ترفندهای زیبایی برای ساخت ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

ایجاد چین و چروک، خارش، ترک‌های پوستی، پوسته پوسته شدن و… همگی از علائم خشکی پوست هستند؛ چیزی که برای هیچ کسی مطلوب نیست و می‌تواند در فصل‌های سردتر سال، شدت بگیرد.

اگر به این علائم مبتلا هستید، حتما تا به حال کرم‌های مرطوب‌کننده زیادی را امتحان کرده‌اید که در کنار استفاده از آن‌ها، می‌توانید انواع ماسک برای پوست خشک را هم امتحان کنید.تعداد زیادی ماسک صورت خانگی برای پوست خشک وجود دارد که به راحتی می‌توانید آن‌ها را با مواد در دسترس تهیه کنید.

اگر این مراقبت‌ها را به طور مداوم ادامه دهید، به زودی شاهد تغییرات محسوسی روی پوست خود خواهید بود. با ایده آل مگ همراه باشید تا 20 نمونه از بهترین و موثرترین ماسک‌های صورت خانگی برای پوست‌های خشک را با هم مرور کنیم.

استفاده از ماسک طبیعی خشکی پوست به جای محصولات شیمیایی

برای رفع خشکی پوست، استفاده از انواع محصولات شیمیایی مانند کرم‌های آبرسان یا روش‌هایی مانند هیدرودرمی هم موثرند. اما در صورتی که مشکل خشکی پوست را به صورت ریشه‌ای درمان نکنید، احتمالا در مدت کوتاهی، شاهد بازگشت علائم آزاردهنده خواهید بود. به علاوه، استفاده از روش‌های غیر‌طبیعی، معمولا هزینه‌های بیشتری را به شما تحمیل خواهد کرد.

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

بنابراین لازم نیست راه دوری بروید، خیلی از مواد انواع ماسک صورت خانگی برای پوست خشک، در آشپزخانه شما موجود است. با یک آزمایش مختصر می‌توانید تشخیص دهید که کدام ترکیبات با پوست شما سازگارترند و با آن‌ها احساس بهتری دارید.

نحوه درمان پوست خشک با استفاده از ماسک طبیعی صورت

برای اینکه یک ماسک صورت خانگی برای پوست خشک شما موثر باشد، چند نکته را فراموش نکنید:

  • پوست هر فردی نیازهای متفاوتی دارد. بنابراین اگر یک ماسک خاص، برای دوست شما مناسب بوده، لزوما برای شما مناسب نیست! با این توضیح، اگر یکی از این دستورالعمل‌ها را امتحان کردید و متوجه شدید که نتایج مطابق میل شما نبوده، بلافاصله آن را تغییر دهید و به سراغ یک ترکیب دیگر بروید.
  • نوشیدن آب را فراموش نکنید. این یکی از رازهای داشتن یک پوست شاداب و درخشان است.
  • اگر می‌خواهید استفاده از ماسک موثر باشد، باید زیاده‌روی در مصرف موادی مانند شکر یا الکل را کنار بگذارید.
  • شاید لازم باشد در مورد شوینده‌های خود هم تجدید‌ نظر کنید. اگر پوست خشکی دارید، از شوینده‌های کرمی استفاده کنید که چربی پوست را از بین نبرند.
  • لایه برداری یک کلید طلایی است. شما باید ابتدا سلول‌های مرده را از میان بردارید تا پوست‌تان بتواند مرطوب‌کننده یا چربی را جذب کند. اما اگر پوست شما مستعد التهاب است، از هر چیزی که باعث پارگی پوست می‌شود؛ مانند بعضی دستمال‌های شستشو، شکر یا اسکراب‌های میکروسکوپی بپرهیزید. در عوض، یک لایه‌بردار مبتنی بر آنزیم را امتحان کنید. این آنزیم‌ها که معمولاً در میوه‌ها یافت می‌شوند، پوست مرده را به طور طبیعی تجزیه می‌کنند و پوست شما را بیش از آنچه که هست، خشک نمی‌کنند.

