ اما حتما شما هم قبول دارید که جایش در تماس تصویری و بک گراند شما نیست )

دوربین را قبل از تماس تمیز نمایید

همانطور که گفته شد؛ فاکتورهای زیادی در زیبا به نظر رسیدن شما در یک تماس تصویری مهم و تاثیر گذار می‌باشند. یک دوربین با لنز کثیف می‌تواند تمام زحمتی که برای زیبا شدن کشیده‌اید را به راحتی به باد دهد. بنابراین قبل از برقراری تماس حتما به شکلی دقیق دوربین خود را تمیز کنید و مطمئن شوید که تصویر شما در بهترین حالت به طرف مقابلتان نمایش داده خواهد شد.

گرد و غبار، اثر انگشت و موارد دیگر می‌توانند دوربین شما را کثیف کرده و کیفیت تصویر نمایش داده شده از شما را پایین بیاورند. هرچند که ممکن است این تاثیر آنقدر نیز چشمگیر نباشد؛ اما بسیاری از کاربران وب سایت Medium معتقد بوده‌اند که این کار بر روی زیباتر نشان دادنشان تاثیر گذار بوده است.

نتیجه گیری

اصول ثابت و مشخصی برای اینکه زیباتر به نظر برسیم وجود دارند. به عبارتی دیگر، همه افراد می‌دانند که برای زیبا شدن، باید از پوست، مو، چشم‌ها ، لباس زیبا، کفش مناسب و … غافل نشوند. اما زمانی که می‌خواهید در یک تماس تصویری زیبا به نظر برسید؛ علاوه بر موارد یاد شده و همیشگی، شما باید به عوامل دیگری نیز توجه داشته باشید. مواردی مانند دوربین، بک گراند و نور نیز از اهمیت زیادی در یک تماس تصویری برخوردار می‌باشند.

در این مقاله سعی بر آن بود تا به تمامی این موارد اشاره شود. امیدواریم که بعد از خواندن این مطلب و توجه به نکات مطرح شده؛ بتوانید به زیبایی مورد نظرتان در زمان یک ارتباط تصویری دست پیدا کنید.

3.2 | (4)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x