پارک های دیدنی چین

چین، چهارمین کشور بزرگ جهان است. این کشور، طبیعت زیبا و فوق‌العاده‌ای دارد. چمنزارها، سواحل، کوه‌ها و جنگل‌های چین، بسیار دیدنی و جذاب هستند. این کشور، به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری طبیعی فراوان، از سوی یونسکو به عنوان یکی از توریست پذیرترین کشورهای جهان، معرفی شده است.

اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، در کنار دیدار از معابد و اماکن باستانی، زمانی را برای گشت و گذار در پارک‌های جنگلی و ملی چین، صرف کنید. شما می‌توانید،در طول دیدار از پارک‌های جنگلی چین، علاوه بر آشنایی با انواع گونه‌های گیاهی نادر، حیواناتی مثل پاندا و میمون را در زیستگاه اصلی خود ببینید، قایق‌سواری کنید و یا هیجان عبور از یک پل چوبی معلق را‌‌‌‌‌‌‌‌، تجربه کنید.

در این مقاله، مجله اینترنتی ایده آل مگ، عکس‌ها و ویژگی‌های مهم 10 پارک ملی و جنگلی چین را برای شما گردآوری نموده است. امیدواریم که با خواندن این اطلاعات، سفر خود را به خوبی برنامه‌ریزی کنید و لذت ببرید.

پارک ملی و جنگلی ژانگجی جیاجیه

در سال 1982، در کشور چین، نخستین پارک ملی جنگلی، با نام پارک ژانگ‌جیاجین، نامگذاری شد. همزمان هم از سوی سازمان یونسکو، این پارک از جمله ژئوپارک‌های جهانی یونسکو معرفی شد. شهر هونان یکی از شهرهایی است که شما می توانید برای دسترسی به این پارک دیدنی چین در آن اقامت کنید.

این پارک به مساحت 3000 متر، پوشیده از ستون‌هایی سنگ ماسه‌ای‌ست. این ژئوپارک پوشیده از گردنه‌های کوهستانی، آبشار و آب‌های جاری و روانی است که هر لحظه میتواند دیدنی‌های جدیدی را پیش روی شما بگذارد.

شاید، شما بارها فیلم « آواتار» را مشاهده کرده باشید، با دیدن بسیاری از زیبایی‌ها و مناظر و شگفتی‌های این پارک، قطعا صحنه به صحنه این فیلم، برایتان زنده خواهد شد.

جاذبه های گردشگری چین

در نزدیکی ژانگجی، یک پارک جنگلی دیگر، به نام وولینگ یوان اس چینگ وجود دارد. سرسبزی و ستون‌های پر از گلها و گیاهان سرسبز،  که حاصل سالها فرسایش و رانش طبیعی، در این منطقه است. در این پاک، شما می‌‎توانید کوهنوردی کنید و عکس‌های زیبایی بگیرید.

پارک های دیدنی چین؛ درّه ژیوزائی

این دره در ایالت “سی چوان” قرار دارد و پارکی است که، به دلیل آبشارهای زیبا، قله‌های برفی، دامنه‌های جنگلی و روستاهای تبتی شکلش، معروف شده‌است

گفته می‌شود که زیبایی این پارک در این منطقه بیشتر به دلیل تعدد خاص و البته اندک، از گونه‌های کم‌یاب گیاهان وحشی و حیوانات در حال انقراض است، که منجر به شهرت آن شده است. از این‌ روی، این پارک در این منطقه بیشتر به دلیل زیبایی مناظر و خاص بودن گونه‌های مختلف گیاهی و طبیعی که در آن مستقر است، به عنوان یکی از آثار ملی کشور چین، در سازمان جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

جاذبه های گردشگری طبیعی چین

باید یادآور شد که، این پارک صاحب بزرگترین آبشارها در چین است. شما وقتی آبشار نوری سنگ را ببینید قطعا ناظر زیباترین و زنده ترین رنگ‌های درختان و طبیعت، با رنگ‌های سبز، زرد و قرمز خواهید بود. مناظری با درختان و طبیعتی که رنگ های شاد و زنده آن، هر لحظه، در حال تغییر است و قطعا این حجم و وسعت از زیبایی، شما را متحیّـر خواهد کرد.

دیوار چین از فضا ؛ همه چیز درباره دیوار چین

پارک ملی هوآنگ سان

در خصوص این پارک، باید گفت؛ پارک ملی هوآنگ سان، با خلق مناظری بی‌همتا و بی‌نظیر برای شما به عنوان یک توریست یا بازدیدکننده، قطعا یادآور صحنه‌هایی جاودانه و ماندگار، از افسانه‌های قدیمی کشور چین خواهد بود.

