راهنمای تهران گردی در بهار 1403

با شنیدن نام تهران قبل از هر چیز به یاد چه چیزی می‌افتید؟ شلوغی؟ ترافیک؟ سر و صدا؛ اما دست نگه دارید، چون این سکه روی دیگری هم دارد. اجازه دهید، این بار و با فرا رسیدن فصل بهار، از زاویه‌ای متفاوت به تهران نگاه کنیم.

تهران، شهری قدیمی با دیدنی‌های بسیار است؛ از اماکن تاریخی گرفته تا جاذبه‌های طبیعی بکری که شاید تا به حال اسم خیلی از آن‌ها را هم نشنیده باشید.

با ما همراه شوید و راهنمای تهران گردی در بهار 1403 ایده آل مگ را بخوانید. به این ترتیب می‌توانید برای گذراندن یک مسافرت فراموش‌نشدنی و استثنایی در تهران، برنامه ریزی بهتری داشته باشید.

چرا تهران گردی در بهار 1403؟

حتما شما هم قبول دارید که یکی از تجربه‌های فراموش‌نشدنی فصل بهار، رفتن به مسافرت است؛ اما احتمالا امسال هم شرایط متفاوتی در پیش است. در حالی به بهار 1403 رسیده‌ایم که کرونا دیگر رنگ باخته است.

راهنمای تهران گردی در نوروز 1400

بعد از مدت‌ها، دوباره می‌توان با خیال راحت از تعطیلات بهره برد و به گشت و گذار پرداخت؛ ضمن این که بعد از دوران کرونا، احتمالا اکنون بیش از پیش قدر زندگی خود را می‌دانیم و سعی می‌کنیم از آن لذت ببریم.

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر تهران

قدمت شهر تهران به 7000 سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. این موضوع را بقایای کشف شده اسکلت یک زن در محله قدیمی مولوی، ثابت می‌کند. تهران، در طول دوره‌های مختلف تاریخی، بستر تحولات فرهنگی و سیاسی بسیاری بوده است. به هر حال رد پای این میراث تاریخی برجای مانده از گذشته را می‌توان در کوچه پس کوچه‌های تهران پیدا کرد.

عکس قدیمی از تهران

در این قسمت از راهنمای تهران‌ گردی در بهار 1403، مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی تهران را به شما معرفی می‌کنیم.

کاخ‌ها و باغ موزه‌های تهران

کاخ‌ها  و باغ‌موزه‌های تهران، از پرطرفدارترین اماکنی هستند که هر ساله مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی زیادی قرار می‌گیرند. در ادامه بعضی از معروف‌ترین کاخ‌ها و باغ موزه‌ها را برای تهران گردی در بهار 1403 به شما معرفی می‌کنیم.

کاخ گلستان

این کاخ از دوران صفویه تا دوره حکومت پهلوی محل زندگی پادشاهان ایرانی بوده است. در هر دوره تاریخی، قسمت‌هایی به کاخ گلستان افزوده شده است و امروزه به عنوان یک موزه مورد بازدید عموم قرار می‌گیرد.

کاخ گلستان

این کاخ از سوی سازمان یونسکو، به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. آثار تاریخی ارزشمندی مانند تخت مرمر، سنگ مزار ناصرالدین شاه قاجار و چند اثر از کمال‌المک در این کاخ نگهداری می‌شوند.

راهنمای تهران گردی در نوروز 1400

آدرس و اطلاعات تماس کاخ گلستان

آدرس: تهران، خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ، خیابان داور، کاخ گلستان

تلفن: 33113335 -021

نشانی اینترنتی: golestanpalace

کاخ نیاوران

این کاخ قجری که در باغی به مساحت 11 هکتار قرار دارد، در اصل، محلی برای تفریحات تابستانی فتحعلی شاه بوده است. بعد از فتحعلی شاه در دوره ناصرالدین شاه، کاخ صاحبقرانیه هم به این مجموعه اضافه شد. در اواخر دوره قاجار، کوشک احمد شاهی هم به عنوان خوابگاه ییلاقی احمد شاه قاجار در این باغ ساخته شد.

کاخ نیاوران

به دستور پهلوی دوم در 1337، کاخ اصلی فتحعلی شاه ویران و به جای آن کاخ اختصاصی نیاوران ساخته شد. در زمان پهلوی این کاخ محلی برای پذیرایی از مهمانان خارجی بود؛ به علاوه اتاق‌هایی برای اقامت شاه و خانواده‌اش هم در این کاخ وجود داشت. از دیگر قسمت‌های این مجموعه می‌توان به موزه خودروهای اختصاصی کاخ، موزه کتیبه‌ها، تالار آبی و موزه جهان‌نما اشاره کرد.

راهنمای تهران گردی در نوروز 1400

آدرس و اطلاعات تماس کاخ نیاوران

آدرس: تهران، میدان شهید باهنر، مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران

تلفن تماس: 15- 22282012  -021

نشانی اینترنتی: niavaranmu

کاخ سعد آباد

کاخ موزه سعد‌آباد مجموعه‌ای از کاخ‌ها و عمارت‌های ساخته شده در دوران قاجار و پهلوی است. این باغ تماشایی که حدود 110 هکتار مساحت و 18 موزه دیدنی دارد.

کاخ سعد آباد در تهران

هر کدام از این موزه‌ها در گذشته، یک کاخ سلطنتی اختصاصی بودند؛ مثل موزه ظروف سلطنتی (کاخ اشرف خواهر محمدرضا شاه)، موزه ملت (کاخ سفید)، کاخ موزه سبز‌ و کاخ احمدشاه. با ورود به هر یک از این کاخ‌ها، با خانه تماشایی و دیدنی مواجه می‌شوید؛ به علاوه بعد از تماشای کاخ‌ها، می‌توانید سری هم به دربند بزنید و از آب و‌هوای خوب آن استفاده کنید. توصیه می‌کنیم در بهار 1403، این تجربه فوق‌العاده را از دست ندهید.

راهنمای تهران گردی در نوروز 1400

آدرس و اطلاعات تماس کاخ سعدآباد

آدرس درب زعفرانیه: خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی‌ (‌زعفرانیه‌)‌، انتهای خیابان شهید کمال طاهری‌‌، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد

آدرس درب دربند‌: میدان تجریش، خیابان شهید جعفری‌، ضلع جنوبی میدان دربند، مجموعه سعدآباد

تلفن تماس: 159-22752031 -021

نشانی اینترنتی: sadmu

عمارت مسعودیه

در گوشه‌ای از میدان پرتردد بهارستان، خانه‌ای دنج و رویایی بنا شده که می‌تواند شما را به عمق تاریخ ببرد. این عمارت زیبای ایرانی در سال 1295 به دستور مسعود میرزا، یکی از فرزندان ناصرالدین شاه قاجار، بنا شد. این عمارت بی‌نظیر به دستان توانای استاد شعبان معمارباشی بنا شده است.

