چاقی صورت در یک هفته با بهترین روش های خانگی

چاقی صورت دقیقا همان چیزی است که برای زیباتر شدن به آن نیاز دارید. همه ما دوست داریم سن پوست خود را معکوس کنیم و به دوران جوانی برگردیم. از مهم‌ترین نشانه‌های جوان بودن چهره، سفت بودن پوست و برجستگی گونه‌ها و چانه است. اما امروزه سبک زندگی غلط، موجب شده تا افراد زیادی با گودی و تیرگی زیر چشم، افتادگی گونه، شل شدن عضلات اطراف فک، چین و چروک و … مواجه شوند؛ حتی اگر سن زیادی نداشته باشند.

یکی از بهترین راه‌های بازگرداندن جوانی و نشاط به چهره، چاق شدن صورت است. چاقی صورت می‌تواند افتادگی پوست را از بین ببرد و آن را روشن‌تر کند. بعلاوه، گودی زیر چشم و سایر نواحی صورت نیز رفع خواهد شد.

خوشبختانه برای چاقی صورت احتیاجی به انجام روش‌های کلینیکی و پزشکی نیست؛ بلکه هر کسی می‌تواند با استفاده از راهکارهای ساده خانگی صورت خود را چاق کند. برای آشنایی با این روش‌ها کافی است در ادامه این مطلب از سایت ایده آل مگ همراه ما باشید.

 ورزش و تمرینات یوگا برای صورت

انجام تمرینات ورزشی و یوگا در صورت نه تنها به شما کمک می‌کند تا صورت پرتری داشته باشید، بلکه باعث افزایش کلاژن نیز می‌شود. کلاژن یکی از اصلی‌ترین پروتئین‌های موجود در پوست است که کاهش آن، باعث بروز چین و چروک و افتادگی پوست خواهد شد.

برای چاق شدن صورت می‌توانید از تمرینات زیر کمک بگیرید:

  • انگشت اشاره خود را بر روی استخوان گونه قرار داده و با حرکات دایره‌ای به آرامی ماساژ دهید. به همین ترتیب، سراغ پوست کنار سوراخ‌های بینی رفته و آن را نیز ماساژ دهید. در گام بعدی انگشتان خود را روی لولاهای فک قرار داده و به کمک نوک انگشتان، ناحیه را مالش دهید. برای گرفتن نتیجه بهتر این کار را 4 بار در روز انجام دهید.
  • روی یک صندلی نشسته و کمر را صاف نگه دارید. اکنون دهان خود را باز کنید و هر دو لب را به سمت داخل دهان بکشید. در گام بعدی، گوشه لب‌های خود را به سمت بیرون بکشید. لب‌ها را به مدت 1 دقیقه در همان حالت قرار دهید. نکته مهم این است که در حین این تمرین باید کشش ماهیچه‌های ناحیه گونه را حس کنید. مراحل بالا را حداقل 3 بار در روز انجام دهید.
  • ابتدا یک نفس عمیق بکشید و هوا را درون دهان حبس کنید. سپس گونه‌های خود را به مدت 40-50 ثانیه پر از هوا نگه دارید. برای چاقی صورت کافی است این تمرین ساده را چند بار در روز انجام دهید.
  • لبخند بزنید و تا جایی که می‌توانید لب‌های خود را کشید‌ه‌تر کنید. حال عضلاتی که با لبخند زدن کشیده‌اید را به کمک کف دست نگه داشته و به آن‌ها مقداری فشار وارد کنید. به مدت 5 ثانیه در این وضعیت بمانید. حداقل 3 بار در روز 3 ست از این تمرین را انجام دهید.
  • دهان خود را بسته و لب‌ها را محکم روی هم فشار دهید. سپس سعی کنید در همان حالت لبخند بزنید و گوشه بیرونی لب‌هایتان را تا جای ممکن به سمت بیرون بکشید. این وضعیت را حداقل برای 10 ثانیه حفظ کنید. روزی دو بار 3 ست از این تمرین را انجام دهید.
  • ابتدا نوک زبان را به لب‌های بالایی بچسبانید. سپس سر خود را به طرف سقف اتاق متمایل کنید؛ تا جایی که عضلات اطراف صورت کشیده شوند. هر روز برای چند ثانیه این حرکت را انجام دهید.

