۵ مورد از مهم‌ترین نکات کلیدی هنگام خرید نرده چوبی

نرده‌های چوبی یکی از انواع نرده‌های موجود در بازار هستند که برای مصارف مختلفی به کار می‌روند. این نرده‌ها به دلیل زیبایی منحصربه‌فرد و لوکس بودن، برای انواع مکان‌ها مانند منازل، ویلاها یا دفاتر تجاری مناسب می‌باشند. در این میان وجود انواع طرح‌ها و قیمت‌های مختلف برای این نرده احتمالاً شمارا نیز در انتخاب مناسب‌ترین نرده چوبی سردرگم کرده است. به دلیل همین مشکل، در این مقاله می‌خواهیم به طول کامل ۵ مورد از مهم‌ترین نکات کلیدی هنگام خرید نرده چوبی باید مدنظر داشته باشید را توضیح دهیم. همچنین انواع مدل‌های مختلف نرده چوبی را برای انتخاب آگاهانه‌تر شما شرح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

نرده طرح جام مهدیس
نرده طرح جام مهدیس

نرده‌ها چه کاربردی دارند؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در حال بالا رفتن از راه‌پله‌ی یک ساختمان باشید، اما به دلیل عدم وجود نرده در کنار پله‌ها احساس ترس و ناامنی نمایید. در این زمان احتمالاً به فکرتان آمده است که این راه‌پله‌ها چقدر بدون وجود نرده‌های محافظ خطرناک هستند! درواقع یکی از مهم‌ترین عناصری که راه‌پله‌های ساختمان را ایمن می‌نمایند نرده‌ها می‌باشند.

همچنین درصورتی‌که راه‌پله‌ها دارای هیچ نرده‌ای نباشند زیبایی خاصی ندارند. به همین دلیل انتخاب یک نرده مناسب برای راه‌پله یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت یک ساختمان است.

نرده‌ها برای مکان‌های مختلفی مانند راه‌پله‌ها و تراس‌ها قابل‌نصب هستند. شما می‌توانید بنا بر سلیقه خود و هارمونی نرده با منزل خود، یکی از انواع نرده را انتخاب نمایید.

نرده چوبی چیست؟

نرده‌ها انواع مختلفی دارند که بر اساس نوع جنس نرده و تنوع طرح‌های آن‌ها متفاوت می‌باشند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یا رنگ‌بندی و طرح محل زندگی‌تان، طرح و رنگ نرده موردنظر خود را انتخاب نمایید.

نرده‌های چوبی یکی از انواع نرده‌های لوکس و زیبا برای منزل هستند. این نوع نرده‌ها به دلیل رنگ و شکل طبیعی، حس بودن در قلب طبیعت به همراه گرمایی آرامش‌بخش را برای منزل شما به ارمغان می‌آورند.

به دلیل لوکس و زیبایی منحصربه‌فردی که این نوع نرده‌ها دارند، بیشتر در راه‌پله‌های منازل یا راه‌پله خانه‌های دوبلکس و ویلایی یا دفاتر تجاری مجلل مورداستفاده قرار می‌گیرند.

همچنین این نوع نرده‌ها هرچه بیشتر از عمرشان می‌گذرد و قدیمی می‌گردند ظاهری شکیل‌تر پیدا می‌کنند. به همین دلیل همواره نرده چوبی یکی از انتخاب صاحبین منازل و دفاتر کاری لوکس می‌باشد و هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند.

نرده جام ساده مهدیس
نرده جام ساده مهدیس

۵ مورد از مهم‌ترین نکات کلیدی هنگام خرید نرده چوبی چیست؟

در هنگام خرید یا انتخاب نرده چوبی نکات بسیار مهمی وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. درواقع توجه به این نکات باعث می‌شود تا سالیان سال از خرید خود مطمئن بوده و به انتخابی که کردید آفرین بگویید.

به‌عنوان‌مثال یکی از مواردی که بسیار در انتخاب نرده چوبی شما مؤثر است کیفیت چوب موردنظر شماست. اگر نرده شما جنس مناسبی نداشته باشد نمی‌تواند سالیان زیادی برای شما دوام بیاورد و تعویض نرده‌ها نیز کاری هزینه‌بر و زمان‌بر است. همچنین باید این نکته را مدنظر داشته باشید که به این دلیل که نرده‌های چوبی نرده‌هایی لوکس می‌باشند قیمت بیشتری نسبت به دیگر نرده‌ها دارند.

