استایل کژوال چیست + ۵۰ تیپ کژوال شیک و جدید

شاید به جرات بتوان گفت یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سبک از بین انواع استایل‌های موجود، استایل کژوال است. این محبوبیت به دلیل سادگی و راحتی این استایل باشد. اگر کنجکاوید که درباره زیر و بم‌های استایل کژوال بخوانید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. تمام چیزهایی که باید درباره استایل کژوال بدانید در ادامه آمده است. به علاوه، تصاویر متعدد، به شما کمک خواهد کرد که برای تیپ کژوال خود بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید. با ایده‌آل مگ همراه باشید.

استایل کژوال Casual چیست؟

استایل کژوال یک تیپ ساده، سبک و راحت برای لباس پوشیدن است. در یک تیپ کژوال، خبری از زیورآلات و اکسسوری‌های پرزرق و برق نیست. در این استایل، لباس‌های شق و رق و خیلی رسمی هم جایی ندارند.

استایل کژوال

به طور کلی در یک تیپ کژوال یا روزمره شما به دنبال جلب توجه نیستید و ترجیح می‌دهید فارغ از قضاوت‌ها، شخصیت واقعی خود را داشته باشید. با انتخاب درست و هوشمندانه لباس‌ها می‌توانید در مهمانی‌ها هم تیپ کژوال داشته باشید.

در یک استایل کژوال دست شما در انتخاب کاملا باز است و لازم نیست دنبال لباس‌های خاص و ویژه باشید. انواع تیشرت‌ها، پیراهن‌ها، هودی‌ها، مانتوها، روسری‌ها، دامن‌ها و شلوارهای جین و کتان در این سبک به کار می‌آیند.

در این استایل محدودیتی در انتخاب رنگ‌ها هم وجود ندارد؛ فقط کافی است شناخت درستی از رنگ‌ها داشته باشید و اصول ست کردن رنگ‌ در لباس را بدانید.

تاریخچه و داستان استایل کژوال

داستان‌های متعددی برای شکل‌گیری تاریخچه استایل کژوال بیان می‌شود. برخی معتقدند خاستگاه این استایل، یک باشگاه فوتبال در یکی از شهرهای کوچک اسکاتلند بوده است.

مسئولان این باشگاه به خاطر ایجاد تمایز با سایر باشگاه‌ها، لباس‌هایی را ابداع کردند که برندهای خاص باشگاه را داشت؛ اما رفته رفته اهمیت برند لباس‌ها، جای خود را به احساس راحتی و هماهنگی داد. چیزی که ریشه شکل‌گیری یک تیپ کژوال بود.

برخی دیگر هم داستان شکل‌گیری تیپ کژوال را به بومیان ساکن حومه اسکاندیناوی نسبت می‌دهند. آن‌ها از این سبک برای لباس پوشیدن استفاده می‌کردند.

داستان دیگری هم وجود دارد که در آن تاریخچه استایل کژوال به اواخر قرن نوزدهم بازمی‌گردد. موازی با شکل‌گیری آزادی‌های سیاسی و فرهنگی برای زنان در این قرن، سبک لباس پوشیدن آن‌ها هم تغییر کرد. این ماجرا از لباس‌های ورزشی زنانه شروع شد و کم کم جای خود را در بقیه موقعیت‌ها هم باز کرد.

امروزه تیپ کژوال، جایگاه ویژه‌ای در افراد مختلف جامعه دارد. استایلی که می‌توان از آن تیپی همه‌پسند دانست.

اهمیت پارچه در استایل روزمره

در یک تیپ کژوال به موازات انتخاب‌های متعدد خود در مورد لباس‌ها، پارچه‌های متنوعی را هم می‌توانید انتخاب کنید. اما نکات مهمی که در انتخاب پارچه باید مد نظر داشته باشید عبارتند از:

  • نرمی و لطافت جنس پارچه، طوری که در آن احساس راحتی کنید.
  • داشتن کمی خاصیت کشسانی تا برای شما محدودیت حرکتی ایجاد نکند.
  • داشتن دوام در برابر شستشوی زیاد چون احتمالا به دفعات متعدد از آن‌ها استفاده می‌کنید.

لباس‌های کژوال معمولا از جنس پارچ‌های کشباف، کتان، جین، پنبه و ملانژ هستند.

اکسسوری‌های مناسب لباس‌های روزمره

همان طور که اساس تیپ کژوال بر مبنای راحتی است؛ اکسسوری‌های مورد استفاده در این تیپ هم باید همین طور باشند. در این سبک پوشش از اکسسوری‌های پرزرق و برق استفاده نمی‌شود.

