ترسناک ترین مکان های دنیا | این 20 مکان را نبینید

ترسناک ترین مکان های دنیا را می‌شناسید؟ گودالی در وسط ترکمنستان که تا ابد در حال سوختن است، کلیسایی در نزدیکی پراگ که از استخوان‌های انسان ساخته شده است، دهکده‌ای کوچک در ژاپن که تعداد عروسک‌های آدم‌نما تقریبا 10 برابر از ساکنان روستا بیشتر است! این موارد تنها تعدادی از مکان‌های مرموز و ترسناک این جهان هستی محسوب می‌شوند.

درست است که ما در یک جهان بزرگ و زیبا زندگی می‌کنیم؛ اما مطمئنا مکان‌های وحشتناک و مرموز هم در سیاره ما وجود دارند. جاهایی که بودن در آن‌ها می‌تواند خون را در رگ‌های ما منجمد کند!

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ قصد داریم به معرفی 20 مورد از ترسناک ترین مکان‌ های دنیا بپردازیم. اگر شما هم عاشق شگفتی‌ها و عجایب این دنیای پهناور هستید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

جاده یونگاس شمالی (بولیوی)

یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا ، جاده لاپاز به کوروئیکو در بولیوی است. مسیر پیچ در پیچ یونگاس شمالی به طرزخطرناکی از میان جنگل‌های بارانی آمازون و در ارتفاع بیش از 4 هزار متر عبور می‌کند.

جاده یونگاس شمالی در بولیوی

هنگامی که این ارتفاع ترسناک تک لاین با عرض ناچیز و تقریبا 3 متر که محافظ هم ندارد و به خاطر مه و باران، دید آن بسیار کم است را در نظر مجسم می‌کنید؛ به راحتی متوجه می‌شوید که چرا این مسیر 80 کیلومتری لقب «جاده مرگ» را دریافت کرده است.

جاده یونگاس شمالی در کشور بولیوی

از آن‌جایی که جاده یونگاس شمالی سالانه حدودا 200 تا 300 مورد مرگ و میر داشت، اکنون بیشتر از اینکه یک مسیر برای وسایل نقلیه باشد، به مکانی برای دوچرخه سواران ماجراجوی کوهستانی تبدیل شده است.

حقایق جذاب درباره جاده یونگاس شمالی 

  • این جاده در دهه 1930 و توسط زندانیان پاراگوئه‌ای در درگیری مرگ‌بار چاکو ساخته شد.
  • در سال 1995، بانک توسعه اینترامریکن آن را “خطرناک‌ترین جاده جهان” اعلام کرد.
  • تخمین زده می‌شود سالانه بیش از 300 نفر در این جاده کشته می‌شدند.
  • 64 کلیومتر رانندگی در سراشیبی، از جذابیت‌های این جاده به شمار می‌رود.
  • تاکنون 18 دوچرخه‌سوار در این جاده، جان خود را از دست داده‌اند.
  • در یک طرف جاده پرتگاه عمیق و در طرف دیگر صخره‌های سر به فلک کشیده که تا ارتفاع حدود 2000 متری بالا می‌روند.
  • گرچه رانندگی با دست راست در سایر نقاط بولیوی رایج است، اما در جاده یونگاس شمالی، قوانین رانندگی با دست چپ وجود دارد تا راننده بهتر بتواند فاصله وسیله نقلیه را از لبه جاده تخمین بزند.

 دهکده ناگوروی ژاپن

ناگورو یک دهکده کوچک در ژاپن و البته یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا است. ویژگی اصلی این دهکده ترسناک وجود عروسک‌هایی به بزرگی انسان است که تعدادشان تقریبا 10 برابر از ساکنین روستا بیشتر است!

دهکده ناگورو در کشور ژاپن

ساخت این عروسک‌ها کار یک هنرمند محلی به نام Tsukimi Ayano است که بعد از مرگ یا ترک اهالی روستا، شروع به ساخت این ماکت‌های عروسکی کرد.

این عروسک‌های عجیب و غریب را می‌توان در موقعیت‌های مختلف در سطح شهر مشاهده کرد. ماهیگیرانی که در حاشیه رودخانه‌ها نشسته‌اند، دانش آموزانی که کلاس‌های درس را پر کرده‌اند و زوج‌های مسنی که روی نیمکت‌ در بیرون از خانه‌ها استراحت می‌کنند.

روستای ناگورو در کشور ژاپن

اکنون در روستای ناگورو نزدیک به 27 انسان زنده و 350 عروسک وجود دارد. همین تعداد زیاد عروسک‌ها آن‌جا را به یک سرزمین اسباب بازی عجیب و غریب و تا حدودی وحشتناک تبدیل کرده است!

حقایقی جذاب درباره دهکده ناگورو

  • بیشتر ساکنین این روستا در جستجوی شغل آن را ترک کردند یا به تدریج فوت کردند.
  • وقتی تسوکیمی آیانو به خانه خود در ناگورو بازگشت، تنهایی خود را با عروسک‌های بزرگ پر کرد.
  • در حال حاضر 350 عروسک غول‌پیکر در این روستا زندگی می‌کنند.
  • عروسک‌ها از نی ساخته شده و لباس‌های قدیمی پوشیده‌اند.
  • تسوکیمی زمانی که در باغ کار می‌کرد، اولین عروسک را شبیه پدرش ساخت و سپس به این فکر افتاد که عروسک‌های مشابه را جایگزین سایر اعضای خانواده کند.
  • ناگورو به عنوان روستای مترسک هم شناخته می‌شود.

 تپه صلیب‌ها در کشور لیتوانی

یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا به خاطر وجود صلیب‌ها شکل گرفته است! مردم از قرن 14 بر روی این تپه در شمال لیتوانی صلیب قرار داده‌اند.

