جدول ترکیب رنگها: خداحافظ ست‌های تکراری!

ست کردن رنگ لباس برای بسیاری از ما کاری گیج‌کننده و دشوار به نظر می‌رسد. هماهنگ کردن رنگ لباس‌های مختلف علاوه بر ذوق هنری، نیازمند داشتن اطلاعات علمی هم هست.

اگر فردی بهترین و شیک‌ترین لباس‌های دنیا را هم بپوشد؛ اما توانایی ست کردن رنگ‌ها را نداشته باشد هرگز استایل جذابی نخواهد داشت.

در مقابل، افرادی را می‌بینیم که هزینه زیادی صرف لباس‌های خود نمی‌کنند اما بسیار شیک به نظر می‌رسند. دلیل این ظاهر و استایل شیک آشنایی با اصول ست کردن رنگ لباس‌ها است.

در این مقاله از ایده آل مگ ، صفر تا صد اصول ست کردن رنگ لباس را با هم مرور می‌کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

اصول رنگ شناسی در لباس

یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی که هنرمندان و طراحان مد از آن برای ست کردن رنگ‌ها استفاده می‌کنند، بکارگیری «چرخه رنگ‌ها» است.

چرخه رنگ ها

چرخه رنگ‌ها یک نمودار دایره‌ای است که رابطه بین رنگ‌های مختلف را نشان می‌دهد. ایزاک نیوتون اولین چرخه رنگ را طراحی کرد. این چرخه، یک دایره نامتقارن با هفت رنگ قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش بود.

بعدها در سال 1810، یوهان ولفگانگ فون گوته یک چرخه رنگ متقارن با شش رنگ طراحی کرد. این طرح که رنگ نیلی از آن حذف شده است، همان چرخه رنگی است که امروزه هنرمندان و طراحان مد از آن استفاده می‌کنند.

اما چگونه می‌توان به کمک یک دایره پر از رنگ‌های مختلف، لباس‌ها را به خوبی ست کرد؟ در بخش بعدی، با نحوه استفاده از چرخه رنگ‌ها آشنا می‌شویم.

چه رنگ‌هایی به هم می‌آیند؟

به طور کلی، رنگ‌هایی که در چرخه رنگ می‌بینیم به سه گروه‌ اصلی زیر تقسیم می‌شوند:

رنگ های اولیه و ثانویه در چرخه رنگ

  • رنگ‌های اصلی: این گروه شامل رنگ‌های قرمز، زرد و آبی است. این رنگ‌ها از مخلوط شدن هیچ دو رنگ دیگری به وجود نمی‌آیند؛ اما سایر رنگ‌هایی که در جهان می‌بینیم به نحوی از ترکیب قرمز، زرد و آبی به دست آمده‌اند.
  • رنگ‌های ثانویه: رنگ‌های ثانویه ترکیبی از رنگ‌های اصلی هستند. مثلا: قرمز + زرد = نارنجی، قرمز + آبی = بنفش، آبی + زرد = سبز.
  • رنگ‌های مرتبه سوم: این رنگ‌ها ترکیبی از رنگ‌های اصلی و ثانویه هستند؛ به عنوان مثال، با مخلوط کردن مقدار خاصی از رنگ‌های اصلی و ثانویه می‌توان به رنگ‌هایی مانند سرخابی، فیروزه‌ای و کهربایی رسید.

یک دسته‌بندی دیگر هم برای رنگ‌ها وجود دارد که احتمالا تا به حال به گوش‌تان خورده است:

  • رنگ‌های گرم و سرد: رنگ‌هایی مانند قرمز، نارنجی، زرد، قهوه‌ای و … رنگ‌های گرم هستند. در مقابل، رنگ‌هایی مثل آبی، بنفش، سبز و … در دسته رنگ‌های سرد قرار می‌گیرند.

رنگ های سرد و رنگ های گرم

  • رنگ‌های خنثی: رنگ‌های خنثی نسبتا ساده‌تر از رنگ‌های سرد و گرم هستند. سیاه، خاکستری و سفید رنگ‌های خنثی محسوب می‌شوند.