بهترین ماسک‌ های مرطوب‌ کننده برای پوست‌ های خشک

دستورالعمل‌های زیادی برای ماسک صورت خانگی برای پوست خشک وجود دارد. تهیه اکثر این ماسک‌ها، بسیار راحت و کم‌هزینه است. در بیشتر موارد، عسل، یک پای ثابت است.

گاهی میوه‌های آبرسانی مانند خیار یا پرتقال، پای ثابت هستند و گاهی مواد مرطوب‌کننده‌ای مثل جوی دوسر، اصل قرار می‌گیرند. با تمام این‌ها، بهترین انتخاب برای شما، سازگارترین ترکیبات با پوست شما است.

تنوع انواع ماسک‌هایی که در این مقاله آمده می‌تواند شما را در تصمیم‌گیری بهتر، یاری دهد.

خرید بهترین ماسک های طبیعی برای پوست های خشک

ماسک برای پوست خشک با پایه عسل

یکی از مهم‌ترین خواص عسل، آبرسانی و رطوبت‌رسانی است؛ چیزی که یک پوست خشک، کاملا به آن نیاز دارد. به علاوه، این ماده، تعادل باکتریایی پوست را حفظ می‌کند، بنابراین برای از بین بردن جای لک و آکنه‌ها هم می‌توانید روی آن حساب کنید.

ماسک برای پوست خشک با پایه عسل

آنچه در ادامه می‌آید، چند ماسک صورت خانگی برای پوست خشک با پایه عسل است. درست کردن این ماسک‌ها، وقت زیادی از شما نمی‌گیرد، اما در صورت مداومت در مصرف آن‌ها، شاهد تاثیرات چشمگیری خواهید بود.

ماسک پیاز و عسل

این ماسک آبرسان، مناسب ماه‌های گرم سال است و هر چهار تا پنج روز یکبار، می‌توانید از آن استفاده کنید.

طرز تهیه

  • یک قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق چای‌خوری آب پیاز مخلوط کنید و آن را روی صورت خود بمالید.
  • بعد از 10 دقیقه، صورت خود را با آب ولرم بشویید.

نحوه تاثیر

  • عسل یک مرطوب‌کننده، ضد‌التهاب و ضد‌باکتری قوی است. همان‌طور که گفتیم، این ماده، پایه‌ای فوق‌العاده برای بسیاری از ماسک‌های خانگی است.
  • آب پیاز، یک نرم‌کننده، صاف‌کننده و آبرسان قوی است و جای زخم و جوش را برطرف می‌کند.
نکته: اگر بوی پیاز در این ماسک شما را ناراحت می‌کند، می‌توانید چند قطره اسانس معطر و مورد علاقه خود را به ترکیب ماسک اضافه کنید.

ماسک موز و عسل

در بین انواع ماسک خانگی برای پوست خشک، این ماسک، تاثیر ماندگاری روی پوست دارد. می‌توانید یکبار در هفته از آن استفاده کنید.

ماسک موز و عسل

طرز تهیه

  • یک قاشق غذاخوری عسل، نصف یک موز و یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید.
  • ماسک را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و پس از 10 دقیقه، آن را با آب ولرم بشویید.

نحوه تاثیر

  • مجموع مواد این ماسک باعث می‌شوند که چربی طبیعی پوست به راحتی تنظیم شود.
  • موز، یک ضد‌چروک، ضد‌پیری و مرطوب‌کننده قوی است.
  • عسل و روغن زیتون هم خاصیت نرم‌‌کنندگی دارند.
نکته: اضافه کردن دو قطره روغن ویتامین E یا یک قاشق چای‌خوری روغن بادام، خواص آن را چند برابر می‌کند.

ماسک هندوانه و عسل

اگر به دنبال ماسک صورت برای پوست خشک هستید، حتما ماسک هندوانه را امتحان کنید. با توجه به میزان سازگاری پوست خود با این ماسک، می‌توانید تا سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

ماسک هندوانه و عسل

طرز تهیه

  • یک قاشق غذاخوری آب هندوانه را بک یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید.
  • بعد از 20 دقیقه صورت‌تان را بشویید.