 تپه صلیب ‌ها در کشور لیتوانی

اما داستان شکل گیری این تپه به سال 1831 باز می‌گردد. در این سال، یک قیام برای استقلال لیتوانی شکل گرفت و مردم برای ادای احترام به کشته شدگان این قیام، برای هر فرد مرده یک صلیب بر این تپه‌ها قرار دادند.

این تپه در زمان اشغال شوروی‌ها از سال 1944 تا 1991 یک بار دیگر به محل برای قیام تبدیل شد. در این دوره 3 بار تپه و صلیب‌ها توسط شوروی بولدوزر شد؛ اما مردم محلی همچنان آن را بازسازی می‌کردند.

تپه صلیب‌ها در کشور لیتوانی

در حال حاضر بیش از 100 هزار صلیب در آن‌جا وجود دارد که به دلیل وزش باد با هم برخورد می‌کنند. از برخورد این صلیب‌ها با هم صداهایی ایجاد می‌شود که سبب وحشت و ترس می‌شود.

حقایقی جذاب درباره تپه صلیب‌ها در لیتوانی 

  • علی‌رغم تلاش‌های فراوان برای تخریب آن، این مکان زیارتی غیرمعمول، همچنان پابرجا باقی مانده است.
  • یونسکو صلیب‌سازی را به‌عنوان میراث فرهنگی ناملموس لیتوانی به رسمیت می‌شناسد.
  • تپه صلیب‌ها تپه‌ای به طول 60 متر است که بیش از 4 هزار متر مربع را پوشش می‌دهد.
  • این تپه در شمال شهر Šiauliai، در لیتوانی (شمال اروپا) قرار دارد.
  • تا سال 1900 تنها 13 صلیب روی این تپه قرار داشت. اما اکنون تعداد آن‌ها به بیش از 200 هزار هم رسیده است.
  • تپه صلیب‌ها در ابتدا دارای قلعه‌ای بود که ویران شد و اکنون زائران کاتولیک را به خود جذب می‌کند.
  • دولت شوروی بارها تلاش کرد این تپه را ویران کند و بیش از 6 هزار صلیب را از بین برد.

جزیره عروسک‌های مکزیک

با وجود ثبت جزیره Xochimilco به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو، این مکان در نگاه اول به عنوان «جزیره عروسک‌ها» شناخته می‌شود! این جزیره کوچک به خاطر صدها عروسک و قطعات عروسکی که هم از درختان آویزان شده‌اند و هم در میان چمن‌ها پراکنده هستند، معروف است.

جزیره عروسک ها در کشور مکزیکیکی از ترسناک‌ ترین مکان ‌های دنیا (که در واقع بیشتر شبیه به فیلم‌های ترسناک است!)، یک جزیره (شبیه به یک جزیره مصنوعی) است که قبلا محل زندگی مردی به نام جولیان سانتا باررا بود. او بعد از یافتن جسد بی‌جان یک دختر بچه در کنار کانال، این اسباب بازی‌ها را جمع کرد و به امید دفع ارواح شیطانی به نمایش گذاشت.

جزیره عروسک ها در کشور مکزیک

افراد شجاع می‌توانند برای خود قایق کرایه کنند، سعی کنند یک راننده را متقاعد سازند که برای بازدید به جزیره برود و با خیال راحت از آب آن را تماشا کنند!

حقایقی جالب درباره جزیره عروسک‌ها

  • از سال 2013 تعداد 1500 عروسک به جزیره عروسک‌ها اضافه شده است.
  • با توجه به این‌که بعضی از عروسک‌ها بیش از 60 سال است که آویزان شده‌اند، اکنون وضعیت ظاهری مناسبی ندارند!
  • بسیاری از این عروسک‌ها به پناهگاهی برای حشرات تبدیل شده‌اند.
  • بسیاری از بازدید کننده‌های این جزیره، یک عروسک با خود می‌‌برند و آن را به جزیره اهدا می‌کنند.
  • برای رسیدن به جزیره عروسک‌ها، باید 2 ساعت با قایق در رودخانه سفر کنید.
  • برخی از بازدید کننده‌های این جزیره ادعا می‌کنند که عروسک‌ها در شب زنده می‌شوند!
  • جولیان سانتا باررا (خالق جزیره عروسک‌ها) در سال 2001 و دقیقا در همان کانال که جنازه دختر بچه را پیدا کرده بود، درگذشت.

یخچال طبیعی تیلور در قطب جنوب

مکان ترسناک بعدی، ممکن است بیشتر مانند یک صحنه جنایی ساختگی به نظر برسد؛ اما آبشار پنج طبقه و خونین رنگ تیلور (معروف به «خون می‌بارد») یک شگفتی کاملا طبیعی است. این پدیده حدودا مربوط به پنج میلیون سال پیش می‌شود، آن هم زمانی که یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌ای پر از میکروب را در زیر خود به دام انداختند.

یخچال های طبیعی تیلور در قطب جنوب از ترسناک ترین مکان های دنیا

سطح شوری آب (حدود سه برابر شورتر از اقیانوس) مانع از یخ زدگی آن می‌شود، از طرفی آهن موجود هم باعث رنگی شدن آب می‌شود.

یخچال تیلور در قطب جنوب

سپس، از طریق یک شکاف در یخچال طبیعی به بیرون نفوذ می‌کند و ما هم شاهد نمایش وحشتناکی از یک رودخانه خون خواهیم بود.

حقایقی جالب درباره یخچال طبیعی تیلور 

  • آبشار خون برای اولین بار در سال 1911 و توسط گریفیث تیلور زمین‌شناس استرالیایی کشف شد.
  • آبشار خون 5 طبقه ارتفاع دارد.
  • بیش از 17 نوع میکروب در آب این آبشار یافت شده‌اند و خبری از اکسیژن در آن نیست.
جنگل آمازون و 30 حقیقت شگفت انگیز درباره آن!