تا اینجا با دسته‌بندی انواع رنگ‌ها آشنا شدیم؛ اما چگونه تشخیص دهیم که هر رنگ لباس، با چه رنگ‌های دیگری ست می‌شود؟

رنگ های مکمل در ست لباس

مهم‌ترین نکته‌ای که برای ست کردن رنگ لباس باید به آن توجه داشت، قانون هارمونی رنگ‌ها است. طبق قانون هارمونی رنگ‌ها، رنگ‌هایی به خوبی با هم جفت می‌شوند که در چرخه رنگ‌ها روبرو یا کنار هم قرار گرفتند.

اگر به این قانون توجه کافی داشته باشید؛ هماهنگ کردن رنگ‌ها نه تنها در لباس، بلکه در دکوراسیون و نقاشی هم برایتان به سادگی آب خوردن می‌شود.

قوانین استفاده از دایره رنگ

برای ست کردن لباس به کمک قانون هارمونی رنگ‌ها می‌توان از سه تکنیک کمک گرفت. این سه تکنیک عبارت‌اند از:

استفاده از رنگ‌های متضاد

رنگ‌های متضاد در چرخه رنگ‌ دقیقا رو به روی هم قرار می‌گیرند. رنگ‌هایی مانند قرمز و سبز، بنفش و زرد، آبی و نارنجی متضاد هستند. شاید احساس کنید که این رنگ‌ها اصلاً به هم نمی‌آیند؛ اما اینطور نیست!

هنگامی که لباس‌هایتان را به درستی با رنگ‌های متضاد ست کنید از نتیجه آن شگفت‌زده خواهید شد. معمولا لباس‌های بهاری و تابستانی بیشتر با رنگ‌های متضاد طراحی می‌شوند.

استفاده از رنگ‌های متوالی

رنگ‌های متوالی در چرخه رنگ کنار هم قرار می‌گیرند. برای ست کردن لباس به کمک این تکنیک کافی است از دو یا سه رنگ متوالی مانند نارنجی، آجری و شتری استفاده کنید. تیپ‌هایی که با استفاده از این تکنیک ست می‌شوند، ظاهر شیک و باوقاری دارند.

استفاده از رنگ‌های سه‌گانه

به رنگ‌هایی که در این دایره فاصله یکسانی با یکدیگر دارند، رنگ‌های سه‌گانه گفته می‌شود. چنین رنگ‌هایی در کنار هم عالی به نظر می‌رسند.

رنگ های سه گانه در چرخه رنگ

شلوار سبز زیتونی، تیشرت بنفش کمرنگ و کیف نارنجی روشن را کنار هم تصور کنید. زیبا است، نه؟ این استایل به کمک تکنیک رنگ‌های سه‌گانه ست شده است.

جدول ست رنگ‌ ها برای ست کردن لباس 

طبق قوانینی که بیان کردیم، می‌توان جدول‌های متفاوتی از رنگ‌هایی که به خوبی جفت می‌شوند، تهیه کرد. استفاده از جدول ست رنگ‌ها به ما کمک می‌کند تا در زمان کمتر و به زیبایی هرچه تمام‌تر لباس‌های خود را ست کنیم. در ادامه، یکی از مشهورترین جدول‌هایی که برای ست کردن رنگ‌ها به کار می‌رود را مشاهده می‌کنید:

جدول ست رنگ ها

این جدول یک طرح کلی از ست‌های رنگی است؛ اما می‌توان جدول‌های جزیی‌تری هم رسم کرد. این جدول‌های جزیی‌تر بر اساس نحوه لباس پوشیدن زنان و مردان به طور ویژه تقسیم‌بندی می‌شوند. در بخش‌های بعدی، جدول ست رنگ لباس زنانه و مردانه را به طور جداگانه بررسی می‌کنیم.

جدول ست رنگ لباس زنانه

برای ست کردن رنگ انواع لباس زنانه می‌توانید از جدول زیر کمک بگیرید:

جدول ست رنگ لباس زنانه

جدول ست رنگ لباس مردانه

رنگ‌های مکمل مناسب برای ست لباس مردانه را در تصویر زیر می‌بینیم. از این جدول می‌توان برای ست کردن شلوار و پیراهن استفاده کرد.

جدول ست رنگ لباس مردانه

چه رنگ هایی با هم ست می شوند؟

همه ما در این مورد اتفاق نظر داریم که ست کردن رنگ لباس مهم‌ترین بخش لباس پوشیدن است. وقتی که از نحوه جفت شدن رنگ‌ها آگاهی کافی داشته باشیم، از استایل خود لذت می‌‎بریم و اعتماد به نفسمان بیشتر می‌شود.

