تزیین اتاق تولد: معرفی جدیدترین مدل‌های تزئین اتاق تولد

هر فرد تنها یک بار به دنیا می‌آید و روز تولد نیز تنها یک بار در سال می‌آید. از این ‌رو بسیاری این روز را فرصتی برای جشن گرفتن می‌دانند. آداب تولد و برپایی جشن تولد در بسیاری از فرهنگ‌ها به یک صورت است؛ از این رو فرقی ندارد در کجا زندگی کنید، روز تولد زمانی است برای اینکه یک فرد سالگرد تولدش را تصدیق کند.

به طور معمول این روز با کادوها، کیک تولد، شمع، بادکنک و مهمانی برگزار می‌شود. علی‌رغم اینکه پایه و اساس جشن تولدها از قدیم تاکنون یکسان بوده اما امروزه تغییراتی در روش‌های تزیین اتاق تولد و نحوه‌ی برگزاری جشن‌ها ایجاد شده است.

وقتی ‌که یک جشن تولد در راه است، اولین چیزی که مهمان‌ها به محض رسیدن، به آن توجه می‌کنند نحوه‌ی تزیین اتاق تولد است. نحوه‌ی تزیین و فراهم کردن وسایل مورد نیاز، به سلیقه و خلاقیت فرد بستگی دارد؛ اما می‌تواند پروسه‌ی بسیار سرگرم‌کننده‌ای باشد. بسته به جنسیت صاحب تولد، سن و سال او، فصل، فضا و بودجه‌ی خود روش‌های بسیار زیادی برای تزیین وجود دارد.

در این مقاله از سایت ایده آل مگ جدیدترین مدل‌های تزیین اتاق تولد و مواد مورد نیاز آن‌ها را آموزش داده‌ایم؛ با ما در ادامه همراه باشید.

انتخاب تم تولد

امروزه تم تولد یکی از فاکتورهای اصلی برای  تزیین اتاق تولد است که تولدهای امروزی بدون آن، رونق چندانی ندارند. تم تولد شامل یک مدل آرایش خاص، پوشش خاص، رنگ‌های مشخص و. مطابق با یک واقعه است. انتخاب تم تولد با توجه به شخصیت، علایق و رده سنی متفاوت است. به طور مثال در تولدهای کودکانه بین 4 تا 10 سال از شخصیت‌های کارتونی مانند بن تن، سوپرمن، مرد عنکبوتی و یا سیندرلا، سفیدبرفی، فروزن و … با توجه به جنست و علاقه کودک استفاده می‌شود.

انتخاب تم برای تولد

برای تعیین طرح و رنگ تم تولد پسرانه بهتر است از رنگ‌های سرد و خنثی استفاده کنید؛ زیرا پسران این رنگ‌ها را بیشتر می‌پسندند. اگر فرزند شما یک پسر کوچک است از تم‌هایی با رنگ‌های آبی و سبز و در صورتی که پسر شما در سنین نوجوانی و جوانی قرار دارد از تم‌هایی با ترکیب رنگی خنثی با خنثی یا خنثی با سرد مانند خاکستری با سفید، سفید با سیاه، توسی و مشکی و یا سبز و سفید، آبی و سفید و … استفاده کنید.

امروزه برای نوجوانان و جوانان از تم‌های کلاسیک استفاده می‌شود. رایج‌ترین رنگ‌ها برای تم‌های کلاسیک سفید، مشکی، صورتی، آبی، قرمز و طلایی هستند. توجه داشته باشید که ایجاد هماهنگی میان تم‌های تولد و فضای کلی جشن، می‌تواند جلوه‌ی زیباتری را به خانه دهد. از رنگ تم تولد می‌توان در ریسه‌های مورداستفاده در تولد، کارت دعوت از مهمان‌ها، کارت تشکر از میهمان‌ها، پاکت پاپ کورن، ظروف یک‌بارمصرف مهمانی، کیک تولد، کلاه تولد استفاده کرد.

50 عکس اتاق خواب دخترانه شیک

تزیین میز تولد

امروزه یکی از اساسی‌ترین عناصر تزیین اتاق تولد نحوه  تزیین میز تولد است. میز تولد مرکز توجه مهمانان جشن است؛ از این رو باید به دنبال ایده‌های جدید و زیبا برای انتخاب وسایلی که می‌خواهید روی میز تولد قرار دهید، باشید. در ادامه به برسی برخی از این وسایل و ایده‌ها می‌پردازیم.