شهر سنترالیا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا

با یکی دیگر از ترسناک ترین مکان های جهان آشنا شوید! از اواخر دهه 1800 تا 1960  و به لطف معادن زغال سنگ غنی،سنترالیا یک شهر بسیار منحصربه فرد و پر جنب و جوش در ایالت پنسیلوانیا بود. با این حال وقتی در سال 1962 یک مین به طرز مرموزی منفجر شد، شعله‌های آتش از طریق تونل‌های به هم پیوسته در زیر زمین گسترش یافت.

شهر متروکه سنترالیا در آمریکا

البته شهروندان از این وضعیت باخبر بودند. تا اینکه چند سال بعد دو واقعه بسیار نگران کننده رخ داد:

صاحب یک پمپ بنزین در سال 1979 از درجه حرارت غیرمعمول بنزین در مخازن زیرزمینی خود خبر داد و یک پسر جوان هم در سال 1981 در یک گودال عمیق در حیاط خانه‌اش سقوط کرد.

بعد از این حوادث آسیب زننده، جمعیت شهر به شدت کاهش یافت. به طوریکه از سال 2014 (تاریخ آخرین سرشماری)، فقط هفت نفر از ساکنان در آنجا باقی مانده‌اند. به همین خاطر وقتی از سنترالیا بازدید شد، مانند شهر ارواح به نظر می‌رسید.

شهر سنترالیا از ترسناک ترین مکان های دنیا

اگر یک روزی گذرتان به این شهر متروکه افتاد، بسیاری از ساختمان‌ها را تخریب شده، پیاده‌رو‌ها را خرد شده و دیوارهای نقاشی شده را پر از ترک خواهید دید.

همچنین اگر فراموش کردید که دلیل خلوت بودن شهر چیست، گاهی اوقات می‌بینید که از زمین دود بلند می شود. دانشمندان تخمین می‌زنند که سوختن این آتش زیرزمینی حداقل تا 250 سال دیگر ادامه خواهد یافت.

حقایقی جذاب درباره شهر سنترالیا

  • در تاریح در 27 مه 1962 تاریخ شهر سنترالیا برای همیشه تغییر کرد. در این روز، آتش‌نشانان محلی، جای دفن زباله‌ها را به آتش کشیدند تا آن را تمیز کنند.
  • با گذشت زمان، آتش نه تنها خاموش نشد، بلکه به معدن‌های متروکه اطراف هم سرایت کرد.
  • در اوایل دهه 1980 و با گذشت دو دهه از روشن شدن آتش، زمین شروع به فرونشست کرد و گودال‌ها باز شدند.
  • در سال 2013 تنها 8 نفر در این شهر سکونت داشتند که اجازه یافتند تا پایان عمر، در آن‌جا باقی بمانند.

بیمارستان هیل اشتاین درآلمان

اگر این بیمارستان قدیمی در آلمان تخریب شده به نظر می‌رسد، خب در واقع همین طور هم هست. این مجموعه، در بین سال‌های 1898 تا 1930 به عنوان یک آسایشگاه برای بیماران سل فعالیت می‌کرد. از طرفی، محل نگهداری قربانیان گاز خردل و مسلسل در طول جنگ جهانی اول هم بود.

بیمارستان هیل اشتاین در آلمان یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا

این بیمارستان که بعدا به بیمارستان هیتلر معروف شد، در دوران جنگ جهانی دوم به عنوان یک مرکز درمانی بزرگ برای سربازان نازی شناخته شد و از سال 1945 تا سقوط دیوار برلین، به عنوان بیمارستان نظامیان شوروی مورد استفاده قرار گرفت.

امروزه تنها از چند بخش بیمارستان به عنوان مرکز توانبخشی بیماران روانی استفاده می‌شود، با این حال اکثر قسمت‌های مجموعه متروکه است. بخش‌های جراحی و روانپزشکی هر دو در معرض تخریب هستند.

بیمارستان هیتلر از ترسناک ترین مکان های دنیا

در نتیجه، یکی دیگر از ترسناک ترین مکان های جهان این بیمارستان خوف انگیز است. با این تفاسیر قطعا مناسب افراد عادی و یک سفر یک روزه لذت بخش نیست!

حقایقی جذاب درباره بیمارستان هیل اشتاین 

  • این مجموعه بیمارستانی عظیم که به عنوان یک آسایشگاه سل ساخته شده است، در 30 مایلی جنوب غربی برلین قرار دارد.
  • هیتلر در سال 1916 در بیمارستان Beelitz-Heilstätten تحت درمان قرار گرفت.
  • در طول جنگ جهانی اول، به عنوان یک بیمارستان صحرایی نظامی ارتش امپراتوری آلمان خدمت می‌کرد.
  • در سال 1945، نیروهای ارتش سرخ Beelitz-Heilstätten را اشغال کردند و این مجموعه تا سال 1994، چندین سال پس از فروپاشی دیوار برلین، یک بیمارستان نظامی شوروی باقی ماند.
  • صحنه‌هایی از فیلم مشهور “پیانیست” اثر رومن پولانسکی، در این بیمارستان فیلم‌برداری شده‌اند.

غارهای گومانتونگ واقع در مالزی

یکی دیگر از ترسناک ترین مکان های جهان غارهای گومانتونگ در مالزی هستند که البته جزو شگفتی‌های جغرافیایی هم به شمار می‌روند.

غارهای گومانتونگ واقع در مالزی یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا

ارتفاع برخی از دیوارهای سنگ آهکی آن به بیش از 90 متر می‌رسد. بازدید کنندگان اغلب این مکان را ترک می‌کنند و آن را یکی از دهشتناک‌ترین تجربه‌هایی که تاکنون از حیات وحش داشته‌اند؛ توصیف می‌کنند!

اول از همه، غار گومانتوگ محل زندگی بیش از دو میلیون خفاش است. به خاطر همین موضوع، لایه‌های ضخیمی از گوانو (که به اصطلاح مدفوع خفاش نامیده می‌شود) کف زمین را پوشانده است.

حتی اگر از بو و منظره مدفوع خفاش ها ناراحت نشوید، جلوتر با چندین میلیون سوسک مالزیایی روبرو خواهید شد. بله! هر کجا که گوانو باشد، سوسک‌ها هم آنجا خواهند بود (دقت کنید، هرکجا)!