تا اینجا، قوانین ست کردن رنگ‌ها را گفتیم و چند جدول ست رنگ‌ را بررسی کردیم. در ادامه، ست کردن پرکاربردترین رنگ‌ها را بررسی می‌کنیم.

رنگ خردلی با چه رنگ‌هایی بهتر ست می‌شود؟

خردلی یکی از طیف‌های رنگ زرد است که در گروه رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد. خردلی را می‌توان با رنگ‌های زیر ست کرد و یک استایل بی‌نهایت جذاب داشت:

  • سیاه: رنگ سیاه تقریبا با هر رنگی ست می‌شود.  اگر لباستان زرد خردلی روشن است، استفاده از رنگ سیاه در کنار آن می‌تواند یک گزینه عالی باشد.
تنها مجموعه‌ای که با رنگ‌ سیاه ست نمی‌شوند، رنگ‌های پاستیلی هستند.
  • بنفش: در چرخه رنگ، بنفش با زرد متضاد است. این رنگ می‌تواند به خوبی با خردلی جفت شود. معمولا طیف‌های تیره‌تر رنگ خردلی، با بنفش بهتر ست می‌شوند.
  • قهوه‌ای: رنگ قهوه‌ای شکلاتی به خوبی با خردلی روشن هماهنگ می‌شود. ست قهوه‌ای و خردلی یک استایل شیک و خاص است.
  • سرخابی: رنگ خردلی مکمل رنگ سرخابی در لباس است. کلید هماهنگی این دو رنگ، همخوانی تیرگی یا روشنی طیف آن‌ها است؛ برای مثال اگر لباستان، خردلی روشن است باید آن را با سرخابی روشن ست کنید.
  • آبی: یکی از محبوب‌ترین طیف‌های رنگ آبی برای ست کردن با خردلی، رنگ آبی-بنفش سیر است. آبی-بنفش تیره با خردلی تیره بهتر ست می‌شود.

ست کردن رنگ خردلی

رنگ گلبهی با چه رنگی ست می شود؟

رنگ گلبهی که به نام «هلویی» هم شناخته می‌شود، یک رنگ بسیار زیبا و ملیح است. استفاده از این رنگ فرد را بسیار شاداب و مهربان نشان می‌دهد و برای آقایان و خانم‌ها قابل استفاده است؛ اما در بین خانم‌ها محبوبیت بیشتری دارد. گلبهی را می‌توان با رنگ‌های زیر به خوبی ست کرد:

  • خاکستری: ست رنگ گلبهی با خاکستری یکی از محبوب‌ترین ترکیب رنگ‌هاست. خاکستری به خودی خود یک رنگ خنثی و بی‌روح است؛ به همین دلیل به کار بردن آن به همراه گلبهی می‌تواند یک استایل بی‌نهایت شیک به شما بدهد.
  • سرمه‌ای: رنگ‌های سرمه‌ای و گلبهی یک ترکیب رنگ سلطنتی و خاص تشکیل می‌دهند. ترکیب این دو رنگ برای خانم‌ها و آقایان مناسب است. اگر می‌خواهید از دور باوقار به نظر برسید، لباس‌های گلبهی خود را با لباس‌ها و اکسسوری‌های سرمه‌ای رنگ ست کنید.
  • فیروزه‌ای: ست کردن رنگ لباس گلبهی با فیروزه‌ای یک ترکیب بسیار آرامش‌بخش و شاد است. این ست رنگی بیشتر توسط خانم‌های جوان استفاده می‌شود.
  • طلایی: ترکیب هلو و طلایی یک ست کلاسیک است و هرگز از مد نمی‌افتد. محبوب‌ترین روش ست کردن رنگ هلویی با طلایی استفاده از شلوار یا پیراهن گلبهی و کمربند طلایی است. از آنجایی که طلایی یک رنگ شیک و سلطنتی است، می‌تواند به خوبی با رنگ شاد هلویی هماهنگ شود و یک استایل ظریف برای شما فراهم کند.
  • بژ و سفید: ترکیب رنگ بژ یا سفید به همراه گلبهی یک استایل بی‌نظیر کلاسیک به شما می‌دهد که برای زنان در تمام گروه‌های سنی و انواع رنگ پوست‌ها مناسب است. استفاده از یک پیراهن سفید در کنار شلوار یا دامن هلویی یکی از محبوب‌ترین روش‌های ست کردن این دو رنگ است.ست کردن رنگ گلبهی و سفید
  • قرمز: گلبهی و قرمز از نظر طیف رنگی بسیار به هم شبیه‌اند؛ به همین دلیل هنگامی که با هم ست می‌شوند؛ بسیار زیبا به نظر می‌رسند. این ترکیب رنگ را جاهایی بپوشید که می‌خواهید باهوش و سرزنده به نظر برسید.
  • سبز پاستیلی: ست کردن رنگ گلبهی با سبز پاستلی یک استایل فوق‌العاده زیبا و دوست‌داشتنی برای خانم‌ها می‌سازد. این ترکیب رنگ برای فصل تابستان بسیار مناسب است.
  • بنفش اسطوخودوسی: رنگ بنفش اسطوخودوسی یا بنفش پاستیلی رنگی خاص و شیک است. این رنگ یک ترکیب بسیار ملایم با گلبهی می‌سازد. پوشیدن پیراهن گلبهی در کنار کیف بنفش اسطوخودوسی (یا برعکس) می‌تواند بسیار زیبا باشد. جالب است بدانید که این ترکیب بیشتر برای روز کاربرد دارد و ست کردن این دو رنگ برای دورهمی‌های شبانه پیشنهاد نمی‌شود.