استایل زمستانی دخترانه

برای انتخاب اکسسوری‌های تیپ کژوال باید موقعیتی که برای آن لباس می‌پوشید را هم درنظر بگیرید؛ مطمئنا اکسسوری‌های مناسب برای شرکت در یک مهمانی دوستانه با محیط کاری متفاوت است.

نکته مهم بعدی در انتخاب اکسسوری‌ها مینیمالیستی بودن آن‌هاست؛ مثلا یک دستبند ساده، کمربند چرم، کیف‌های دستی کوچک، انگشترهای متفاوت و شال گردن‌های ظریف. فراموش نکنید که شما می‌خواهید خودتان باشید، بدون چیزهای اضافی و مزاحم!

انواع استایل کژوال چیست؟

استایل‌های کژوال به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

استایل کژوال معمولی: این تیپ کاربردهای فراوارنی دارد و شما می‌توانید برای دورهمی‌های دوستانه، کارهای روزمره، رفتن به رستوران و مسافرت از آن استفاده کنید.

استایل اسمارت کژوال: این تیپ برای شرکت در یک مهمانی شام غیر‌رسمی یا مهمانی دوستانه مناسب است و نسبت به دست اول حالت رسمی‌تری دارد. در این استایل جنس لباس مهم است.

استایل بیزینس کژوال: این استایل برای موقعیت‌های کاری مناسب است و شما باید با توجه به موقعیت شغلی و وضعیت محل کار لباس مناسب انتخاب کنید.

۵۰ مدل تیپ کژوال زنانه و مردانه

در ادامه تصویر 50 تیپ کژوال زنانه و مردانه را می‌بینیم. این مدل‌ها بر اساس انواع استایل مردانه و زنانه کژوال، یعنی مدل‌های روزمره، اسمارت و کاری طبقه‌بندی شده‌اند. شما می‌توانید از این عکس‌ها برای ست کردن استایل کژوال خود ایده بگیرید

انواع تیپ کژوال زنانه

شما به عنوان یک خانم ایرانی، می‌توانید انتخاب‌های متعدد و متنوعی برای تیپ کژوال داشته باشید:

استایل کژوال زنانه معمولی

تیپ کژوال زنانه، استایلی راحت و در عین حال ساده است که شما می‌توانید از آن برای کارهای روزمره خود استفاده کنید. برای ایجاد تنوع در این تیپ می‌توانید مدل‌های مختلف مانتو را بپوشید و از روسری، کیف و کفش مختلف استفاده کنید.

 

استایل روزمره دخترانه با حجاب

تیپ پاییزی دخترانه

ست کردن پالتوی چهارخانه

ست کردن تیپ کژوال برای بهار

تیپ کژوال دخترانه

تیپ دخترانه پاییزی

تیپ دخترانه با بلوز چهارخانه قرمز

تیپ کژوال دخترانه

استایل اسمارت کژوال زنانه

این استایل مخصوص مهمانی‌های خودمانی و حتی کمی رسمی‌تر، جشن تولدها و دورهمی‌های دوستانه است. شما می‌توانید در عین راحتی و سبکی با این استایل، ظاهری شیک و آراسته داشته باشید.

استایل اسمارت کژوال

استایل اسمارت کژوال

تیپ زنانه شیک

استایل کژوال

استایل کژوال دخترانه

استایل کژوال دخترانه

استایل کژوال

تیپ کژوال دخترانه

استایل دخترانه پاییزی

تیپ دخترانه شیک برای پاییز

استایل بیزینس کژوال زنانه

همان طور که گفتیم، شما می‌توانید از این سبک برای محیط‌های کاری و نسبتا رسمی استفاده کنید.

استایل کژوال

تیپ ساده و شیک دخترانه

استایل دخترانه برای بهار

استایل دخترانه شیک برای پاییز

انواع تیپ کژوال مردانه

استایل کژوال مردانه هم سه فرم اصلی دارد که در ادامه می‌بینیم.

استایل کژوال مردانه

این استایل مناسب استفاده روزمره است و می‌توان آن را با توجه به فصل تقسیم‌بندی کرد؛ مانند استایل کژوال بهاری یا استایل پاییزی. برای انتخاب لباس‌ها در استایل کژوال بهتر است فصل را در نظر بگیرید و با توجه به آن رنگ‌ها را انتخاب کنید. طبق یک قائده کلی برای فصل بهار رنگ‌های گرم و روشن، برای تابستان رنگ‌های سرد و روشن، در پاییز رنگ‌های گرم و در زمستان رنگ‌های سرد بپوشید.