غارهای مالزی از ترسناک ترین مکان های دنیا

درنهایت، اگر از بوی تهوع برانگیز مدفوع خفاش‌ و سوسک‌هایی که روی پاهای شما وول می‌خورند عبور کردید، چندین موجود عجیب و غریب دیگر هم وجود دارند که ممکن است سر راهتان قرار بگیرند.

از جمله مارها، عقرب‌ها، خرچنگ‌های آب شیرین و البته هزارپای بدنام و غول پیکر اسکوتیگرا که سم‌های مختلفی دارند و بسیار بزرگ هستند.

حقایقی جذاب درباره غارهای گومانتونگ 

  • این غار توسط 3297 هکتار جنگل بارانی بکر محافظت‌شده، احاطه شده است.
  • گشت و گذار در اطراف این غار درست قبل از طلوع فجر، به شما این فرصت را می‌دهد که شاهد خروج خفاش از غار باشید که منظره بسیار جالبی است!
  • در این غار روزها میلیون‌ها خفاش و شب‌ها به همان تعداد پرستو مشاهده خواهید کرد.
  • با توجه به مدفوع انواع پرندگان و دیگر جانداران، در داخل غار بوی شدیدی شبیه به آمونیاک استشمام می‌شود.
  • به گفته بسیاری از بازدید کنندگان، بعد از قدم زدن در این غارها، مجبور می‌شوید کفش‌های خود را دور بیندازید.
زیباترین جنگل های جهان + 24 جنگل بکر و زیبای دنیا

پرتگاه مسیح

مکان ترسناک‌ بعدی را باید در اعماق دریا پیدا کنید! با اینکه نمونه‌های مختلفی از این مجسمه حضرت عیسی مسیح (ع) در کف اقیانوس پراکنده شده‌ است (از جمله کی لارگو)، اما نسخه اصلی آن در دریای مدیترانه و در ساحل سان فراتوسو قرار دارد.

پرتگاه مسیح از ترسناک ترین مکان های دنیا

این مجسمه با ارتفاع 2/5 متر توسط یک غواص ایتالیایی به نام دویلیو مارکانته در سال 1954 سفارش داده شد. مارکانته در واقع می‌خواست در همان نقطه‌ای که چند سال قبل دوستش داریو گونزاتی هنگام غواصی درگذشته بود، به نوعی یک یادبود قرار دهد.

بدین ترتیب بود که مسیح پرتگاه متولد شد. البته نتیجه کمی ترسناک و شبح وار است! مخصوصا بازوهای باز شده، نگاه رو به بالا و البته جلبک‌ها و خوردگی‌هایی که به وحشتناک بودن آن می‌افزایند.

مجسمه مسیح در اعماق دریا

صرف نظر از اینکه این بنای یادبود را چقدر ترسناک یا زیبا (یا هر دو) می‌دانید، مطمئناً ارزشش را دارد که در عمق 17متری شیرجه بزنید و یک عکس سلفی با عیسی مسیح در زیر آب بگیرید!

حقایقی جالب درباره پرتگاه مسیح

  • این مجسمه برنزی 2.5 متر ارتفاع و بیش از 1800 کیلوگرم وزن دارد.
  • مجسمه مسیح دراعماق دریا، در سال 1966 به پارک ایالتی مرجانی جان پنکمپ اهدا شد.
  • مجسمه مسیح یکی از معرو‌ف‌ترین و پربازدیدترین مکان‌های زیر آب روی زمین است.
  • این مجسمه برنزی که در عمق بیش از 15 متری زیر دریا قرار دارد.

 شهر متروکه پریپیات در اوکراین

اگر بخواهیم تنها از یک محل به عنوان ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین مکان در سرتاسر جهان نام ببریم، آنجا قطعا پریپیات خواهد بود. این شهر که در سال 1970 تأسیس شده بود، قبل از تخلیه کامل آن در هنگام وقوع فاجعه چرنوبیل در سال 1986، جمعیتی نزدیک به 50 هزار نفر داشت.

 شهر متروکه پریپیات در اوکراین از ترسناک ترین مکان های دنیا

از زمان تخلیه، پریپیات همچنان یک شهر غیر مسکونی باقی مانده است. اگرچه ساختمان‌ها، مبلمان و سایر نشانه‌های حیات، دقیقا در همان جایی که شهروندان سابقشان آنها را ترک کردند، باقی ماندهاند.

کتاب‌های پوسیده شده را می‌توان در کلاس‌ها پیدا کرد، عروسک‌های کهنه در تختخواب‌ها رها شده‌اند و عکس‌ها هنوز در قاب‌ عکس اصلی خود قرار دارند.

شهر پریپیات در اکران از ترسناک ترین مکان های دنیا

مشهورترین بنای دیدنی شهر، چرخ و فلک پارک تفریحی پریپیات است (یک اسکلت یادگاری از قدیم). اکنون، بعد از پخش سریال چرنوبیل، دولت اوکراین اعلام کرده که این شهر رسماً به یک جاذبه گردشگری تبدیل خواهد شد.

حقایقی جالب درباره شهر پریپیات 

  • این شهر در استان کیف و در نزدیکی مرز بلاروس قرار دارد و محل زندگی کارگران نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل بود.
  • دانشمندان تخمین زده‌اند که حداقل 900 سال طول می‌کشد تا این شهر دوباره برای زندگی انسان آماده باشد.

 تابوت ‌های معلق فیلیپین

یکی دیگر از ترسناک ترین مکان های دنیا تنها یک قبرستان عادی نیست؛ چون اگر می‌خواهید در ساگادا به دیدن مردگان بروید، باید به جای پایین، به بالا نگاه کنید! مردم این منطقه به دلیل دفن مردگان خود در تابوت‌های متصل به دیواره صخره‌ها، شناخته شده هستند

تابوت های معلق در فیلیپین

این سنت به هزاران سال پیش برمی گردد؛ تابوت خود را می‌ساختند، می‌مردند و در کنار نیاکان به هوا می‌رفتند!