در این قسمت به بررسی ۵ مورد از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید نرده چوبی باید مدنظر داشته باشید می‌پردازیم:

۱- کیفیت چوب

شاید مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای انتخاب نرده چوبی مدنظر داشته باشید کیفیت نرده‌های انتخابی شماست. کیفیت، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های نرده چوبی است که می‌تواند مقاومت و عدم پوسیدگی و خرابی نرده شمارا تا سالها تضمین نماید.

جنس نرده‌های چوبی چون از چوب که وسیله‌ای حساس در برابر رطوبت و ضربه می‌باشد ساخته‌شده است، بنابراین باید کیفیت چوب موردنظر را مدنظر داشته باشید. به این دلیل که اگر وسیله‌ای به آن برخورد کند رنگ کردن آن کار دشواری می‌باشد.

نرده چوبی دوبلکس یا نرده چوبی که برای راه‌پله استفاده می‌شود به دلیل رفت‌وآمد زیاد یا اسباب‌کشی ممکن است آسیب ببیند. بنابراین درصورتی‌که دچار رنگ‌پریدگی شده است می‌توانید روی آن مقداری روغن جلا بزنید. همچنین درصورتی‌که می‌خواهید آن را تمیز نمایید باید از پارچه‌ای که کمی مرطوب است استفاده نمایید.

نرده تلفیقی طرح گل مهدیس
نرده تلفیقی طرح گل مهدیس

۲- هزینه نرده چوبی

نرده چوبی یکی از انواع نرده‌های لاکچری می‌باشد و به دلیل زیبایی خاصی که داراست از قیمت بیشتری نیز برخوردار است. درصورتی‌که قصد خرید نرده‌هایی ارزان‌قیمت را دارید باید از خرید این نوع نرده صرف‌نظر نماید؛ اما درصورتی‌که می‌خواهید ظاهری زیبا و لوکس را برای منزل یا محل کارتان به ارمغان آورید، نرده‌های چوبی انتخابی شایسته‌ای برای شما هستند.

نرده‌های چوبی بر اساس طرح‌ها و رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی موجود هستند که شما می‌توانید بنا بر سلیقه خود از یکی از آن‌ها استفاده نمایید. همچنین شما باید بر اساس بودجه‌بندی خود نرده موردنظر را انتخاب نمایید. طراحی چوب و نوع چوب دو فاکتور هستند که روی قیمت چوب تأثیرگذار می‌باشند.

درصورتی‌که نرده موردنظر شما نرده منبت‌کاری شده باشد و در طراحی و ساخت آن ظرافت‌های زیادی به‌کاررفته باشد، قیمت آن طبیعتاً بالاتر خواهد رفت. نرده‌های دوبلکس یکی از نرده‌هایی است که شما می‌توانید از نرده منبت برای زیبایی بیشتر آن استفاده نمایید. به این دلیل که این نوع نرده‌ها در داخل منزل وجود دارند احتمال کمتری وجود دارد که در اثر رفت‌وآمد آسیب ببینند بنابراین می‌توانید برای خرید آن بیشتر هزینه کنید.

شما می‌توانید در مقاله زیر راهنمای کامل انتخاب نرده منبت را مطالعه نمایید:

صفر تا صد انتخاب انواع مدل نرده منبت – راهنمای کامل برای شما

نرده طرح چوب مهدیس فنس
نرده طرح چوب مهدیس فنس

۳- رنگ چوب

داشتن هارمونی مناسب با وسایل منزل و ظاهر خانه شما یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در هنگام خرید نرده جنس چوب باید به آن توجه کنید. اگر نرده موردنظر شما با طرح منزلتان هماهنگی داشته باشد زیبایی و جلوه این نرده‌ها برای شما چندین برابر خواهد بود.

به‌عنوان‌مثال اگر برای راه‌پله‌های منزل خود می‌خواهید یک نرده چوبی مناسب انتخاب کنید بهتر است نرده موردنظر بارنگ و طرح راه‌پله شما هماهنگ باشد. در این هنگام بهتر است رنگ نرده چوبی را کمی پررنگ‌تر یا کم‌رنگ‌تر از راه‌پله خود انتخاب نمایید. پیشنهاد ما این است که رنگ نرده را کمی تیره‌تر در نظر بگیرید چون رنگ روشن باعث می‌شود که آلودگی‌ها و گردوغبار روی نرده‌ها بیشتر به چشم بیاید.

به دلیل موجود بودن انواع رنگ‌ها و طرح‌های مختلف چوبی، شما می‌توانید نرده متناسب با منزل خود را انتخاب نموده و از زیبایی و هماهنگی آن لذت ببرید.