قطعا، بازدید از این مناظر، برای شما بیشتر شبیه به افسانه‌های چین خواهند بود. کوه‌های این پارک، شاید از معدود کوه‌هایی باشد که رنگ‌های زرد آن برای ناظران آن افسانه‌ای است.

دیدنی ترین مناطق چین

باید تصریح کرد؛ همراهی این پارک، با کوه، منجر به ایجاد یک تقاطعی زیبا برای رهگذران و مسافران در این فضا شده است، که طی این سفر می‌توانید از قله‌ها برای کشف اماکن دیدنی جدید و البته کشف کردنی‌‌های جدید، استفاده کنید و از یک سفر لذت ببرید.

فراموش نکنید برای عکاسی در این پارک، این کوه‌های در اوج زیبایی، بهترین مناظر برای عکاسی‌ شما خواهند بود، چرا که میتوان بر فراز این کوه‌ها هم به گردش پرداخت و هم برای عکاسی، از مناظر زیبای این کوه‌ها لذت برد و زیبایی‌های جدیدش را کشف و سوژه عکاسی کرد. حتی شما بر فراز این کوه‌ها، میتوانید شاهد پرواز عقاب‌هایی با خالهای سیاه باشید و از نزدیک قبل از طلوع خورشید با صعود به این کوه‌ها از جاده‌های کوهستانی آن، نهایت لذت را برده و شاهد زیبایی طلوع خورشید از نزدیک باشید.

پارک ملی گویی لین و لیجی یانگ

پارک ملی گویی لین به دلیل مناظر طبیعی و حیات وحشی که دارد، مشهور است. این منطقه، در جنوب چین واقع است و رودخانه معروف لیجیانگ که در استان گوانگشتی در جنوب چین، از این منطقه عبور می کند. این پارک برای علاقمندان به کوهنوردی و طبیعت، یک مکان دوست داشتنی و محبوب، به شمار می‌رود.

زیباترین مناطق دیدنی چین

در این پارک ملی از پارک های دیدنی چین، می‌توانید شاهد ستون‌های سنگی، غارهای با ستون‌‎های آهکی و جنگل‌ زیبا باشید. زیبایی‌های بی‌نظیری که این طبیعت را برای ناظران و بازدیدکنندگانش خلق کرده است، در اوج زیبایی میتواند، شما را به ترتیب به سمت رودخانه این پارک، جنگل و در نهایت ارتفاعات عظیمش، راهنمایی کند.

توصیه می‌کنیم در سواحل لیجی یانگ، به یک گردش بروید و اسرار غار ریدفلوت این سواحل را کشف کنید و از تپه‌های هیل، قلمروهای جنگل و از شهر زینگ پونیک و حتی از نقاشی‌های دیواری و آبشارهای سرسبز آبی و نیلوفر گون آن نهایت لذت را ببرید.

پارک ملی سی لین

این پارک، در دنیا جزو نخستین پارک‌های ملی و برتر شناخته می‌شود، که در شهر کون مین چین قرار دارد. این پاک از پارک های دیدنی چین، با جنگلی مملو از سنگ همراه است. جنگلی که انواع و اقسام مختلف سنگ‌ها، در آن وجود دارد و از تنوع مختلف سنگ‌ها، در ایجاد زیبایی‌های نوین و البته خیره کننده، استفاده شده است. شما در این پارک جنگلی، میتوانید شاهد سنگ‌ها در تنوع و رنگ‌های مختلف باشید.

عکس پارک های ملی چین

تاقچه‌های سنگی که با گلهای رنگارنگ و غارهای سنگی آراسته شده است، نتیجه 270 میلیون سال فرسایش خاک و سنگ بوده است. حفظ این میراث، منجر به شکل‌گیری یک اثر ملی و تاریخی برای گشت و گذار تاریخی و البته دل پذیر و آرمانی برای ناظران، توریست‌ها و گردشگرانی شده است که چین را به عنوان، مقصد گردشگری و تفریح انتخاب کرده اند.

باید خاطر نشان کرد هر کدام از این مناظر در نوع خود، در اوج زیبایی، منجر به یک وجد و هیجانی وصف ناپذیر،، برای بینندگانی هستند که برای نخستین بار شاهد این حجم از زیبایی هستند. دیدن این پارک ملی، که جزو تحسین برانگیزترین مناطق و پارک‌های چین است، به هر گردشگری توصیه شده است.

پارک ملی جانگ باسیان

یکی از بزرگترین پارک‌های ملی، که به عنوان بزرگترین ذخایر طبیعی چین نیز به شمار می‌رود، پارک ملی جانگ باسیان است. در این پارک، مناظر طبیعی خارق العاده‌ای وجود دارد. برای فرار از روزمرگی‌های زندگی شهری، می‌توان به قلب این طبیعت بکر و زیبا پناه برد و مطمئن بود، که برای رسیدن به آرامش، از فضای زیبای این پارک در این راستای نهایت استفاده را برد.