تابوت های معلق در کشور فیلیپین

بسیاری از تابوت‌های صخره‌ای قدمتی چندین ساله دارند و همه آنها کاملا با یکدیگر متفاوت هستند؛ زیرا هر کدام به طور شخصی توسط فردی که اکنون درون آنها آرام گرفته است، ساخته شده‌اند.

حقایقی جذاب درباره تابوت‌های معلق 

  • روش آویزان کردن تابوت‌ها در فیلیپین، به بیش از 2 هزار سال قبل باز می‌گردد.
  • امروزه همچنان این رسم در برخی از نقاط فیلیپین انجام می‌شود.
  • یکی از رایج‌ترین باورها درباره این عمل، این است که انتقال اجساد مردگان به بالاتر، آن‌ها را به روح اجدادی خود نزدیک‌تر می‌کند.
  • تابوت‌ها یا به کناره‌های صخره‌ها بسته می‌شوند یا میخکوب می‌شوند و طول اکثر آن‌ها فقط یک متر است؛ زیرا جسد در وضعیت جنینی دفن می‌شود.

دروازه جهنم ترکمنستان

با اینکه به ما گفته بودند دروازه جهنم در سانی دیل، کالیفرنیا قرار دارد؛ اما در واقع، 12 هزار کیلومتر با آنجا فاصله داشت! دروازه جهنم در وسط صحرای کاراکوم در ترکمنستان واقع شده است؛ نامی که مردم محلی در واقع برای یک دهانه سوزان به عرض 70 متر انتخاب کرده‌اند و سوختن آن به این راحتی‌ها متوقف نخواهد شد.

دروازه جهنم در کشور ترکمنستان از ترسناک ترین مکان های دنیا

هنگامی که دانشمندان جمهوری شوروی در سال 1971 جستجوی نفت را آغاز کردند، به طور تصادفی به یک ذخیره متان برخوردند. بعد از آن سکوی حفاری فرو ریخت، این دهانه تشکیل شد و گازهای خطرناکی در هوا آزاد شدند.

دروازه جهنم در ترکمنستان از ترسناک ترین مکان های جهان

دانشمندان هم تصمیم گرفتند با روشن کردن این دهانه آتشین برای سوزاندن گاز متان، یک محیط غیرعادی را ایجاد کنند که از 40 سال پیش تا به حال همچنان روشن باقی مانده است. بنابراین اصلاً عجیب نیست که به عنوان یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا شناخته شود!

حقایقی جالب درباره دروازه جهنم 

  • نام واقعی دروزاه جهنم، دهانه درویزه است؛ زیرا این مکان در درویزه (استان آهال ترکمنستان) واقع شده است.
  • ذخایر گاز میدانی که در نزدیکی دروازه جهنم قرار دارد، بزرگترین ذخایر گازی جهان است.
  • در سال 1971، گروهی از مهندسان نفت از اتحاد جماهیر شوروی فکر کردند که این میدان یک ذخیره نفتی بزرگ و پایدار است.
  • هنگامی که فروریختن در دروازه جهنم رخ داد، مقادیر زیادی گاز متان سمی و غیر سازگار با محیط زیست منتشر شد که برای حذف، آتش زده شد.
  • گفته می‌شود که جمعیت شهر درویزه به دستور رئیس جمهور وقت Saparmurat Niyazov، برای «حفاظت» از صنعت گردشگری دروازه جهنم، از حدود 1700 نفر به 350 نفر در سال 2004 کاهش یافت.

دخمه کاپوچین در پالرمو واقع در ایتالیا

از بین همه سردخانه‌های دنیا، از سالزبورگ گرفته تا پاریس، هیچ یک به اندازه دخمه کاپوچین در سیسیل وحشتناک تر نیستند! بعد از اینکه که گورستان کاپوچین از بین رفت، این محیط پهناور در اواخر قرن شانزدهم ایجاد شد.

دخمه کاپوچین در پالرموواقع در ایتالیا

در ابتدا قرار بود که فقط مردان مذهبی ساکنان ابدی آن باشند؛ اما وقتی اخباری در مورد تغییر روند طبیعی مومیایی‌ شدن منتشر شد، شهروندان محلی هم این مکان را به عنوان استراحتگاه نهایی خود انتخاب کردند.

در نتیجه، اکنون مقبره‌های زیرزمینی دارای حدودا 8000 جسد هستند که هرکدام به راهروهای جداگانه‌ای تقسیم شده اند. برای مثال یکی برای شخصیت‌های مذهبی، دیگری برای مردان حرفه‌ای، دیگری برای کودکان و حتی یکی قسمت برای خانم‌های باکره.

دحمه های پالرمو در ایتالیا

اجساد در حالت‌های بسیار عجیبی قرار گرفته‌اند و مانند یک موزه به نمایش گذاشته می‌شوند، بدون اینکه لباسی بر تن داشته باشند. این یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا کمی سرگرم کننده به نظر می‌رسد نه؟!

حقایقی جالب درباره دخمه کاپوچین 

  • قدیمی‌ترین اجساد موجود در دخمه‌های کاپوچین، سیلوسترو دا گوبیو است که قدمت آن به سال 1599 برمی‌گردد.
  • دا گوبیو نیز مانند همه افرادی که در سال‌های اولیه این دخمه‌ها در اینجا آرام گرفتند، یک راهب بود.
  • اجساد بر اساس دسته بندی‌هایی مانند شغل و حتی جنسیت تقسیم می‌شوند، به عنوان مثال راهروی زنانه وجود دارد.
  • آخرین فردی که در دخمه‌های کاپوچین‌ها آرام گرفت روزالیا لومباردو دو ساله بود. روزالیا در سال 1920 بر اثر ذات الریه درگذشت.
  • اکنون جسد 4 هزار راهب و 4 هزار فرد معمولی در این دخمه‌ها دفن شده است.