عمارت مسعودیه در تهران

در جای جای این عمارت، انواع گچ‌بری، کاشی‌کاری، نقاشی دیواری، خطاطی‌ها و تزئینات نفیس ایرانی به چشم می‌خورد. عمارت‌های مجزای این مجموعه عبارتند از: عمارت دیوان‌خانه، عمارت مشیرالدوله، عمارت سردر، عمارت سید جوادی و سفره‌خانه و حوضخانه.

عمارت مسعودیه در سال 77، در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. پیشنهاد می‌کنیم بعد از قدم زدن در فضای عمارت، ساعاتی را هم در کافه مسعودیه بگذرانید. این کافه که در بخشی از همین عمارت قرار دارد، صبحانه‌های بی نظیری سرو می کند. شما می‌توانید با سفارش دادن نوشیدنی‌ها و عرقیات سنتی، لذت این تهران گردی را کامل کنید.

آدرس و اطلاعات تماس عمارت مسعودیه

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به بهارستان، خیابان ملت، تقاطع اکباتان

ساعات بازدید: یکشنبه تا جمعه از 9 صبح تا 8 شب

تلفن تماس: 02133992012

باغ مقدم

باغ مقدم، یکی از ساختمان‌های قدیمی و دیدنی تهران است که در نزدیکی‌های میدان توپخانه قرار دارد. این خانه زیبا و قدیمی، امروزه مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. ساخت باغ مقدم به اواخر دوران قاجار بازمی‌گردد و در واقع منزل پدری استاد محسن مقدم، اولین باستان‌شناس ایرانی است.

موزه مقدم

استاد مقدم و همسر بلغاری‌اش، کلکسیونی از اشیای ارزشمند تاریخی را خریداری کردند و در این منزل نگاه می‌کردند. اشیایی مانند سفالینه‌ها و تابلوهای قدیمی، سنگ تراشیده‌های نایاب، اسناد و مهرهای تاریخی، مسکوکات و حتی کلکسیونی از پارچه‌های قدیمی و نفیس در این مجموعه وجود دارد.

راهنمای تهران گردی در نوروز 1400

امروزه این خانه باشکوه تاریخی تبدیل به یک موزه تاریخی شده که در وقف دانشگاه تهران است. آب‌نماها، ستون‌ها، حوضچه‌ها و معماری اصیل این بنا، هر بیننده‌ای را به تحسین وامیدارد. در بهار 1403، بازدید از این باغ تماشایی را از دست ندهید.

آدرس و اطلاعات تماس باغ مقدم

آدرس: تهران، خیابان امام خمينی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱

ساعات بازدید: از یکشنبه تا جمعه، ساعت 9 صبح تا 17:15 عصر

تلفن تماس: 02166463144

موزه زمان

شاید تجربه بازدید از یک موزه ساعت، در بهار 1403 تجربه بسیار متفاوتی باشد. ساختمان این موزه در واقع، منزل حسین خداداد بازرگان، صنعت‌گر و کارآفرین ایرانی دوره قاجار است. در این موزه تماشایی، انواع ساعت‌های قدیمی مربوط به قرن هفدهم تا بیستم را می‌توان دید؛ به علاوه کلکسیونی از انواع تقویم‌های مهم سراسر دنیا هم در این موزه وجود دارد.

موزه زمان در تهران

آدرس و اطلاعات تماس موزه زمان تهران

آدرس: تهران، خیابان زعفرانیه، نبش خیابان پرزین بغدادی، پلاک ۱۲

ساعات بازدید شش ماهه اول سال: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰، پنج شنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۹:۰۰

ساعات بازدید شش ماهه دوم سال: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰، پنج شنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰

تلفن تماس: ۲۲۴۱۷۳۳۶ – ۰۲۱

راهنمای تهران گردی در نوروز 1400

البته بازدید از کاخ‌ها و باغ موزه‌های تهران به همین جا ختم نمی‌شود. موزه جواهرات ملی، عمارت باغ فردوس، باغ سپهبد، باغ موزه مینیاتور، کاخ مظفری دارآباد، باغ موزه قصر از جمله بناها و موزه های زیبا در شهر تهران هستند. مطمئن باشید که هر یک از این اماکن تاریخی و ارزشمند، حال و هوای شما را حسابی عوض خواهند کرد.

مساجد و امامزاده‌های معروف تهران

مساجد و امامزاده‌ها هم یکی دیگر از اماکن پربازدید در مسافرت هستند. مکان‌های تاریخی که با رنگ و بوی هنر اسلامی درآمیخته و آیینه‌ای تمام نما از فرهنگ و اصالت این سرزمین را به یاد می‌آورد. در ادامه راهنمای تهران‌ گردی در بهار 1403، سری به معروف‌ترین مساجد و امامزاده‌های تهران می‌زنیم:

امامزاده صالح تجریش

در میدان تجریش تهران، امامزاده‌ای قرار دارد که از مشهورترین زیارتگاه‌های شهر تهران است. قدمت این آستان، به قرن هفتم یا هشتم هجری می‌رسد؛ اما ساختمان کنونی امامزاده مربوط به دوران قاجار است. معروف است که این آرامگاه متعلق به صالح، فرزند بی‌واسطه امام موسی‌ كاظم (ع) است.

امامزاده صالح تجریش

در قسمت ورودی حرم، آرامگاه پنج شهید گمنام و همچنین شهید مجید شهریاری (از شهدای هسته‌ای ایران) قرار دارد. بنای این امامزاده در سال 1351، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

پیشنهاد می‌کنیم که در کنار زیارت این امامزاده، حتما سری هم به بازار سرپوشیده و سنتی تجریش بزنید؛ به علاوه شما در محله تجریش، به کوه دربند هم خیلی نزدیک هستید و می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی این منطقه زیبا هم استفاده کنید.

راهنمای تهران گردی در نوروز 1400

آدرس و اطلاعات تماس امامزاده صالح تجریش

آدرس: در ضلع جنوب شرقی میدان تجریش

تلفن تماس: 02122748010

امامزاده شاه عبدالعظیم حسنی (ع)

آرامگاه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری از مناطق جنوبی تهران قرار دارد؛ علاوه بر حضرت عبدالعظیم، آرامگاه امامزادگان طاهر(ع) و حمزه (ع) هم در کنار این امامزاده قرار دارند.

امامزاده شاه عبدالعظیم حسنی (ع)

این امامزاده جلیل القدر از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است. در روایاتی ثواب زیارت این حرم مطهر، برابر با ثواب زیارت حضرت اباعبدالله (ع) ذکر شده است.

بنای این امامزاده شامل حرم‌ها، رواق‌ها، مسجدها، صحن‌ها و ایوان‌های متعدد است. در اطراف حرم، مسافرخانه‌ها و اماکن اقامتی برای رفاه حال مسافران و گردشگران، وجود دارد.

در کنار زیارت این حرم‌های شریف، بازدید از موزه آثار باستانی و معاصر و همچنین مرکز نجوم آستان هم خالی از لطف نیست.

باید بگوییم که شهر ری، مدفن عالمان و بزرگان دیگری هم هست. بزرگانی مانند شیخ صدوق، ابوالفتح رازی و قائم مقام فراهانی که اکثر آنها در جوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به خاک سپرده شده اند.

