بهترین روش استفاده از کرم پودر و نحوه انتخاب آن چیست؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که اغلب خانم‌ها برای داشتن آرایش زیبا و طبیعی می‌پرسند، این است که چگونه کرم پودری را انتخاب کنند که مناسب نوع پوست باشد و خیلی خوب روی آن بنشیند؟ با توجه به رنگ‌ها و فرمول‌های مختلفی که برای کرم پودر وجود دارد، انتخاب موردی که بتواند نیازهای پوست را به خوبی برطرف کند کمی دشوار است. از طرف دیگر، در صورت انتخاب کرم پودر اشتباه ممکن است صدمات غیرقابل جبرانی به پوست وارد شود؛ بنابراین بهتر است قبل از اقدام به خرید فاندیشن برای پوست صورت، ابتدا نوع پوستتان را به طور دقیق بشناسید. در این مطلب از موتن رو قصد داریم در مورد بهترین روش استفاده از کرم پودر و نحوه انتخاب آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

نحوه انتخاب کرم پودر برای انواع پوست

در ادامه قصد داریم بدانیم نحوه انتخاب بهترین کرم پودر برای پوستمان کدام است:

نحوه انتخاب کرم پودر برای پوست خشک

افراد دارای پوست خشک بعد از حمام کردن روی صورتشان احساس کشیدگی و خارش دارند. رنگ پوست این دسته از افراد اغلب به دلیل انعکاس ندادن نور، مات و مایل به خاکستری است. افراد دارای پوست خشک اغلب جوش یا آکنه نمی‌زنند. اگر جزو افرادی هستید که جنس پوستتان خشک است، باید به سراغ کرم پودرهایی بروید که کمبودهای پوستتان را جبران کند و چهره شما را شاداب و سرحال نشان دهد. کرم پودرهایی که مایع هستند یا بیس روغنی دارند، می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. از طرف دیگر، کرم پودرهایی که حالت براقی دارند، چهره شما را سرزنده و شاداب نشان می‌دهند.

نحوه انتخاب کرم پودر برای پوست چرب

افرادی که پوستشان زود به زود چرب می‌شود، اغلب براق است یا منافذ باز، کمدون و جوش‌های آکنه‌ای دارند دارای پوست چرب هستند. این دسته از افراد باید به سراغ کرم پودرهایی بروند که روی آن‌ها عبارت‌هایی همچون Oil Free یا Matt نوشته شده باشد. در غیر این صورت سایر کرم پودرها منجر به براق شدن بیشتر پوست یا جوش‌های بیشتر و بدتر روی پوست صورتشان خواهند شد. کرم پودرهای مایع، کرم پودرهای جامد با بیس آب و پنکک‌های خشک بهترین انتخاب‌ها برای افراد دارای پوست چرب هستند.

انتخاب کرم پودر مناسب

نحوه انتخاب کرم پودر برای پوست مختلط

پوست مختلط یا همان ترکیبی به پوستی گفته می‌شود که قسمت T صورت (چانه، پیشانی و روی بینی) چرب بوده و در این نواحی معمولا کمدون‌های سرسیاه یا آکنه دیده می‌شود و بقیه قسمت‌های صورت خشک هستند. پوست این دسته از افراد تابستان‌ها شبیه به پوست‌های چرب و زمستان‌ها شبیه به پوست‌های خشک است. افراد دارای پوست مختلط باید دو فصل سرد و گرم،2 کرم پودر مجزا داشته باشند. کرم پودرهای مایع حاوی بیس آب بهترین انتخاب برای افراد دارای پوست مختلط هستند.

نحوه انتخاب کرم پودر برای پوست نرمال

افراد دارای پوست نرمال دارای ایده آل ترین نوع پوست هستند. پوست‌های نرمال سالم و شاداب هستند و چربی و آب متعادلی دارند. افراد دارای این نوع پوست می‌توانند به سراغ هر نوع کرم پودری که دلشان خواست بروند. توصیه می‌شود زمستان‌ها از کرم‌هایی که پوشانندگی بالاتری دارند استفاده کنند و تابستان‌ها به سراغ کرم پودرهای سبک‌تر با بیس آب بروند.

بهترین روش استفاده از کرم پودر

آموزش کرم پودر زدن در 5 مرحله ساده را در ادامه می‌خوانیم:

1-استفاده از مرطوب کننده: اولین مرحله این است که به پوستتان مرطوب کننده بزنید و کمی صبر کنید تا کامل جذب پوستتان شود.

2-استفاده از کانسیلر: در این مرحله باید به سراغ کانسیلرهای سبکی بروید که یک یا دو درجه روشن‌تر از پوستتان هستند. کانسیلرهایی که خیلی روشن باشند، نه تنها عیوب پوستتان را نمی‌پوشانند، بلکه لکه‌های تیره صورت را بیشتر نمایان می‌کنند. کانسیلر را برای پوشاندن عیوب صورت و حلقه‌های تیره دور چشم به کار ببرید و سپس با برس کوچکی آن را روی صورتتان پخش کنید.

3-استفاده از کرم پودر: اگر به دنبال پوشانندگی کم هستید، کرم پودر را با انگشت و اگر به دنبال پوشانندگی زیاد هستید، آن را با پد یا اسفنج پخش کنید. کرم پودر را از وسط صورت پخش کنید و آن را در همه قسمت‌های صورت به خوبی محو کنید. همیشه به سراغ کرم‌هایی بروید که رنگشان متناسب با رنگ پوستتان است.

4-استفاده از روشن کننده: برای ایجاد درخشش طبیعی می‌توانید در قسمت زیر استخوان گونه از کرم پودرهای اکلیلی ملایم استفاده کنید. پوست‌های معمولی بهتر است از روشن کننده‌های طلایی و مسی و پوست‌های تیره از روشن کننده‌های طلایی و برنزه استفاده کنند.

5-استفاده از فیکساتور: در آخر برای اینکه کرم پودرتان دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد، از پودرهای فیکساتور استفاده کنید.

انتخاب مناسب ترین کرم پودر

چرا خرید کرم پودر از موتن رو؟

اگر قصد خرید بهترین کرم پودر را دارید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی موتن رو مراجعه کنید. در این فروشگاه، انواع کرم پودرهای معروف با قیمت‌هایی منصفانه‌تر از رقبا به فروش می‌رسند. علاوه بر این، تمامی محصولات عرضه شده توسط موتن رو اورجینال و باکیفیت هستند.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x