کتاب زبان بدن ؛ اسامی بهترین کتاب‌ها و ویژگی هرکدام

زبان بدن استفاده از رفتارهای جسمی و روش‌های ارتباطی غیرکلامی است که غالباً به‌طور غیرارادی انجام می‌شود. خواسته یا ناخواسته هنگام تعامل با دیگران، به‌طور مداوم سیگنال‌های بی‌کلام به فرد مقابل می‌فرستید و از او نیز دریافت می‌کنید. حتی هنگامی‌که ساکت هستید بدن به برقراری ارتباط غیرکلامی ادامه داده و به سمت شنونده پیام خواهد فرستاد.

ازآنجایی‌که زبان بدن یک‌زبان طبیعی و ناخودآگاه است که احساسات واقعی را فاش می‌کند، مردم بیشتر از کلمات، پیام‌هایی که بدنتان می‌فرستد را باور می‌کنند. با توجه به اهمیت این موضوع لازم است که بتوانیم زبان بدن خود را کنترل کنیم، زبان تن بقیه افراد را بخوانیم و بازخورد مناسب به آن‌ها نشان دهیم.

برای کسب چنین دانشی نیاز به خواندن کتاب‌ زبان بدن معتبر است. در این مقاله از سایت ایده آل مگ به معرفی بهترین کتاب های زبان بدن و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 کتاب «زبان بدن» نوشته‌ی آلن و باربارا پیز

کتاب «زبان بدن» نوشته‌ی «آلن و باربارا پیز»، یک منبع آموزش بی‌نظیر برای خواندن افکار دیگران از روی حرکات بدن آن‌ها است. کتاب زبان بدن از 18 فصل تشکیل شده که نکات جالب زبان بدن با تصاویر بسیار فوق‌العاده آموزش داده شده است. بامطالعه‌ی این کتاب نحوه‌ی افزایش موفقیت در مکالمات کاری و دوستانه، نحوه‌ی تأثیرگذاری بهتر در نظر بقیه افراد، تشخیص افراد دروغ‌گو و قابل‌اعتماد و به‌طورکلی معنای کوچک‌ترین حرکات شنونده‌ی خود را خواهید آموخت تا با استفاده از آن بهترین بازخورد را داشته باشید.

کتاب «زبان بدن» نوشته‌ی آلن و باربارا پیز

مترجمان زیادی اقدام به ترجمه این کتاب کرده‌اند؛ اما بهنام‌ترین نسخه‌ها ترجمه‌ی سیمین موحد و مریم شفیق است. خواندن این کتاب گامی اساسی برای روانشناسان، تاجران، بازاریابان، جامعه شناسان و سایر افراد که برمدار ارتباط با دیگران می‌چرخند، محسوب می‌شود. این کتاب زبان بدن در سایت آمازون امتیاز 4.3 دریافت کرده است.

 کتاب «پیروزی زبان بدن» نوشته‌ی مارک بودن

یکی دیگر از نویسندگان برجسته در حوزه‌ی روانشناسی مارک بودن است که کتابی به نام «پیروزی زبان بدن» نوشته است. مارک الگوی نوشتن خود را بر پایه‌ی نظریه‌های علمی قرار داده؛ ازاین ‌رو قلم او مقداری با بقیه نویسندگان متفاوت است. یکی از رایج‌ترین نسخه‌های ترجمه‌شده‌ی این کتاب نوشته‌ی ساجده السادات حسینی است که توانسته است منظور مارک را به‌ طور کامل به مخاطب القا کند.

 کتاب «پیروزی زبان بدن» نوشته‌ی مارک بودن

مارک در این کتاب زبان بدن درباره‌ی پدیده‌ی نقطه کانونی تمرکز می‌کند. نقطه‌ی کانونی به هماهنگی بین نیم‌کره‌های مغز انسان گفته می‌شود که به لطف آن قادر به خواندن زبان بدن هر فرد خواهیم بود. متن این کتاب به همراه تقسیم‌بندی‌های مناسب آن باعث شده تا علاوه بر قابل‌فهم بودن، امتیاز 4.5 را نیز در سایت آمازون به خود اختصاص دهد. در کتاب زبان بدن مارک بیشتر بر روی آموزش نحوه انتقال و کنترل مفاهیم و احساسات بدون استفاده نکردن از بیان کلمه تأکید شده است.

 کتاب «بدن سخن می‌گوید» نوشته‌ی جو ناوارو

از محبوب‌ترین کتاب‌های زبان تن می‌توان به کتاب «بدن سخن می‌گوید» اشاره کرد که جو ناوارو آن را نوشته است. جو ناوارو یکی از سخنرانان و استادان دانشگاه سنت لئو و نیرویی فعال در دایره‌ی پلیس تجسس بوده که مجرمان بسیار زیادی ازجمله جاسوس‌های حرفه‌ای را دستگیر کرده است. این فرد راز موفقیت خود را توانایی خواندن زبان بدن دیگران می‌داند. در این کتاب به‌صورت مفصل درباره‌ی رفتارهای فریب‌دهنده توضیح داده و به شرح حالات بدنی انسان در شرایط مختلف پرداخته است.