 جزیره مارها در سائو پائولو

این جزیره به معنای واقعی یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا بشمار می‌رود! ایله دا کی مادا گرنجی (در زبان پرتغالی به معنای جزیره بزرگ سوخته شده)، در حدود 90 مایلی ساحل سائو پائولو واقع شده و یکی از خطرناک‌ترین جزایر در کل جهان به شمار می‌رود.

جزیره مارها از ترسناک ترین مکان های دنیا

این منطقه به دلیل تعداد زیاد افعی‌های طلایی شهرت پیدا کرده و برخی مطالعات نشان می‌دهند که به طور متوسط ​​ در هر متر مربع یک تا پنج مار وجود دارد!

حدودا 11000 سال پیش زمانی که سطح آب دریا بالا آمد و جزیره مارها را از سرزمین اصلی برزیل جدا کرد، توانستند بدون رقیب زاد و ولد کنند و به نوعی جزیره ایجاد شده را قرق کردند.

به دلیل تعداد زیاد مارها، با گذر زمان سم آن‌ها قوی‌تر شد و سم این مارها از هم گونه‌های خود، 5 برابر قوی تر است. این یعنی اینکه سم آن‌ها قادر است طعمه‌ها را فورا شکار کند و همچنین گوشت انسان را هم ذوب می‌کند.

جزیره مارها در سائو پائولو از ترسناک ترین مکان های دنیا

به دلیل این میزان از قدرت، دولت برزیل ورود مردم به این جزیره را ممنوع کرده است (حتی اگر خودتان هم مایل باشید!).

حقایقی جذاب درباره جزیره مارها 

  • در این جزیره بین 2 تا 4 هزار مار افعی سر طلایی (کشنده‌ترین مار در جهان) وجود دارند.
  • زهر افعی‌های واقع در جزیره مارها به قدری خطرناک است که می‌تواند در کمتر از یک ساعت، جان انسان را بگیرد.
  • از سال 1909 تا 1920، چند نفر در این جزیره زندگی می‌کردند تا فانوس دریایی آن را اداره کنند. اما بر اساس شایعات، همه آن‌ها بر اثر نیش مارها جان باختند.
  • افعی‌های جزیره مارها معمولا نیم متر طول دارند و سم آن‌ها به حدی قوی است که گوشت طعمه را آب می‌کند.
  • سم این مار‌ها می‌تواند باعث نارسایی کلیه، نکروز بافت عضلانی، خونریزی مغزی و خونریزی روده شود.

کلیسای استخوان سدلچ درجمهوری چک

قلعه شگفت انگیز سدلچ یک کلیسای کوچک است که پایین‌تر از کلیسای All Saints واقع شده و در سراسر جهان به خاطر تزئینات عجیب خود شهرت دارد. از طرفی، یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا هم به شمار می‌رود!

کلیسای استخوان سدلچ درجمهوری چک

در اوایل دهه 1300، یک راهب بزرگ کمی از خاک بیت المقدس را با خود به سدلچ آورد، آن را در قبرستان کلیسا پخش کرد و ناگهان همه اعلام کردند که می‌خواهند در آن مکان مقدس خاک شوند! به همین خاطر تعداد مردگان دفن شده افزایش یافت. برای داشتن مکان دفن جدید نیاز بود تا اجساد قدیمی نبش قبر شوند.

از طرفی راهبان تصمیم گرفتند که استخوان‌های قدیمی را دور نریزند و از آنها استفاده مفیدی کنند! یک نجار محلی به نام František Rint که این وظیفه دلهره آور را بر عهده داشت، می‌بایست بیش از 40،000 بقایای انسانی را به شکلی زیبا و منظم درست کند. او این کار را به نحو احسن انجام داده است.

کلیسای استخوان در کشور جمهوری چک

این سازه‌های استخوانی شامل چهل چراغ‌، یک تاج خانوادگی و چندین نوار استخوانی می‌شوند که از سقف آویزان هستند! خیره کننده‌ترین اثر احتمالا لوستر عظیم کلیسا است که تقریبا همه استخوان‌های موجود در بدن انسان را در خود دارد.

حقایقی جالب درباره کلیسای استخوان سدلچ 

  •  این گورستان به دلیل «خاک مقدس» که در اطراف آن پاشیده شده بود، یکی از دلخواه‌ترین مکان‌های دفن در سراسر بوهم و بقیه اروپای مرکزی بود.
  • بیش از 30 هزار جسد در طول طاعون بزرگ قرن چهاردم، در این گورستان دفن شدند.
  • در سال 1870 بود که یک منبت کار محلی به نام فرانتیسک رینت توسط خانواده اشرافی شوارتزنبرگ استخدام شد. او وظیفه تزئین کلیسا را با استفاده از استخوان‌ها بر عهده گرفت.
  • بین سال‌های 1703 و 1710، کلیسای کوچک به سبک باروک چک توسط معمار مشهور چک، جون سانتینی آیچل، بازسازی شد.

آتشفشان کاوا ایجن در جاوای اندونزی

آتشفشان کاوا ایجن در اندونزی هم ترسناک است و هم دیدنی! قله جاوا دارای مقادیر غیر طبیعی از گازهای سولفوریک است که به دمای بیش از 1000 درجه فارنهایت رسیده و با نفوذ در بین ترک‌ها و تماس با هوا، شعله‌ور می‌شوند.

آتشفشان کاوا ایجن در جاوای اندونزی از ترسناک ترین مکان های دنیا

این گازها گاهی اوقات به صورت گوگرد مایع متراکم می‌شوند که بعد از آن یک سایه آبی رنگ و رویایی به خود می‌گیرد و مانند گدازه به پایین آتشفشان سرازیر می‌شود.