نحوه تاثیر

  • هندوانه یک نرم‌کننده و آبرسان طبیعی است. به علاوه، لیکوپین موجود در هندوانه، یک سپر قوی در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش (UV) خورشید است.
  • عسل به حفظ رطوبت به دست آمده از هندوانه کمک می‌کند.
نکته: این ماسک فوق‌العاده، آسیب‌های پوستی ناشی از استرس اکسیداتیو را هم به نحو موثری ترمیم می‌کند.

ماسک کاکائو و عسل

این ماسک خانگی، خاصیت مرطوب‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و استفاده از آن یکبار در هفته کافی است تا پوست شما را کاملا شفاف و نرم کند.

طرز تهیه

  • نصف قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با نصف قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. سپس، دو قاشق چای‌خوری شیر نارگیل و یک قاشق چای‌خوری آرد نخودچی یا پودر جو دو سر به مواد ماسک اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست آید.
  • خمیر ماسک را به مدت 10 تا 12 دقیقه روی صورت خود بگذارید و پس از آن با آب بشویید.

نحوه تاثیر

پودر کاکائو حاوی آنتی‌اکسیدان است. به علاوه، خواص ضد‌التهابی دارد و یک ماده موثر برای نرم کردن پوست‌های خشک است. این خاصیت نرم‌کنندگی و رطوبت‌رسانی، در کنار عسل، چند برابر می‌شود.

ماسک آلوئه ورا و عسل

وجود این دو ماده در کنار هم یک مرطوب‌کننده ملایم و بسیار موثر برای پوست‌های خشک و حساس است. استفاده از این ماسک تا دو بار در هفته، مانعی ندارد.

طرز تهیه

  • دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید. می‌توانید در صورت دلخواه، یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل هم به ترکیبات این ماسک اضافه کنید.
  • حدود 15 دقیقه زمان لازم است تا ماسک، تاثیر خود را بگذارد و پس از آن می‌توانید صورت خود را با آب گرم بشویید.

نحوه تاثیر

آلوئه ورا هم مانند پودر کاکائو، حاوی آنتی اکسیدان و مواد معدنی است. این گیاه مفید، پوست را هیدراته و جوان نگه می‌دارد. به علاوه، ژل آلوئه ورا می‌تواند انواع التهابات پوستی و سوزش‌های ناشی از خشکی پوست را برطرف کند.

ماسک آووکادو و عسل

اگر پوست شما از شدت خشکی، پوسته پوسته می‌شود، حتما این ماسک خانگی برای پوست‌های خشک را هفته‌ای یکبار امتحان کنید.

طرز تهیه

  • ابتدا نصف یک آووکادوی رسیده را کاملا نرم و له کنید. سپس یک قاشق غذاخوری ماست و دو قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید و مواد را طوری مخلوط کنید که یک خمیر صاف و یکدست حاصل شود.
  • بعد از 10 تا 15 دقیقه می‌توانید صورت خود را با آب بشویید.

نحوه تاثیر

  • آووکادو سرشار از روغن اولئیک است که باعث صاف شدن و روشن شدن پوست می‌شود. به علاوه این میوه، منبع خوبی از اسید‌های چرب مانند امگا 3 است که رطوبت‌رسان‌هایی قوی محسوب می‌شوند.
  • اسید لاکتیک موجود در ماست به عنوان یک لایه بردار عمل می‌کند و عسل هم به عنوان یک پایه قدرتمند، سلول‌های پوستی را مرطوب نگه می‌دارد.

ماسک دارچین و عسل

اگر پوست خشکی دارید که مستعد جوش و آکنه است، حتما این ماسک التیام‌بخش طبیعی را امتحان کنید.

طرز تهیه

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق دارچین ترکیب کنید.
  • سپس، 20 تا ۳۰ دقیقه، ماسک را بر روی صورت خود نگهدارید و سپس آن را به خوبی بشویید.