آدرس و اطلاعات تماس امامزاده شاه عبدالعظیم حسنی (ع)

آدرس: تهران، شهر ری، خیابان مدرس، میدان مدرس

ساعات بازدید 6 ماهه اول سال: یک ساعت قبل از اذان صبح تا ۳۰ دقیقه بامداد

ساعات بازدید 6 ماهه دوم سال: یک ساعت قبل از اذان صبح تا ساعت ۲۲:۳۰

تلفن تماس: 02155938001

روزها و مناسبت‌های خاص یعنی شب‌های جمعه، ایام ماه مبارک رمضان، جشن‌ها و عزاداری‌های مذهبی حرم امامزاده شاه عبدالعظیم حسنی (ع) به‌ صورت یکسره باز است.

امامزاده داوود

آرامگاه امامزاده شرف‌الدین داود الحسنی در ارتفاعات سولقان تهران قرار دارد. نسب امامزاده داوود با 11 واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد. بنا بر روایتی این امامزاده به قصد دیدار امام رضا(ع) وارد ایران شد؛ اما پیش از رسیدن به مشهد، درگذشت و در این مکان به خاک سپرده شد.

امامزاده داوود

بقعه این امامزاده در زمان صفویه ساخته شد و در دوران قاجار گسترش یافت. این بنا در سال 1315، به عنوان میراث فرهنگی ملی ایران به ثبت رسید.

مسیر کوهستانی رسیدن به این امامزاده، لذت یک زیارت بهاری را دوچندان می‌کند؛ به علاوه آبشار زیبایی که در دره جنوبی امامزاده قرار دارد که زیبایی فراوانی دارد.

پیشنهاد می‌کنیم که پس از زیارت امامزاده، سری هم به بازار سنتی مجاور آن بزنید. به علاوه می‌توانید به شهربازی دیدنی امامزاده هم بروید. اگر هم قصد یک اقامت کوتاه مدت در این مکان را دارید؛ زائرسراهای زیادی در روستای امامزاده داوود وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

آدرس امامزاده داوود: تهران، بخش مرکزی کن، جاده سولقان، روستای كيگا، شهرک امامزاده داوود

بقاع و آرامگاه‌های مشهور دیگری هم در تهران وجود دارند که در بهار می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید؛ مثل بقعه پنج تن لویزان، مسجد امام خمینی، مسجد و مدرسه خان مروی، مسجد و مدرسه سپهسالار، امامزاده علی اکبر چیذر، امامزاده قاسم شمیران، امامزاده سید ناصرالدین و امامزاده معصوم (ع).

طبیعت گردی تهران در بهار

حالا که به خاطر وجود بیماری کرونا، امکان مسافرت به مناطق دورتر فراهم نیست، با یک سفر یک روزه چطورید؟ در اطراف تهران مناطق بکر و خوش و آب و هوای زیادی وجود دارد که از تعدد آن‌ها حیرت می‌کنید. با ایده‌آل مگ و راهنمای تهران‌ گردی در بهار 1403 همراه باشید تا سری به این جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی بزنیم.

روستای لالان یا لالون و تونل برفی آن (فشم)

برای رسیدن به این روستای زیبا کافیست وارد جاده لشگرک شوید و پس از رسیدن به میدان اصلی فشم، به سمت شرق بروید. حدود 11 کیلومتر در همین مسیر پیش بروید تا به روستای لالان برسید. لالان، جاذبه‌های طبیعی و بکر فراوانی دارد. آبشار، دره زیبای لالان، چشمه تلخاب و تونل برفی از جمله این زیبایی‌های طبیعی هستند.

تونل برفی لالون

دیدن تونل برفی لالان که یک برف چال طبیعی است را حتما به شما توصیه می‌کنیم. این تونل یک طاق برفی و یخی که درست بالای مسیر رودخانه شکل گرفته و با سطح رودخانه حدود سه متر فاصله دارد. مطمئنا پیش رفتن در طول این تونل برفی، یکی از خاطرات ماندگار شما در بهار 1403 می‌شود، پس این فرصت را از دست ندهید.

جالب است بدانید که چشمه تلخاب لالون در اصل شامل سه چشمه در کنار هم است. آب چشمه اول، تلخ مزه، دومی ترش مزه و سومی شیرین است!

راهنمای تهران گردی در نوروز 1400

آبشار دوقلو شیرپلا دربند

این محل مناسب کسانی است که به کوهنوردی علاقمندند؛ پس اگر دوست دارید یک روز هیجان‌انگیز را در بهار 1403 تجربه کنید؛ آبشار دوقلو انتخاب مناسبی است.

راهنمای تهران گردی در نوروز 1400

قبل از هر چیز، برای این طبیعت گردی بهاری، وسایل و تجهیزات لازم کوهنوردی را با خود بردارید. پس از گذشتن از دربند و عبور از دهکده کوچکی به نام پس قلعه، وارد مسیر اصلی می‌شوید.

در تمام طول مسیر، تابلوهای راهنما به شما کمک می کنند از راه اصلی، منحرف نشوید. چیزی حدود دو تا سه ساعت کوهپیمایی در پیش دارید تا بتوانید از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر این مسیر دیدن کنید. جاذبه هایی مثل آبشار دوقلو، پناهگاه کوهستانی شیرپلا، توچال، آبشار پسنگ و پیشوازاده ابراهیم.

ناگفته نماند که خود روستای پس قلعه هم بسیار دیدنی است و از زیباترین جاذبه‌های گردشگری اطراف تهران محسوب می‌شود؛ به علاوه در طول مسیر می‌توانید در پناهگاه کوهستانی شیر‌پلا استراحت و یک ناهار فراموش‌نشدنی بهاری نوش جان کنید.

روستاهای وردیج و واریش

از بزرگراه تهران – کرج وارد منطقه وردآورد شوید. از این قسمت وارد جاده‌ای کوهستانی و آسفالته خواهید شد. با در پیش گرفتن این مسیر به روستای زیبای وردیج و پس از آن، واریش می‌رسید. طول مسیر رسیدن به این روستاها بسیار زیبا است و شما در امتداد رودخانه‌ای که در سمت غرب دره کن جریان دارد، حرکت می‌کنید.

روستاهای بکر اطراف تهران

باغ‌های زیبا و وسیع گردو، توت، گیلاس و سیب این روستاها واقعا مناظر زیبایی دارند. آبشار لت مال در روستای وردیج، دامنه ارواح سنگی در فاصله میان وردیج و واریش و چشمه واریش تنها بخشی از طبیعت زیبا و بکر این دو روستا هستند.

روستاهای بکر اطراف تهران

شهر میگون

در شمال شرق منطقه یک تهران پس از گذر از اوشان و فشم، در کیلومتر ۲۳ جاده لشگرک، به شهری ییلاقی به نام میگون می‌رسید. علاوه بر خود شهر میگون، اطراف آن هم بسیار دیدنی است. دیدنی‌های این منطقه آنقدر زیادند که شاید ترجیح دهید چند روز در میگون بمانید.