  • از وسایل مورد نیاز برای تزیین میز تولد، یک ظرف کیک خوری زیبا است. درگذشته از هرگونه ظرفی استفاده می‌شد، اما امروزه از ظروف پایه‌دار استفاده می‌شود؛ زیرا این ظروف باعث ایجاد نمای بهتری برای دیده شدن کیک تولد می‌شود. امروزه علاوه بر کیک، کاپ کیک‌ها نیز در همه‌ی جشن تولدها حضور دارند می‌توانید کاپ کیک تهیه کرده و آن‌ها را با خمیر فوندانت، هم‌رنگ تم تولد تزیین کنید و در ظرف شیرینی‌خوری دو یا سه‌طبقه بچینید.
  • استفاده از ظروف یک بار مصرف مطابق با تم تولد نیز بسیار رایج شده است. برای مثال ظرف‌های پاپ کرن را تهیه و پر کنید؛ سپس این ظرف‌ها را به صورت‌های مختلف (اشکال هندسی) بر روی میز بچینید.
  • بسته به فصول سال، نوشیدنی‌های محبوب متفاوت است. در فصل تابستان نوشیدنی‌های خنک و رنگارنگ مانند شیر طالبی با عسل، موهیتو، نوشابه‌های رنگی، آب‌پرتقال، آب هندوانه و شیرموز استفاده می‌شود. استفاده از نوشیدنی‌ها با طعم و رنگ‌های متفاوت علاوه بر نشاط دادن به میز تولد، یکی از جدیدترین روش‌های تزیین اتاق تولد نیز محسوب می‌شود.
  • یکی دیگر از مواردی که به تزیین اتاق تولد کمک می‌کند، استفاده از ظرف میوه‌خوری است. می‌توان به‌سادگی میوه‌های تابستانه یا زمستان خود را در ظرف چیده و بر روی میز قرار دهید؛ اما یکی از جدیدترین مدل‌ها برای تزیین اتاق تولد و میز آن استفاده از میوه‌آرایی است. تزیین ظرف میوه، میوه‌آرایی با سیخ چوبی، تزیین میوه پوست‌کنده، تزئین میوه روی میز، تزئین میوه خردشده، سالاد میوه ظرف و… روش‌هایی است که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

عکس تزیین میز تولد

نحوه شمع آرایی برای تزیین اتاق تولد

یکی دیگر از روش‌های جدید و بسیار رایج برای تزیین اتاق تولد، شمع آرایی است. به استفاده از شمع و گل در تزئین جشن تولد شمع آرایی گفته می‌شود. برای این کار از انواع شمع‌های ساده یا وارمر معمولاً برای تزئین میز می‌توان استفاده کرد.

امروزه برای تزیین میز یا زمین اتاق از این روش استفاده می‌کنند؛ مثلاً گلبرگ‌های گل را به شکل قلب بر روی میز چیده و با شمع اطراف آن را تزئین کنید. در ادامه نمونه‌هایی از جدیدترین روش‌های شمع آرایی برای جشن تولد فراهم کرده‌ایم تا استفاده کنید.

شمع آرایی برای تزیین اتاق تولد

بادکنک آرایی درتزئین اتاق تولد

استفاده از بادکنک برای تزئین اتاق تولد از گذشته میان مردم رواج داشته است. درگذشته اکثر افراد خیلی ساده بادکنک‌ها را به سقف و دیوار می‌چسباندند؛ اما امروز روش‌های بسیار جدیدتری مورداستفاده قرار می‌گیرد. برخلاف عقیده‌ی بسیاری بادکنک آرایی اصلاً کار سختی نبوده و تنها با کمی خلاقیت و سلیقه به همراه تعدادی گره می‌توان یک بادکنک آرایی بی‌نظیر انجام داد.

عکس بادکنک آرایی برای تولد

انتخاب بادکنک:

امروزه یکی از جدیدترین بادکنک‌ها برای تزیین اتاق تولد استفاده از بادکنک‌های هلیومی است. بادکنک‌هایی هلیومی را می‌توان به راحتی از مغازه‌ها تهیه کرد و یا کیت هلیوم خریده و در خانه خودتان آن‌ها را باد کنید. قیمت بادکنک‌های هلیومی از معمولی بیشتر است؛ اما دقت کنید که با بادکنک‌های معمولی هم می‌توان دکوری بسیار زیبا ساخت.

از سال 2018 دیگر کسی بادکنک‌ها را به‌تنهایی از هوا پر نمی‌کند، بلکه علاوه بر هوا اشیا دیگری نیز در آن‌ها قرار می‌دهد. برای مثال آن‌ها را با چراغ‌های LED یا میله‌های درخشان پر کنید. با این کار درون بادکنک‌ها در شب درخشش بی‌نظیری خواهد داشت. اگر ریسه‌های چراغ‌دار و یا لامپ‌های کوچک ندارید، می‌توانید از فویل طلایی، خرده کاغذهای تزئینی و یا نوارهای رنگی در درون یا بر روی آن‌ها استفاده کنید.