نحوه تاثیر

  • دارچین یک قابض و ضد‌میکروب است که با بستن منافذ پوست، آن را صاف و یکدست می‌کند.
  • عسل یک ضد‌باکتری است و منشا جوش‌ها و آکنه‌ها را از بین می‌برد. به علاوه، یک آبرسان قوی است. ترکیب این دو ماده در کنار هم برای یک پوست خشک مستعد آکنه بسیار مفید است.
نکته: ممکن است بعضی افراد به دارچین حساسیت داشته باشند. بنابراین بهتر است حتما پیش از استفاده از ماسک، یک تست آلرژی روی قسمت داخلی ساعد دست خود انجام دهید. در صورت مشاهده هر گونه حساسیت پوستی، استفاده از ماسک را متوقف کنید.

ماسک زرده تخم مرغ و عسل

این مورد هم یکی دیگر از انواع ماسک صورت خانگی برای پوست خشک است که یک یا دو بار استفاده از آن در طول هفته، مانعی ندارد.

طرز تهیه

  • این ماسک برای پوست خشک به راحتی تهیه می‌شود. کافی است یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری عسل بزنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود.
  • ماسک را 10 تا 15 دقیقه روی صورت خود نگه دارید و سپس با آب بشویید.

نحوه تاثیر

زرده‌ تخم مرغ، منبع خوبی از چربی‌های مرطوب‌کننده پوست و کلسترول است. این ماده، به خوبی پوست خشک را هیدراته و تغذیه می‌کند.

نکته: سفید تخم مرغ، چربی‌های اضافی پوست را از بین می‌برد اما زرده تخم مرغ، به رفع خشکی پوست کمک می‌کند.

ماسک بادام و ماست و عسل

شما می‌توانید برای حفظ رطوبت پوست، هر سه یا چهار روز یکبار از این ماسک خانگی استفاده کنید.

ماسک بادام و ماست و عسل

طرز تهیه

  • 5-6 عدد بادام را که از شب قبل خیسانده اید، آسیاب کنید. سپس آن را با یک قاشق غذاخوری جو دوسر، دو قاشق چای‌خوری ماست و نصف قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید.
  • خمیر ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید و پس از آن با آب ولرم بشویید.

نحوه تاثیر

  • جو دو‌ سر یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده است.
  • بادام، یک روشن‌کننده، جوان‌کننده و آبرسان بسیار قوی است.
  • ماست، پوست صورت را نرم و شفاف می‌کند.

خرید بهترین ماسک های طبیعی برای پوست های خشک

ماسک مولتانی میتی و عسل

جالب است بدانید که مولتانی میتی، یک ماده همه کاره برای مشکلات پوست است. برای مثال، می‌توانید برای از بین بردن جوش‌ها و آکنه‌ها، تیرگی و شلی پوست، چربی اضافی و… از آن استفاده کنید. اما اگر قصد دارید این ماده را به عنوان یک ماسک صورت برای پوست خشک به کار برید، باید آن را با عسل مخلوط کنید. می‌توانید یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک برای پوست خشک

طرز تهیه

  • یک تا دو قاشق غذاخوری پودر مولتانی میتی را با یک قاشق غذاخوری عسل و مقداری آب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود.
  • اجازه دهید ماسک، 10 دقیقه روی صورت تان بماند و سپس با آب بشویید.

نحوه تاثیر

مولتانی میتی یا خاک رس قهوه‌ای، قدرت جذب بالایی دارد و باعث خشکی و تحریک پوست می‌شود. بنابراین در مورد ماسک صورت پوست خشک، وجود عسل، یا مواد رطوبت‌رسان دیگر، مثل شیر و روغن زیتون، ضرورت دارد.

نکته: استفاده از خمیر مولتانی میتی در هر قسمتی از بدن، به بهبود جریان گردش خون کمک می‌کند. در نتیجه، یک ماسک بسیار موثر برای پوست‌های خشک و غیریکنواخت است.

ماسک آرد برنج، جو دو‌سر و عسل

شما می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار، از این ماسک صورت خانگی برای پوست خشک خود، استفاده کنید.