یوگا و ورزش برای چاق شدن صورت

ماسک برای چاقی صورت

ماسک‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای چاق شدن و زیبایی صورت خود کمک بگیرید:

ماسک آلوئه ورا

ژل طبیعی آلوئه ورا یکی از بهترین موادی است که می‌توانید برای حفظ جوانی و شادابی پوست استفاده کنید. آلوئه ورا حاوی ویتامین C و ویتامین E بوده که هر دوی آن‌ها آنتی اکسیدان‌های قوی محسوب می‌شوند. آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که از تخریب و پیری سلول‌ جلوگیری می‌کنند.

برای ساخت ماسک چاق کننده صورت به کمک آلوئه ورا کافی است مقداری ژل طبیعی آلوئه ورا تهیه کرده و روی صورت (به خصوص گونه‌ها) بمالید. ژل را به مدت 20-30 دقیقه با حرکات دورانی روی پوست ماساژ دهید. اگر این کار را حداقل دو یا سه بار در روز انجام دهید، پس از یک هفته خواهید دید که چقدر در چاقی صورت موثر بوده است.

ماسک سیب و شیر

ماسک سیب و شیر

سیب به پوست کمک می‌کند تا ظاهر جوان و پُر خود را حفظ کند؛ زیرا دارای مقادیر زیادی کلاژن، الاستین و آنتی اکسیدان است. شیر نیز حاوی آب، چربی و پروتئین بوده که می‌تواند به کمک این سه ماده در چاق شدن صورت، تأثیر شگفت‌انگیزی داشته باشد. برای تهیه ماسک شیر و سیب، طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

ابتدا نصف یک سیب را پوست بگیرید. سپس آن را برش داده و درون مخلوط کن بریزید تا به حالت پوره درآید. 2 قاشق غذاخوری عسل و 5-6 قاشق چای‌خوری شیر سرد به آن اضافه کنید. حالا مواد را با یکدیگر کاملاً مخلوط کنید؛ تا یک خمیر صاف و یکدست حاصل شود. این خمیر را روی صورت خود مالیده و به مدت 10-15 دقیقه با حرکات دورانی روی پوست ماساژ دهید. در آخر آن را با آب خنک بشویید. ماسک شیر و سیب را حداقل دو بار در روز استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

ماسک شنبلیله

شنبلیله آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز پوست را تأمین می‌کند و از این رو، مانع از بروز چین و چروک و افتادگی می‌شود. برای چاقی صورت به کمک شنبلیله، یک قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را به مدت یک شب در آب بخیسانید. صبح روز بعد دانه‌ها را کاملاً له کنید تا به شکل خمیر درآید. ماسک به دست آمده را روی صورت بمالید و وقتی خشک شد آن را بشویید.

ماسک گلاب و گلیسیرین

ماسک گلاب و گلیسیرین

گلیسیرین یکی از بهترین مواد برای سفت و پُر کردن پوست و همچنین کاهش چین و چروک است. این ماده خواص متعددی برای پوست دارد و یکی از آن‌ها مرطوب‌کنندگی است. گلاب نیز پوست را تمیز کرده و جوش و آکنه را کاهش می‌دهد. شاید شنیده باشید که می‌توان از گلاب برای پوست چرب و سایر انواع پوست به عنوان تونر استفاده کرد. هنگامی که گلاب و گلیسیرین با هم استفاده ‌شوند، چاقی صورت را برایتان به ارمغان خواهند آورد.

برای تهیه ماسک گلاب و گلیسیرین ابتدا 8-10 قاشق چای‌خوری گلاب را با 12 قاشق چای‌خوری گلیسیرین ترکیب کنید. سپس آن را آن را درون یک ظرف کوچک دردار ریخته و در یخچال نگهداری کنید. اگر این ماسک را هر شب قبل از خواب استفاده کنید، پس از دو هفته متوجه چاق‌تر شدن صورت خود خواهید شد.