آبشار کاوا ایجن از ترسناک ترین مکان های دنیا

اگرچه این نورهای زیبا فقط در تاریکی دیده می‌شوند؛ اما گوگردهای آتشفشان در تمام ساعات از شبانه روز می‌سوزند. در نتیجه هوای اطراف پر از دی اکسید گوگرد می‌شود و از طرفی هم دریاچه مجاور به خاطر اشباع اسید کلریدریک سبز رنگ شده است.

حقایق جالب درباره آتشفشان کاوا ایجن 

  • دریاچه دهانه آتشفشان ایجن بزرگترین دریاچه اسیدی جهان است!
  • ساحل دریاچه، ذخایر طبیعی گوگرد بوده و بیش از 700 سال است که استخراج می‌شود.
  • رنگ باورنکردنی دریاچه به دلیل اسیدی بودن آب است که مخلوطی از اسیدهای کلریدریک و سولفوریک و فلزات محلول است.
  • آب دریاچه گرم است و در حدود 60 درجه سانتی‌گراد حرارت دارد.
  • بسته به فعالیت آتشفشان، دریاچه می‌تواند رنگ خود را از فیروزه‌ای به سبز و حتی خاکستری تغییر دهد.

هاو پار ویلا در سنگاپور

باورکردنش کمی سخت است، اما یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های دنیا در واقع یک پارک تفریحی برای کودکان است! بله، «هاو پار ویلا» یک پارک 82 ساله واقع در سنگاپور است که واقعا نقطه مقابل دیزنی لند است!

هاو پار ویلا در سنگاپور از ترسناک ترین مکان های دنیا

ورودی رنگارنگ آن از طاق‌هایی به سبک چینی ساخته شده که کاملاً بی خطر به نظر می‌رسد؛ اما وقتی داخل پارک می‌شوید، بیش از 1000 مجسمه جلوی چشم‌تان ظاهر می‌شود که یکی از یکی عجیب‌تر هستند (بله، وجود سر انسان روی یک خرچنگ غول پیکر حتی آن را عجیب‌تر هم می‌کند!).

10 دادگاه جهنمی با موضوع جهان آخرت، ویژگی اصلی هار پار ویلا است. این شهر فرنگ که به عنوان یک روش برای آموزش اخلاق به کودکان خردسال در نظر گرفته شده، مجازات‌های شدید را همراه با یک پلاکارد توضیح می‌دهد و هشدار می‌دهد که هر گناه چه تنبیهی را به همراه دارد.

هاو پار ویلا در سنگاپور

شما در آنجا افرادی را می‌بینید که با یک اره غول پیکر از وسط دو نصف می‌شوند! (جرم: سواستفاده از کتاب)، تکه تکه می‌شوند! (جرم: تقلب در امتحانات) و یا به دره‌ای از چاقوها پرتاب می‌شوند! (جرم: پول نزول کردن)

حقایقی جالب درباره پارک هاو پار ویلا 

  • هاو پار ویلا با بیش از یک هزار مجسمه و 150 دیورامای غول پیکر، یک معماری باستانی است که بیش از 80 سال در سنگاپور پابرجا بوده است.
  • این پارک که در ابتدا “باغ‌های مومیایی ببر” نام داشت، توسط Aw Boon Haw طراحی شد. او برادر کوچکترش، Aw Boon Par را به قدری دوست داشت که 1.95 میلیون دلار آمریکا را برای ساخت این ویلا برای او خرج کرد. از این رو، ویلای بزرگ و عظیم Haw Par در واقع نمادی از عشق برادرانه بین برادران Aw است.
  • “10 دادگاه جهنم” یکی از جاذبه‌های دیدنی هاو پار ویلا است. با تصاویر پیچیده و وحشتناک آن، هشدار داده می‌شود که برخی ممکن است در این نمایشگاه کمی احساس ناراحتی کنند!
  • چاه آرزو که در گوشه‌ای دورافتاده پنهان شده است، جاذبه‌ای است که ارزش دیدن در هاو پار ویلا را دارد. با نصب مجسمه الهه رحمت گوانین در بالای چاه، بسیاری از بازدیدکنندگان بر این باورند که با آرزو کردن و زدن زنگ، آرزوی آن‌ها محقق می‌شود.

ترسناک ترین گودال آبی جهان

یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا در 160 کیلومتری ساحل بلیز واقع شده و دارای آب‌های زیبای مرجانی و کم عمق فیروزه‌ای است. در این مکان یک گودال آب بزرگ و عمودی با عمق بیش از 120 متر وجود دارد! بله، شما ناگهان با یک حفره عمیق و دایره‌ای شکل در وسط این جزیره مرجانی روبرو خواهید شد.

ترسناک ترین گودال آبی جهان

غواصان برای دیدن یک جاذبه منحصر به فرد، به این مکان هجوم می‌آورند. دیدنی های این مکان شامل استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌های عظیم زیرآبی است که در آخرین دوره عصر یخبندان تشکیل شده‌ است.

اطراف این غار عمودی و حدودا 12 متر زیر سطح آب، از سنگ آهک پوشیده شده که به واقع یک شیرجه مستقیم به سمت ناشناخته‌ها است.

ترسناک ترین گودال آبی دنیا

هرچه غواصان پایین‌تر می‌روند، سازه های صخره‌ای هم شفاف‌تر و زیباتر می‌شوند. برای درک کامل این تجربه فوق العاده بی‌نظیر، ویدئوی قهرمان جهان یعنی گیوم نری (Guillaume Nery) که با یک شیرجه آزاد، مستقیما به چاله آبی وارد می‌شود را ببینید.