طرز تهیه

  • یک قاشق غذاخوری آرد برنج و یک قاشق غذاخوری جو دوسر را با دو قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود.
  • خمیر ماسک را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس آن را بشویید.

نحوه تاثیر

  • آرد برنج یک لایه بردار طبیعی است که سلول‌های مرده سطح پوست را پاکسازی می‌کند. به علاوه، نشاسته موجود در آرد برنج هم سد دفاعی پوست را تقویت می‌کند.
  • وجود آرد برنج در کنار دو رطوبت‌رسان قوی؛ یعنی جو دوسر و عسل، پوست شما را کاملا نرم و مرطوب می‌کند.

ماسک کشک و زردچوبه و عسل

می‌توانید از این ماسک لایه‌بردار، روشن‌کننده و مرطوب‌کننده، دو بار در هفته استفاده کنید.

طرز تهیه

  • دو قاشق غذاخوری کشک را با یک قاشق غذاخوری عسل و نوک قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید.
  • خمیر را به طور یکنواخت روی صورت بمالید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید.

نحوه تاثیر

  • کشک هم مانند ماست حاوی اسید لاکیتیک است، بنابراین می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید و آن را روشن و شفاف کند.
  • زردچوبه، شاداب‌کننده و روشن‌کننده پوست است و خاصیت ضد‌باکتری و ضد‌التهاب دارد.
  • عسل هم منافذ پوست را پاکسازی کرده و رطوبت آن را حفظ می‌کند.

ماسک گلیسیرین و زردچوبه و عسل

این ماسک هم یک رطوبت‌رسان قوی است که خیلی ساده درست می‌شود. در صورت مداومت بر مصرف، می‌توانید تاثیر فوق‌العاده آن را ببینید.

ماسک صورت با زردچوبه

طرز تهیه

  • یک قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه و نصف قاشق چای‌خوری گلیسیرین مخلوط کنید.
  • ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه، روی پوست خود قرار دهید. پس از این مدت، صورت‌تان را با آب سرد یا ولرم بشویید.

نحوه تاثیر

دو رطوبت‌رسان قوی؛ یعنی گلیسیرین و عسل در کنار زردچوبه، باعث درمان خشکی پوست می‌شوند.

ماسک توت فرنگی و عسل

اگر به دنبال یک ماسک برای پوست خشک هستید، می‌توانید روی ویتامین C توت فرنگی حساب کنید. استفاده از این ماسک، تا دو بار در هفته، مانعی ندارد.

طرز تهیه

  • دو تا سه عدد توت ‌فرنگی رسیده را با یک چنگال له کنید. سپس آن را با یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق چای‌خوری جو دوسر و مقداری آب مخلوط کنید تا ترکیبی یکدستی به وجود آید.
  • بعد از گذشت 15 دقیقه می‌توانید خمیر ماسک را با آب سرد بشویید.

نحوه تاثیر

توت فرنگی خواص زیادی برای پوست‌های خشک دارد؛ این میوه مفید، چین و چروک‌های پوست را کم می‌کند؛ رنگ پوست را روشن می‌کند و یک سد دفاعی قوی در برابر اشعه فرابنفش ایجاد می‌کند.

ماسک بابونه و عسل

این ترکیب، رقیق‌تر از ماسک‌های قبلی است، اما تاثیر فوق‌العاده‌ای در لطافت و نرمی پوست دارد. حتما آن را امتحان کنید.

طرز تهیه

  • ابتدا یک قاشق غذاخوری بابونه را به مدت 10 دقیقه، در یک فنجان آب جوش بریزید. سپس، یک قاشق چایخوری عسل و سه تا چهار قاشق غذاخوری سرکه سیب را به آن اضافه کنید.
  • وقتی مایع سرد شد، صورت‌تان را با آن بشویید و اجازه دهید 5 دقیقه، رطوبت ماسک روی پوست‌تان باقی بماند. پس از آن می‌توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.

