بهترین جملات انگیزشی کنکور که هر کنکوری باید بخواند

موفقیت در کنکور که اخیرا به یکی از چالش‌های اساسی برای افراد تبدیل شده است، تنها نیازمند داشتن جزوه و کتاب برای درس خواندن نیست. اصلی‌ترین عامل موفقیت در این راه، داشتن انگیزه و هدف است. حفظ روحیه و انگیزه در تمام مسیر طولانی‌مدت کنکور کار آسانی است. اگر به دنبال راهی برای حفظ انگیزه خود هستید، راه‌ حل شما خواندن جملات انگیزشی کنکور است.

بسیاری از این جملات انگیزشی، اگر نقل قول افراد موفق دیگر باشند، تأثیر دوچندان بر ذهن شما خواهند داشت؛ زیرا به چشم می‌بینید که سرلوحه زندگی قرار دادن این جملات، چگونه موقعیتی برای آن شخص ساخته است.

ما در اين مقاله از ایده آل مگ فهرستی از بهترین نقل ‌قول‌های انگیزشی و تأثیر آن‌ها در موفقیت را فراهم کردیم. همراه ما باشید.

آیا جملات انگیزشی برای موفقیت در کنکور تأثیرگذار است؟

در زندگی هر شخص روزهایی وجود دارد که فرد خسته شده و می‌خواهد دست از کار بکشد. در چنین شرایطی افکار منفی یکی پس از دیگری به ذهن فرد آمده و او را به بهانه‌جویی برای تلاش نکردن تشویق می‌کند. در چنین شرایطی لازم است تا بتوانیم مثبت اندیش باشیم.

معرفی بهترین راه‌های موفقیت در کنکور

این شرایط برای افراد کنکوری از اهمیت دوچندانی برخوردار است؛ زیرا در فرایند کنکور، زمان مانند طلا بوده و نباید هدر برود. جملات انگیزشی کنکور پرتوهای نوری هستند که وارد ذهن شما شده و افکار منفی را از آنجا خارج می‌کند. به بیانی دیگر، خواندن جملات انگیزشی کنکور کمک می‌کند تا نگرش مثبت هر فرد حفظ شود.

هرچقدر فرد روحیه و انگیزه بیشتری داشته باشد در این مسیر، انرژی بیشتری برای تلاش کردن هم خواهد داشت.

جملات انگیزشی عاشقانه و عاطفی {30 متن زیبای انگیزشی عاشقانه}

50 مورد از بهترین جملات انگیزشی کنکور 

در ادامه 50 مورد از بهترین جملات انگیزشی کوتاه درباره کنکور و موفقیت را برای شما فراهم گردآوری کرده‌ایم.

بهترین راه های حفظ مثبت‌نگری در کنکور

  1. اجازه ندهید آنچه را که نمی‌توانید انجام دهید در آنچه می‌توانید انجام دهید تداخل ایجاد کند. «جان وودن (John Wooden) مربی مطرح بسکتبال»
هر کسی ممکن است در برخی درس‌ها ضعف داشته باشد؛ اما هنر واقعی نزد آن شخصی است که نگذارد این ضعف مانع تلاش او برای بهتر شدن شود. اگر حین درس خواندن بر روی نقاط ضعف خود تمرکز کنید، به مرور اعتماد به نفس شما کاهش یافته و امید خود را از دست خواهید داد.

این کمبود اعتماد به نفس باعث خواهد شد که حتی نقاط قوت هر شخص هم دچار اختلال شود. در نتیجه برای موفق شدن لازم است بر روی نقاط قوت خود تمرکز کنید، نه ضعف. هر ضعفی با تمرین و تلاش قابل بهبود است.

  1. افراد موفق و ناموفق در توانایی‌هایشان تفاوت زیادی ندارند. آن‌ها در مقدار تلاش‌های خود برای رسیدن به هدفشان متفاوت هستند. «جان ماکسول (John Maxwell Coetzee)، نویسنده، سخنران و کشیش آمریکایی»

شناخت و ایمان به توانایی‌های خود می‌تواند بخشی از سفر شما برای موفقیت در کنکور باشد؛ اما این میزان تلاش هر فرد است که موفقیت او را تضمین می‌کند.

افزایش انگیزه برای کنکور

ممکن است زمانی که شما از پا نشسته و در حال هدر دادن وقت خود هستید، شخصی با توانایی‌های مشابه در حال سخت تلاش کردن است. چنین فردی ممکن است از استعداد پایین‌تری برخوردار باشد، اما به خاطر تلاش‌های فراوان از بقیه موفق‌تر خواهد شد.

