آیا مهاجرت کاری با دیپلم امکان دارد؟

احتمالا در شرایط اقتصادی و اجتماعی فعلی جامعه، شما هم جزو همان دسته از ادمهایی هستید که میخواهید ایران را به قصد رسیدن به اهدافتان ترک کنید اما شرایطش را ندارید، نه؟ شاید هم کلی تحقیق کرده اید و متوجه شده اید برای خروج از کشور یا باید به قصد تحصیل باشد یا سرمایه گذاری یا شروع کسب و کاری تازه! اما این همه ماجرا نیست. روش های مختلفی وجود دارد که میتوان از طریق آن، به هر کشوری مهاجرت کرد. حتی اگر مدرک دیپلم داشته باشید! داشتن مدرک دیپلم تا چند سال پیش، در جامعه باعث نزول شخصیت و جایگاه اجتماعی بود اما امروزه حتی نیازی نیست به زبان بیاورید که دیپلم دارید. میتوانید با رفتن به کلاس های مختلف و کتاب خواندن و کارهایی از این قبیل، نشان دهید به مراتب بیشتر از کسی که لیسانس دارد، متوجه میشوید یا مهارت کار کردن دارید. حالا چطور میشود با مدرک دیپلم، مهاجرت کرد؟

دوره های مرکز سلامت ایرانیان، امتیازی برای مهاجرت شما!

نمیدانیم چقدر با مرکز سلامت ایرانیان آشنا هستید. این مرکز با برگزاری دوره های مختلف در حوزه پزشکی و زیبایی در تلاش است تا تکنسین هایی خبره را در حوزه های مختلف آماده کند. این آمادگی هم میتواند به شما امکان کار کردن در کلینیک های مختلف و داروخانه های داخل کشور را بدهد هم امکان ترجمه مدارک آن و مهاجرت به کشورهای دیگر وجود دارد. دوره های مختلفی را میتوانید با ورود به سایت مرکز سلامت ایرانیان پیدا کنید. از جمله دوره تکنسین داروخانه یا دوره دستیار دندانپزشک که هردوی این دوره ها از اعتبار بسیار خوبی برخوردار هستند و بعد از اتمام دوره به شما، مدرک معتبری اعطا خواهد شد. درباره دوره های مختلف این مرکز چیزی میدانید؟

دوره تکنسین داروخانه، شما را آچارفرانسه میکند!

وظیفه تکنسین داروخانه این است که به داروساز کمک کند تا دارویی که در نسخه مشتری آمده را به او تحویل دهد. کار این تکنسین ها به صورت تمام وقت بوده اما میشود با کمی گشتن به داروخانه ای رسید که دنبال تکنسین پاره وقت نیز میگردد. معمولا برای این که بتوانید در این سمت، استخدام شوید نیاز به مدرک دیپلم وجود دارد. همان مدرکی که خودتان دارید. از جمله وظایف تکنسین داروخانه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای نسخه مشتریان
  • در نظر گرفتن مقدار دارو برای نسخه
  • بسته بندی نسخه
  • بررسی موجودی داروخانه و اطلاع دادن به دکتر داروساز در صورت وجود کمبود
  • جواب دادن به تلفن مشتری

اینها تنها بخش کوچکی از وظایفی است که یک تکنسین داروخانه به عهده دارد. شما با داشتن مدرک گذراندن دوره تکنسین داروخانه میتوانید در داروخانه ها زیر نظر پزشک داروساز مشغول به کار شوید. نگران این هم نباشید که یک وقت در خواندن نسخه ای اشتباه کنید چرا که دست آخر، دکتر مجدد آن را چک خواهد کرد.

دستیار دندانپزشک خوب، از هرچیزی واجبتر است!

کار سختی در پیش دارید اما پول خوبی قرار است به جیب بزنید. درباره دوره دستیار دندانپزشک مرکز سلامت ایرانیان همین را بگوییم که شما کلی قرار است حرفه ایا شوید و مجوز شرکت در این کلاس ها نیز، داشتن مدرک دیپلم است. اما حواستان باشد بعد از گذراندن این دوره قرار است کلی کار سخت انجام دهید. از کمک به دندانپزشک در طول مراحل درمان گرفته تا پرسیدن سابقه بیمار و گرفتن فشار خون و نبض تا گرفتن رادیوگرافی دندان، انجام کارهای مربوط به کنترل عفونت و چیزهایی از این قبیل به طور کامل بر عهده دستیار دندانپزشک است.

اوایل این کار درست مشابه هر کار دیگری خاک خوری خواهد داشت تا زمانی که سطح سابقه شما به حد خوبی برسد. اما پس از این که اوضاع خوب شد، دیگر حسابی میتوانید روی حقوقی که در می آورید حساب کنید و درآمد خوبی به جیب بزنید.

ربط این دوره ها به مهاجرت کاری چیست؟

شما یک مدرک دیپلم دارید و میخواهید از ایران بروید، نه؟ خب این که نمیشود. پس بیایید یک کار دیگر را امتحان کنیم. شما با ثبت نام در دوره های دستیار دندانپزشک یا تکنسین داروخانه و گذراندن آن، مدرک مربوط به یکی از این دوره ها را دریافت میکنید. سپس این امکان را دارید تا آن را ترجمه کنید و همراه با باقی مدارکتان به کشور مقصد بفرستید. داشتن این مدرک، به عنوان امتیازی خوب برای دادن ویزا به حساب می آید. پس مرکز سلامت ایرانیان و دوره هایی که برگزار میکند را جدی بگیرید و سری به آن بزنید. مهاجرت، کار سختی نیست.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x