دیدنی ترین شهرهای ایتالیا | سفر به کشور چکمه

آیا کشوری در دنیا وجود دارد که به اندازه ایتالیا، دیدنی و چشم نواز باشد؟ از شهرهای تاریخی و پر از هنر گرفته تا ساحل دل انگیز و چشم اندازهای زیبا؛ این کشور سرشار از جاذبه هایی است که چشمان هر بیننده و گردشگری را به خود خیره می‌کنند.

دلیل این که بیشتر ایتالیایی‌ها برای گشت و گذار کمتر از کشور خارج می‌شوند، همین زیبایی‌های شگفت انگیز آن است. فرهنگ باور نکردنی، مناظر متنوع، بعضی از زیباترین سواحل اروپا و همچنین کوهستان‌هایی برای اسکی در زمستان و هزاران دیدنی دیگر در ایتالیا قرار دارند؛ پس چرا ایتالیایی‌ها باید برای گشت و گذار از کشور خارج شوند؟

در این مقاله به معرفی دیدنی ترین شهرهای ایتالیا می‌پردازیم. چمدان‌های خود را ببنید و همراه با ایده آل مگ عازم سرزمین چکمه شوید.

ونیز؛ شهر روی آب

ونیز یکی از مشهورترین شهرهای ایتالیا  بر روی آب بنا شده است. بیشتر گردشگران از این شهر، به عنوان یکی از رمانتیک‌ترین مقصدهای سفر در جهان یاد می‌کنند. در وسط شهر، میدان بزرگ “Piazza San Marco” وجود دارد که در آن کلیسای با شکوه سن مارکو هم قرار گرفته است.

ونیز یک گوهر ایتالیایی زیبا، برای کاوش و گشت و گذار است. شهری کاملاً منحصر به فرد، با کیلومترها کانال، کوچه‌های باریک و انبوهی از تاریخ. این شهر بخاطر سبک و ساختار شهری، سالانه میلیون‌ها گردشگر را جذب می‌کند.

ونیز شهر روی آب

شهر ونیز از 118 جزیره کوچک که توسط کانال‌ها از هم جدا شده تشکیل می‌شود. این کانال‌ها با بیش از 400 پل، به هم وصل می‌شوند. این ساختار جالب هم، یکی دیگر از دلایل گردشگرپذیر بودن ونیز است.

این شهر زیبا را به عنوان یکی از هنری‌ترین شهرهای جهان هم می‌شناسند. تعداد زیادی کلیسا، موزه و کاخ در این شهر وجود دارند که نمی‌توانید بدون بازدید از آن‌ها، ایتالیا را ترک کنید.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ونیز، پل آه (Ponte dei Sospiri) است که از روی رودخانه ریو دی پالازو می‌گذرد. این پل بین سال‌های 1600 تا 1602 ساخته شده و کاخ دوج را به یک زندان متصل می‌کند.

هدف از ساخت این پل انتقال زندانیان از اتاق‌های بازجویی در کاخ دوج به سلول‌هایشان در زندان بود. شاید علت نامگذاری این پل هم، حسرت زندانیان هنگام انتقال برای بازجویی و اعدام باشد.

ونیز یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا و در عین حال یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا است؛ با این حال بافت شهری بسیار زیبا و تمیزی دارد. با گشتی در شهر، اصلا احساس نمی‌کنید که در یک شهر قدیمی هستید.

رفت و آمد در این شهر آبی، به وسیله قایق صورت می‌گیرد؛ قایق‌های معروفی به نام گوندولا که حدودا 11 متر طول دارند و برای گردشگران بسیار جذاب هستند.

خیابان ها و کانال های شهر ونیز

ونیز را می‌توان شهر کارناوال‌ها و جشنواره‌ها هم نامید. جشنواره فیلم ونیز در شهریور برگزار می‌شود. این جشنواره از مهم‌ترین رخدادهای مهم دنیای فیلم و هنر است. کارناوال دو هفته‌ای ونیز هم که به کارناوال ماسک‌ها معروف است، بهمن ماه برگزار می‌شود.

هر چند بار هم که ونیز را در فیلم‌ها دیده باشید، باز هم نمی‌توانید در اولین حضورتان در این شهر پر از کاخ‌های مرمر باشکوه، شگفت زده نشوید.

