درخشش با رنگ‌های پاییزی: راهنمای استایل پاییزی

درباره استایل پاییزی چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید چه رنگ‌هایی برای این فصل مناسب‌تر است؟ اکسسوری‌های مناسب این فصل را می‌شناسید؟

اگر به دنبال ایده ‌های جدید برای استایل‌ها و تیپ‌های خود در این فصل هستید، این مقاله از ایده آل مگ را بخوانید.

چرا هماهنگ کردن استایل با فصل مهم است؟

همه ما بهتر است استایل و سبک پوشش خود را با فصلی که در آن قرار داریم، هماهنگ کنیم. یکی از دلایل این موضوع، سردی یا گرمی هوا است که ناگزیر بر سبک پوشش اثر می‌گذارد. برای ایجاد در تعادل بدن، در فصول گرم از رنگ‌های روشن و در فصول سرد از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید.

بهترین تیپ برای پاییز

در انتخاب لباس باید به جنس پارچه‌ها هم توجه داشته باشید. الیاف نازک پشمی و پارچه‌های ابریشمی برای فصل‌های بهار و پاییز مناسب‌ترند، در تابستان می‌توانید انواع پارچه‌های خنک کتانی و پنبه‌ای را برای لباس‌های خود انتخاب کنید و در زمستان استفاده از الیاف پشمی خوب است.

شرایط آب و هوایی بعضی فصل‌های بهار و پاییز می‌طلبد که از پوشش‌های چند لایه استفاده کنید؛ چون ممکن است با گرمای یکباره یا بارش ناگهانی باران مواجه شوید.

هماهنگ کردن استایل با فصل، جذابیت شما رو چند برابر می‌کند و نشان می‌دهد که علاوه بر حفظ استایل شخصی خود، با دنیای هزار رنگ مد و فشن هم بیگانه نیستید.

در پاییز چه رنگی بپوشیم؟

تنوع رنگ‌های طبیعت در فصل پاییز بسیار زیاد و چشمگیر است. شما می‌توانید با ایده گرفتن از طبیعت زیبای پاییزی، طیف وسیعی از رنگ‌ها را در این فصل بپوشید. ناگفته پیداست که برخی رنگ‌ها در این میان طرفداران بیشتری دارند و به قول معروف پای ثابت یک استایل پاییزی شیک به حساب می‌آیند.

بهترین رنگ‌های مناسب برای فصل پاییز

در ادامه چند مورد از بهترین و پرطرفدارترین این رنگ‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • رنگ نارنجی یا پرتغالی: این رنگ‌ها می‌توانند انتخابی بسیار زنده و شاد برای روزهای پاییزی باشند. ست کردن یک مدل پالتو پاییزه نارنجی با یک جفت چکمه و دستکش چرم قهوه‌ای شیک و جذاب می‌شود. حتی اگر رنگ نارنجی جزئی از اکسسوری‌ها یا کیف شما باشد، باز هم بسیار جذاب خواهد بود.
  • رنگ شتری: رنگی محبوب و همه‌پسند است. رنگی که سال‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید و مطمئن باشید که همیشه جذابیت خود را حفظ می‌کند. رنگ شتری به راحتی با رنگ‌های مختلف ست می‌شود.
  • رنگ سبز: استفاده از رنگ سبز هم می‌تواند در فصل پاییز متفاوت و خلاقانه باشد. این رنگ به راحتی با طیف‌های مختلف رنگ کرم و قهوه‌ای ست می‌شود.
  • رنگ خردلی: این رنگ هم به عنوان یک رنگ گرم، انتخابی مناسب برای فصل پاییز است. استفاده از کلاه، شال گردن، پالتو و بارانی خردلی همگی استایل پاییزی شما را جذاب می‌کنند.
  • طلایی و زرد: استفاده از رنگ‌های طلایی یا زرد هم انتخاب مناسبی برای پاییز است. درخشندگی این رنگ‌ها باعث می‌شود که اکسسوری‌های کمتری نیاز داشته باشید.
  • قرمز و هم خانواده‌های آن: استفاده از رنگ قرمز و مشتقات و هم خانواده‌های آن مانند زرشکی و جگری هم انتخاب‌های جذاب و فوق‌العاده‌ای هستند که نمی‌توان به راحتی از آن‌ها گذشت. ست کردن این رنگ‌ها با رنگ‌های خنثی مانند خاکستری یا مشکی جذابیت شما را دوچندان می‌کند.
  • سبز زیتونی: اگر ترجیح می‌دهید زیاد جلب توجه نکنید و رنگ‌های سنگین و موقر را بیشتر می‌پسندید یکی از پیشنهادهای ویژه فصل پاییز استفاده از رنگ زیتونی است. این رنگ به زیبایی با طیف‌های مختلف رنگ قهوه‌ای و کرم ست می‌شود و شما یک تیپ پاییزی کلاسیک و بسیار شیک خواهید داشت.

