آبی آسمانی، رنگ آرامش! بهترین رنگ‌ برای ست کردن با آبی

رنگ آبی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در بین مردم جهان است. این رنگ نماد آرامش است و مردم از طیف‌های مختلف آن در لباس و پوشش خود زیاد استفاده می‌کنند. ست رنگ آبی آسمانی یکی از ست‌های محبوب این طیف رنگ است.

رنگ آبی روشن به عنوان یک رنگ سرد با رنگ‌های گرم مثل زرد و قرمز هارمونی خوبی دارد و در کنار این رنگ‌ها یک تیپ مناسب برای فصل پاییز می‌سازد. اگر همین رنگ سرد را در کنار باقی طیف رنگ آبی یا خاکستری بگذاریم، ستی مناسب فصل زمستان خواهیم داشت.

با ایده آل مگ همراه باشید تا با رنگ‌های مناسب برای ست کردن با این رنگ آبی بیشتر آشنا شوید.

رنگ آبی آسمانی چه رنگی است و نماد چیست؟

رنگ آبی آسمانی را با رنگ دریا یا فیروزه‌ای اشتباه نگیرید. رنگ آّبی آسمانی را با اضافه کردن کمی رنگ سفید به آبی دریایی به دست می‌آورند پس یکی از رنگ‌های روشن طیف آبی است. این رنگ نماد آرامش، سلامتی، شفا، ملایمت و درک است.

ست رنگ آبی آسمانی

افرادی که از رنگ آبی آسمانی یا آبی روشن استفاده می‌کنند معمولا آدم‌هایی آرام، ساکت و ملایم هستند. از نظر روانشناسی رنگ‌ها، آبی آسمانی نماد انسان‌های احساساتی و وابسته است.

بهترین ترکیب رنگ ها برای ست رنگ آبی آسمانی

رنگ‌ها قسمتی از شخصیت شما را نشان می‌دهند؛ پس رنگ لباس‌هایتان را برای یک قرار مهم دست کم نگیرید. پوشیدن لباس‌هایی با رنگ آبی آسمانی شما را قابل اعتماد و آرام نشان می‌دهد و حس آرامش، امید و شادی را در اطرافیان‌تان القا می‌کند.

ست رنگ آبی آسمانی

  • یکی از بهترین رنگ‌ها برای ست با آبی، رنگ سال جدید یا همان هلویی است. در کل، رنگ‌های گرم انتخاب‌ بهتری برای ست با آبی هستند، ولی اغلب رنگ‌های روشن یا خنثی هم به آن می‌آیند.
  • شلوار جین آبی روشنی که دارید را در نظر بگیرید؛ می‌توانید آن را با یک مانتوی مشکی، سفید یا قرمز ست کنید. با قرار دادن رنگ‌های گرم مثل قرمز، زرد و صورتی در کنار رنگ آبی آسمانی به لباس خود جلوه بیشتری بدهید.
  • رنگ آبی برای استایل مونوکروم بسیار عالی است. شما می‌توانید آبی آسمانی را به راحتی با سایر رنگ‌های طیف آبی ست کنید.

تیپ بافت و شلوار آبی

راهنمای ست کردن لباس رنگ آبی آسمانی

ست کردن لباس‌ها و ترکیب رنگ‌ها آن‌ها به استایل شما هویت می‌دهند. اگر شخصیتی پر جنب و جوش دارید قرار دادن رنگ قرمز و سرخابی در کنار آبی آسمانی این را به خوبی نشان می‌دهد.

از چرخه رنگ هم می‌توانید برای انتخاب رنگ مناسب برای ست کردن آبی آسمانی استفاده کنید. در تصویر زیر می‌بینید که مکمل این رنگ، نارنجی کم‌رنگ یا گلبهی است.

برای داشتن یک تیپ مینیمال ست کردن رنگ آبی آسمانی روشن با کرم، خاکستری، سرکه‌ای روشن و رنگ‌های خنثی انتخاب خوبی است. این رنگ زیبا در کنار زرد تداعی کننده آسمان و خورشید است.

در کل بهتر است برای ست رنگ‌های از طبیعت کمک بگیرید. رنگ‌های موجود در طبیعت به بهترین نحو در کنار هم قرار گرفته‌اند و چشم مردم به آن‌ها عادت کرده است.

ست رنگ آبی آسمانی در طبیعت
قرار گرفتن طیف‌های مختلف رنگ آبی
ست رنگ آبی آسمانی در طبیعت
ترکیب رنگ آبی آسمانی در طبیعت

مانتو آبی آسمانی با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

برای ست کردن یک مانتوی آبی روشن می‌توانید از شلوارهای طوسی، سرکه‌ای و سفید استفاده کنید. پوشیدن این مانتو با شلوارهای جین آبی هم بسیار شیک است.