میلان ؛ شهر مد ایتالیا

میلان ایتالیا را می‌توان به عنوان پایتخت مد جهان معرفی کرد. کمپانی‌های بزرگی مانند امپریو آرمانی، جورجیو آرمانی، والنتینو، ورساچه (Versace)، پرادا (Prada)، دولچه و گابانا (Dolce & Gabbana)  و برندهای معروفی همچون ری بن (Ray-Ban) و پلیس در میلان قرار دارند.

شهر مدرن و پیشرفته میلان در ایتالیا

از جاذبه‌های گردشگری شهر میلان به عنوان یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا می‌توان به میدان‌ اصلی شهر، یعنی میدان دل دوئومو (del Duomo) اشاره کرد. کلیسای جامع میلان یا سانتا ماریا که اهالی، آن را دوئومو میلان (Piazza del Duomo) می‌نامند، در این میدان واقع شده است. معماری گوتیک این کلیسا در اصلی‌ترین میدان شهر میلان، چشم‌ها را مجذوب خود می‌کند.

بد نیست بدانید که ناپلئون بناپارت در این کلیسا تاجگذاری کرد؛ به همین دلیل تندیسی از او هم روبروی کلیسا در میدان ساخته شده است.

دانشگاه پلی تکنیک و دانشگاه بزرگ میلان هم از عالی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا محسوب می‌شوند. دانشگاه بزرگ میلان، تنها  عضو ایتالیایی LERU (لیگ دانشگاه‌های تحقیقاتی اروپا) است. تیم‌های فوتبال آث میلان و اینتر میلان، کاخ موزه اسفورزسکو (Sforzesco Castle)، کلیسای سنت آمبروز، خانه اپرای میلان (Teatro alla Scala)، غذاهای خوشمزه‌ای همچون ریزوتو، مراکز خرید متعدد و … از دیگر جاذبه های گردشگری میلان محسوب می‌شوند.

نکته جالب توجه دیگر درباره این شهر، گورستان افراد مشهور این شهر است که به عنوان جاذبه گردشگری هم شناخته می‌شود. گورستان مونومنتال با تلفیق هنرهای معماری و مجسمه سازی، تبدیل به یکی از دیدنی های میلان شده است.

 رم ؛ ترکیبی از فرهنگ، افسانه و معماری باستان

معماری شهر رم پایتخت ایتالیا، تلفیقی از سبک‌های مدرن، کلاسیک، قرون وسطایی و رنسانس است. پایتخت ایتالیا، تنها شهری در جهان است که یک کشور کاملا مستقل به نام واتیکان را در درون خود جای داده است. واتیکان محل اقامت پاپ و مرکز کلیسای کاتولیک است؛ البته احتمالا با شنیدن اسم رم، قبل از هرچیز، گلادیاتور یا پیتزا به ذهنتان خطور می‌کند.

رم پایتخت باشکوه ایتالیا

کلوسئو (Colosseo) مشهورترین جاذبه گردشگری رم است. کلوسئو، آمفی تئاتری برای مشاهده مسابقات گلادیاتورها بوده است. این بنا تجلی تمام نمای هنر ایتالیایی‌هاست.

قلعه سنت آنجلو (CastelSantAngelo) یا آرامگاه هادریان، قلعه‌ای استوانه ای شکل که در سمت راست رود تیبر (Tiber) قرار دارد. هادریان، امپراتور بزرگ روم بود که با سرکوب یهودیان، باعث بازگشت آرامش به قلمرو تحت امرش شد. از طبقات بالایی این قلعه می‌توان کلوسئو را هم مشاهده کرد.

رم یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا

از دیگر جاذبه‌های این پایتخت و یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا می‌توان به فواره تروی (Trevi) اشاره کرد. این فواره، آبنمایی به ارتفاع 26 متر در منطقه تروی رم است.

موزه واتیکان هم در رم واقع شده و آرامگاه تمامی پاپ‌های جهان است. کلیسای سیستین هم در این موزه قرار گرفته که شاهکارهای میکل آنژ را در سقف آن می‌توانید تماشا کنید.