تیپ پاییزی دخترانه با حجاب

چند نکته برای انتخاب استایل پاییزی مطابق با رنگ پوست و سلیقه شما

اگرچه در فصل پاییز بعضی رنگ‌ها محبوبیت بیشتری دارند اما لازم است که در انتخاب استایل پاییزی خود، رنگ پوستتان را هم در نظر بگیرید:

  • اگر رنگ پوست شما گرم یا تیره است؛ استفاده از رنگ‌های زرد، طلایی، نارنجی، کهربایی، هلویی و قرمز، بنفش، ارغوانی و زیتونی برای شما مناسب‌تر است. این رنگ‌ها استایل پاییزی شما را بسیار جذاب‌تر می‌کند. از رنگ‌های قهوه‌ای، کرمی و کاپوچینویی هم به عنوان رنگ‌های خنثی برای شما مناسب است.
  • اگر رنگ پوست شما سرد یا روشن است؛ بنفش تیره و روشن، قرمز یاقوتی و قرمز روشن، صورتی، آبی روشن، سبز زمردی و زرد بسیار کمرنگ برای شما مناسب‌ترند. در میان رنگ‌های خنثی هم خاکستری روشن، سفید و سورمه‌ای ظاهر شما را جذاب‌تر می‌کند.
  • در صورت داشتن پوستی با رنگ خنثی هم باید بگوییم که محدودیتی در انتخاب رنگ‌ها ندارید و با خیال راحت می‌توانید لباس با رنگ‌های مختلف بپوشید که در میان آن‌ها سبز یشمی، صورتی چرک و آبی دریایی رنگ‌های پرطرفدارتری هستند.

استایل پاییزی بر اساس ماه تولد

اگر به تاثیر ماه تولد بر روحیات و اخلاق، اعتقاد دارید، بهتر است لباس‌ها برای پاییز را با توجه به این موضوع ست کنید:

  • فروردینی‌ها: این افراد عاشق پوشیدن لباس‌هایی از طیف‌های مختلف یک رنگ واحد هستند. آن‌ها در یک تیپ پاییزی، قادرند به خوبی هم‌خانواده‌های طیف‌های مختلف رنگ قرمز را با هم ست کنند و یک استایل پاییزی شیک و کلاسیک بسازند.

تیپ مونوکروم با رنگ قرمز

  • اردیبهشتی‌ها: این سری از متولدین بهار غالبا راحت اما طبق مد روز لباس می‌پوشند. احتمالا یک المان تاثیرگذار و چشمگیر در استایل پاییزی مردانه یا لباس زنانه خود خواهند داشت که می‌تواند یک کیف قرمز رنگ یا کمربندی طلایی باشد.
  • خردادی‌ها: این افراد هرگز یک چیز را برای دو بار نمی‌پوشند. آن‌ها عاشق این هستند که مطابق با آخرین مد روز لباس بپوشند؛ بنابراین باید گوش به زنگ باشند تا ببینند ترند برتر برای استایل پاییزی چیست.
  • تیرماهی‌ها: اغلب استایلی کلاسیک و سطح بالا دارند که هیچ‌ وقت خسته‌کننده و تکراری نمی‌شود. به همین خاطر شاید ترجیح دهند که طیف‌های مختلف رنگ‌های خنثی و طبیعی را در تیپ پاییزی خود امتحان کنند.استایل پاییزی زنانه
  • مردادی‌ها: این افراد اهل استایل‌های خاص و چشمگیر هستند. مردادی‌ها در سبک لباس پوشیدن، بیش از آنکه به دنبال مد روز باشند، به سلیقه شخصی خود اعتماد می‌کنند. دیدن یک رنگ خاص و متفاوت در تیپ پاییزی آن‌ها دور از انتظار نیست.
  • شهریوری‌ها: این سری از متولدین تابستان عاشق لباس‌های کلاسیک و خوش‌دوخت هستند و خیلی خوب می‌دانند که چه رنگ‌هایی را با هم ست کنند. آن‌ها استایل‌های پاییزی شیک و ماندگاری دارند.
  • مهرماهی‌ها: این سری افراد لباس‌های کلاسیک را با تغییراتی به سبک مدرن می‌پوشند. مهرماهی‌ها پارچه‌های چشمگیری مانند ساتن را هم دوست دارند و دیدن اکسسوری‌هایی با رنگ طلایی در تیپ آن‌ها معمول است.
  • آبانی‌ها: این متولدین پاییز در لباس پوشیدن سبک خاص خود را دارند و معمولا در انتخاب رنگ‌ها ریسک نمی‌کنند. احتمالا در تیپ خود یک مدل لباس مشخص را با رنگ‌های متداول پاییزی می‌پوشند.
  • آذرماهی‌ها: این متولدین پاییز هم استایلی مرتب و تا حد زیادی کلاسیک دارند اما به راحتی می‌توانند رنگ‌های جیغ را هم با هم ست کنند. در تیپ پاییزی یک متولد آذر از دیدن دو رنگ قرمز و طلایی در کنار هم تعجب نکنید.
  • دی ماهی‌ها: عاشق سادگی، راحتی و در عین حال شیک‌پوشی هستند. احتمالا تیپ پاییزی آن‌ها یک استایل کژوال ساده و راحت است.
  • بهمن ماهی‌ها: این متولدین زمستان استایل‌هایی خاص و ابتکاری دارند. این افراد در استفاده از رنگ‌های جیغ و طرح‌های برجسته محدودیتی قائل نمی‌شوند.
  • اسفند ماهی‌ها: متولدین این ماه ترجیح می‌دهند لباس‌هایی خوش‌دوختف با‌کیفیت و در عین حال راحت بپوشند. شاید در استایل پاییزی آن‌ها رنگ‌هایی مانند یاقوتی و یشمی بیشتر به چشم بیایند.