ست رنگ گلبهی

رنگ آجری با چه رنگی ست می شود؟

آجری یک رنگ نسبتا تیره از طیف رنگ نارنجی است. آجری رنگی گرم است و بهتر است از آن در فصل پاییز بیشتر استفاده شود. آجری را می‌توان با رنگ‌های زیر ست کرد:

  • سبز آبی: ست رنگ سبز آبی با رنگ آجری گرم یک ترکیب بسیار زیبا می‌سازد. این دو، در چرخه رنگ‌ها رو به روی هم قرار می‌گیرند؛ بنابراین می‌توان از این تضاد برای ست کردن رنگ لباس استفاده کرد.
  • آبی کبریتی: آبی کبریتی یکی از طیف‌های روشن و به اصطلاح «چرک» رنگ آبی است. این رنگ هماهنگی خوبی با رنگ آجری دارد.
  • سبز یاقوتی روشن: اگر دوست دارید لباس آجری رنگ خود را با یک رنگ روشن ست کنید، سبز یاقوتی روشن یک گزینه فوق‌العاده زیبا و خاص برای شما است.
  • قرمز روشن: اگر یک استایل شیک و همه‌پسند می‌خواهید، لباس‌های آجری رنگ خود را با رنگ قرمز روشن ست کنید. مطمئنا با این ترکیب بسیار خوش‌پوش‌تر به نظر می‌رسید.
  • خردلی: زرد خردلی به خوبی با رنگ آجری ست می‌شود. پوشیدن یک پیراهن خردلی زیر یک پالتوی آجری یک استایل شیک پاییزی برای شما می‌سازد.
  • نارنجی: طیف‌های مختلف رنگ نارنجی (از نارنجی روشن تا نارنجی تیره) به شکل بی‌نظیری با رنگ آجری هماهنگ می‌شوند.
  • رنگ‌های خنثی: سفید، طوسی و مشکی هم به خوبی با این رنگ گرم ست می‌شوند.

ست رنگ آجری

رنگ مسی با چه رنگی ست می شود؟

رنگ مسی در واقع قهوه‌ای مایل به قرمز است و به دلیل شباهت داشتن به رنگ فلز مس، به آن «مسی» می‌گویند. مسی رنگی گرم است و می‌توان آن را با رنگ‌های زیادی ست کرد.