راهنمای تهران گردی در نوروز 1400

دشت هملون یکی از این مناطق دیدنی  و بکر است. غارها و آبشار هملون، قلعه استوار و قلعه کیقباد همگی مناطقی هستند که با رفتن به شهر میگون می‌توانید ببینید.

روستاهای بکر اطراف تهران

در فاصله 15 کیلومتری جنوب میگون هم روستاهای آهار و شکرآب قرار دارند. قلعه دختر، آبشار ده تنگ، سی چال و توچال هم در حد فاصل این دو روستا بسیار دیدنی هستند. چشمه‌های آهرنگ، باغ بالا، جوزدار و غار چاه‌ زنجیر هم از دیگر جاذبه‌های بکر این منطقه محسوب می‌شوند. در داخل میگون، ویلاها و خانه‌های ییلاقی زیادی وجود دارند که می‌توانید برای اقامت کوتاه‌مدت از آن‌ها استفاده کنید.

منطقه کمرد

از سمت شرق تهران وارد جاده هراز شوید و حدود 20 کیلومتر پیش بروید. از پل رودخانه جاجرود عبور کنید و وارد جاده‌ای فرعی در سمت شمالی شوید . این جاده شما را به روستای زیبای کمرد می‌رساند. پس از 10 دقیقه پیاده روی در مسیر زیبای این روستا، به آبشار دیدنی کمرد می‌رسید.

روستاهای بکر نزدیک تهران

این آبشار 20 متری فقط در فصل بهار آب دارد؛ پس شاید بهتر باشد که فرصت دیدن آن را در بهار 1403 از دست ندهید. این روستا، غارهای بزرگ و کوچک فراوانی هم دارد که غار چهل دختر یکی از آن‌ها است. دو امامزاده به نام‌های طاهر و دو برادران هم در روستای کمرد قرار دارند.

روستای افجه لواسانات

رسیدن به این روستا چندان سخت نیست و شاید باور نکنید که حدود 30 کیلومتری پایتخت، چنین بهشتی وجود داشته باشد. برای رسیدن به افجه، کافیست از اتوبان بابایی وارد جاد لشگرک شوید. این جاده را ادامه دهید تا به تابلوی روستای افجه برسید.

راهنمای تهران گردی در نوروز 1400

یکی از دیدنی‌های این روستا دشت هویج است. دشت هویج، مکانی بکر و دوست‌ داشتنی برای گردشگران است. به علاوه آبشار 180 متری موآب نیز مشرف به همین دشت است. دشت لار و شقایق‌های زیبای آن هم در اطراف افجه، بسیار دیدنی هستند.

با قدم زدن داخل بافت روستا هم با دیدنی‌های فزیبایی روبرو میشوید؛ مثلا بقایای قصری که به ناصر الدین شاه نسبت داده می‌شود؛ یک حمام سنتی قجری که هنوز هم مورد استفاده اهالی روستا است و بافت سنتی و زیبای محله چراغان.

البته این روستا، اقامتگاهی برای ماندن ندارد و اگر شب قصد ماندن دارید، حتما باید مجهز بروید.

دهکده و آبشار سنگان

سنگان نام یک روستای زیبا و سرسبز در شمال غربی تهران است. این روستا در نزدیکی سولقان قرار دارد. راه دسترسی به روستای سنگان از طریق جاده امامزاده داوود است. آبشار و درخت چنار هزار ساله مهمترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این روستا هستند. در سنگان شما می‌توانید به زیارت سه امامزاده هم بروید.

آبشار سنگان

همان طور که در ابتدای این قسمت گفتیم، روستاهای خوش آب و هوای زیادی در اطراف تهران وجود دارند؛ مثلا روستای آیینه ورزان، تالون، همه سین، کندور و روستای تاریخی فیروز بهرام اسلام شهر از جمله آن‌ها هستند. سفر به هر کدام از این مناطق، تجربه‌ای متفاوت و به یادماندنی را برای شما رقم می‌زند؛ پس پیشنهاد می‌کنیم در برنامه تهران گردی بهار 1403، حتما به این مناطق بکر و طبیعی سر بزنید.

طبیعت گردی داخل تهران

واقعیت این است که تعداد پارک‌ها و بوستان‌های داخل تهران بسیار زیاد است. بنابراین سعی می‌کنیم در این بخش از راهنمای تهران گردی در بهار 1403 ،چند پارک دیدنی و پرطرفدار را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

پارک ملت

این پارک یکی از بزرگ‌ترین اماکن تفریحی تهران است که در سال 1345 به دستور پهلوی دوم احداث شد. طراحی این پارک به صورت نامنظم و به سبک پارک‌های انگلیسی است. در جای جای آن مجسمه‌هایی از مشاهیر بزرگ ایران مثل فردوسی، سعدی و شهریار به چشم می‌خورد.

پارک ملت تهران

در وسط پارک، دریاچه ای آرام و زیبا قرار دارد؛ به علاوه وجود باغ ‌وحش، رستوران‌ها، زمین بازی کودکان و سینمای 4 بعدی در این پارک، تفریحات شما را کامل می‌کند.

آدرس پارک ملت تهران: تهران، ولیعصر، بالاتر از اتوبان نیایش

بوستان آب و آتش

پارک آب و آتش یا بوستان حضرت ابراهیم (ع) یکی از پارک‌های جدید و جذاب پایتخت است. شاید یکی از دلایل علاقه فراوان مردم به این پارک امکانات مدرن و جانبی آن است. در بوستان آب و آتش انواع فودکورت‌ها و رستوران‌ها با تنوع غذایی زیاد، آب نماها، فواره‌های آب، برج‌های آتش، فانوس دریایی، بازار گل و مسیر مخصوص دوچرخه سواری وجود دارد.

بوستان آب و آتش

مطمئن باشید که با رفتن به این پارک، فضای بسیار متنوع و جذابی را در بهار 1403، تجربه می‌کنید؛ به علاوه می‌توانید با عبور از پل طبیعت که در مجاورت این پارک قرار دارد، اوقاتی دلنشین داشته باشید.

آدرس بوستان آب و آتش: تهران، ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک

پارک جنگلی چیتگر

این پارک، محیطی جنگلی، وسیع و بسیار بکر دارد؛ علاوه بر تفریح در محیط آرام و سرسبز این پارک، می‌توانید از امکانات جانبی آن هم استفاده کنید. پیست مخصوص سوارکاری و زمین پینت بال بخشی از امکانات ورزشی این پارک بزرگ است.

طبیعت گردی داخل تهران

امکان دوچرخه سواری، اسکیت سواری و تیوپ سواری هم در این پارک چنگلی زیبا وجود دارد. بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران، یعنی دریاچه چیتگر هم در این پارک قرار دارد. شما می‌توانید از امکانات قسمت‌های مختلف آن مانند اسکله‌های قایقرانی و ورزشگاه‌های آبی استفاده کنید.