مفهوم غذایی صفر کیلومتر

اگر به رستورانی در رم بروید، احتمالا علامت «0 کیلومتر» را در کنار برخی از غذاهای منوی آن خواهید دید. این عبارت به این معنی است که مواد اولیه غذا از فاصله کمتر از 100 کیلومتر آن رستوران تهیه شده‌اند؛ یعنی کاملا فصلی، محلی و ارگانیک هستند.

بزرگ ترین مرکز فروش فراری

بزرگ‌ترین مرکز فروش فراری هم در رم قرار دارد. در این مرکز فروش شما می‌توانید به صورت آزمایشی سوار یکی از مدل‌های لوکس ماشین‌های فراری شوید.

نمایشگاه بزرگ ماشین های فراری در ایتالیا

ریتم خاص زندگی در رم

در رم ریتم زندگی کمی آرام‌تر از بسیاری دیگر از شهرهای کشورهای جهان اول است. مردم این شهر معمولا از شلوغی اجتناب می‌کنند.

رم را شهر فواره‌ها هم می‌نامند. بیش از 2000 فواره در رم وجود دارد که این تعداد، بیش از هر شهر دیگری در جهان است. علت وجود این همه فواره، سیستم آب‎رسانی دقیق و پیچیده‌ای است که  312 سال قبل از میلاد مسیح، در رم ایجاد داشته است.

فلورانس ؛ مهد رنسانس

موزه‌ها، کاخ‌ها و کلیساهای فلورانس، برخی از بزرگترین گنجینه‌های هنری جهان را در خود جای داده‌اند. این شهر، یک مرکز فعال فرهنگی است و نمایشگاه‌های دوره‌ای و جشنواره‌های هنری زیادی در آن برگزار می‌شوند. از مهم‌ترین نمایشگاه‌هایی که در این شهر برگزار می‌شود باید به نمایشگاه بین المللی صنایع دستی فلورانس اشاره کرد. این نمایشگاه در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

شهر فلورانس یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا

از دیگر رویدادهای معروف فلورانس، جشنواره موسیقی آن است که در خرداد ماه برگزار می‌شود و علاقمندان زیادی را در این شهر، دور هم جمع می‌کند. جشنواره فیلم مستند دی پوپولی (de popoli) در ماه آذر و نمایشگاه معروف پیتی (pitti) در بهار و پاییز از دیگر رویدادهای معروف فلورانس محسوب می‌شوند.

گشت و گذار در فلورانس

از مشهورترین و مهم‌ترین مکان‌های فلورانس که یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا است، می‌توان به کلیسای جامع فلورانس، موزه هنر اوفیزی (uffizi)، موزه بارجلو، گالری آکادمیا (محل نگهداری مجسمه داوود میکل آنژ و مجموعه‌ای از نقاشی‌های رنسانسی) اشاره کرد.

کلیسای جامع فلورانس که به آن سانت ماریا دل فیوره (cathedral of santa maria del fiore) هم می‌گویند از مهم‌ترین نمادهای شهر فلورانس است. این بنا از برجسته‌ترین بناهای تاریخی این شهر و در عین حال، سومین کلیسای بزرگ جهان است.

نکته جالب درباره کلیسای جامع فلورانس مدت زمان ساخت آن است. ساخت این کلیسای زیبا 140 سال طول کشیده است.

کلیساهای تاریخی شهر فلورانس

کلیساهای سنت ماریا نوولا (santa maria novella) و سنت کروچه (santa croce) گالری‌های هنری واقعی هستند. کتابخانه سن لورنزو هم یک نمایشگاه با شکوه از نبوغ معماری میکل آنژ است.

در این شهر وقتی از موزه‌ها و بناهای تاریخی خسته شدید، می‌توانید به فضای باز بروید و یک روز را در باغ‌های بوبولی بگذرانید یا از تپه کلیسای سن مینیاتو آل مونته بالا بروید تا منظره‌ای دلربا از فلورانس را ببینید.