  • فیروزه‌ای: ست کردن رنگ لباس با استفاده از دو رنگ فیروزه‌ای و مسی یک ترکیب شاد و سرزنده را تشکیل می‌دهد؛ چرا که فیروزه‌ای مانع از بی‌روح شدن استایل شما می‌شود.
  • صورتی کمرنگ: اگر نمی‌خواهید ظاهرتان پررنگ باشد و جلب توجه کند، می‌توانید رنگ مسی را با صورتی کمرنگ ست کنید.
  • بژ: رنگ بژ یکی از طیف‌های روشن رنگ قهوه‌ای است و درست مانند صورتی، مانع از پررنگ شدن و جلب توجه کردن ست لباس می‌شود.
  • سفید: سفید تقریباً با همه رنگ‌ها به خوبی ست می‌شود؛ پس می‌توانید با خیال راحت در ست مسی خود از سفید هم استفاده کنید. توصیه می‌شود مسی را تنها با سفید ست نکنید؛ بلکه در کنار آن از رنگ‌های دیگر (مانند بژ) هم استفاده کنید.
  • خاکستری: اگر لباسی که انتخاب کرده‌اید به رنگ مسی تیره است، می‌توانید آن را با خاکستری هماهنگ کنید تا گرمای آن خنثی شود.
  • زرد تیره: زرد تیره نه تنها به خوبی با مسی ست می‌شود؛ بلکه به آن درخشش و شادابی دوچندان می‌دهد.

ست رنگ مسی

رنگ سبز یشمی را چطور ست کنیم؟

رنگ سبز یشمی یکی از رنگ‌های خاص و محبوب برای استفاده در انواع لباس است. ست رنگ سبز یشمی با رنگ‌های زیر استایل زیبایی را برای شما می‌سازد:

  • سبز کله غازی: سبز کله غازی یکی از رنگ‌هایی است که شباهت زیادی به سبز یشمی دارد؛ در نتیجه، طبق قانون توالی رنگ‌ها می‌توان با ست سبز کله غازی و سبز یشمی یک استایل زیبا و شیک داشت.
  • سرمه‌ای: همانطور که می‌دانید، سرمه‌ای یکی از طیف‌های تیره رنگ آبی است. این رنگ می‌تواند جایگزین خوبی برای رنگ مشکی باشد؛ چون که رنگ مشکی، در کنار سبز یشمی استایل شما را بیش از حد تیره می‌کند؛ در حالی که سرمه‌ای، به تیپ شما تعادل می‌دهد.ست کردن رنگ سبز یشمی
  • سفید: یکی از بهترین رنگ‌هایی که با سبز یشمی ست می‌شود سفید است. اگر رنگ سفید در کنار سبز یشمی قرار بگیرد، باعث روشن شدن استایل شما می‌شود. اگر از تیره بودن پوشش خود لذت نمی‌برید توصیه می‌کنیم سبز یشمی را با سفید ست کنید.
  • بادمجانی: این رنگ می‌تواند به خوبی با سبز یشمی ست شود و استایل شما را بسیار شیک و باوقار جلوه دهد.

رنگ نارنجی با چه رنگی‌هایی ست می‌شود؟

نارنجی یک رنگ گرم است که از ترکیب دو رنگ قرمز و زرد به دست می‌آید. این رنگ بسیار شاد، روشن و درخشان است و افراد را پرانرژی نشان می‌دهد. به طور کلی، بهترین رنگ‌هایی که با نارنجی ست می‌شوند عبارت‌اند از:

  • سرمه‌ای
  • سفید
  • مشکی
  • سبز زیتونی
  • طوسی
  • آبی کاربنی
  • سرکه‌ای
  • بنفش

در واقع، شما باید نارنجی را به عنوان تنها رنگ روشن در استایل خود به کار ببرید و در کنار آن از رنگ‌های خنثی و سرد استفاده کنید. ست رنگ طوسی با نارنجی یک ترکیب ایده‌آل است؛ چرا که طوسی خنثی با نارنجی گرم در کنار هم قرار گرفته‌اند.

ست کردن رنگ نارنجی

اگر نمی‌خواهید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید باید به سراغ رنگ‌های سرد بروید؛ به عنوان مثال، ست رنگ سبز زیتونی با نارنجی بسیار جذاب است. سرمه‌ای و مشکی هم به خوبی با نارنجی ست می‌شوند.

نکات طلایی برای ست کردن رنگ لباس

برای ست کردن رنگ لباس‌ها مانند طراحان مد باید یک سری نکات طلایی را بدانید. در ادامه شما را با این نکات آشنا می‌کنیم.