البته برای اینکه استایل شخصی خودتان را بهتر مشخص کنید، بهتر است استایل چیست را هم بخوانید.

انواع استایل پاییزی دخترانه و پسرانه

در ادامه چند نمونه از استایل‌ دخترانه و پسرانه را با هم می‌بینیم. به هماهنگی رنگ‌ها و استفاده از اکسسوری‌های مختلف و جذاب توجه کنید:

استفاده از یک پلیور بافت زنانه با رنگ‌های متفاوت، این استایل را بسیار جذاب و شیک می‌کند.

ست کردن دامن پلیسه برای فصل های سرد

قرار گرفتن رنگ‌های گرم در کنار یک رنگ خنثی و استفاده از ست کیف و کفش چرم، یک تیپ پاییزی شیک و بسیار زیبا ایجاد می‌کند.

استایل پاییزی زنانه

یک پوشش چند لایه و بسیار جذاب برای پاییز با استفاده از یک بارانی شیک پاییزی. به هماهنگی رنگ پلیور و کفش‌ها توجه کنید.

استایل پاییزی مردانه

اگر می‌خواهید به سبک‌های کلاسیک نزدیک‌تر باشید می‌توانید از طیف‌های مختلف رنگ‌های تیره و خنثی استفاده کنید.

استایل پاییزی کلاسیک

همان طور که می‌بینید رنگ شتری را به راحتی می‌توان با طیف‌های مختلف رنگ آبی هم ست کرد. در اینجا نمونه‌ای از یک استایل پاییزی مردانه به سبک کژوال را می‌بینید.

استایل پاییزی مردانه

استفاده از طیف مشخص رنگ آجری در کنار اکسسوری‌های پاییزی با رنگ‌های هماهنگ.

تیپ زنانه شیک

یک پالتوی شتری رنگ که به زیبایی با رنگ‌هایی متضاد ست شده است. استفاده از یک جفت نیم بوت و یک کیف کوچک دستی ساده هم زیبایی این تیپ پاییزی را تکمیل می‌کند.

ست کردن پالتوی شتری

استفاده از پارچه چهارخانه و ترکیب آن با رنگی ساده و هماهنگ یک تیپ پاییزی زیبا و منحصر به فرد می‌کند.

تیپ زنانه با بیلرسوت

در اینجا تاثیر استفاده از اکسسوری‌ها به خوبی قابل مشاهده است. یک جفت چکمه چرم قهوه‌ای و یک شال‌گردن چهارخانه، این تیپ ساده پاییزی را بسیار چشم‌نوازتر کردند.

استایل پاییزی زنانه

یک مانتوی نسبتا ضخیم پاییزی که مجموعه‌ای از رنگ‌های متضاد و متناسب با فصل پاییز را در خود جای داده است.

ست کردن مانتوی بافت زنانه

اکسسوری‌های مناسب فصل پاییز

برای داشتن یک استایل شیک پاییزی، استفاده از اکسسوری‌ها مهم است. هزینه‌ای که شما صرف خرید اکسسوری‌های مختلف می‌کنید، بسیار کمتر از هزینه خرید لباس‌هایتان است؛ اما اگر هوشمندانه عمل کنید، می‌توانید یک لباس را با اکسسوری‌های متفاوت چندین بار بپوشید و هر بار تیپ متفاوتی داشته باشید.

اکسسوری‌ها می‌توانند شامل انواع زیورآلات، ساعت، کمربند، عینک، کلاه، کیف و کفش باشند. در ادامه چند مورد از اکسسوری‌های پرطرفدار مناسب فصل پاییز را معرفی می‌کنیم.