ست رنگ آبی آسمانی

شال مناسب با مانتو آبی آسمانی برای مهمانی یا گردش روزانه، رنگ قرمز، صورتی، هلویی یا سفید است. در فصل تابستان دستتان برای انتخاب رنگ بازتر است؛ به طوری که می‌توانید از تمام رنگ‌ها برای روسری و شال استفاده کنید. به عنوان مثال مانتو و شلوار ساده بپوشید یک روسری رنگارنگ به سر کنید.

ست کردن مانتو آبی آسمانی با روسری رنگی
ست کردن مانتو آبی آسمانی با روسری رنگی
ست رنگ آبی آسمانی
ست کردن مانتو آبی آسمانی
تیپ شیک دخترانه با مانتو آبی روشن
تیپ شیک دخترانه با مانتو آبی روشن

شلوار زنانه آبی آسمانی با چه رنگی ست می‌شود؟

شلوارهای جین، پارچه‌ای و کتان آبی روشن از جمله شلوارهای پرطرفدار در بین زنان است. حتما در کمد شما هم یک شلوار جین آبی روشن وجود دارد.

ست کردن شلوار جین آبی روشن

این جین آبی آسمانی را می‌توانید با مانتو مشکی یا سفید ست کنید؛ البته این شلوارها با تمام رنگ‌های مانتو همخوانی خوبی دارند. انتخاب رنگ مانتوی مناسب شلوار آبی روشن به محیطی که برای آن لباس می‌پوشید بستگی دارد؛ مثلا شلوار پارچه‌ای آبی آسمانی با مانتو یا پالتو قرمز مناسب محل کار و دانشگاه نیست؛ اما تیپ خاصی برای گردش روزمره است.

در تابستان به جای شلوار جین می‌توانید از دامن جین برای داشتن احساس خنک‌تر استفاده کنید. دامن جین و یا هر دامن آبی می‌تواند جایگزین خوبی برای شلوارها باشد.شما می‌توانید ست مانتو و دامن خود را با یک جفت صندل یا کفش اسپرت تکمیل کنید.

کفش و کیف آبی آسمانی با چه رنگی ست می‌شود؟

کفش آبی آسمانی کفش پرکاربردی است؛ چون به راحتی با شلوار جین ست می‌شود. کتونی آبی آسمانی را با یک جین آبی می‌توانید همه جا بپوشید. چه مرد باشید چه زن  از خرید کفش آبی آسمانی نترسید؛ این رنگ کفش حتما به دردتان می‌خورد. برای زن‌ها، کفش مجلسی آبی آسمانی با پیراهن سفید و آبی ست جذابی می‌سازد.

ست رنگ آبی آسمانی

کیف آبی آسمانی را با کفش آبی خود ست کنید. شما می‌تونید در کنار هر تیپ خنثی یک کیف آبی آسمانی قرار دهید و از هارمونی ایجاد شده لذت ببرید. اگر شلوار جین در لباس‌های انتخابی شما قرار دارد پس جایی هم برای بودن کیف آبی آسمانی وجود دارد.

راهنمای ست رنگ آبی آسمانی در لباس آقایان

آبی یک رنگ مناسب برای ست لباس مردانه رسمی و یا تیپ اسپرت مردانه است. آقایان در هر سنی می‌توانند لباس‌هایی با این رنگ را بپوشند. همه طیف‌های رنگ آبی برای آقایان رنگ پرکاربردی است. پیراهن آبی آسمانی روشن را می‌توان با شلوار جین آبی تیره به راحتی ست کرد و در هر مراسم یا محلی پوشید.

ست مردانه آبی آسمانی

کت و شلوار آبی آسمانی تیپ متفاوتی است که برای مراسم‌های رسمی می‌توانید بپوشید. اگر دوست ندارید سر تا پای شما یک رنگ باشد می‌توانید یک کت تک آبی آسمانی بخرید و با شلوار کتان طوسی یا جین ست کنید.

شلوار مردانه آبی آسمانی را با پیراهنی از طیف رنگی آبی، طوسی، سفید یا کرم ست کنید. این تیپ حالت رسمی‌تری دارد و مناسب دانشگاه و محیط کار است.

ست کردن شلوار مردانه آبی آسمانی

اگر شلوار کتان آبی آسمانی دارید؛ در تابستان آن را با تیشرت زرد یا رنگ‌های گرم ست کنید.