قانون ست رنگ ها

یکی از مهم‌ترین قوانینی که طراحان دکوراسیون داخلی و طراحان مد از آن برای ست کردن رنگ‌ها استفاده می‌کنند، قانون 10، 30، 60 است. این سه عدد نوعی نسبت طلایی برای ترکیب رنگ‌های مختلف با یکدیگر هستند.

ست‌های زیر با استفاده از قانون 60، 30، 10 هماهنگ شده‌اند:

قانون 10-30-60 برای ست کردن لباس

رعایت این نسبت‌ها باعث می‌شود تا استایلی حرفه‌ای و شیک داشته باشید و لباس‌های خود را به زیبایی هرچه تمام‌تر ست کنید. اما چگونه باید از قانون 10، 30، 60 استفاده کرد؟

تصور کنید که سه رنگ متفاوت را بر اساس قوانین چرخه رنگ‌ها انتخاب کرده‌اید. ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدام یک از این رنگ‌ها را بیشتر می‌پسندید. این رنگ، رنگ اصلی استایل شما می‌شود. 60 درصد لباس‌هایی که می‌پوشید باید به رنگ اصلی باشند.

به طور معمول، رنگ اصلی استایل از گروه رنگ‌های خنثی و روشن انتخاب می‌شود.

30 درصد لباس‌هایی که می‌پوشید هم باید به یک رنگ دیگر باشند. این رنگ باید حتماً با رنگ اصلی استایل، همخوانی (با توجه به قانون توالی و تضاد رنگ‌ها) داشته باشد.

در اغلب اوقات رنگی که برای استفاده 30 درصدی در استایل به کار می‌رود از گروه رنگ‌های ثانویه یا خنثی است.

در آخر، 10 درصد استایل شما باید از رنگ سوم تشکیل شود. به طور معمول، رنگ سوم از میان رنگ‌های سبز زیتونی، قهوه‌ای، بژ، آبی سیر، بنفش تیره یا قرمز انتخاب می‌شود؛ اما به این معنا نیست که باید لزوماً به این چند رنگ محدود شوید. رنگ 10 درصدی می‌تواند در گردنبند، روسری، کمربند، کلاه، کفش و … به کار برود.

استفاده از رنگ‌های خنثی

توصیه می‌شود حتما از رنگ‌های خنثی و طبیعی در استایل خود استفاده کنید؛ به خصوص اگر در ست کردن رنگ لباس مبتدی هستید. این گروه رنگ‌ها شامل رنگ‌هایی مانند سیاه، سفید، خاکستری، بژ، سبز زیتونی و سرمه‌ای هستند. رنگ‌های طبیعی و خنثی ست کردن لباس‌هایتان را آسان‌تر می‌کنند؛ چون با اکثر رنگ‌ها به خوبی هماهنگ می‌شوند.

استفاده از رنگ های خنثی

اگر با توجه به سلیقه، سن، رنگ پوست و نوع اندام خود از رنگ‌های خنثی در استایل‌تان استفاده کنید بدون شک ظاهر شیک و فوق‌العاده‌ای خواهید داشت. یادتان باشد هر زمان که در ست کردن رنگ‌ها به مشکل برخوردید، به سراغ رنگ‌های خنثی و طبیعی بروید تا خیالتان از بابت هماهنگ شدن رنگ‌ لباس‌هایتان راحت شود.

رنگ لباس مناسب هر فصل

در طول بهار و تابستان بهتر است لباس‌های نخی، نازک‌تر و روشن‌تری بپوشید. در پاییز و زمستان هم از سبک لباس پوشیدن لایه‌ای استفاده کنید. انتخاب درست رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در ست کردن لباس‌ها به کار می‌رود. آب و هوا و میزان تابش نور خورشید در جلوه نهایی رنگ‌های استایل شما نقش اساسی دارند.

استایل زمستانه شیک زنانه

بهتر است در فصل بهار رنگ‌های روشن گرم و پاستیلی بپوشید. برای لباس‌های تابستانه هم از طبیعت الگو بگیرید. سبز، قرمز، آبی، بنفش و سایر رنگ‌های سرد انتخاب‌هایی مناسب برای این فصل هستند. در فصل پاییز رنگ‌های گرم و تیره بپوشید تا با طبیعت هماهنگ باشید.

