عوارض، مزایا و معایب کاشت ابرو

میزان اهمیت ابرو در زیباتر جلوه دادن چهره را از آن جهت می‌توان بهتر درک کرد که دیدن یک فرد بدون موی سر طبیعی تر و بیشتر قابل پذیرش تر تا اینکه فردی را بدون ابرو ببینیم. قطعاً نگاه کنجکاوانه افراد به سمت شخصی که ابرو ندارد، بیشتر جلب خواهد شد. از بین رفتن ابروها ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد که گاهی به دلیل غفلت و مراقبت نکردن افراد برای حفظ ابروها است و گاهی فرد هیچ دخالتی در از بین رفتن ابروهای خود ندارد. برای رشد مجدد ابروها روش‌های زیادی وجود دارد که گاهاً ممکن است بیش از حد معمول طولانی باشد. کاشت ابرو گزینه مناسب و سریعی برای رسیدن به فرم دلخواه ابروها است. اما مشابه تمامی روش‌های ترمیم و زیبایی دارای مزایا، معایب و عوارض جانبی است.

مزیت کاشت ابروی طبیعی

اصلی ترین مزیت کاشت موی ابرو طبیعی به نظر رسیدن موهای جدید است، زیرا موهای پیوند شده از موهای سر فرد گرفته می‌شود. با استفاده از کاشت ابروی طبیعی، تراکم ابروها بیشتر می‌شود و ابروها پرپشت به نظر می‌رسند، بنابراین مزیت دیگر این روش محدود شدن نیاز به آرایش ابرو است. کاشت ابرو که توسط یک متخصص مجرب و با تجربه و در بهترین کلینیک کاشت مو و ابرو انجام می‌شود نتایج بسیار مطلوبی را به همراه دارد، از مزایای کاشت ابرو میتوان به طبیعی شدن حالت ابرو، رشد کردن موهای کاشته شده و ثابت نبودن شکل آن، عدم نیاز به استفاده از مواد آرایشی مانند مداد در ابروها و مهمتر از همه افزایش زیبایی و جذابیت چهره فرد اشاره کرد.

عوارض جانبی عمل جراحی کاشت ابرو

کاشت ابرو توسط پزشک متخصص جراح زیبایی و در یک کلینیک ویژه کاشت مو انجام می‌شود. بنابراین در بین تمامی روش‌های ترمیم ابرو، یکی از پرهزینه ترین روش‌های ترمیم محسوب می‌شود.

تخصص، مهارت و دقت پزشک در عمل جراحی کاشت ابرو بسیار مهم است. اگر عمل کاشت ابرو توسط بهترین پزشک پوست و مو و زیبایی انجام نشود ،می‌تواند عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد. اما مشابهت تمامی جراحی های زیبایی که عوارض جانبی موقتی دارند کاشت ابرو نیز عوارض جانبی مثل تورم و کبودی بسیار جزئی، زخم جزئی در ناحیه کاشت ابرو، قرمزی در ناحیه ابرو ، پوسته پوسته شدن ناحیه کاشت ابرو که این عوارض در مدت کوتاهی پس از انجام عمل کاشت رفع خواهد شد، التهاب فولیکول های مو در ناحیه کاشت ابرو، ریزش موقت در ناحیه کاشت ابرو که به مدت سه تا شش ماه پس از انجام کاشت شروع به رشد مجدد خواهد کرد، احساس خارش در ناحیه ابرو و ناحیه اهدا کننده که به مدت ۱ تا ۲ روز به کمک پماد تسکین پیدا می‌کند، احساس درد جزئی که با داروهای مسکن رفع خواهد شد، دارد.

به دلیل برداشت مو از مناطق بالای گوش و پشت سر برای نیاز به جراحی پشت سر است، بنابراین ناحیه پیوند دهنده بخیه خواهد داشت. از عوارض کاشت ابرو می‌توان التهاب صورت، چشم‌ها و پیشانی را بیان کرد.

عوارض جانبی احتمالی کاشت ابرو

در روش کاشت ابرو فولیکول‌های پیوند شده از محل پشت سر یا بالای گوش برداشته می‌شوند. بنابراین ممکن است چندین ماه طول بکشد تا فولیکول‌های جدید برداشته شده نتایج کامل را ارائه دهند. حتی ممکن است فولیکول‌های جدید موهای جدید تولید نکنند.