ماسک روغن طبیعی و گیاهی

هنگامی که برخی روغن‌های طبیعی و گیاهی روی صورت ماساژ داده می‌شوند، با مرطوب کردن و تغذیه پوست و همچنین افزایش جریان خون موجب چاق شدن صورت می‌شوند. این روغن‌ها شامل روغن بادام، روغن آووکادو، روغن نارگیل و روغن زیتون هستند.

برای استفاده از این ماسک کافی است چند قطره از روغن دلخواه را روی صورت (به خصوص ناحیه گونه) منتقل کنید. سپس آن را به مدت 5 دقیقه ماساژ داده و بگذارید به مدت 30 دقیقه بماند تا جذب شود. در آخر با استفاده از حوله و آب گرم روغن را از روی پوست پاک کنید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا از نتیجه بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

ماسک شی باتر

شی باتر دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی قوی است؛ زیرا مقدار زیادی تری ترپن، توکوفرول، فنل و استرول دارد. شی باتر غنی از اسیدهای چرب است که آن را به یک ماده عالی برای سفت شدن و چاقی پوست تبدیل کرده است. کافی است مقداری شی باتر را روی پوست صورت بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید.

ماسک خانگی برای چاقی صورت

 تغذیه و سبک زندگی

با چند تغییر کوچک در تغذیه و همچنین سبک زندگی خود، می‌توانید یک صورت چاق و در عین حال زیبا را برای خود به ارمغان بیاورید:

مصرف خوراکی آلوئه ورا

همانطور که گفتیم، آلوئه ورا سرشار از ویتامین‌های C و E بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار خوبی دارد. این ویژگی به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و چاقی صورت کمک زیادی می‌کند. بهتر است ابتدا با یک متخصص مشورت کنید و در صورت صلاحدید ایشان، هر روز صبح مقداری آلوئه ورا مصرف کنید.

یک پژوهش معتبر منتشرشده در ژورنال «Annals of Dermatology» نشان داد بانوانی که به مدت 3 ماه، هر روز حدود یک قاشق چای ‌خوری ژل آلوئه ورا مصرف می‌کردند، صورتشان پُرتر شده و خاصیت ارتجاعی پوستشان بهبود یافته بود. در کشش صورت بهبود یافته اند. با این حال، توجه داشته باشید که ممکن است برخی از افراد به آلوئه ورا حساسیت نشان دهند.

خوردن سیب

سیب انواع آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایA ، B و C را در خود دارد. همچنین یکی از بهترین ویژگی‌های سیب که ممکن است شما را غافل‌گیر کند، دارا بودن کلاژن و الاستین است. از این رو می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشیده و آن را نرم و پُر کند. اگر به طور منظم و روزانه سیب بخورید، سلول‌های پوستی را از پیری و آسیب نجات داده‌اید.

مصرف عسل

مصرف عسل برای چاق شدن صورت

بسیاری از افراد معتقدند که خوردن 9-10 قاشق غذاخوری عسل در روز، مقدار زیادی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های مفید و مورد نیاز پوست را تأمین کرده و در چاقی صورت موثر است.

 نوشیدن شیر

شیر حاوی مواد مغذی فراوانی است که همگی در سلامت و زیبایی پوست نقش ضروری ایفا می‌کنند. از جمله:

  • آمینو اسیدها
  • کلسیم
  • ریبوفلاوین (ویتامین B-12)
  • پروتئین
  • ویتامین‌ A
  • ویتامین D

نوشیدن روزانه 3 فنجان شیر برای درخشان و جوان ماندن پوست و همچنین پر شدن صورت بسیار موثر خواهد بود.