زمستان هم فصل لباس‌هایی با رنگ خنثی و طبیعی است؛ البته ارغوانی و صورتی چرک هم از رنگ‌های پرکاربرد برای فصل زمستان هستند.

ست کردن رنگ اکسسوری و جواهرات

شاید هرکسی به این نکته توجه نکند؛ اما ست کردن اکسسوری‌ها بسیار اهمیت دارد. اگر کمربند چرمی‌تان با سایر بخش‌های استایل شما همخوانی نداشه باشد، ظاهر خوبی نخواهید داشت.

ست کردن جواهرات و ساعت

اگر از وسایل چرمی در استایل خود استفاده می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را به کمک راهنمای زیر ست کنید:

  • کمربند چرم مشکی با کفش چرم مشکی
  • کمربند چرم قهوه‌ای با کفش چرم قهوه‌ای
  • کت چرم مشکی با کمربند چرم مشکی و کفش چرم مشکی
  • کمربند چرم عسلی با کفش چرم عسلی

همان طور که گفتیم اکسسوری‌ها و جواهرات هم باید با هم ست شوند. این موضوع برای جواهرات فلزی اهمیت بیشتری دارد. ست کردن درست جواهرات و اکسسوری‌ها نقش بسزایی در زیبا به نظر رسیدن استایل شما دارند. برای ست کردن جواهرات می‌توانید از اصول زیر کمک بگیرید:

  • ساعت فلزی با انگشتر نقره‌ یا طلا
  • ساعت طلایی با انگشتر، گردنبند یا دستبند طلا
  • ساعت مشکی با انگشتر مشکی

جمع بندی

در این مقاله با اصول ست کردن رنگ لباس به طور کامل آشنا شدیم. اکنون شما هم می‌توانید مانند طراحان حرفه‌ای مد، لباس‌های خود را به خوبی ست کنید و یک استایل شیک و جذاب داشته باشید.

اگر باز هم درباره نحوه ست کردن رنگ لباس‌ها سوالی دارید، می‌توانید آن را از ایده آل مگ بپرسید.

سوالات متداول

کدام رنگ‌ها به خوبی با هم جفت می‌شوند؟

رنگ‌های بسیار زیادی در چرخه رنگ‌ها وجود دارند، برخی از محبوب‌ترین ترکیب رنگ‌ها عبارت‌اند از:
زرد و سیاه
ست رنگ آبی آسمانی و صورتی
قرمز و آبی
سرمه‌ای و فیروزه‌ای
سفید و مشکی
نارنجی و سفید
ست رنگ زرشکی و بژ
سبز و سیاه
ست رنگ طوسی و صورتی

کدام رنگ بیشتر از بقیه رنگ‌ها توجه را به خود جلب می‌کند؟

رنگ زرد جلب ‌توجه‌کننده‌ترین رنگ در چرخه رنگ‌ها است؛ به عبارت دیگر، چشم انسان از میان تمام رنگ‌ها اول زرد را می‌‌بیند.

رنگ سال 2021 چیست؟

طبق اعلام شرکت پنتون، دو رنگ طوسی و زرد روشن به عنوان رنگ سال 2021 انتخاب شده‌اند.

قشنگ‌ترین و محبوب‌ترین رنگ دنیا کدام است؟

اگرچه رنگ مورد علاقه افراد کاملا سلیقه‌ای است؛ اما براساس نظرسنجی‌ها آبی محبوب‌ترین رنگ مردم جهان است. بعد از آبی، قرمز، سبز، نارنجی، قهوه‌ای و بنفش محبوبیت بیشتری دارند. طبق آمار، زرد از میان رنگ‌ها کمترین محبوبیت را دارد؛ به طوری که فقط پنج درصد مردم آن به عنوان رنگ مورد علاقه خود انتخاب می‌کنند.

آرامش‌بخش‌ترین رنگ جهان چیست؟

اگر دوست دارید انسانی آرام و خونسرد به نظر برسید، استایل خود را بر پایه رنگ سرمه‌ای بچینید. طبق پژوهش‌های انجام‌شده توسط محققان، رنگ سرمه‌ای آرامش‌بخش‌ترین رنگ از دیدگاه مردم جهان است. این رنگ به راحتی با سایر رنگ‌ها هم ست می‌شود.

4.2 | (48)
منبع stylegirlfriend insideoutstyleblog
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x