استایل کژوال پسرانه

تیپ مردانه ساده و شیک

تیپ پسرانه

استایل کژوال مردانه

تیپ مردانه شیک و ساده

استایل کلاسیک مردانه

تیپ پاییزی مردانه

تیپ مردانه ساده برای تابستان

تیپ پسرانه شیک با هودی

استایل کژوال

استایل کژوال

استایل اسمارت کژوال مردانه

این استایل مناسب موقعیت‌های نسبتا رسمی و مهمانی‌ها است. از این استایل حتی می‌توانید برای عروسی دوستان‌تان استفاده کنید.

استایل کژوال مردانه

استایل اسمارت کژوال

استایل کژوال

استایل اسمارت کژوال

استایل کژوال

استایل بیزینس کژوال مردانه

این استایل از محبوبیت زیادی برای محیط‌های کاری برخوردار است؛ چون در بیشتر طول روز لباس‌هایی پوشیده‌اید که در عین راحتی، شیک و موقر به نظر می‌رسند.

تیپ مردانه برای سرکار

ست کردن کت تک مردانه

تیپ پسرانه ساده برای دانشگاه

استایل کژوال مردانه

لایه ای لباس پوشیدن در لباس مردانه

استایل کژوال

ست کردن کاپشن چرم مردانه

استایل کلاسیک مردانه

تیپ مردانه جذاب و ساده

نکات کاربردی برای پوشیدن تیپ‌های روزمره دخترانه و پسرانه

برای انتخاب لباس در یک تیپ کژوال بهتر است به موارد زیر دقت کنید:

  • در یک استایل کژوال، لباس‌های تیره‌تر، رسمیت بیشتری به پوشش شما می‌دهند.
  • ژاکت‌ها، تیشرت‌ها (بخصوص رنگ سفید) و شلوارهای جین، گزینه‌های چهارفصل یک استایل کژوال هستند.
  • استفاده از کراوات و پاپیون در یک تیپ کژوال معمول نیست؛ اما شاید بتوانید به روشی هوشمندانه از آن‌ها هم استفاده کنید.

تیپ کژوال مردانه

  • باید بدانید که تیپ اسپرت با وجود برخی شباهت‌ها، تیپ کژوال نیست و نباید این دو را با هم اشتباه بگیرید. تیپ اسپرت در واقع همان تیپ ورزشی است.
  • تأثیر رنگ پوست را در انتخاب رنگ‌ها در نظر داشته باشید.
  • پارچه‌های کتان به خاطر سادگی و جنبه کاربردی‌شان یکی از المان‌های اصلی تیپ کژوال هستند.
  • در یک تیپ کژوال به راحتی می‌توانید از تکنیک پوشش لایه‌ای استفاده کنید و شیک و جذاب باشید.
  • مهم‌ترین و پرطرفدارترین رنگ‌های استایل اسمارت کژوال، کرم، طوسی و خاکستری هستند.
  • در استایل کژوال، پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ معمول نیست.

سخن آخر

امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد و ایده‌های خوبی گرفته باشید؛ اما اگر دنبال تیپ‌های متفاوت و خاص هستید، می‌توانید استایل گرانج را امتحان کنید. به این ترتیب، تیپ توی چشم و بسیار متفاوتی خواهید داشت.

سوالات متداول

آیا استفاده از استایل کژوال محدودیت فصلی دارد؟

خیر، تیپ کژوال تیپی بدون محدودیت فصلی است. فقط کافی است جنس و رنگ لباس‌های خود را متناسب با فصل انتخاب کنید. داشتن احساس راحتی فاکتور مهمی است که پایه سبک کژوال است.

مهم‌ترین لباس‌های استایل کژوال مردانه چیست؟

انواع تیشرت‌ها، پولوشرت‌ها، هودی‌ها و ژاکت‌ها، شلوار جین در رنگ‌های مختلف، کفش‌های کالج و کتانی، لباس‌های فلانل و کت‌های بلیزر از مهم‌ترین لباس‌های مردانه‌ای هستند که در یک استایل کژوال استفاده می‌شوند.

مهم‌ترین لباس‌های استایل کژوال زنانه چیست؟

مانتوهای تیپ کژوال، پیراهن، بلوز، شلوار جین، انواع تاپ‌ها، ژاکت‌ها و هودی‌ها، کت‌های بلیزر، کفش‌های راحت و روسری‌ها با انواع رنگ‌ها از لباس‌های پرکاربرد در استایل کژوال زنانه هستند.

برای داشتن استایل کژوال در یک مهمانی چه لباس‌هایی می‌توان پوشید؟

دامن های کوتاه با تاپ‌های مجلسی، پیراهن‌های حریر، سرهمی‌های مدل‌دار، شلوارهای پارچه‌ای کلاسیک با بلوزهای یقه باز از جمله لباس‌های مناسب یک تیپ کژوال برای مهمانی هستند. در این تیپ می‌توانید از کفش‌های پاشنه بلند استفاده کنید.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x