مصرف آجیل

آجیل‌هایی مانند بادام، پسته، گردو و … سرشار از انواع ویتامین‌، کربوهیدرات، پروتئین و چربی‌های مفید هستند. مصرف آجیل در وعده صبحانه می‌تواند از پیری پوست جلوگیری کرده و موجب چاقی و درخشان شدن صورت شود.

نوشیدن آب فراوان

برای زیباتر شدن صورت خود باید تا می توانید آب بنوشید

نوشیدن آب کافی اهمیت زیادی برای حفظ سلامت کل بدن دارد. پوست اندامی است که به آب زیادی نیاز دارد؛ و این آب باید هم از درون بدن تأمین شود و هم از بیرون آن. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز می‌تواند پوست را از درون آبرسانی کند. هر چه سلول‌های پوستی پرآب‌تر باشند، اندازه آن‌ها نیز بزرگ‌تر خواهد شد. در نتیجه، صورتتان چاق‌تر به نظر خواهد رسید. در مقابل اگر آب کافی ننوشید، سلول‌های پوستی جمع و کوچک شده و پوستتان افتاده و شل خواهد شد. بنابراین هیدراته کردن بدن و پوست خود را فراموش نکنید.

ترک کردن سیگار و الکل

سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی ضرر زیادی به بدن شما وارد می‌کند. یکی از اندام‌هایی که تحت تأثیر منفی این مواد قرار می‌گیرد پوست است. نوشیدن الکل و کشیدن سیگار موجب کشیده شدن آب پوست شده و صورت را لاغر، افتاده و چروک می‌کند. بعلاوه، مواد موجود در سیگار می‌تواند موجب بروز لک‌های پوستی شود. بنابراین اگر تمایل به چاقی صورت دارید، دور الکل و سیگار را خط بکشید.

خواب کافی و استفاده از مرطوب کننده

داشتن خواب کافی و  استفاده روزانه از آبرسان و مرطوب‌کننده مناسب یکی از ملزومات داشتن پوستی جوان، زیبا و شاداب است. پوستی که فاقد آب باشد و مواد مورد نیاز خود را دریافت نکند، افتاده و کدر خواهد شد. اما مرطوب‌کننده قادر است از خشک شدن سلول‌های پوستی جلوگیری کرده و آن‌ها را حجیم و پُر نگه دارد. بعلاوه، داشتن خواب باکیفیت شبانه گردش خون صورت را بهبود می‌بخشد. این امر موجب اکسیژن‌رسانی و تغذیه بهتر پوست خواهد شد.

استفاده از ضد آفتاب

یکی از مهم‌ترین نکات مراقبت از پوست استفاده از ضدآفتاب 20 دقیقه قبل از ترک خانه است. کرم ضدآفتاب مناسب سلول‌های پوستی را از آسیب اشعه فرابنفش (UV) خورشید محافظت کرده و مانع از تخریب آن‌ها می‌شود. حتماً می‌دانید که اشعه فرابنفش پوست را علاوه بر تخریب ساختاری، خشک نیز می‌کند. این خشکی موجب پیر و کدر شدن صورت می‌شود و در کنار آن، چهره‌تان را لاغر و افتاده جلوه می‌دهد. بنابراین برای چاق شدن صورت لازم است همواره پوست را از اشعه UV محافظت کنید.

استفاده از ضد آفتاب برای حفظ جوانی و پر شدن صورت

توصیه نهایی

همانطور که دیدیم، چاقی صورت با اعمال تغییراتی در سبک زندگی و تغذیه به راحتی قابل دستیابی است. با این حال، این امر در کنار راحت بودن ممکن است برای برخی افراد کمی زمان‌بر باشد. اگر نکاتی که در این مقاله بیان شد را به طور منظم و صحیح رعایت کنید، پس از چند هفته شاهد چاق‌تر شدن صورت خود خواهید بود.

توصیه می‌شود قبل از رفتن به سراغ عمل‌های جراحی یا تزریق ژل و چربی روش‌های خانگی را امتحان کنید. چرا که روش‌های خانگی هیچگونه عوارض جانبی در پی نخواهند داشت.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x