در این طبیعت زیبا از پارک های دینی چین، می توانید از مناظر طبیعی و بکر یک آتشفشان خاموش، لذت ببرید.  در این پارک دریاچه تیانچینیز وجود دارد، که با تپه‌های شیب دار و درختانی با مناظری چشم نواز،بسیار جذاب و دلپذیر است.

عکس پارک های دیدنی چین

دریاچه دیگر در این منطقه، نامش « دریاچه آسمانی » است، این نام برگرفته از معنا و مفهوم آب و همراهی آن با آسمان است، که توامان با یکدیگر، یک بهشت جدید را برای کشور چین رقم زده ‌است. این بهشت کوچک بیانگر گوشه‌ای از آداب و فرهنگ چین است.

بسیاری براین باورند که، این حیات وحش و مشاهده زیبایی‌ها، آرامش و زیبایی این حیات وحش، برای درمان افراد نیز مفید است. شما به عنوان بازدید کننده، می‌توانید برای درمان نیز، از مناظر و حیات وحش زیبای این پارک استفاده کرده و از طریق مشاهده این مناظر، اقدام به درمان کنید.

برای مشاهده سایر زیبایی این پارک و فهم عمق زیبایی‌هایی که در این پارک نهفته است، می‌توانید از لیدر تور بخواهید، تا شما را از نزدیک، با مناظر نادر و کمتر دیده شده این پارک آشنا کند. بعضا مناظری در این پارک هستند که، بی‌شباهت به سیبری نیستند و خالق یک سیبری دیگری در این بخش از کشور چین شده اند. حتی برخی حیوانات نظیر؛ ببر سیبری نیز، در این حیات وحش قابل رویت است.

پارک ملی امی سان

این پارک از جمله پارک های دیدنی چین و بسیار محبوب است. این پارک، با مناظر الهام بخشش بیانگر گوشه ای از زیبایی‌های طبیعت این کشور و زیبایی‌های حیات وحش آن است. این پارک دیدنی کشور چین، از سوی سازمان جهانی یونسکو، به کرات میزبان اجلاس‌های طلایی این سازمان، بوده است. این پارک، از جمله پارک‌های محبوب زائرین بودایی‌ در چین است.

دیدنی ترین مناطق چین

باید تصریح کنیم، در طول مسیر بازدید از این پارک، شما می توانید از معابد باستانی چین نیز دیدن کنید. در طول مسیر شاهد میمون‌هایی خواهید بود که کاملا آرام، ناظر شما هستند. برای آشنایی بیشتر با این پارک و حیات وحش طبیعی دیدنی، پیاده روی در طول این مسیر یکی ازبهترین و خارق‌العاده ترین انتخاب‌های شما و البته توصیه ما به شما خواهد بود.

زیارتگاه بائوگو، یکی از این معابد باستانی است، که در این پارک واقع است. در طول مسیر پیاده روی و بازدید از این بناهای باستانی که در این پارک مستقر هستند، شما قطعا از آنچه که خواهید دید، متحیر خواهید شد.

پارک ملی هوآنگ لونگ

پارک ملی هوآنگ لونگ، یکی دیگر از زیباترین پارک های دیدنی چین است، که به حوض‌های آبی رنگارنگ و پوشیده از برف، مشهور است. حوض‌های آبی که هر تپّـه آن، به آبشار آبی رنگارنگ، تبدیل شده است. اینجا برای دیدن، البته کشف کردن و لذت بردن مناظر دیگری نیز هست، که شما این زیبایی ها را به ترتیب کشف خواهید کرد.

این پارک ملی در شمال‌غربی شهر« چنگ دون» واقع است، که شما می توانید در یکی از هتل های این شهر اقامت کنید. این پارک را با دره‌های بسیار زیبا، جنگل‌های آرام و دریاچه‌های آرامش، می‌شناسند.

دریاچه های این پارک، به قدری زیبا هستند که گویا دریاچه و حوض‌های انباشته شده با گل‌های رنگارنگش از فرط زیبایی، به شما خوش آمد می‌گویند. این پارک، به تنوع گل و آبشارهای متنوعش مشهور است. آبشارهایی که در گوشه به گوشه آن، گل‌ها با تنوع رنگ‌های مختلف در حال شکفتن هستند و زیبایی منحصر به فردی به این آبشارها، داده است.

