سه روش برای برنزه کردن پوست صورت و بدن

آیا شما هم دوست دارید که کمی تنوع را تجربه کنید و برای اینکار می‌خواهید رنگ پوستتان را تیره‌تر کنید؟ باید بگوییم تیره کردن یا برنزه کردن بدن ایده بسیار جذاب به خصوص در فصل تابستان است و می‌تواند زیبایی شما را چندین برابر کند. اگر قصد دارید پوستتان را برنزه کنید این مقاله مخصوص شماست تا شما را در زمینه برنزه کردن پوست راهنمایی کنیم.

انواع روش‌های برنزه کردن پوست

پوست برنزه طرفداران زیادی به خصوص در میان خانم‌ها دارد. روش‌ها مختلفی برای برنزه کردن پوست وجود دارد که در سه دسته کلی قرار می‌گیرند. این سه روش کلی، برای برنزه کردن پوست عبارتند از:

  • ماندن زیر نور آفتاب (حمام آفتاب)
  • استفاده از دستگاه‌های برنزه کننده پوست (سولاریوم)
  • مصرف محصولات شیمیایی برنزه کننده پوست

برنزه شدن در زیر نور آفتاب یا حمام آفتاب

افرادی که از این روش استفاده می‌کنند باید حتما پیش از ماندن زیر نور آفتاب از کرم‌های ضد آفتاب بدن با spf مناسب از برندهای خوب نظیر آردن، مای، سان سیف، الارو و …. استفاده کنند. چون همانطور که می‌دانید اشعه آفتاب مضر بوده و ممکن است سلامت بدن را دچار مشکل کند. اگر قصد دارید برای برنزه کردن بدنتان حمام آفتاب بگیرید، این کار را باید از زمان کم آفتاب گرفتن شروع کرده و بعد به مرور، مدت آن را زیادتر کنید.

برای برنزه‌ کردن بدن زیر نور آفتاب می‌توانید از روغن‌های مخصوص برای این کار استفاده کنید. این محصولات هم به برنزه ‌شدن بهتر پوست کمک می‌کنند و هم از سوختگی پوست جلوگیری می‌کنند. مثلا روغن برنزه کننده بدن کامان از پوست بدن در برابر اشعه آفتاب حفاظت کرده و علاوه بر آن تغذیه کننده پوست هم می‌باشد. مصرف این روغن روی پوست، سرعت برنزه شدن را بالا برده و باعث ماندگاری بیشتر آن می‌شود.

بهترین وقت برای برنزه کردن پوست صبح است چون در این زمان پروتئین‌هایی در بدن تولید می‌شود که می‌توانند از پوست مراقبت کرده و آسیب‌های ناشی از نور خورشید را ترمیم کنند و پوست را التیام ببخشند.

بعد از این که در بازه زمانی مشخصی زیر نور آفتاب قرار گرفتید باید در پایان کار حتما بدنتان را با آب ولرم یا کمی خنک بشویید. پس از اتمام دوش با یک حوله نرم به آرامی بدنتان را خشک کنید. در آخر از یک لوسیون مرطوب کننده مخصوص بعد از آفتاب کمک بگیرید تا پوست بدنتان را خنک و ترمیم کند. در ضمن این کار به تثبیت رنگ برنزه روی پوست کمک بیشتری می‌کند.

استفاده از دستگاه‌های برنزه کننده پوست

روش دیگری که برای برنزه کردن بدن از آن استفاده می‌شود، استفاده از دستگاه سولاریوم است. سولاریوم در واقع نام یک دستگاه برنزه کننده پوست بدن می‌باشد که از یک تخت تشکیل شده و دور آن با دیواره‌هایی بسته شده است. روی دیواره‌های اطراف این تخت، لامپ‌هایی با اشعه فرابنفش تعبیه شده که باعث برنزه شدن پوست می‌شوند. وقتی فرد داخل این وسیله قرار می‌گیرد، درب آن بسته می‌شود و بدن درون یک جعبه حاوی نور فرابنفش محصور خواهد شد. این کار در چند نوبت انجام شده و در نهایت باعث برنزه شدن بدن می‌شود.

درون دستگاه، اشعه فرابنفش به پوست تابیده و آن را تخریب می‌کند. بعد سلول‌هایی از پوست که ملانوسیت نام دارند، ملانین ترشح می‌کند که در نهایت این ماده باعث تیره شدن پوست می‌شود.

در صورتی که از سولاریوم در طولانی مدت استفاده شود، عوارضی در پی خواهد داشت. این عوارض شامل موارد زیر می‌شود:

  1. پیری پوست
  2. بروز چین و چروک روی پوست صورت و بدن
  3. شل شدن و افتادگی پوست
  4. ایجاد لکه‌های پوستی و کک و مک
  5. کدر شدن رنگ پوست
  6. ضخیم شدن سطح پوست
  7. احتمال ابتلا به سرطان‌های پوستی

استفاده از محصولات برنزه کننده بدن

روش دیگری که برای برنزه کردن بدن وجود دارد، استفاده از محصولات برنزه کننده است. این روش مخصوص کسانی می‌باشد که دوست دارند بدون کمک گرفتن از نور آفتاب، برنزه شوند. کمپانی‌های تولید کننده محصولات آرایشی اقدام به ساخت برخی کرم‌ها و روغن‌ها کرده‌اند که موجب رنگدار شدن پوست می‌شوند. محصولات برنزه کننده پوست در سه شکل مایع، اسپری و کرم در بازار موجود هستند. نحوه استفاده از این محصولات به این شکل است که:

  • ابتدا باید دوش بگیرید و بدنتان را به خوبی تمیز کنید.
  • بعد باید به سراغ لایه برداری از پوست بروید. این کار را می‌توانید با لیف یا اسکراب بدن انجام دهید تا سلول‌های مرده از روی پوست جدا شوند.
  • پیش از اینکه از محصولات برنزه کننده استفاده کنید حتما موهای زائد بدن را اصلاح کنید.
  • حالا نوبت به استفاده از یک مرطوب کننده بر پایه آب می‌رسد. مرطوب کننده به پخش یکنواخت برنزه کننده روی پوست کمک می‌کند.
  • پس از انجام کارهای گفته شده در بالا حالا باید به سراغ برنزه کننده بروید و آن را روی پوستتان بمالید.
  • استفاده از یک لوسیون یا موس برنزه کننده می‌تواند به ماندگاری بیشتر رنگ روی پوست کمک کند.

برنزه کننده بدن از کجا بخریم؟

اگر به دنبال خرید برنزه کننده بدن هستید و به سلامتی پوست خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را از فروشگاه اینترنتی مو تن رو تهیه کنید. محصولات این فروشگاه آنلاین همگی از برندهای معروف دنیا بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. خرید از مو تن رو خیلی راحت است و می‌توانید با چند کلیک ساده کالای مورد نیاز خود را سفارش دهید. کافیست قیمت محصولات در این فروشگاه را با قیمت کالاها در سایر فروشگاه‌ها مقایسه کنید و با اطمینان کامل، محصولی با بهترین قیمت، بالاترین کیفیت و تضمین اصالت کالا را از مو تن رو دریافت کنید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
2 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x