نحوه تاثیر

  • بابونه، علائم پیری زودرس پوست؛ مانند چین و چروک را کاهش می‌دهد و یک نرم‌کننده فوق‌العاده است.
  • وجود عسل هم به عنوان یک ضد‌باکتری و آبرسان، خواص این ماسک را چند برابر می‌کند.

ماسک برای پوست خشک بدون عسل

اگر به عسل دسترسی ندارید، نگران نباشید، چون بدون آن هم می‌توانید ماسک‌های صورت خانگی و مفیدی برای پوست خشک درست کنید. در ادامه، چند نمونه از موثرترین انواع ماسک برای پوست خشک و بدون استفاده از عسل را خواهید دید.

ماسک چوب صندل و روغن نارگیل

این ماسک، رنگ و بافت پوست شما را بهبود می‌دهد و می‌توانید تا سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

ماسک صورت با چوب صندل

طرز تهیه

  • یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل، یک چهارم قاشق چای‌خوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری گلاب را در یک کاسه مخلوط کنید.
  • حدود 15 دقیقه ماسک را روی صورت خود نگه دارید و پس از آن با آب سرد بشویید.

نحوه تاثیر

  • گلاب، ضد‌لک، ضد‌التهاب و یک آبرسان قوی است.
  • روغن موجود در چوب صندل، مرطوب‌کننده و ضد‌چروک است و استرس پوستی را از بین می‌برد.
  • روغن نارگیل هم یک آبرسان فوق‌العاده است. به علاوه، ضد‌لک، ضد‌باکتری و ضد‌قارچ است.

ماسک شیر و زردچوبه

اگر پوست خشکی دارید، می‌توانید هر دو یا سه روز یکبار، از این ماسک استفاده کنید.

طرز تهیه

  • کافی است دو قاشق چای‌خوری شیر را با نوک قاشق چای‌خوری زردچوبه مخلوط کنید تا یک ماسک فوق‌العاده برای پوست خشک داشته باشید.
  • ماسک را با استفاده از یک پنبه، روی پوست صورت بمالید و پس از 10 دقیقه، آن را بشویید.

نحوه تاثیر

زردچوبه حاوی آنتی‌اکسیدان و ضد‌التهاب است که در کنار رطوبت‌رسانی شیر، می‌تواند پوست شما را جوان و نرم و شاداب نگه دارد.

ماسک گل سرخ و جو دوسر

این ماسک، قرمزی مویرگ‌های زیرپوستی را کاهش می‌دهد و می‌توان از آن برای انواع پوست‌ها استفاده کرد. اما اگر از آن به عنوان ماسک برای پوست خشک استفاده می‌کنید، هفته‌ای یکبار کافی است.

طرز تهیه

  • یک عدد گل سرخ را به آرامی له کنید. سپس، یک قاشق چای‌خوری پودر جو دوسر به آن اضافه کنید و تا جایی آب بریزید که خمیر یکدستی با غلظت متوسط ایجاد شود.
  • 10 تا 15 دقیقه، ماسک را روی صورت خود نگه دارید و پس از آنکه خشک شد، آن را بشویید.

نحوه تاثیر

  • گل سرخ، یک مسکن طبیعی پوست و ضد‌التهاب است.
  • جو دو سر، یک رطوبت‌رسان قوی است.

ماسک آب پرتقال و جو دوسر

شما می‌توانید از آب پرتقال، به عنوان یک تونر طبیعی پوست هم استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم هفته‌ای یکبار، از این ماسک برای پوست خشک خود استفاده کنید.

طرز تهیه

  • به راحتی می‌توانید این ماسک را در خانه درست کنید. کافی است دو قاشق غذاخوری آب پرتقال را با یک و نیم قاشق غذاخوری جو دوسر ترکیب کنید و آن را روی صورت‌تان بمالید.
  • بعد از یک مکث 15 دقیقه‌ای، صورت خود را بشویید.