عکس دیدنی ترین پارک های چین

آنچه که شما در این پارک خواهید دید، برگرفته از گل‌های وحشی و جنگلی که در دل طبیعت و جنگل در حال شکوفه زدن، هستند. شما به آنچه که در این طبیعیت خواهید دید، می‌توانید مطمئن باشید، چرا که تمام زیبایی‌هایش مملو از ابشارها و گلهای درحال شگفتن و شکوفه‌هایی هستند، که به طبیعت جان داده‌اند و این طبیعت خارق العاده، هر لحظه در حال نو شدن است، که عطر و بوی آن نیز، به روح و جان شما صفا خواهد داد.

شما حتی در این پارک، فرصت معبد گردی نیز خواهید داشت. در این پارک، معبد « سیرت هوآنگ لونگ » به قدمت 600 سال وجود دارد، که زیر بناهای طبیعت در این پارک و منطقه، همچون نقاشی‌های روی کارت پستال‌های زیبا به شما هدیه می‌دهد.

پارک های دینی چین؛ کوه سان گینگ شان

شاید بهتر باشد، از این پارک اینگونه یاد کرد؛ این پارک طی لیست ارایه شده از سوی سازمان میراث فرهنگی یونسکو، در شمال غرب رشته کوه‌های «هو آیو»،  در شمال استان «جیانگ شی»، واقع است.  ستونهایی با اشکال بسیار زیبا که در بالای تَـپِّـه‌های آن، منقش به نقش انسان و حیوان است، مناظری کاملا زیبا و خارق العاده را خلق کرده است.

همچنین در تعریف دیگری،از این زیبایی‌ها این گونه تعریف شده است؛ در خلق و ترسیم این نقش‌ها، به دلیل کیفیت خارق العاده ای که در طرح و خلق آن به کار رفته است، خالق آنچنان نقوشی شده است، که شبیه به واقعیت انسان و حیوان است از این‌روی این حجم از زیبایی خارق العاده، دقت هر بیننده ای را به خودش جذب می‌کند.

زیباترین مناطق گردشگری چین

در ادامه باید یادآور شویم که، از کوه هوآیو با پوشش گیاهی کاملا سرسبز، همراه با مناظری که دایم در حال تغییر است در کنار خواص گرانیتی بی‌نظیر سنگ‌های این منطقه، با وسعت چشمگیری که دارد، در نظر بازدیدکنندگان به عنوان مناظر و پارک بی‌همتا و منحصر به فرد یاد شده است.

بازدید از جنگل‌های این پارک، آبشارها، گلها و چشمه‌هایش فرصتی را برای کشف زیبایی‌ها برای هر بیننده و ناظری فراهم کرده است حتی بسیاری که فرصت بازدید از این زیبایی‌ها را داشته اند اینگونه نقل می‌کنند که؛ شما در این پارک ملی میتوانید شاهد سمورهای آبی داخل آبشارها و برکه‌هایش باشید یا حتی شاهد حیات وحش مملو از گوزن‌های سیاه که به حیات وحش این منطقه زیبایی دو صد چندان بخشیده است.

پارک ملی پوتات سو

از مرکز شهر « شانگری لا» در کشور چین تنها 40 دققیه با ماشین تا این پارک مسافت خواهید داشت. عمدتا این پارک در بین پارک های دیدنی چین به دلیل حفاظت بی‌نظیری که از حیات وحش، آبشارها، جنگل‌ها و علفزارها و تالاب‌هایش به عمل آمده است، شهرت جهانی دارد. این پارک از جمله نخستین پارک‌های ملی چین تلقی می شود که مهمترین خصوصیت برجسته آن دریاچه بیتاهی درون این پارک ملی است دریاچه شودوهو و چراگاه میلتیان در این پارک مستقر است.

همچنین شما به عنوان یک گردشگر در این پارک میتوانید شاهد شگفتن گل‌های ارکیده نیز باشد. باید یادآور شد بیشتر ساکنین این حیات وحش گرازهای وحشی، پلنگ‌ها، گوزن‌های مشکی و قرقاول‌ها هستند.

جاذبه های گردشگری چین

در خاتمه شاید بهتر باشد به پیاده روی در این پارک نیز اشاره ای بکنیم ، پیاده روی در این پارک قطعا کار شما را برای کشف دیدنی‌ها و مناظر و حیات وحش این پارک راحت و راحت تر خواهد کرد از این روی شما شانس محو شدن و غرق شدن در زیبایی‌های یک حیات وحش و طبیعت بکر را خواهید داشت.

در انتهای این مطلب باید گفت که درست است که چین کشور معبدهاست اما به دلیل موقعیت جغرافیایی اش، طبیعتی بی نظیر دارد، پس از مناظر طبیعی و پارک های دیدنی چین نیز قافل نشوید.

امتیاز شما به این پست
منبع tr.theplanetsworld turkish.cri.cn
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x