  1. هیچ میانبری برای مکان‌هایی که ارزش رفتن دارند، وجود ندارد. «بورلی سیلز (Beverly Sills)، هنرپیشه، خواننده و برنده جایزه گرمی»
  2. بزرگ‌ترین ضعف ما در تسلیم شدن است. مطمئن‌ترین راه برای موفقیت این است که همیشه فقط یک بار دیگر تلاش کنیم. «توماس ادیسون (Thomas Edison)، مخترع لامپ»
  3. اگر می‌خواهید هر شب با رضایت به رختخواب بروید، باید هر روز صبح با عزم راسخ از خواب بیدار شوید. «نورمن هانتر (Norman Hunter)، نویسنده کتاب‌های کودکان انگلیسی»
  4. درس خواندن گذرنامه آینده است؛ زیرا فردا متعلق به کسانی است که امروز خود را برای آن آماده می‌کنند. «مالکوم ایکس (Malcolm X)، مدافع حقوق انسانی»
  5. معلمان می‌توانند در را به روی شما باز کنند؛ اما این شما هستید که باید برای وارد شدن به آن تلاش کنید.

توجه داشته باشید که موفق شدن یک شخص در کنکور قبل از هر عامل دیگری به خود فرد بستگی دارد. در سطح بعدی، معلمان و آموزش نقش کلیدی دارند. معلمان درس‌ها را آموزش می‌دهند، اما فراموش نکنید وظیفه‌ی تثبیت آن‌ها در ذهن بر عهده‌ی شماست.

برای موفقیت در کنکور باید بر همه‌ی مباحث تسلط پیدا کرد و این تسلط با مطالعه و تست زدن حاصل خواهد شد. اساتید مسیر را به شما نشان خواهند داد؛ اما این شما هستید که باید برای به مقصد رسیدن تلاش کنید.

  1. شخصی که تا به حال اشتباه نکرده است، هرگز چیز جدیدی را امتحان نکرده است. «آلبرت انیشتین (Albert Einstein)، فیزیک‌دان آلمانی»
  2. یادگیری هرگز بدون خطا و شکست انجام نمی‌شود. «ولادیمیر لنین (Vladimir Lenin)، رهبر انقلاب ۱۹۱۷ روسیه و بنیان‌گذار دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی»
  3. هرگز نگذارید ترس از شکست مانع از انجام بازی شود. «بیب روث (بیب روث)، مشهورترین بازیکن تاریخ بیسبال ایالات متحده امریکا»
    شکست بخشی از فرایند پیشرفت است. به عنوان مثال برای اینکه جواب درست یک معادله‌ی ریاضی را به دست آورید، لازم است تا راه‌های مختلف را امتحان کرده و اشتباه کنید. این اشتباهات در ذهن شما ماندگار شده و میدانید که بار بعدی که به چنین معادله‌ای بر خوردید، چه اشتباهاتی را نباید انجام دهید. به بیان دیگر هرگز اجازه ترس از موفق نشدن در کنکور، شما را از تلاش کردن باز دارد.
  4. بهانه‌جویی و به تعویق انداختن، کارهای ساده را سخت و کارهای سخت را سخت‌تر می‌کند. «میسون کولی(Mason Cooley)، استاد کالج ادبیات فرانسه»
یکی از راه‌هایی که می‌توانید با انجام آن در کارهایتان موفق شوید، رفتن به دل ترس‌هایتان است. برای مثال بسیاری از کنکوری‌ها ممکن در درسی مانند فیزیک ضعف داشته یا از آن بیزار باشند. به طور طبیعی اکثر افراد در چنین زمانی، به سراغ آن درس یا کار نخواهند رفت و رفع مشکل را به تعویق می‌اندازند.

این کار باعث می‌شود تا آن مشکل در ذهن آن‌ها بزرگ‌تر از حد واقعی جلوه کند. در نتیجه بهتر است هرگز امور مهم خود را به تعویق نیندازید که نتیجه‌ای جز ضرر نخواهد داشت.