آدرس پارک جنگلی چیتگر: تهران، اتوبان تهران- کرج، بعد از خروجی شهرک راه آهن

پارک ساعی

ساعی یکی از پارک‌های مرکزی تهران است و قدمتی 50 ساله دارد. در سال 1352، بازدید از این پارک، برای عموم مردم آزاد شد. ویژگی مهم این پارک، پوشش گیاهی متنوع آن است. همراه با گیاهان معمول، 17 نوع گیاه مختلف و نادر در این پارک کاشته شده است؛ به علاوه بخشی از پارک به باغ ژاپنی موسوم است که پرندگان آبزی در آن نگهداری می‌شوند.

راهنمای تهران گردی در نوروز 1400

قسمت حیات وحش این پارک هم بسیار دیدنی است. حیواناتی نظیر طاووس، قو، انواع پرندگان زینتی، سنجاب، خرگوش، بز و طوطی در این‌جا نگهداری می‌شوند. درختان سر به فلک کشیده این پارک زیبا، سوژه فوق‌العاده‌ای برای یک عکاسی به یاد ماندنی بهاری هستند. توصیه می‌کنیم در برنامه تهران گردی در بهار 1403 خود،‌ حتما جایی برای بازدید از این پارک در نظر بگیرید تا تجربه متفاوتی از زیبایی‌های بهار داشته باشید.

آدرس پارک ساعی: تهران، ولیعصر، بالاتر از تقاطع بهشتی

 پارک جنگلی لویزان یا شیان

این پارک، بزرگ‌ترین فضای سبز تهران و در بخش شمیرانات واقع است. در بالاترین قسمت پارک، چند سفره خانه سنتی و کافی‌شاپ قرار دارد. یک تالار، مسجد و چندین هتل هم در همین بخش، قرار گرفته است. استخر، سالن بیلیارد و بولینگ و زمین‌های ورزشی از دیگر امکانت تفریحی این پارک بزرگ هستد.

طبیعت گردی داخل تهران

بزرگی پارک لویزان به شما این امکان را می‌دهد که ساعت‌ها در فضایی بی‌نظیر و تمیزش نفس بکشید و از زیبایی‌های طبیعت بهار لذت ببرید. در قسمت شرقی پارک هم باغ پرندگان تهران قرار دارد که چیزی حدود 3 هزار پرنده در آن نگهداری می‌شود.

بهتر است برای رفتن به این پارک، از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنید.

آدرس پارک جنگلی لویزان

دسترسی 1: بزرگراه امام علی (ع)، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین الدین، خروجی شیان
دسترسی 2: بزرگراه صدر، بزرگراه شهید بابایی شرق، خروجی هنگام

بوستان جمشیدیه

پارک جمشیدیه را به نام پارک سنگی هم می‌شناسند. علت این نام، وجود آبشارها، مجسمه‌ها و گذرگاه‌های سنگی است که در جای جای پارک دیده می‌شود. ویژگی شاخص دیگر این پارک، معماری متفاوت آن با سایر پارک‌های تهران است.

پارک جمشیدیه تهران

در این پارک یک آبشار مصنوعی زیبا ساخته و پله‌هایی در پشت آن تعبیه شده است. با بالا رفتن از این پله‌ها می‌توانید نمایی زیبا از شهر تهران را ببینید. به طور کلی اگر عاشق کوهپیمایی و پیاده‌روی هستید، دیدن بوستان جمشیدیه را از دست ندهید. قدم زدن در فضای پر شیب این پارک، تجربه‌ای بسیار متفاوت و شیرین برایتان خواهد بود. این پارک از سمت شمال، به ارتفاعات کلک چال می‌رسد و ناگفته پیداست که چه فضای آرام و بکری دارد.

آدرس بوستان جمشیدیه: تهران، خیابان شهید باهنر، خیابان شهید امیدوار

علاوه بر مواردی که گفتیم، پارک‌ها و اماکن تفریحی بسیار دیگری هم در تهران وجود دارند. پارک‌های زیبایی که می‌توانید در کنار عزیزانتان، اوقاتی بسیار متفاوت را در آن‌ها تجربه کنید؛ مثلا پارک هنرمندان، بوستان لاله، پارک نهج البلاغه، پارک نیاوران و بوستان گفتگو

مکان‌های دیدنی تهران

علاوه بر مواردی که گفتیم، مکان‌های دیدنی دیگری هم در تهران وجود دارند که ارزش آن‌ها صرفا از نوع تاریخی یا طبیعی نیست؛ بلکه بنای معماری یا نوع کاربری آن‌ها بیشتر مورد توجه است. بازدید از این اماکن خاص در بهار 1403 هم می‌تواند تجربه‌ای جدید و متفاوت باشند. در ادامه راهنمای تهران گردی در بهار 1403 با ما همراه باشید تا با این مکان‌ها بیشتر آشنا شویم.

برج میلاد

از هر جایی در تهران بزرگ می‌توانید این برج سر به فلک کشیده را ببینید. بسته به محل زندگی‌تان در تهران، از مسیرهای مختلفی می توانید به این برج زیبا برسید. محل این برج از شمال به بزرگراه همت و از سمت جنوب به بزرگراه حکیم می رسد؛ همچنین از طرف شرق به بزرگراه چمران و از سمت غرب به بزرگراه شیخ فضل الله راه دارد.

برج میلاد تهران

برج میلاد با 435 متر ارتفاع، نوزدهمین برج بلند جهان است. این سازه مدرن هر روزه شاهد برگزاری مراسم‌ها و همایش‌های جالب و دیدنی بسیاری است؛ به علاوه برنامه‌های ویژه بهار هم همه ساله در این برج برگزار می‌شود.

سالن‌های پذیرایی شیک، مراکز تجاری و تفریحی و بزرگ‌ترین رستوران گردان تهران، گردشگران زیادی را به سمت این برج می‌کشانند. بعضی قسمت‌های دیدنی این برج عبارتند از: سکوی دید باز، موزه مشاهیر، موزه شهرداری و گنبد آسمان.

در این برج شما می‌توانید تفریحات بسیار متفاوت و مدرنی را هم تجربه کنید که بسیار جذاب هستند. اولین دلفیناریوم غیر‌ ساحلی خاورمیانه در این برج قرار دارد. نمایشی از تلفیق رنگ، نور و صدای دالبی را می‌توانید در سالن لیزریوم ببینید. تجربه پرواز با زیپ‌لاین و پیاده‌روی بر روی پل معلق برج میلاد هم از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز این مجموعه هستند.

دلفیناریوم برج میلاد

هر کدام از این تفریحات هزینه‌های جداگانه‌ای دارند که می‌توانید با مراجعه به سایت برج میلاد از آن‌ها باخبر شوید. بهتر است پیش از ورود، از سایت اینترنتی برج میلاد، بلیط الکترونیکی تهیه کنید؛ البته خرید بلیط ورودی از طریق گیشه فروش بلیت و کارت بانکی هم امکان‌پذیر است.