همچنین بعضی از انواع نرده چوبی وجود دارند که پس از نصب آنها اقدام به رنگ آمیزی میکنند. برای حل این مسئله میتوانید از نرده هایی با طرح چوب یا ABS استفاده نمایید که رنگ آمیزی شده و آماده نصب هستند. این نوع نرده ها با مقاومت بالا و ویژگی های منحصر به فردی که دارند درحال جایگزین شدن با نرده های چوبی متداول میباشند. اگر می خواهید با روش های رنگ آمیزی نرده چوبی آشنا شوید می توانید به این مقاله مراجعه کنید:

چگونه نرده ها چوبی رو رنگ کنیم ؟

۴- طرح چوب

یکی دیگر از مواردی که باید برای انتخاب نرده چوبی مدنظر داشته باشید طرح چوب می‌باشد. انواع طرح‌های مختلف چوب در بازار موجود است که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را بر اساس سلیقه و نیاز خود انتخاب کنید.

نرده‌های چوبی برای داخل یا خارج از ساختمان طراحی‌شده‌اند. به این صورت که نرده‌هایی با طرح‌های ظریف‌تر و کیفیتی بالاتر برای فضاهای داخلی ساختمان مناسب‌تر هستند و نرده‌هایی که ظرافت و کیفیت کمتری دارند برای تراس مناسب‌تر می‌باشند چون امکان دارد که بر اساس تابش آفتاب، رطوبت یا رفت‌وآمد مورد آسیب قرار بگیرد. همچنین به همین دلیل، استفاده از نرده‌هایی با طرح ظریف‌تر و گران‌تر برای داخل منزل بیشتر پیشنهاد می‌شود.

بهتر است برای منزل یا محل کار خود طرحی را انتخاب کنید که با طرح راه‌پله‌ها، درب منزل و وسایل چوبی منزل شما هماهنگی داشته باشد؛ مثلاً نرده چوبی دوبلکس به دلیل پیچ‌درپیچ بودن به‌صورت مستقیم روی ظاهر منزل شما تأثیرگذار است.

۵- کاربرد نرده چوبی

یکی دیگر از موارد مهمی که در هنگام انتخاب نرده چوبی باید مدنظر داشته باشید کاربرد آن است. این نوع نرده‌ها در مکان‌های مختلفی نصب می‌شوند و شما باید بر اساس نیازتان از یکی از آن‌ها استفاده نمایید.

همچنین نکته بسیار مهم این است که  شما نرده چوبی موردنظر را در مکان مناسبی نصب نمایید. به‌عنوان‌مثال استفاده از نرده چوبی دوبلکس به‌عنوان نرده چوبی باغچه‌کاری هزینه‌بر و غیراقتصادی است و همچنین زیبایی کمتری نیز برای باغچه شما دارد. همچنین به دلیل عدم مقاومت به رطوبت امکان باد کردن، ترک برداشتن و پوسیدگی نرده بسیار بالاست.

نرده چوبی طرح مهدیس
نرده چوبی طرح مهدیس

انواع نرده چوبی

در ادامه به معرفی انواع نرده‌های چوبی و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم:

نرده چوبی راه‌پله

یکی از انواع نرده‌های چوبی نرده چوبی راه‌پله می‌باشد. این نوع نرده‌ها در راه‌پله‌های مسکونی یا تجاری باهدف ایجاد امنیت و یا زیبایی منحصربه‌فرد نصب می‌شوند.

اگر راه‌پله موردنظر شما کمتر از ۱ متر طول داشته باشد، استفاده از یک ردیف نرده چوبی در سمت چپ راه‌پله کافی است؛ اما اگر طول آن بیشتر از ۱ متر باشد می‌توانید بنا بر نیاز خود در دو طرف راه‌پله نرده‌های چوبی را نصب نمایید.

معمولاً ارتفاعی که برای دستگیره نرده‌ها در نظر می‌گیرند حدود یک متر است.

تعداد نرده‌های راه‌پله چقدر باید باشد؟

برای نصب نرده‌ها روی راه‌پله استانداردی تحت عنوان IRC وجود دارد. به‌این‌ترتیب که مثلاً نرده‌ها باید روی راه‌پله‌هایی نصب شوند که بیش از ۴ پله داشته باشند؛ اما درصورتی‌که بخواهید می‌توانید نرده‌ها را روی پله‌های کمتر نیز نصب نمایید اما چون خطر سقوط کمتر است برای این کار اجباری نیست.

نرده چوبی تراس

این مدل نرده‌ها جهت جلوگیری از سقوط افراد یا اشیاء از روی تراس به کار می‌روند؛ اما به این دلیل که می‌توانند ازلحاظ ظاهری بسیار شکیل باشند، انتخاب نوع مناسب نرده چوبی تراس برای منزل شما کاری بسیار مهم است.