ست رنگ آبی آسمانی
ست کردن کت و شلوار آبی روشن
ست کردن پیراهن مردانه آبی آسمانی
ست کردن پیراهن مردانه آبی آسمانی

نحوه استفاده از رنگ آبی آسمانی در دکوراسیون منزل

استفاده از رنگ آبی آسمانی در دکوراسیون داخلی باعث ایجاد  آرامش و حس خوب در ساکنین می‌شود. آبی آسمانی به عنوان یک رنگ پاستلی محبوب، به راحتی با باقی رنگ‌های پاستلی مثل گلبهی، زرد لیمویی، صورتی روشن و سبز روشن ست می‌شود.

ست رنگ آبی آسمانی
ست کردن آبی آسمانی در دکوراسیون

اگر برای رنگ دیوارهای اتاق نشیمن آبی آسمانی را انتخاب کرده‌اید؛ از مبلمانی به رنگ‌های سفید، کرم و رنگ‌های گرم استفاده کنید. برای سبک‌های مینیمال معمولا از رنگ سفید و آبی آسمانی در کنار هم استفاده می‌شود؛ به طوری که رنگ قالب سفید و اجسام دکوری مثل گلدان، عتیقه‌جات یا کوسن‌ها به رنگ آبی آسمانی باشد.

ست رنگ آبی آسمانی
ست رنگ آبی آسمانی و سفید در دکوراسیون داخلی
استفاده از ترکیب آبی روشن و خاکستری در دکوراسیون
استفاده از ترکیب آبی روشن و خاکستری در دکوراسیون

نکات طلایی ست رنگ آبی آسمانی برای خانم‌ها و آقایان

  • در فصل بهار و تابستان رنگ آبی آسمانی را با رنگ‌های گرم مثل قرمز، نارنجی و زرد ست کنید.
  • در فصول سرد رنگ‌های خنثی، شتری و مشکی را با آبی آسمانی ترکیب کنید.
  • برای قرار‌های اول از رنگ آبی آسمانی در ترکیب رنگی خود استفاده کنید.
  • رنگ آبی آسمانی در کنار رنگ‌های سورمه‌ای، آبی کاربنی، زرد، قرمز، طوسی و صورتی جلوه زیبایی دارد.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم ست آبی آسمانی برای همه سنین مناسب است؛ پس از خرید لباس‌هایی با این رنگ نترسید و با استفاده از نکات گفته شده به راحتی آن‌ها را ست کنید.

اگر به دنبال ایده‌های بیشتر برای ست کردن رنگ‌های مختلف هستید، مقاله جدول ست رنگ لباس را هم بخوانید.

اگر سوالی درباره نحوه ست کردن لباس آبی آسمانی دارید؛ آن را از ایده آل مگ بپرسید.

سوالات متداول درباره ست رنگ آبی آسمانی

شال آبی آسمانی را با چه رنگ‌هایی ست کنیم

یک شال آبی آسمانی نیاز هر خانومی برای تیپ‌ها و ست‌های روزمره است. از آن‌جا که در کمد همه خانم‌ها شلوار جین آبی وجود دارد. این شال را می‌توانید با لباس‌های طیف رنگی آبی یا صورتی ست کنید. مانتو صورتی با شال آبی آسمانی و شلوار جین آبی ستی ساده و خوش آب و رنگ می‌سازد.

آیا می‌توان در دکور منزل آبی آسمانی را با زرد ست کنیم؟

در دکوراسیون منزل، رنگ‌ها می‌توانند در حال و احوال شما تاثیر زیادی بگذارند پس در ترکیب رنگ‌ها نهایت دقت را داشته باشید. رنگ آبی آسمانی در کنار زرد لیمویی ست زیبایی می‌شود. این ترکیب رنگ علاوه بر حس آرامش، جلوه‌گر شادی است.

آیا رنگ آبی آسمانی و نارنجی ست می‌شوند؟

بله؛ یکی از مکمل‌های رنگ آبی آسمانی، رنگ نارنجی روشن یا گلبهی است. این دو رنگ در کنار هم حس شادابی و آرامش را القا می‌کنند. این ترکیب رنگ بهاری هم برای لباس‌ها و هم برای دکوراسیون منزل مناسب هستند. در کنار این دو رنگ از رنگ‌های خنثی مثل سفید و طوسی استفاده کنید.

چطور از آبی آسمانی در تیپ زمستانه استفاده کنیم؟

در زمستان معمولا رنگ‌ها تیره، شتری و قهوه‌ای برای لباس‌ها استفاده می‌شود. رنگ‌های پاستیلی مثل آبی آسمانی بیشتر رنگی بهاری است؛ اما از این رنگ می‌توان برای اکسسوری مثل کیف یا بافت زیر پالتو استفاده کرد. آبی آسمانی بین رنگ‌های خنثی زمستانی جلوه زیادی دارد.

5 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

18 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
18
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x