آدرس و اطلاعات تماس برج میلاد

آدرس: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران

تلفن تماس: 02185850000

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 11 شب

نشانی اینترنتی: miladtower.tehran

کلیسای سرکیس مقدس

این کلیسا، بزرگ‌ترین کلیسای ارامنه ایران و نماد مسیحیت در تهران است. معماری این اثر تاریخی، تلفیقی از معماری قرون وسطی و عصر جدید ارمنستان است. این بنای مقدس، در سال 1349، با هزینه شخصی یکی از خیران ارمنی به نام مارکار سرکیسیان ساخته شد. این کلیسا دارای دو ناقوس‌خانه و صحنی وسیع با نماز‌خانه‌های کوچک است.

کلیساهای تهران

دیوارهای داخلی بنا با تصاویری از حضرت مسیح (ع) و مریم مقدس آراسته شده است. در محوطه کلیسا هم بنای یادمان نسل‌کشی ارامنه و مقبره اسقف فقید آرداک مانوکیان، خلیفه پیشین ارامنه تهران را می‌توانید ببینید.

مراسم نوروز مسیحیان ایران

آدرس و اطلاعات تماس کلیسای سرکیس مقدس

آدرس: تهران، خیابان کریمخان زند، ابتدای خیابان نجات الهی (ویلای سابق) تهران

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت 13:00 تا 16:30

تلفن تماس: 02188901634

با توجه به اینکه کلیسای سرکیس مقدس متعلق به پیروان آیین مسیحیت است، در ساعات خاص برای مسلمانان محدودیت ورود وجود دارد؛ بنابراین پیش از مراجعه به این مکان، حتما هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

برج طغرل

این برج تاریخی، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر ری است. جالب است بدانید که در گذشته، این برج سلجوقی، راهنمابی برای تعیین زمان بوده است؛ به این ترتیب که تابش آفتاب بر روی 24 پره‌ آن به تعیین زمان کمک می‌کرد.

تهران گردی در نوروز 1400

مقبره‌هایی داخل این برج قرار دارد که به درستی مشخص نیست متعلق به چه کسانی است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر ری می‌توان به آتشکده بهرام، دژ رشکان، زندان هارون‌الرشید و تالاب عشق‌آباد اشاره کرد.

آدرس و اطلاعات تماس برج طغرل

آدرس: تهران، شهری ری، شرق قبرستان ابن بابویه، خیابان ابن بابویه شهری ری، رو به روی سردر شرقی قبرستان

تلفن تماس: 02133746403

ساعات بازدید: همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها، از ساعت 8 صبح تا 17 عصر

باغ وحش ارم

باغ وحش ارم، نخستین و بزرگ‌ترین باغ وحش ایران است که در اواخر دوران پهلوی ساخته شد. بیش از 121 گونه جانوری در این باغ وحش نگهداری می‌شوند.

باغ وحش ارم

بدون شک دیدن شیرهای آفریقایی، پلنگ ایرانی، طاووس‌های رنگارنگ و عقاب‌های طلایی یک تهران گردی فراموش نشدنی برای کودکان خواهد ساخت. اگر از دیدن انواع مارها و خزندگان تماشایی نمی‌ترسید، می‌توانید سری هم به قسمت نگهداری مارها بزنید.

به علاوه دریاچه 9 هکتاری ارم هم در همان نزدیکی است که می‌توانید در آن قایقرانی کنید و حتی ماهی بگیرید. در مجموع می‌توانید با بازدید از این باغ وحش زیبا، ساعاتی شاد و خاطره‌انگیز داشته باشید.

آدرس و اطلاعات تماس باغ وحش ارم

آدرس: تهران- کیلومتر 4 اتوبان تهران-کرج، بعد از پل ستاری- خروجی اتوبان شهید باکری، مجموعه تفریحی ارم سبز

تلفن تماس: 02144113079

ساعات بازدید 6 ماهه اول سال: 9:30 صبح تا 7 شب

ساعات بازدید 6 ماهه دوم سال: 9:30 صبح تا 5 عصر

ساعات بازدید پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها: از ساعت 10 صبح

بام لند

بام لند یکی از مراکز خرید و تفریحی جدید در تهران است. شما در بام لند می‌توانید مجموعه‌ای تمام و کمال از تفریحات مختلف را ببینید. امکان تجربه انواع ورزش‌های مهیج از فوتبال دستی انسانی گرفته تا استفاده از پیست پاتیناژ در این مجموعه فراهم است.

بام لند و دریاچه چیتگر

مراکز تجاری بام لند شامل 12 ساختمان دو طبقه است که انواع برندهای تجاری را در آن‌ها می‌توانید پیدا کنید. در کنار خرید از این مجتمع تجاری تفریحی بزرگ، از رستوران‌ها و کافه‌های بی‌نظیر این مجموعه هم غافل نشوید. این رستوران‌ها به قدری تنوع غذایی دارند که انتظارات هر فردی با هر سلیقه‌ای را برآورده می‌کنند.

از بعضی کافه‌های این مجموعه مثل کافه شمرون می‌توانید همزمان با صرف غذا، نمایی زیبا از دریاچه چیتگر را هم ببینید. انتخاب رستوران کشتی رویال لانژ بام لند هم تجربه‌ای بسیار متفاوت از صرف غذا روی دریاچه چیتگر خواهد بود. اجرای بازی‌های واقعیت مجازی در وی آر لند و تجربه پرش آزاد روی تشک بادی هم از دیگر تفریحات جذابی هستند که در بام لند می‌توانید تجربه کنید.

شما می‌توانید در ساحل سنگی دریاچه چیتگر قدم بزنید، در دریاچه ماهی بگیرید و قایق سواری کنید. مطمئن باشید که یک روز بهاری بسیار متفاوت خواهید داشت. پس این تجربه شیرین را در تهران گردی بهار 1403 از دست ندهید.

آدرس و اطلاعات تماس بام لند تهران

آدرس: ﺗﻬﺮان، ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎنی، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند

تلفن تماس: 02144759999

ساعات بازدید: همه روزه از 9 صبح تا یک بامداد

ساعات بازدید روزهای تعطیل: از 8 صبح تا یک بامداد

بام لند تهران هزینه ورودی ندارد؛ اما برای استفاده از تفریحات مختلف، باید هزینه‌های جداگانه‌ پرداخت کنید.

مثل موارد دیگر، لیست اماکن دیدنی و تفریحی تهران هم به همین جا ختم نمی‌شود. از اماکن دیدنی دیگر تهران می‌توان به پل طبیعت، گنبد مینا، برج آزادی و بام تهران اشاره کرد.

بهترین رستوران‌های تهران

یکی از شیرین‌ترین تفریحات بهاری می‌تواند صرف یک ناهار یا شام مفصل در فضای دنج و آرام یک رستوران باشد. تجربه‌ای که هیچوقت تکراری نمی‌شود؛ مخصوصا اگر بهترین رستوران‌های تهران را بشناسید و هر بار در انتخاب‌هایتان تنوع ایجاد کنید.

تعداد بهترین رستوران‌های تهران بسیار زیاد است؛ اما بعضی به خاطر ویژگی‌هایی مثل نحوه سرو غذا، کیفیت خدمات و محیط رستوران معروف‌تر هستند. در ادامه راهنمای تهران گردی در بهار 1403 ، تعدادی از بهترین رستوران‌های تهران را معرفی می‌کنیم.