حقایقی جالب درباره ترسناک‌‌ترین گودال جهان

  • در سواحل بلیز یک گودال عظیم زیر آب وجود دارد که 125 متر در پوسته زمین امتداد دارد و به آن گودال آبی بزرگ می‌گویند.
  • در عمق 90 متری این گودال، دیگر هیچ خبری از زندگی نیست. زیرا یک لایه ضخیم از سولفید هیدروژن سمی کل محیط را پوشانده است.
  • در زیر این لایه سولفید، نه اکسیژن وجود دارد و نه هیچ نشانه‌ای از حیات!
  • فرآیند زمین شناسی که منجر به ایجاد این شگفتی طبیعی شد از 153 هزار سال پیش آغاز شد و حدود 15 هزار سال پیش (زمانی که این شکاف زیر آب شکل امروزی به خود گرفت) به پایان رسید.
  • تنوع زیستی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که مردم می‌خواهند حفره آبی بزرگ را ببینند. به طور خاص، این مکان خانه چندین گونه کوسه از جمله کوسه‌های صخره‌ای کارائیب، کوسه پرستار، سر چکشی، کوسه گاو نر و کوسه نوک سیاه است.

جنگل آئوکیگاهارا در ژاپن

این جنگل به ظاهر آرام در پایین کوه فوجی واقه شده است. جنگل آئوکیگاهارا دارای تاریخچه ای فوق العاده دردناک است. آئوکیگاهارا که به زبان عامیانه «جنگل خودکشی» نام دارد، دومین منطقه محبوب در جهان (بعد از پل گلدن گیت) برای خودکشی است. تنها در سال 2010، 247 نفر تلاش کردند در اینجا خودکشی کنند که 54 نفر از آن‌ها هم موفق شدند.

آتشفشان کاوا ایجن در جاوای اندونزی از ترسناک ترین مکان های دنیا

برخی دلیل این اتفاقات را ارتباط جنگل با شیاطین افسانه‌های ژاپنی می‌دانند. برخی دیگر هم به تراکم درختان اشاره می‌کنند که صدا را خفه می‌کند و گم شدن در جنگل را آسان‌تر می‌شود.

به دلیل همین ویژگی که بسیاری از کوهنوردان مسیر خود را با طناب یا نخ مشخص می‌کنند تا پیدا کردن مسیر بازگشت آسان‌تر شود.

جنگل خودکشی در ژاپن از ترسناک ترین مکان های دنیا

مسئله خودکشی همراه با لباس‌ها و نامه‌هایی که در سرتاسر سوراخ سمبه‌های جنگل‌ پراکنده شده، به این جنگل یک حالت بسیار ترسناک می‌دهد که حتی استخوان‌هایتان را هم به لرزه در می‌آورد!

حقایق ترسناک درباره جنگل خودکشی 

  • بر اساس آمارها، سالانه 100 نفر در این جنگل خودکشی می‌کنند.
  • جنگل خودکشی پر از درخت است و صخره‌های زیادی دارد، بنابراین، همه چیز تقریبا یکسان به نظر می‌رسد. در سال‌های اخیر، بازدیدکنندگان آئوکیگاهارا شروع به استفاده از نوارهای پلاستیکی برای نشان دادن مسیر خود کرده‌اند.
  • تلفن همراه و قطب‌نما در این جنگل کار نمی‌کنند.
  • هر ساله صدها نفر که می‌خواهند خودکشی کنند به آئوکیگاهارا می‌روند و در چادرها اردو می‌زنند. آن‌ها چند روزی در آن‌جا کمپ می‌زنند و به این فکر می‌کنند که آیا به زندگی خود پایان دهند یا خیر.

ویو رونکونن، باغ مجسمه پاریکالا در فنلاند

ویو رونکونن یکی از مشهورترین هنرمندان معاصر در فنلاند است. او یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا را در حیاط خانه خود ساخته است. او فردی بسیار منزوی بود و از نمایش آثار خود در فضاهای عمومی خودداری می‌کرد.

باغ مجسمه پاریکالا در فنلاند یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا

در عوض او یک مجموعه‌ متشکل از تقریبا 500 مجسمه بتونی در حیاط خانه خود ساخت و به این ترتیب باغ مجسمه شخصی خود را تشکیل داد.

بزرگترین مجموعه این محوطه، گروهی متشکل از 200 مجسمه است که در حالت‌های مختلف یوگا چیده شده‌اند. با اینکه همه مجسمه‌ها یک حالت بسیار غیرعادی دارند (ظاهرا همه چهره‌ها)؛ اما آنها شیطانی‌ترین اشیا موجود در باغ نیستند.

در واقع این مجموعه ترسناک رونکونن است که از مجسمه‌های بسیار وحشتناک و تکی تشکیل شده، به طوری که یک راهبه در پشت بوته‌ها کمین کرده و یک مرد عباپوش با بازوهای بلند و کشیده خودنمایی می‌کند!

پارک مجسمه ها در فنلاند

اگر تمایل دارید که دیگر خواب آرام نداشته باشید، پوزخندهای شیطانی (با دندان‌های واقعی انسان) و چشمان سیاه و گود افتاده این مجسمه‌ها در یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا، دقیقاً همان چیزی است که باید از آن‌ بازدید کنید!

حقایق جالب درباره ویو رونکونن

  • این پارک ساخته دست ویجو رونکونن، مردی گوشه‌نشین بود که برای نزدیک به 50 سال مجسمه‌هایی را در این گوشه از فنلاند حک کرد.
  • در حال حاضر، پارک مجسمه‌سازی پاریکالا حتی پس از مرگ او با بازدیدکنندگانی که برای تماشای آثار او به آنجا می‌روند، زنده است.
  • ده‌ها مجسمه در قلب پارک مجسمه‌سازی پاریککالا قرار دارند و به نظر می‌رسد که همگی در حال انجام حرکات یوگا هستند.
  • مجسمه‌های حیواناتی مانند جغد، قورباغه و شترمرغ هم در این پارک دیده می‌شوند.

کلام پایانی

این مکان‌ها از جمله دلهره آورترین مکان های دنیا هستند و می توانند یکی از مقاصد گردشگری افرادی باشند که از ترسیدن لذت می برند. به نظر شما کدامیک از این مکان ها ترسناک تر است؟

در صورتی که همچنان در رابطه با ترسناک ترین مکان‌های دنیا سوال یا ابهامی دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

4.4 | (18)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x