کتاب «بدن سخن می‌گوید» نوشته‌ی جو ناوارو

این کتاب درباره‌ی حرکات فیزیکی مانند طرز قرار گرفتن پا نوع نشستن، خوابیدن‌ها و دست‌ها و حتی طرز نگاه افراد و مفهوم هریک از آن‌ها به کاملاً توضیح داده است. علاوه بر آن، بامطالعه‌ی این کتاب بادی لنگویج مهارت‌هایی ازجمله تقویت اعتمادبه‌نفس و خواندن زبان بدن افراد را کسب خواهید کرد. این کتاب زبان بدن در سایت آمازون امتیاز 4 به دست آورده است.

کتاب «ارتباطات غیرکلامی» نوشته‌ی ریچموند

کتاب زبان بدن ریچموند که فارسی نیز تحت عنوان «رفتار غیرکلامی در روابط میان فردی» ترجمه شده است، از کتاب‌های معتبر ثابت در دنیای بادی لنگویج است. این کتاب از سایر کتاب‌ها سطح بیان پیچیده‌تری دارد و جز کتاب‌های برجسته در دانشگاه‌ها شمرده می‌شود. اگر به دنبال کتاب‌های روان هستید انتخاب‌های ذکرشده در بالا پاسخگوی نیازتان خواهد بود.

کتاب «ارتباطات غیرکلامی» نوشته‌ی ریچموند

اما اگر به دنبال یک منبع کامل و جامع می‌گردید که حاوی توضیحاتی پیرامون قسمت‌های مختلف زبان بدن، افسانه‌ها و باورهای غلط در این زمینه، نقش فرهنگ در زبان تن و علائم غیرکلامی، علائم چهره، محیط و ارادی یا غریزی بودن رفتارهای غیرکلامی باشد، کتاب زبان بدن ریچموند بهترین انتخاب است. طبق نظرسنجی انجام‌شده این کتاب امتیاز 4.3 در سایت آمازون از افراد کسب کرده است.

کتاب «ارتباطات غیرکلامی» نوشته آلبرت محرابیان

تمامی علاقه‌مندان و محققان درباره‌ی زبان بدن تحت تأثیر کتاب‌ها و سخنان آلبرت محرابیان قرارگرفته‌اند. آلبرت مهرابیان استاد فعلی روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس است. وی به دلیل کار درزمینهٔ ارتباطات غیرکلامی بسیار مشهور است. رابرت به‌عنوان مشاور ویراستار جامعه‌شناسی، مجله رفتار غیرکلامی، مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی و مجله روانشناسی خدمت کرده و 20 کتاب را در این زمینه تألیف کرده است.

کتاب «ارتباطات غیرکلامی» نوشته آلبرت محرابیان

یکی از قدیمی و معتبرترین آثار درزمینهٔ کتاب زبان بدن، همین کتاب است که در نظرسنجی سایت آمازون امتیاز 4.6 را به دست آورده است.

کتاب «ارتباطات غیرکلامی در تعاملات انسانی»

این کتاب زبان تن نوشته‌ی مارک نپ در حوزه روابط انسانی جامع‌ترین و خواندنی‌ترین مجموعه تحقیق و نظریه درباره ارتباطات غیرکلامی است که امروزه در دسترس است. این کتاب که توسط یک محقق ارتباطات و دو روانشناس اجتماعی نوشته‌شده است، یک رویکرد بین‌رشته‌ای برای مطالعه ارتباطات غیرکلامی ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد چگونه بادی لنگویج بر طیف گسترده‌ای از مشاغل تأثیر می‌گذارد.

ارتباطات غیرکلامی در تعاملات انسانی

مطالب موجود در این کتاب با تحقیق درباره‌ی طیف گسترده‌ای از سوابق تحصیلی ازجمله ارتباطات، مردم‌شناسی، مشاوره، روانشناسی، روان‌پزشکی و زبانشناسی جمع‌آوری‌ شده است. ویرایش هشتم این کتاب شامل مطالب جدید در مورد زبان بدن و کاربرد آن در فناوری و رسانه است. کتاب مارک نپ در سایت آمازون امتیاز 3.8 را به خود اختصاص داده است.

کتاب «ارتباطات غیرکلامی» نوشته دیوید ماتسوموتو

نویسنده‌ی این کتاب دیوید ماتسوموتو از فعالان حوزه ارتباط غیرکلامی و زبان تن است. تخصص این فرد در حوزه زبان بدن و علائم چهره است. دیوید ماتسوموتو مجموعه‌ای از مقالات و نوشته‌های خود و دانشمندان را ویرایش، ترکیب و تنظیم کرده و سپس در قالب یک مجموعه‌ی آموزشی ر پایه‌ی علم به چاپ رسانیده است.

ارتباطات غیرکلامی» نوشته دیوید ماتسوموتو

در این کتاب بادی لنگویج، به‌طور جامع درباره‌ی ژست‌ها و حرکات بدن، تن صدا، نحوه‌ی ایستادن، دست دادن، اهمیت ارتباط مؤثر با دیگران و. سخن گفته‌شده است. به همین دلایل این کتاب در سایت آمازون امتیاز 3.6 را کسب کرده است.

به‌طورکلی خواندن این کتاب‌ها به انسان این مهارت را می‌دهد که اعمال و اظهارات ناخودآگاه خود را به‌گونه‌ای تغییر دهد که به نفع او عمل کنند. بامطالعه کتاب‌های معرفی‌شده در این مقاله به‌راحتی می‌توانید زبان بدن افراد مختلف را خوانده و بهترین پاسخ را به آن‌ها دهید.

4.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x