ناپل ؛ شهر اسرارآمیز

بندر ناپل یکی از مهم‌ترین بندرهای دریای مدیترانه است. این شهر دارای یکی از بزرگترین اقتصادهای ایتالیا است. به دلیل تاریخچه گسترده این منطقه، ناپل پر است از بناهای تاریخی، میادین، کلیساها و انبوهی از امکانات رفاهی مدرن. در طول تاریخ، ناپل شاهد نبردهای بزرگی بوده است و بسیاری از حکومت‌ها برای بدست آوردن این شهر، با هم رقابت کرده‌اند.

شهر ناپل یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا

بالا رفتن از کوه وزوو یا وزوویوس (Vesuvius)

وزوو تنها آتشفشان قاره اروپا است که در 100 سال گذشته فوران کرده است. این آتشفشان در سال 79 میلادی فوران و دو شهر پمپئی و هرکولانوم را در زیر خاکستر مدفون کرد.

شما می‌توانید با یک تور اتوبوس از ناپل به سمت این پدیده طبیعی و باشکوه، حرکت و از آن دیدن کنید. برای رسیدن به دهانه آتشفشان وزوو باید 20 تا 30 دقیقه پیاده‌روی کنید.

از ویرانه های پمپئی دیدن کنید

پمپئی شهری باستانی بود که در سایه کوه وزوو قرار داشت. این شهر بسیار پیشرفته و گسترده در سال‌‌های اوج خود، در طی فوران ویرانگر آتشفشان وزوو در سال 79 میلادی تخریب شد. وجود یک لایه خاکستر بر روی ویرانه‌های پمپئی باعث شده تا آن‌ها در طول زمان بدون تغییر باقی بمانند.

شهر سوخته پمپئی در ناپل ایتالیا

از دیدنی‌های جالب توجه این شهر سوخته، می‌توان به آمفی تئاتر پمپئی، معبد آپولو و معبد مشتری اشاره کرد؛ علاوه بر این، می توانید بسیاری از قربانیان بیچاره‌ای که در زیر خاکستر دفن و تا ابد، در ژست مرگ خود قفل شده‌اند را در این شهر ملاقات کنید.

موزه ملی باستان شناسی ناپل

این موزه در یک ساختمان زیبا و آراسته که در سال 1750 ساخته شده قرار دارد و از آن به عنوان یک پادگان نظامی استفاده می‌شد. داخل موزه، مجموعه‌ای بزرگ از آثار رومی و یونانی، به علاوه آثار هنرمندان پمپئی و هرکولانوم را می‌توانید مشاهده کنید.

این مجموعه‌ها شامل تعداد زیادی از مجسمه‌های مرمر است که صحنه‌هایی از اساطیر باستان، موزاییک‌های زیبا از ویرانه‌های پمپئی و مجموعه عظیمی از اشیا مصر باستان را به تصویر می‌کشد.

سردابه سن جنارو (San Gennaro)

آیا تا به حال شده که بخواهید دنیای مخفی زیرزمینی را کشف کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، توصیه می‌کنیم حتما از این سردابه دیدن کنید. سن جنارو، پر از گورها و دخمه‌هایی است که به دوران باستان باز می‌گردند. در طبقه پایین آن، بیش از 3000 نفر دفن شده‌اند.

سردابه سن جنارو در شهر ناپل

در طبقه بالا هم بسیاری از نقاشی‌های دیواری و کارهای هنری دقیق وجود دارد. گشت و گذار در سرداب، یک تجربه به یاد ماندنی و یک بینش واقعی از تاریخ ناپل را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر به تاریخ دوران کهن و باستان شناسی علاقه‌مند باشید، این موزه، مکانی بی‌نهایت جالب و جذاب برای شما خواهد بود.

پالرمو

پالرمو یک شهر گردشگری پر رونق است. این شهر از دهه 1980 در حوزه گردشگری و خدمات کشاورزی، شاهد پیشرفت‌های بزرگی بوده است. پالرمو به عنوان یک مقصد گردشگری و یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا، جاذبه‌های تاریخی، بناهای باستانی و سواحل چشمگیر را برای کاوش، پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

شهر پالرمو یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا

کلیسای جامع پالرمو، یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های این شهر، در طول تاریخ کاربری‌های زیادی از جمله مسجد و سرداب داشته است. در تالار گنجینه این کلیسا، آثار مختلفی از دوره‌های زمانی متفاوت و مقبره امپراتور فردریک دوم قرار دارد.