رستوران مسلم، از قدیمی‌های تهران

این رستوران در بازار تهران واقع است و ته چین‌های آن نظیر ندارد. این رستوران در محدوده بازار تهران قرار دارد و اکثر اوقات شلوغ است؛ به همین دلیل محیط دنجی ندارد. اما اگر به دنبال طعم‌های بی‌نظیر غذاهای اصیل ایرانی هستید، توصیه می‌کنیم حتما سری به این رستوران بزنید. بباید بگوییم که قیمت غذاها هم در این رستوران بسیار مناسب است.

بهترین رستوران های تهران

آدرس و اطلاعات تماس رستوران مسلم بازار بزرگ تهران

آدرس: خیابان 15 خرداد (بوذرجمهری سابق)، نبش سبزه میدان، کوچه حاج رحیم خان، پلاک 4

تلفن تماس: 02155899834 – 02155602275

ساعات کاری: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11:00 تا 18:00 و روز جمعه از ساعت 11:00 تا 17:30

محدود قیمت: متوسط

رستوران گیاهی مهر میترا

اگر از طرفداران غذاهای گیاهی هستید، توصیه می‌کنیم حتما سری به لواسان و این رستوران خاص و شیک بزنید. فضای خاص و آرام‌بخش این رستوران که در 3 طبقه طراحی شده، بسیار متفاوت و دلنشین است. در این رستوران گیاهی، حتی کباب و آبگوشت هم با سویا تهیه می‌شوند.

بهترین رستوران های گیاهی تهران

آدرس و اطلاعات تماس رستوران گیاهی مهر میترا

آدرس: لواسان، بلوار باستی، نبش بانک شهر، رستوران کافه گیاهی مهر میترا

تلفن تماس: 02126551212

محدود قیمت: متوسط

رستوران سنتی شهربانو با موسیقی زنده

اگر به سبک سنتی علاقمندید، تجربه صرف غذا در رستوران سنتی شهربانو، تجربه دلچسبی خواهد بود. این رستوران معروف غرب تهران، دارای دو بخش مجزای کافی‌شاپ و سفره‌خانه است. تنوع منوی این رستوران در کنار فضای نوستالژیک و آرام بخش آن یک تجربه بی‌نظیر است.

راهنمای تهران گردی در نوروز 1400

این رستوران در روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر، صبحانه سلف سرویس ارائه می‌دهد. صبحانه‌ای که متشکل از 20 نوع غذای لذیذ سرد و گرم و انواع نوشیدنی‌ها است.

آدرس و اطلاعات تماس رستوران سنتی شهربانو

آدرس: شهرک غرب، بلوار دادمان، بلوار درختی، مجتمع تجاری خلیج فارس

تلفن: 02158388838

ساعات کار: از ساعت 11 صبح تا 23 شب

محدوده قیمت: گران

رستوران هیوا

اگر از مشتریان پر و پا قرص غذاهای محلی ایرانی هستید، انتخاب این رستوران را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هر چند که هیوا رستوران نسبتا کوچکی است؛ اما کیفیت غذاهای آن تا مدت‌ها در خاطر شما می‌ماند. جوجه ترش و میرزا قاسمی از غذاهای خوشمزه این رستوران هستند که می‌توانید در کنار نان سنتی آن‌ها را سفارش دهید.

راهنمای تهران گردی در نوروز 1400

آدرس و اطلاعات تماس رستوران هیوا

آدرس: میدان تجریش، خیابان دربندی (مقصود بیک سابق)

تلفن تماس: 02122266444

محدوده قیمت: متوسط

رستوران ایتالیایی سنسو

اگر اهل ریسک هستید و دوست دارید مزه‌ها و طعم‌های جدید را امتحان کنید، سنسو جای شماست. سالاد سزار، پاستاها و غذاهای ایتالیایی این رستوران بسیار معروف و لذیذ هستند. به دلیل کیفیت بالای غذاها سنسو تقریبا همیشه شلوغ است. در این رستوران صبحانه سرو نمی‌شود و ارائه خدمات برای دو وعده‌ی ناهار و شام است.

راهنمای تهران گردی در نوروز 1400

آدرس و اطلاعات تماس رستوران ایتالیایی سنسو

آدرس: تهران – بلوار فردوس شرق – خیابان رامین جنوبی

تلفن تماس: 02144956698

ساعات کار: از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ بامداد

محدوده قیمت: متوسط رو به گران

رستوران نایب

اگر در لیست سفارش‌های رستورانی شما، خوردن کباب حرف اول را می‌زند، رستوران نایب مناسب شماست. رستوران‌های زنجیره‌ای نایب بیش از پنج شعبه فعال در سراسر تهران دارد. شعبه اصلی این رستوران‌ها، رستوران نایب وزرا است که کباب‌های بی‌نظیری دارد. شما می‌توانید در رستوران نایب شعبه ساعی در کنار انواع غذاهای ایرانی و دریایی از نوای موسیقی زنده هم لذت ببرید.

بهترین رستوران های تهران

آدرس و اطلاعات تماس رستوران نایب وزرا

آدرس: خیابان شهید بهشتی، خیابان وزرا، نبش کوچه یازدهم، رستوران نایب

تلفن تماس: 02188707272

ساعات کاری: 11:30 صبح تا 22:30 شب

محدوده قیمت: گران

رستوران بین المللی 133 تهرانپارس

فضای دلباز و لوکس این رستوران همراه با موسیقی زنده آن در بهار 1403، تجربه‌ای ماندگار خواهد بود. در این رستوران می‌توانید غذای خود را به صورت گرم و در لحظه انتخاب کنید.

بهترین رستوران های تهران

آدرس و اطلاعات تماس رستوران بین‌المللی 133 تهرانپارس

آدرس: تهرانپارس، بزرگراه رسالت شرق، بعد از تقاطع رشید، پلاک 251

تلفن‌های تماس و رزرو:  ۷۷۷۲۱۲۴۳ – ۷۷۷۲۳۱۲۴ – ۷۷۷۲۲۸۸۵ – ۷۷۷۲۴۱۶۱ (021)

ساعات کاری: همه روزه از ساعت 12:30 تا 16 و 19:30 تا 23:30

محدوده قیمت: متوسط رو به گران

بزرگ ترین مراکز خرید تهران

برای بعضی افراد خرید کردن، بیشتر یک نوع تفریح است. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، خواندن ادامه راهنمای تهران گردی در بهار 1403 ایده آل مگ را از دست ندهید؛ چون می‌خواهیم بهترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید تهران را به شما معرفی کنیم.

بازار بزرگ تهران

این بازار مشهور و بزرگ، در بافت قدیمی و مرکز شهر تهران قرار دارد. بدون اغراق تقریبا هر چیزی را که بخواهید می‌توانید در این بازار پیدا کنید. از انواع خوراک‌ها گرفته تا پوشاک و لوازم خانگی.

بازار بزرگ تهران

وجود متروی 15 خرداد، دسترسی به این بازار را بسیار آسان کرده است. وجود امامزاده‌ها، بناها و محله‌های قدیمی در بازار تهران  هم شکلی متفاوت و جذاب به این منطقه داده است.