از عوارض احتمالی کاشت ابرو می‌توان این امکان را در نظر گرفت که شکل‌های موی جدید از بین برود. در چنین شرایطی روش کاشت مو مجدداً باید تکرار شود.

کاشت ابرو جز عمل های جراحی زیبایی محسوب می‌شود. بنابراین مشابه تمام اعمال جراحی زیبایی امکان بروز عوارض جانبی عمل جراحی وجود دارد. این عوارض شامل  خونریزی بیش از حد، آسیب عصبی، ورم و کبودی و عفونت جای زخم است.

پیش از انجام عمل کاشت ابرو جراح سابقه پزشکی فرد را بررسی می‌کند. وجود بیماری‌های زمینه‌ای و یا مصرف داروها خاص و یا داروهای مکمل باید بررسی شود.

پیش از انجام کاشت ابرو باید علت اصلی ریزش ابروها تشخیص داده شود. طی ارزیابی‌ها و آزمایشات و مشخص شدن علت ریزش مو، مشخص خواهد شد که ریزش مو یک بیماری سیستماتیک است یا خیر، و مطابق آن برای درمان ریزش ابرو و کاشت اقدام می‌شود.

در صورتیکه کاشت ابرو توسط پزشک غیر متخصص انجام شود ممکن است ظاهری ناخوشایند و غیرطبیعی برای ابروها ایجاد شود. قرینه نشدن ابروها و تفاوت رنگ موهای کاشته شده با ابروهای طبیعی می‌تواند ناشی از عدم دقت پزشک جراح باشد.

خطرات کاشت ابرو توسط پزشک غیرحرفه ای

ریسک خونریزی پس از کاشت ابرو، بروز عفونت بعد از کاشت ابرو، بی حسی دائمی در ناحیه کاشت می‌تواند از خطرات کاشت ابرو توسط پزشک غیر متخصص باشد. بنابراین توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز عوارض خطرناک کاشت ابرو، به بهترین متخصص کاشت ابرو و بهترین کلینیک تخصصی کاشت مو مراجعه کنید. کلینیک الهام یکی از بهترین کلینیک‌های کاشت ابرو است که با بهترین و مجرب‌ترین جراحان زیبایی همکاری می‌کند.

معایب کاشت ابرو

پس از انجام کاشت ابرو می‌توان شاهد افزایش تراکم ابروها بود. فرم و شکل ابرو می‌تواند به شکل دلخواه فرد طراحی شود. بنابراین به دلیل استفاده از موهای طبیعی فرد و تعیین فرم ابرو توسط فرد نتایج بسیار طبیعی تر خواهد بود. کاشت ابرو می‌تواند جای زخم‌ها و سوختگی‌ها را بپوشاند و بی نظمی ابروها را اصلاح کنند. نتایج دائمی کاشت ابرو تا زمانی که موهای اهدا کننده سالم بمانند دوام خواهند داشت.

اما گاهی ممکن است زاویه کامل موها با زاویه کامل پیوند نشده نباشند، بنابراین ممکن است مو‌های ابروی پیوندی شده به سمت بالا یا خارج زاویه داشته باشد. به دلیل اینکه موهای کاشته شده از موهای سر برداشته می‌شوند و موهای سر در مقایسه با موهای ابرو رشد سریع تر و بلند تری دارند، باید مدتی را صرف پیرایش کردن موهای کاشته شده ابرو کرد. بنابراین گاهاً ممکن است موهای کاشته شده با موهای قبلی ابرو مطابقت نداشته باشد.

پس از انجام عمل کاشت

پس از انجام عمل کاشت، در ناحیه کاشت ابرو بدون جراحی شکاف‌های کوچکی وجود دارد، زیرا تمامی موهای کاشته شده رشد نمی‌کند. گاهی ممکن است برای داشتن ابروهای ضخیم تر و متراکم تر به بیش از یک عمل جراحی نیاز باشد.

در هر دو روش FIT و FUT نیاز به جراحی برای پشت سر و بنابراین امکان خونریزی شدید وجود دارد. این روش همراه با بیهوشی انجام می‌شود اما ممکن است با درد همراه است. از عوارض این روش‌ها می‌توان التهاب صورت، چشم‌ها و پیشانی و بخیه پشت سر را نام برد.

هر دو روش با دست انجام می‌شود، بنابراین امکان خطای انسانی وجود دارد.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
3 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x