کلیسای پالاتین (Palatine) در مرکز پالرمو یکی از بهترین نمونه‌های حفظ شده از معماری و آثار هنری بیزانس در اروپا است.

این کلیسای مقدس که به سنت پیتر اختصاص یافته، دارای یک کلیسای مرکزی و انبوهی از آثار هنری و معماری بیزانس است. دیوارها و سقف کلیسای پالاتین از موزاییک‌های زیبا و خیره کننده‌ای پوشیده شده است.

از دیگر جاذبه های گردشگری پالرمو به عنوان یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا ، موزه باستان شناسی آن است. این موزه شامل مجموعه وسیعی از آثار هنری یونان باستان و یافته‌های مختلف از منطقه و جزیره سیسیل است. سیسیل منطقه مستقل ایتالیاست که پالرمو در مرکز آن قرار دارد.

در موزه باستان شناسی پالرمو می‌توانید آثاری از زیر آب، فنیقی، رومی و موارد دیگر را ببینید. از دیدنی‌ترین آثار قابل توجه این موزه، می‌توان به سنگ پالرمو (لیستی از قوانین مصر)، مجسمه مرمریت ساتیر، مجسمه‌های شیر از محوطه باستانی سلینونت و مجموعه‌ای از سرامیک‌های تزئین شده یونان اشاره کرد.

علاوه بر این جاذبه‌های دیدنی، پالرمو چندین بازار مواد غذایی دارد که که به صورت روزانه فعالیت می‌کنند. این بازارهای اصلی غذا که در مرکز شهر واقع شده‌اند، فاصله چندانی با جاذبه‌های گردشگری اصلی پالرمو ندارند. در این بازارها فروشندگان خیابانی و فروشگاه‌های پر از میوه‌های تازه و خوشمزه، سبزیجات، کیک، شیرینی و … را می‌بینید.

تورین ؛ اولین پایتخت ایتالیا

تورین در واقع اولین پایتخت ایتالیا بود. این شهر سال‌ها یک مرکز فرهنگی و اقتصادی بزرگ برای این کشور محسوب شده است. مانند بسیاری از مناطق ایتالیا، تورین هم شاهد فعالیت رومی‌ها بوده است. پس از فروپاشی امپراتوری روم در اروپای غربی، تورین توسط امپراتوری‌های مختلف اشغال شد. در طی سال‌های 1300 الی 1600 شهر رشد چشمگیری داشته و در این دوره بسیاری از معماری و ساختمان‌های خارق العاده، در تورین ساخته شد.

شهر تورین در کشور ایتالیا

تورین به عنوان یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم، به سرعت بازسازی شد و صنعت خودروسازی آن به احیای اقتصاد ایتالیا بسیار کمک کرد. این شهر اکنون، ترکیبی خارق العاده از مدرنیته و سنت است و مجموعه‌ای زیبا از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری را در خود دارد.

کاخ پلازا

پلازا کاخ سلطنتی تورین، ساختمانی باشکوه که در قرن شانزدهم بنا شده است. این کاخ که در میدان کاستلو (Castello) قرار دارد، دارای موقعیتی مرکزی در شهر تورین است. این کاخ صدها سال است که در تورینبه عنوان نمادی از قدرت شناخته می‌شود. در این کاخ می‌توانید از اتاق‌هایی مانند اتاق تاج و تخت و گالری دانیل هم دیدن کنید.

برج مول

این برج متمایزترین ساختمان در تورین است . این بنا در ابتدا پرستش‌گاه یهودیان بود؛ اما اکنون موزه ملی سینما را در خود جای داده است. این بنا بلندترین موزه جهان است. در شب، کلیسای ساختمان روشن شده و به عنوان چراغی عمل می‌کند که بسیاری از نقاط شهر را زیر نور خود قرار می‌دهد.

تیوولی

تیوولی از کلان شهرهای بزرگ ایتالیا در منطقه لاتزیو است. Tivoli علی رغم کوچک بودن، جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری خارق العاده دارد.