جملات انگیزشی موفقیت { 50 جمله طلایی موفقیت }
  1. برای شروع کردن لازم نیست که عالی باشید، اما برای عالی شدن لازم است که شروع کنید. «زیگ زیگلار (Zig Ziglar)، سخنران انگیزشی»
  2. برای رسیدن به آنچه تاکنون به آن دست نیافته‌اید، باید چیزی را یاد بگیرید که نمی‌دانید و کاری را بکنید که انجام نداده‌اید. «دارن هاردی (Darren Hardy)، نویسنده کتاب اثر مرکب»
  3. موفقیت مجموع تلاش‌های کوچک اما مکرر است. «رابرت کالیر (Robert Collier)، نویسنده»
  4. چیزی به نام شکست وجود ندارد، شما فقط نتیجه تلاشتان را دریافت می‌کنید. «آنتونی رابینز (Tony Robbins)، بازیگر و نویسنده آمریکایی»
  5. بزرگ‌ترین افتخار ما این نیست که هرگز سقوط کنیم؛ بلکه افتخار واقعی وقتی است که بعد از هر بار که سقوط بلند شویم. «کنفوسیوس (Confucius)، فیلسوف چینی»
  6. همه رویاها می‌توانند واقعی شوند اگر شهامت شروع کردن را داشته باشی. «والت دیزنی (Walt Disney) ، تاجر و کارگردان آمریکایی»

با توجه به اینکه یکی از مشکلات رایج میان کنکوری‌ها، دیر شروع کردن برای درس خواندن است، پاسخ به سؤال «اگر الآن شروع کنم، موفق میشم؟» ذهن بسیاری را درگیر کرده است. قسمت سخت این روند، شروع کردن است. اگر شهامت شروع کردن را داشته باشید، بی‌شک موفق خواهید شد. باید ابتدا کوتاهی‌های گذشته را فراموش کرده و با تلاش مضاعف به سمت پیشرفت گام بردارید.

جمله هایی برای افزایش انگیزه در کنکور

  1. راز تغییر این است که تمام انرژی خود را نه بر مبارزه با گذشته، بلکه بر ساخت آینده متمرکز کنید. «سقراط (Socrates)، فیلسوف یونانی»
  2. تعیین هدف، اولین قدم برای تبدیل امر ناممکن به امر ممکن است. «آنتونی رابینز ، نویسنده و بازیگر آمریکایی»
  3. من از طوفان نمی‌ترسم، زیرا یاد می‌گیرم چگونه قایقم را در طوفان پیش ببرم. «هلن کلر (Helen Keller)، نویسنده نابینا و ناشنوا و فعال سوسیالیست آمریکایی»
  4. اگر نمی‌توانی پرواز کنی، بدو. اگر نمی‌توانی بدوی، راه برو. اگر نمی‌توانی راه بروی، سینه‌خیز برو. هر طور که ممکن است برو، فقط به سمت جلو حرکت کن. «مارتین لوتر کینگ جونیور (Martin Luther King, Jr)، رهبر جنبش حقوق مدنی و سخنران»
  5. اگر کاری که الآن انجام می‌دهید شما را به هدفتان نزدیک نمی‌کند، پس در حال دور کردن شما از آن است. «برایان تریسی (Brian Tracy)، نویسنده و سخنران انگیزشی»
  6. برنامه‌ریزی، اراده و 10 سال تلاش، در نهایت شما را به فردی تبدیل می‌کند که همه فکر می‌کنند در طول یک شب موفق شده است. «نیمار (Neymar)، بازیکن فوتبال»
  7. اگر بی‌هدف از خواب بیدار شدید، بهتر است برگردید و بخوابید. «استیو جابز (Steve Jobs)، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل»

بهتر است هرروز صبح قبل از خارج شدن از تخت خواب، انگیزه و هدف‌های خود را در ذهن مرور کنید. این کار باعث می‌شود تا برای روز خود برنامه‌ریزی در پیش گرفته و برای رسیدن به آن هدف‌ها تلاش کنید. پیشروی با چنین روندی، باعث می‌شود تا حداکثر استفاده از روز خود را داشته باشید.

