بررسی 10 تا از پرتکرارترین سوالات در خصوص مشاوره پزشکی آنلاین

در گذشته های نه چندان دور برای دسترسی به پزشکان متخصص، باید زمان های طولانی همراه با مسافت های طولانی طی می شد، در بیشتر مواقع به دلیل آن که پزشک وقت ویزیت بیمار را نداشت، تمام این زحمت ها به هدر می رفت. حال با پیشرفت تکنولوژی و بهره مندی از ایده های ناب، می توان در بیشتر مواقع بدون مراجعه حضوری با پزشکان متخصص در تماس بود.

ممکن است سوالات متعددی در خصوص مشاوره پزشکی آنلاین ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد، در این مقاله قصد داریم 10 نمونه از سوالات پرتکرار در خصوص مشاوره پزشکی آنلاین را همراه با پاسخ هایشان، برای شما عزیزان ذکر کنیم پس لطفا تا پایان ما را همراهی کنید.

سوالات مهم در خصوص مشاوره پزشکی آنلاین

در ادامه به 10 مورد از سوالات مشاوره پزشکی آنلاین  پاسخ داده شده است که می تواند سوال شما نیز باشد.

مشاوره آنلاین پزشکی  یا مشاوره حضوری، کدام بهتر است؟

به طور قطع نمی توان گفت که کدام روش بهتر است  زیرا هر دو از مزایای مختلفی برخوردار می باشند. مشاوره آنلاین پزشکی در بیشتر مواقع جوابگو خواهد بود و نیاز به حضور پیدا کردن در مطب پزشک نمی باشد، به طور کلی این دو در کنار هم معنا می یابند و اگر پزشک آنلاین تشخیص دهد که باید حضوری مراجعه کنید به شما خواهد گفت و مراحل درمان را در مطب ادامه خواهید داد.

مشاوره آنلاین پزشکی چه مزیت هایی دارد؟

سامانه پذیرش 24 یکی از معتبرترین راه های استفاده از مشاوره پزشکی آنلاین است که استفاده از آن، مزایای بیشماری را به همراه خواهد داشت. در ادامه به برخی از مهم ترین مزیت های مشاوره آنلاین اشاره شده است.

  • در این روش هزینه ها بسیار کاهش می یابد که می تواند شامل ویزیت های مختلف، رفت و آمدهای متعدد و … باشد که در مشاوره های آنلاین بسیاری از این هزینه ها حذف یا کاهش می یابند.
  • در این سایت می توانید در هر ساعت از شبانه روز سوالات خود را مطرح کنید و تا در اسرع وقت به سوال شما پاسخ داده شود. این مورد دسترسی راحت به پزشک، در مشاوره آنلاین را نشان می دهد.
  • در روش سنتی برای مشاوره باید در نوبت های چند روزه و  حتی چند ماهه نیز بمانید که این امر باعث تاخیر در شروع درمان می شود، در روش های آنلاین پاسخگویی بسیار سریع اتفاق می افتد و می توانید در سریع ترین زمان ممکن با پزشک خود صحبت کنید.
  • در روش آنلاین می توانید خواسته و سوالات خود را در قالب صدا، تصویر، متن و یا ترکیبی از همه موارد را برای متخصص خود بازگو کنید. معمولا بهره گیری از این موارد اطلاعات را دقیق تر به پزشک منتقل می کند.

مشاوره آنلاین پزشکی

استفاده از مشاوره آنلاین پزشکی در چه مواردی کاربردی تر است؟

در واقع اگر نیاز به راهنمایی دارید و سوال یا مشکل شما با پاسخگویی به آن رفع می شود، مشاوره آنلاین  بسیار کاربرد دارد و شما را از حضور در مطب بی نیاز می کند.

در مشاوره آنلاین پزشکی امکان پاسخ گویی به سوالات در چه زمینه ای وجود دارد؟

سایت هایی چون پذیرش 24، پزشکان متخصص با زمینه های مختلف تخصص را در اختیار دارد و این یعنی امکان پاسخ گویی به هر سوالی در این سایت وجود دارد. سوالاتی از قبیل رژیم، تفسیر آزمایشات، مشاوره ازدواج، داخلی، زنان و … به راحتی با وجود تعدد زیاد پزشکان قابل پاسخ گویی می باشد.

مدت زمان پاسخگویی در مشاوره آنلاین چه مدت طول می کشد؟

مدت زمان پاسخگویی در سایت ها و سامانه های مختلف متفاوت است، اما در پذیرش 24 در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد و زمان زیادی تلف نخواهد شد.