تیوولی در زمان روم تاسیس شد و به دلیل موقعیت استراتژیکش در زمان امپراتور هادریان، یک شهرک مهم محسوب می‌شد؛ البته در قرون وسطی، تیوولی تحت کنترل دولت‌های پاپ هم درآمد. امروزه این شهر اقتصادی مبتنی بر معادن سنگ تراورتن و البته گردشگری دارد.

تیوولی یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا

معماری بناهای تاریخی این شهر بی‌نظیر است. قلعه روکا پیا (Rocca Pia) ، Villa d’Este یکی از این بناهاست است. گذشته از معماری، تیوولی مجموعه‌ای از آبشارهای باشکوه، آمفی تئاتر روم باستان و تعداد زیادی از رستوران‌های با کیفیت دارد که نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

به دلیل نزدیکی تیوولی به رم، این شهر یک مقصد گردشگری یک روزه عالی برای کسانی است که در رم اقامت دارند.

سیه نا

Siena شهری تاریخی در منطقه توسکانی است که مرکز استان Siena محسوب می‌شود. این شهر بخاطر معماری زرق و برق‌دار و همچنین میدان اصلی زیبای پیازا دل کامپو (Piazza del Campo) مشهور است.

شهر سیه نا سیه نا به دلیل مسابقات اسب دوانی و سوارکاری پالیو (Palio) که سالانه دو بار برگزار می‌شود و صدها تماشاگر را به سوی خود می‌کشاند، در جهان شناخته شده است.

در زمان رم باستان امپراطور آگوستوس، سیه نا را به یک شهر تبدیل کرد. از آنجا که این شهر در نزدیکی جاده‌های اصلی قرار نداشت، در دوران روم رونق نیافت؛ اما در زمان لومباردها این شهر توسعه یافت و سرانجام به جمهوری قدرتمند سیه نا تبدیل شد.

این جمهوری چند صد سال دوام داشت. در سال‌های بعد رونق سیه نا ادامه داشت تا امروز که یک شهر مستقل است و درآمد اصلی مردم آن از کشاورزی و گردشگری است.

کسانی که از Siena بازدید می‌کنند، باید معماری‌های زیبایی مانند پلازو پابلیکو (Palazzo Pubblico) و توره دل مانجیا (Torre del Mangia) را هم ببینند.

این شهر دارای مجموعه‌ای از موزه‌ها، مناظر قرون وسطایی، گالری‌های خارق العاده مانند موزه مدنی Siena و گالری ملی است. مرکز تاریخی سیه نا توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است.

کاتانیا

کاتانیا دومین شهر بزرگ جزیره سیسیل ایتالیا، یک قطب اقتصادی مهم برای این کشور است. این شهر، هفتمین کلان شهر بزرگ منطقه محسوب می‌شود.

کاتانیا یکی از شهرهای زیبای کشور ایتالیا

کاتانیا در ابتدا به عنوان مستعمره یونان در دوران باستان تاسیس شد و از آن زمان، بخشی از امپراطوری‌ها و فرهنگ‌های مختلف از جمله کارتاژیان، جمهوری روم، استروگوت‌ها بود. در نهایت این شهر به بخشی از پادشاهی ایتالیا تبدیل شد.

در دوره رنسانس، کاتانیا به دلیل فرهنگ، هنر و تاریخ غنی یکی از تأثیرگذارترین شهرهای ایتالیا بود. امروزه، کاتانیا انبوهی از بناها و موزه‌های جالب مانند باسیلیکا سنت آگاتا (Basilica Sant’Agata) و Museo Civico را در خود جای داده است.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی 10 نمونه از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا پرداختیم. شهرهایی که بازدید از هرکدام از آن‌ها، می‌تواند برای سالیان سال، در ذهن و خاطره شما باقی بماند.

اگر شما هم مانند ما عاشق گردشگری و گشت و گذار هستید، سرزمین چکمه را در راس مقاصد سفر خود قرار دهید. ما به شما قول می‌دهیم که ایتالیا بسیار زیباتر از آن چیزی است که تا امروز تصور کرده‌اید.

اگر درباره سفر به ایتالیا و جاذبه‌های گردشگری آن سوالی دارید؛ می‌توانید آن را از ما بپرسید.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x