  1. زمان شما محدود است، پس آن را صرف زندگی‌ای نکنید که متعلق به شخص دیگری است. «استیو جابز (Steve Jobs)، بنیان‌گذار شرکت رایانه‌ای اپل»
  2. صورت خود را همیشه به سمت آفتاب و روشنی‌ها نگه دارید، آنگاه سایه‌ها و ترس‌ها پشت سر شما قرار می‌گیرند. «والت ویتمن (Walt Whitman)، پدیدآورنده شعر آزاد آمریکا»
  3. مهم‌ترین روزهای زندگی شما ابتدا روزی است که به دنیا آمده‌اید و دومین روز، روزی است که دلیل به دنیا آمدن خود را می‌فهمید. «مارک تواین (Mark Twain)، نویسنده و طنزپرداز آمریکایی»
  4. من محصول شرایط خود نیستم. من محصول تصمیمات خودم هستم. «استفان کاوی (Stephen Covey)، نویسنده، تاجر و سخنران انگیزشی آمریکایی»
  5. موفقیت توانایی رفتن از شکستی به شکست دیگر بدون از دست دادن انگیزه است. «وینستون چرچیل (Winston Churchill)، افسر ارتش و نویسنده بریتانیایی»
  6. بین هزاران دیروز و میلیون‌ها فردا، فقط یک امروز وجود دارد. امروز را از دست نده. «بیل گیتس (Bill Gates)، مؤسس شرکت مایکروسافت»
  7. وقتی دری از خوشبختی به روی ما بسته می‌شود، دری دیگر باز می‌شود؛ اما ما همیشه به درب بسته چشم می‌دوزیم و در دیگر را که برایمان باز شده است، نمی‌بینیم. «الکساندر گراهام بل (Alexander Graham Bell)، مخترع تلفن»
  8. تنها چیزی که بین تو و هدفت قرار گرفته، داستان‌های مزخرفی است که برای خودت تعریف می‌کنی که چرا نمی‌توانی به آن‌ها برسی. «لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio)، بازیگر و تهیه‌کننده فیلم آمریکایی»
  9. چیزی به نام وضعیت سخت و ناامیدکننده وجود ندارد. هر شرایطی در زندگی شما می‌تواند تغییر کند. تنها کافی است بخواهید. «راندا برن (Rhonda Byrne)، نویسنده کتاب راز»
  10. اگر انسان سرمایه‌اش را در مغزش بگذارد نه در کیف پولش، هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از او برباید. «بنجامین فرانکلین (Benjamin Franklin)، دانشمند و بنیان‌گذار ایالات متحده آمریکا»
  11. 17 سال و 114 روز طول کشید تا یک شبه به موفقیت رسیدم. «لیونل مسی (Lionel Messi)، بازیکن سرشناس فوتبال»
  12. موفق کسی است که زخم‌هایش را تبدیل به درس کند. «اپرا وینفری (Oprah Winfrey)، مجری، هنرپیشه و برنده جایزه اسکار»

فرایند کنکور یک فرایند طولانی‌مدت و ناهموار است که در آن انسان‌ها با موانع زیادی روبرو می‌شوند. ممکن است عوامل مختلفی مانند سخت بودن آزمون‌های آزمایشی، پیشرفت رقیبان، خستگی، ضعف در یک درس، فشارهای روحی دیگران و… باعث زمین خوردن هر فرد در این مسیر بشود؛ اما موفقیت در نهایت برای کسی است که بتواند از هر کدام از این موانع درسی جدید آموخته و قوی‌تر از قبل به سمت جلو حرکت کند. هر راه اشتباه و هر زخم مانند یک درس عبرت برای آینده عمل می‌کند.

جملات انگیزشی صبحگاهی برای شروع یک روز عالی
  1. شما به آنچه می‌خواهید تبدیل نمی‌شوید، بلکه به آنچه باور دارید تبدیل می‌شوید. «اپرا وینفری (Oprah Winfrey)، هنرپیشه و برنده جایزه اسکار»
  2. وقتی کاری را که انجام می‌دهید دست کم می‌گیرید، دنیا به همان اندازه شما را دست کم خواهد گرفت. «اپرا وینفری (Oprah Winfrey)، هنرپیشه و برنده جایزه اسکار»
  3. بهترین راه پیش‌بینی آینده، ساختن آن است. «برایان تریسی (Brian Tracy)، نویسنده و مدیرعامل شرکت برایان تریسی اینترنشنال»

نگرانی و مبهم بودن آینده برای همه وجود دارد. نباید اجازه بدهید این نگرانی در حدی مخرب شود که شما را از تلاش کردن باز دارد. بسیاری از افراد فقط به خاطر پیش‌بینی‌های غلط، دست از تلاش می‌کشند.