در این هنگام می‌توانید نرده چوبی تراس را بر اساس رنگ یا طرح تراس خود انتخاب نموده و هر بار که روی تراس خود راه می‌روید از زیبایی آن‌ها لذت ببرید. همچنین نرده چوبی تراس دارای استانداردی بانام ۲X2میباشد که برای نصب نرده‌ها به کار می‌رود.

نرده چوبی باغچه

فضای سبز خانه که به‌اصطلاح به آن باغچه گفته می‌شود یکی از زیباترین بخش‌های هر خانه‌ای محسوب می‌شود. به دلیل اینکه طبیعت زیبا را در منزل شما به ارمغان می‌آورد. جنس چوبی که در این نوع نرده‌ها وجود دارد معمولاً از چوب‌های روس یا چوب راش می‌باشد که پس از خشک شدن و برش خوردن در باغچه نصب می‌شوند.

استفاده از نرده چوبی باغچه ، علاوه برداشتن زیبایی منحصربه‌فرد برای شما باعث می‌شود بتوانید از ورود انسان‌ها یا حیوانات به باغچه زیبای خود محافظت نمایید. این نوع نرده‌ها به دلیل اینکه در برابر رطوبت مستقیم قرار دارند حتماً باید به‌طور کامل خشک شوند که باد نکنند.

همچنین در مقابل استفاده از بلوک‌ها و جداول نرده‌های چوبی باغچه بسیار سبک هستند که این یکی دیگر از مزایای آن است. این نوع نرده‌ها معمولاً در طرح‌ها  و رنگ‌های مختلفی موجود هستند.

نرده چوبی طرح مهدیس 1
نرده چوبی طرح مهدیس

نرده چوبی دوبلکس

خانه‌های دوبلکس یکی از بهترین مکان‌ها برای نصب نرده‌های چوبی دوبلکس می‌باشند. درواقع به دلیل زیبایی خاصی که این نوع نرده‌ها در فضای داخلی ساختمان شما دارا هستند می‌توانند منزل شمارا به یک‌منزل مجلل و لاکچری تبدیل نمایند.

نکاتی که باید در انتخاب نرده چوبی دوبلکس مدنظر داشته باشید این است که این نوع نرده‌ها باید با فضای داخلی و دکوراسیون منزل شما هماهنگی داشته باشند. به این صورت که مثلاً اگر از چوب‌های رنگ تیره در دکور منزل استفاده می‌کنید باید برای انتخاب نرده چوبی دوبلکس نیز از چوب‌هایی به رنگ تیره استفاده نمایید.

یا اگر از طرحی منحصربه‌فرد در دکوراسیون، کاغذدیواری و درب‌ها استفاده می‌کنید، بهتر است طرح نرده شما با طرح این فضاها متناسب باشد و هماهنگی لازم را داشته باشد.

اگر میخواهید درباره نرده های چوبی دوبلکس بیشتر بدانید مقاله زیر را مطالعه کنید:

نرده چوبی دوبلکس

جمع‌بندی

انتخاب نرده چوبی مناسب کاری دشوار و زمان‌بر می‌باشد؛ اما هنگامی‌که شما آگاهی کافی از روش‌های خرید نرده چوبی داشته باشید می‌توانید انتخابی مطمئن‌تر و راحت‌تری را تجربه نمایید. در این مقاله ۵ مورد از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید نرده چوبی باید مدنظر داشته باشید را شرح دادیم و شمارا با انواع مدل‌های مختلف نرده‌های چوبی آشنا کردیم.

در آخر اگر قصد دارید که خرید خود را آگاهانه‌تر و مطمئن‌تر انجام دهید می‌توانید از مشاورین شرکت صنایع نرده مهدیس کمک بگیرید. این کارشناسان با ارائه خدمات مشاوره رایگان به شما در انتخاب بهترین مدل نرده چوبی شمارا راهنمایی خواهند کرد. کافی است ویژگی مکانی که می‌خواهید نرده را در آن نصب نمایید را توضیح دهید تا باراهنمایی مناسب بهترین نوع نرده‌ای که نیاز دارید را انتخاب نمایید.

همچنین این شرکت با دارا بودن انواع نرده‌های چوبی، نرده‌های طرح چوب یا ABS و دیگر نرده‌ها شمارا از ۰ تا ۱۰۰ انتخاب نرده تا نصب آن همراهی خواهد کرد.

برای مشاوره کافی است همین حالا در هر ساعت از شبانه‌روز با شماره‌های زیر تماس حاصل کنید:

مدیریت:

۰۹۱۲۱۵۳۸۳۵۸

واحد فروش:

۰۹۱۲۶۳۸۲۶۸۶

کارخانه:

۰۲۱-۷۶۲۰۳۶۷۹

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پایان رپورتاژ آگهی

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x