آدرس ساعت کار بازار بزرگ تهران

آدرس: تهران، میدان ۱۵ خرداد

ساعات کاری: از 9 صبح تا 18 عصر

محدود قیمت: متوسط

مرکز خرید تیراژه

در این مرکز خرید بزرگ و مطرح پایتخت، بیش از 360 واحد تجاری وجود دارد. تنوع اجناس در مرکز خرید تیراژه بسیار زیاد است. انواع پوشاک، لوازم منزل، مبلمان، محصولات الکترونیکی، لوازم ورزشی و محصولات فرهنگی در این مرکز ارائه می‌شوند. در بالاترین طبقه این مرکز خرید سه طبقه، سرزمین عجایب قرار دارد.

بزرگترین مراکز خرید تهران

تفریحات سرزمین عجایب برای رده‌های سنی مختلف طراحی شده و فقط مخصوص کودکان نیست. نمی‌توان سطح قیمت اجناس در این مرکز خرید را چندان پایین دانست؛ اما در حراج‌های فصلی می‌توانید اجناس بسیار مرغوبی را با کمترین قیمت در تیراژه پیدا کنید.

آدرس و اطلاعات تماس مرکز خرید تیراژه

آدرس: تهران، بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، پایین‌تر از پل اتوبان شهید همت

تلفن تماس: 02144491723

ساعات کاری: از 9 صبح تا 24 بامداد

محدوده قیمت: متوسط

مرکز خرید میلاد نور

با وجود اینکه بیش از 20 سال از ساخت این مرکز می‌گذرد، همچنان «نور» طرفداران خاص خود را دارد. در این مجتمع بزرگ تجاری که 8 طبقه دارد، 357 واحد فروشگاهی، فعال هستند.

بزرگترین مراکز خرید تهران

اگر اهل خرید کالا از برندهای معتبر و خاص هستید، حتما در میلاد نور، موارد دلخواهتان را پیدا می‌کنید. این مرکز خرید همیشه میزبان کلکسیونی از انواع برندهای لوکس است که پاسخگوی سلایق بسیاری است.

یک طبقه مستقل از «نور»، مختص فروش کالاهای خواب و طبقه ای دیگر مختص فروش طلا و جواهرات است. پیشنهاد می‌کنیم پس از یک خرید لاکچری از این مرکز سری هم به طبقه ششم و رستوران لوکس ملل بزنید.

آدرس و اطلاعات تماس مرکز خرید میلاد نور

آدرس: تهران، شهرک قدس (شهرک غرب)، میدان صنعت، ابتدای بلوار فرحزادی

تلفن تماس: 02188085104

ساعات کاری: از ساعت 10 صبح تا 22 شب

محدوده قیمت: متوسط رو به گران

مرکز خرید تندیس

این پاساژ قدیمی و محبوب دسترسی بسیار خوبی برای تهرانی‌ها دارد. در این مرکز، انواع کالاها با برندهای با کیفیت داخلی و خارجی به فروش می‌رسند؛ اما انتظار نداشته باشید که خریدهای ارزان قیمتی از پاساژ تندیس داشته باشید.

لوکس ترین مراکز خرید تهران

در کنار خرید می‌توانید از امکانات رفاهی این مجتمع تجاری مانند انواع کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها هم استفاده کنید. با رفتن به مرکز خرید تندیس می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و به مرکز خرید لوکس ارگ هم بروید که درست مقابل مرکز تندیس قرار دارد.

آدرس و اطلاعات تماس مرکز خرید تندیس

آدرس: تهران، ضلع شمالی میدان تجریش، خیابان شهید جعفری

تلفن تماس: 02122744695

ساعات کاری: از 10 صبح تا 22 شب؛ البته رستوران‌های این مجموعه تا حدود 11:30 شب باز هستند.

محدوده قیمت: متوسط رو به گران

مرکز خرید سون سنتر

این مجتمع تجاری بزرگ، در محدوده شرق تهران و در منطقه هفت حوض نارمک قرار دارد. مرکز خرید سون سنتر شامل 11 طبقه که هفت طبقه آن تجاری و چهار طبقه آن پارکینگ است. انواع کالاهای مورد نیاز از پوشاک، کیف و کفش گرفته تا فروشگاه‌های لوکس جواهر‌آلات در این مرکز وجود دارند.

مرکز خرید سون سنتر

آدرس و اطلاعات تماس مرکز خرید سون سنتر

آدرس: تهران، نارمک، ضلع جنوب غربی میدان هفت حوض

تلفن تماس: 02177976019

ساعات کاری: از 9 صبح تا 22 شب

محدوده قیمت: متوسط

مرکز خرید مگامال

این مرکز خرید بزرگ، در قسمت غربی و حاشیه تهران قرار دارد. مرکز خرید مگا‌مال شامل  206 واحد تجاری است که در ۹ طبقه قرار دارند. انواع وسایل مورد نیاز خود از محصولات فرهنگی تا لوازم خانه و حتی خودرو را می‌توانید از این مرکز خریداری کنید.

راهنمای تهران گردی در نوروز 1400

علاوه بر خرید، امکانات تفریحی این مرکز هم بسیار جالب توجه است. شهربازی، فودکورت، پردیس سینمایی و بخش‌های هنری از جمله این امکانات جانبی هستند.

آدرس و اطلاعات تماس مرکز خرید مگامال

آدرس: بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز ۲، میدان شهید صارمی

تلفن تماس: 02144634290

ساعات کاری: همه روزه 8 صبح تا 24 بامداد

محدوده قیمت: متوسط

مرکز خرید روشا

اگر می‌خواهید مجموعه‌ای بی‌نظیر و مدرن از به روزترین برندهای مطرح را یک‌جا ببینید، حتما سری به روشا بزنید. این مرکز خرید تازه تاسیس سبکی متفاوت دارد و میان واحدهای فروشگاهی آن دیواری وجود ندارد.

روشا سنتر

اگر عاشق خرید عطر هستید سری به طبقه پایین این مرکز بزنید. شما می‌توانید مجموعه کاملی از انواع وسایل کوهنوردی و کمپینگ را هم از این مرکز خریداری کنید. توجه داشته باشید که روشا جزو مراکز خرید گرانقیمت است و توقع قیمت‌های پایین را در اینجا نداشته باشید.

آدرس و اطلاعات تماس مرکز خرید روشا

آدرس: تهران، نیاوران، تقاطع خیابان عمار و فرمانیه، مرکز خرید روشا

تلفن تماس: 02125714000

ساعات کاری: از 11 ظهر تا ساعت 11 شب

محدوده قیمت: گران

سخن آخر

در این مقاله مجموعه‌ای کامل از دیدنی‌های شهر تهران را به شما معرفی کردیم. امیدواریم اطلاعات مقاله برای شما مفید باشد. امیدواریم بتوانید از میان این مکان‌های دیدنی، بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید و امیدواریم که در تهران گردی خود، مسافرت بسیار شاد و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

3.4 | (20)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x