آشنایی با جملات انگیزشی کوتاه

برای مثال کنکوری‌های زیادی تنها به خاطر ناامیدی از نتیجه کنکور و ترس از شکست، حتی شروع به تلاش کردن هم نمی‌کنند. تنها راه غلبه بر چنین نگرانی‌هایی، ساختن آینده است. آنچه هم‌اکنون انجام می‌دهید، آینده شمارا را می‌سازد؛ پس قدر لحظه‌های خود را بدانید.
  1. زمان، تمام دارایی شما برای خرید چیزهایی است که در زندگی خواهان آن هستید. «برایان تریسی (Brian Tracy)، نویسنده و سخنران انگیزشی»
  2. اگر می‌خواهید موفق شوید باید بپرید، هیچ راهی وجود ندارد. اگر در امنیت باشید، هرگز اوج نخواهید گرفت. «استیو هاروی (Steve Harvey)، هنرپیشه، نویسنده، تهیه‌کننده تلویزیونی»
  3. وقتی می‌بینید به روش خودتان نمی‌توانید به خواسته‌تان برسید، به خاطر این است که خداوند چیز بهتری را برای شما در نظر گرفته است. «جول اوستین (Joel Osteen)، نویسنده و کشیش ارشد در کلیسای لیک وود»
  4. به قلب خود بگو که ترس از رنج کشیدن بدتر از خود رنج کشیدن است و هیچ قلبی تا حالا در تلاش برای جستجوی رویاهای خود رنج نکشیده است. «پائولو کوئیلو (Paulo Coelho)، نویسنده معاصر برزیلی»
  5. اگر این‌طور تصور می‌کنید که در طول 10 سال به آسانی نمی‌توانید به یک سری از اهدافتان برسید، پس حتی 10 دقیقه دیگر هم به این اهداف فکر نکنید. «وارن بافت (Warren Buffett)، سرمایه‌گذار، اقتصاددان، مدیر اجرایی و نیکوکار آمریکایی»
  6. هنگامی که هدف و موفقیت خود را به اندازه نفس کشیدن بخواهید، به همان اندازه هم به موفقیت دست پیدا خواهید کرد. «اریک توماس (Eric Thomas)، سخنران انگیزشی، نویسنده و کشیشی آمریکایی»

علاوه بر استعداد و پشتكار برای موفقیت در کنکور، عنصر سومی به‌ نام علاقه نقش کلیدی دارد. سعی کنید هدف خود در کنکور را بر پایه علاقه خود (نه بر پایه نظر دیگران) انتخاب کنید.

بهترین جملات انگیزشی

در غیر این صورت مدام به دنبال بهانه برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خواهید بود. اگر هدف درست را  انتخاب کنید، از هیچ تلاشی دریغ نخواهید کرد؛ چرا که میدانید درس خواندن گامی است برای رسیدن به آنچه علاقه دارید.

  1. بدترین چیزی که می‌توانم باشم، مانند همه بودن است. «آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger)، بدن‌ساز اتریشی آمریکایی»
  2. از تک تک لحظات تمرین کردن متنفر بودم؛ اما با خودم گفتم تسلیم نشو. الآن زحمت بکش و بقیه زندگی‌ات را مثل یک قهرمان زندگی کن. «محمدعلی کلی (Muhammad Ali)، برترین مشت‌زن تاریخ بوکس»
  3. هیچ سلاحی مرگ ‌بارتر از اراده نیست. «بروس لی (Bruce Lee)، بازیگر و استاد هنرهای رزمی چینی»
  4. به شکست نیندیش. به فرصت‌هایی فکر کن که هنگامی که از کوشش باز می‌ایستی آن‌ها را از دست می‌دهی. «هلن کلر (Helen Keller)، نویسنده نابینا و ناشنوا و فعال سوسیالیست آمریکایی»
  5. من دلسرد نخواهم شد؛ زیرا هر تلاش، گامی دیگر به جلو است. «توماس ادیسون (Thomas Edison)، مخترع لامپ»

بهترین نقل قول‌های انگیزشی

کلام پایانی

در مجموع انگیزه از اصلی‌ترین ستون‌های موفقیت در کنکور است. گاهی در اثر ناملایمات زندگی این ستون‌ها ضعیف شده و شانس موفقیت را به خطر می‌اندازند. برای زنده نگه‌داشتن انگیزه خود، راه‌های زیادی از جمله خواندن جملات انگیزشی کنکور وجود دارد.

این جملات علاوه بر ایجاد قدرت برای تلاش بیشتر، اضطراب آینده را هم از فرد دور می‌کند. در این مقاله تعدادی از بهترین این جملات انگیزشی کنکور را فراهم کرده و به بررسی تأثیر آن‌ها پرداختیم. بهتر است هر روز این جملات را با خود تکرار کنید تا از حداکثر تأثیر آن‌ها بهره‌مند شوید.

در صورت تمایل، بهترین جمله‌ی انگیزشی که تاکنون شنیده‌اید را در قسمت نظرات با ما و سایر خوانندگان مجله ایده آل مگ به اشتراک بگذارید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x