مشاوره آنلاین بیشتر برای چه کسانی مناسب تر است؟

استفاده از خدمات آنلاین پزشکی برای همه افراد مناسب است، اما در این میان افراد بیشتری نیاز به استفاده از این خدمات هستند. برخی از افراد از بیان سوالات خود به صورت حضوری خجالت می کشند و دچار استرس می شوند که این سوالات می تواند شامل سوالات جنسی، ناحیه تناسلی، ایدز و باشد.

همچنین ساکنان مناطق محروم چندان به پزشک متبحر دسترسی ندارند، استفاده از مشاوره پزشکی آنلاین می تواند به آن ها کمک کند تا از دانش پزشکان در هر نقطه از کشور استفاده کنند. البته برخی از بیماران نیز خارج شدن از منزل برایشان دشوار است که به آن ها توصیه می شود، از خدمات آنلاین استفاده کنند.

مشاوره حضوری و آنلاین پزشکی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

  • در مشاوره آنلاین نیاز به حضور در مطب نیست و این یعنی در امان ماندن از شلوغی و ازدحام مطب و کلینیک ها که امکان مبتلا شدن به بیماری های مسری در آن زیاد است.
  • در روش حضوری امکان دارد که مشاوره دیرتر آغاز شود، در حالیکه در مشاوره آنلاین لحظه شروع مشاوره بسیار کوتاه است.
  • ویزیت های حضوری معمولا گران تر از ویزیت های مشاوره آنلاین است.
  • در مراجعه حضوری وقت زیادی هدر می رود، ولی در مشاوره آنلاین وقت و زمانی تلف نخواهد شد.

مشاوره پزشکی حضوری و آنلاین چه تفاوت هایی با هم دارند

مشاوره آنلاین پزشکی پذیرش 24 چه خدماتی را ارائه می دهد؟

یکی از سامانه های معتبر مشاوره پزشکی آنلاین، پذیرش 24 است که خدمات متنوعی چون سیستم نوبت دهی یکپارچه، پرونده الکترونیک بیمار، بهره گرفتن از تعداد پزشکان زیاد، امکان پرسش و پاسخ آنلاین، برخورداری از نظام ارجاع و … را داراست که این موارد به نظام سلامت کمک بسیار شایانی کرده است.

معایب مشاوره پزشکی آنلاین چیست؟

این معایب کلیت ندارد، اما در برخی از موارد کاملا مشهود است و مراجعه حضوری کارایی بیشتری دارد. برخی از معایب مشاوره پزشکی آنلاین عبارت است از:

  • برخی از مشکلات نیاز به انجام مواردی چون موسیقی، هنر، تجسم و … دارد که انجام این موارد به صورت آنلاین دشوار است.
  • افرادی وجود دارند که به صورت حضوری تاثیر پذیری بیشتری دارند، پس مراجعه آنلاین برای ان ها پاسخگویی مناسبی به همراه ندارد.
  • درمان بیماری های سخت و دشوار به صورت حضوری بهتر است.

آیا می توان مراجعه حضوری را به طور کامل حذف کرد و تنها از مشاوره آنلاین پزشکی استفاده کرد؟

جواب به این سوال خیر است و مراجعه حضوری در پیشرفت بیماری های مزمن حتمی است. در کنار هم قرار گرفتن مشاوره حضوری و آنلاین می تواند راه درمان را سریع تر پیش ببرد.

برای دریافت مشاوره آنلاین به چه صورتی می‌توانیم اقدام کنیم ؟

برای دریافت مشاوره پزشکی تلفنی از پزشک انلاین نیازی به شماره مشاوره پزشکی یا شماره تلفن دکتر انلاین ندارید فقط کافیست از اپلیکیشن پزشک آنلاین و یا سایت پذیرش24 اقدام به اخذ نوبت مشاوره نمایید. در صورتی که از سایت اقدام به دریافت نوبت می‌نمایید کافیست

ابتدا تخصص مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پزشک تلفنی و مشاور انلاین مورد نظر خود را بر اساس امتیاز یا نظر کاربران انتخاب کنید.

در صورتی که تمایل به گفتگو با پزشک به صورت تلفنی دارید، مشاوره تلفنی و در صورتی که تمایل به چت با پزشک به صورت متنی و صوتی داشته و نیاز به ارسال مستندات دارید، مشاوره تلفنی را انتخاب کنید

شماره موبایل خود را ثبت کرده و وارد شوید.

دکتر مشاوره انلاین به زودی با شما ارتباط خواهد گرفت. در صورتی که کد تخفیف دارید وارد کرده و هزینه مشاوره 24 را پرداخت کنید. در صورتی که کد تخفیف صد درصدی داشته باشید، مشاوره رایگان آنلاین خواهید گرفت.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x