قرار دادن بادکنک‌ها در اتاق به فضای اتاق و سلیقه‌ی شخصی بستگی دارد. می‌توان با استفاده از بادکنک‌ها در پشت میز تولد رنگین‌کمانی ساخت تا برای عکس‌ها هم تصویر زمینه‌ای زیبا فراهم شود. می‌توان با استفاده از چسب‌های ضخیم آن‌ها را به‌گونه‌ای بالای درب ورودی قرار دهید تا به محض ورود صاحب تولد بادکنک‌ها به زمین بریزند و نمایی مانند برف بادکنک‌ها به همراه خواهد داشت. در ادامه تصاویری از نحوه ا تزیین تاق تولد با استفاده از بادکنک برای شما فراهم کردیم تا بتوانید از آن‌ها ایده بگیرید.

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده و ارزان

روش های تزیین اتاق تولد : دیوار آرزوها

یکی از جدیدترین مدل‌ها برای تزئین اتاق تولد استفاده از دیوار آرزوها است. دیوار آرزوها دیواری است که بر روی آن تعدادی برگه‌ی کوچک رنگارنگ و یا یک کاغذ بزرگ سفید یا مشکی قرار دارد. هر یک از مهمانان باید برای صاحب تولد آرزویی کرده و آن را به دیوار بچسبانند.

به این صورت دیواری رنگارنگ با تعداد زیادی آرزو خواهید داشت که هم جلوه‌ی زیبایی به عکس‌ها خواهد داد و هم این آرزوها را می‌توان به‌عنوان یادگاری نگه داشت. برای زمینه‌ی این دیوار کاغذ مشکی بهترین گزینه است؛ بدین‌صورت توصیه می‌شود آرزوها با خودکار طلایی و یا نقره‌ای نوشته شوند.

دیوار آرزوها

این ایده بیشتر برای بزرگ‌سالان صورت می‌گیرد؛ اما برای کودکان نیز می‌توان از دفتر یادگاری استفاده کرد. برای این کار تنها به یک دفتر نقاشی متناسب با تم تولد و یک جعبه مداد رنگی نیاز است. سپس از کوکان دیگر بخواهید تا هرکدام یک نقاشی زیبا برای کودک شما بکشند. می‌توانید در حسن نقاشی کشیدن از آن‌ها عکس گرفته و در کنار نقاشی آن‌ها بچسبانید.

دیوار خاطره‌ها

امروزه ریسه‌های led به یکی از پرکاربردترین وسایل برای تزئین اتاق تولد تبدیل شده‌اند. از این ریسه به‌تنهایی نیز می‌توان استفاده کرد اما یکی از رایج‌ترین مدل‌های تزیینات تولد با این ریسه‌ها، ساختن دیوار خاطره‌هاست. در بسیاری از تولدهای این روزها دیواری را می‌بینید که تعدادی از این ریسه‌های درخشان بر روی آن قرار داشته و در لابه‌لای این ریسه‌ها عکس‌های کوچکی از صاحب تولد چسبانده شده است. به این ترکیب دیوار خاطره‌ها گفته می‌شود. عکس‌های کوچک در لابه‌لای درخشش لامپ‌های کوچک ریسه‌ها جلوه‌ی بی‌نظیری به اتاق تولد خواهد داد.

استفاده از رقص نور

امروزه فلاشر یا رقص نور یکی از پایه ثابت‌های هر تولد شده است. برای تزئین اتاق تولد، لازم نیست حتماً یک رقص نور حرفه‌ای یا بزرگ بخرید. در بازار رقص نورهای کوچکی وجود دارد که برای تولدها مناسب بوده و قیمت ارزان‌تری نیز دارد؛ همچنین در بسیاری از موارد رقص نور اجاره می‌دهند.

به‌طورکلی تنها چیزی که هرگز قدیمی نمی‌شود و سن و سال نمی‌شناسد برگزاری جشن تولد است که در تمام طول سال رونق دارد. برای برپا کردن یک جشن تولد مدرن و مطابق با جدیدترین مدل‌های تزئین ، می‌توانید به راحتی از این مقاله کمک بگیرید. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله به برپایی یکی از زیباترین جشن تولدهایتان کمک کرده و شاهد تحت تأثیر قرار گرفتن مهمانان خواهید بود.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x