کلاه، دستکش و شال گردن

اگر می‌خواهید یک تیپ پاییزی شاد و جذاب داشته باشید می‌توانید این سه‌ گانه‌ پاییزی را به رنگ‌های شاد و مناسب پاییزی مانند نارنجی یا خردلی انتخاب کنید. استفاده از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری هم این مزیت را دارند که با طیف بیشتری از رنگ‌ها قابل ست کردن هستند.

عینک آفتابی

استفاده از این اکسسوری علاوه بر محافظت از چشم‌های شما، ظاهر شما را بسیار جذاب‌تر می‌کند. شما می‌توانید رنگ فریم عینک خود را متناسب با رنگ تیپ پاییزی‌تان انتخاب کنید.

تیپ شیک زنانه برای پاییز

کیف‌های دستی

برای داشتن یک استایل پاییزی شیک و جذاب، استفاده از کیف‌های دستی کوچک بسیار مناسب است. جنس چرم جنسی معمول برای فصل پاییز است؛ اما در این مورد محدودیتی وجود ندارد.

کفش‌های براق

استفاده از بوت‌ها و نیم بوت‌های براق، تیپ پاییزی شما را بسیار خاص می‌کند.

بایدها و نبایدها برای انتخاب استایل پاییزی

  • در صورت پوشیدن لباس‌های چند لایه، رنگ لایه‌ها را با هم هماهنگ کنید و بلندترین لایه باید آخرین لایه لباس باشد.
  • در یک استایل پاییزی مردانه باید از جوراب‌های تیره رنگ مانند قهوه‌ای و خاکستری استفاده کنید.
  • در استایل‌های پاییزی شبانه و در مهمانی‌ها می‌توانید رنگ‌های خاص و ویژه‌ای مانند یاسی، یاقوتی و زمردی را با رنگ‌های تیره مانند مشکی ست کنید و تیپ بسیار جذاب و موقری داشته باشید.
  • برای داشتن ایده‌های بهتر می‌توانید نگاهی به دنیای مد و فشن بیندازید و استایل پاییزی چهره‌های معروف مد و لباس را بررسی کنید.
  • یک استایل پاییزی مردانه شیک می‌تواند شامل جلیقه‌های پاییزی باشد که هم در تیپ‌های رسمی و کلاسیک و هم در استایل کژوال قابل استفاده هستند.
  • بهتر است مردان در صورت استفاده از کت‌های پاییزی، دکمه پایین کت خود را باز بگذارند.
  • ترکیب رنگ‌های گرم و تند با رنگ‌های خنثی و جامد، ترکیب و تضادی چشم‌نواز ایجاد می‌کند.
  • اگر دوست دارید در فصل پاییز از پارچه‌های طرح‌دار استفاده کنید، طرح چهارخانه، گزینه بسیار مناسبی است و جذابیت تیپ پاییزی شما را دوچندان می‌کند.

جدیدترین مدل‌های لباس زنانه و مردانه پاییزی

در ادامه چند نمونه از انواع استایل مردانه و زنانه پاییزی را با هم می‌بینیم:

استایل پاییزی مردانه

لایه ای لباس پوشیدن

تیپ اسپرت دخترانه

تیپ اسپرت مردانه برای پاییز

استایل پاییزی دخترانه

ست مردانه برای پاییز

ست کردن کت زنانه اورسایز

استایل پاییزی زنانه

تیپ دخترانه پاییزی

استایل پاییزی زنانه

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا مهم‌ترین نکات داشتن یک استایل پاییزی منحصر به فرد و شیک را بررسی کنیم. به یاد داشته باشید که با کمی خلاقیت و دیدن استایل های مختلف پاییزی می‌توانید تیپ‌های متفاوت و بسیار جذابی داشته باشید.

اگر سوالی دارید، می‌توانید آن را از ایده آل مگ بپرسید.

سوالات متداول

برای لباس‌های رسمی زنانه در فصل پاییز چه رنگ‌هایی مناسب‌ترند؟

شما می‌توانید به این منظور و با توجه به رنگ پوست خود، از رنگ‌های قرمز، زرد، آبی و یا مشکی استفاده کنید.

یک استایل ورزشی برای روزهای پاییزی چه المان‌هایی دارد؟

یک بلوز یا سوییشرت آستین بلند و اورسایز با یک لگ نه چندان جذب و ترجیحا به رنگ خاکستری یا زغالی. در مجموع باید لباس‌های راحتی بپوشید که آزادی عمل را از شما نگیرد و به پوستتان اجازه تعریق بدهد.

ویژگی استفاده از مانتوهای سوئیت برای فصل پاییز چیست؟

جنس خوب و با‌کیفیت، تنوع رنگی بالا، قابلیت بالای پارچه برای دوخت انواع مدل‌های مانتو و ظرافت و لطافت پارچه

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x