 نحوه تاثیر

  • مانند توت فرنگی، آب پرتقال هم سرشار از ویتامین C است که برای کلاژن‌سازی و ترمیم پوست، عالی عمل می‌کند. آب پرتقال، سد دفاعی چربی‌های طبیعی پوست را تقویت می‌کند، بنابراین، قدرت پوست در حفظ رطوبت، بیشتر می‌شود.
  • جو دوسر هم به عنوان یک رطوبت‌رسان قوی، به افزایش تاثیرات مثبت این ماسک، کمک می‌کند.

ماسک خیار و گلاب با جوی دوسر

ماسک خیار برای هیدراته نگه داشتن پوست‌های خشک، در فصل‌های گرم سال، معجزه می‌کند. البته ماسک خیار، انواع متنوعی دارد که در اینجا یکی از قوی‌ترین ترکیبات آن برای پوست‌های خشک را آورده‌ایم.

ماسک خیار

طرز تهیه

  • ابتدا خیار را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید و در مخلوط کن بریزید. سپس، ۲ قاشق غذاخوری گلاب و ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر به آن اضافه کنید.
  • مواد ماسک را حدود 15 تا 20 دقیقه، روی صورت خود نگه دارید و پس از آن با ولرم بشویید.
نکته: در حالی که صورت‌تان هنوز مرطوب است، استفاده از یک کرم مرطوب کننده مناسب می‌تواند، فرایند آبرسانی به پوست‌تان را کامل کند و باعث حفظ رطوبت در منافذ پوست شود.

نحوه تاثیر

  • ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خیار، جلوی بروز علائمی مانند چین و چروک را می‌گیرند و سیلیس موجود در آن، باعث استحکام پوست می‌شود. خیار، به خوبی آب پوست را حفظ می‌کند و باعث تحریک پوست برای تولید کلاژن بیشتر می‌شود.
  • در کنار خیار، وجود گلاب و جوی دوسر به عنوان دو آبرسان قوی، خواص این ماسک برای پوست خشک شما را چند برابر می‌کنند.

سخن آخر

امیدواریم توانسته باشد در میان انواع متنوع ماسک برای پوست خشک، مناسب ترین گزینه با پوست خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که عواملی مانند نداشتن استراحت کافی، قرار گرفتن در معرض هوای خشک و استحمام طولانی، می توانند به خشکی پوست شما دامن بزنند. بنابراین، برای حفظ رطوبت پوست، علاوه بر استفاده از ماسک، این موارد را هم رعایت کنید. شاد و سرزنده باشید.

سوالات متداول

آیا ماسک خاک رس برای پوست خشک مضر است؟

هرچند خاصیت جذب خاک رس باعث خشکی بیش از حد انواع پوست‌های خشک می‌شود، اما اگر با مواد رطوبت‌رسانی مانند عسل یا شیر ترکیب شود، می‌تواند برای پوست‌های خشک، مفید باشد. البته به شرطی که در استفاده از آن، افراط نکنید.

چگونه ماسک صورت برای پوست خشک درست کنیم؟

می‌توانید از مواد معمول آشپزخانه مانند عسل، شیر و خامه، موز، روغن نارگیل و سایر مواد طبیعی مانند کره، آلوئه ورا و کاکائو برای تهیه انواع ماسک برای پوست خشک استفاده کنید.

آیا ماسک صورت، به خشکی پوست کمک می‌کند؟

بله، ماسک‌های مرطوب‌کننده صورت، زمانی که دو تا سه بار در هفته استفاده شوند، رطوبت و مواد مغذی ضروری برای پوست را فراهم می‌کنند. به مرور، متوجه درخشش و نرمی صورت خود خواهید شد.

کدام ماسک صورت برای پوست خشک بهتر است؟

هر ماسک آبرسانی که پوست را تغذیه و مرطوب می‌کند. به دنبال ماسک‌های صورت مبتنی بر کرم با موادی مانند اسید هیالورونیک، روغن آرگان، سرامیدها، گلیسیرین، کره کاکائو و سایر مواردی باشید که خشکی پوست را درمان می‌کنند.

5 | (2)
منبع stylecraze siobeauty byrdie
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x