نکات صفر تا 100 برای کرم پودر زدن به روش صحیح

هدف نهایی ما از کرم پودر زدن داشتن یک پوست صاف و سیقلی و بدون کوچکترین لک و ایراد است. همه ما دوست داریم پوستی شبیه به پوست کودک داشته باشید اما با بیشتر شدن سن لک و کک و مک­ها، چروک و جای جوش صافی پوست ما را می­گیرد و اکثر افراد علاقه­ای به این تغییرات ندارند و به استفاده از لوازم آرایشی روی می­آورند. برخلاف انتظاری که از کرم پودر و لوازم آرایشی داریم پوست به جای این که صاف و بی ایراد به نظر برسد در بیشتر مواقع با یک ماسک دیده می­شود و به راحتی می­شود متوجه میکاپ روی صورت شد. شکی نیست که هیچ کس این را نمی­خواهد. برای اینکه با این مشکل روبرو نشوید و آرایش زیبا و نامحسوسی داشته باشید با ما همراه باشید تا روش صحیح استفاده از کرم پودر و ابزار مورد نیاز را برایتان شرح دهیم.

آماده سازی پوست

زمانی که پوستتان در بهترین حالت خود قرار داشته باشد می­تواند در مقابل یک میکاپ اصولی و صحیح به خوبی عمل کند و مدت زمان بیشتری میکاپ را نگهدارد. قبل از هر کاری صورتتان را به خوبی با شوینده مناسب پوستتان بشویید تا آلودگی­ها از سطح پوست پاک شوند. پس از خشک شدن صورت از مرطوب کننده مناسب پوستتان استفاده کنید و توجه داشته باشید از مرطوب کننده برای دور چشم­ها استفاده نکنید.

مراقبت پوستی

مراقبت پوستی

اولین و مهمترین کاری که برای زدن کرم پودر باید انجام دهید داشتن یک روتین پوستی مناسب است. پوست شما نیاز به مراقبت روزانه دارد و  بدون رسیدگی نمی­توانید انتظار داشته باشید آرایش به بهترین شکل روی پوستتان قرار بگیرد. پوست پر از جوش و منافذ باز و آلودگی با آرایش هم چندان کاور نمی­شود و مشخص خواهد شد که شما تنها یک ماسک برای آراسته به نظر رسیدن زده­اید. داشتن یک روتین پوستی متناسب با نوع پوست را به شما پیشنهاد می­کنیم. شما می­توانید با نظر پزشک متخصص از انواع محصولات مناسب با پوستتان به عنوان کرم روز و شب استفاده کنید. فراموش نکنید فیشیال به پاکسازی و روشن شدن پوستتان کمک خواهد کرد بنابراین از رسیدگی دائم به پوستتان غافل نشوید. همچنین اگر برای پاکسازی و نظافت پوست خود نیاز به راهنمایی دارید مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پرایمر

پرایمر می­تواند از پوست صورت در مقابل آلودگی­ و مواد آرایشی محافظت کند و جلوی ورود مواد آرایشی به بافت پوست را بگیرد. در واقع پرایمر با بستن منافذ باز به یکدست شدن پوست کمک می­کند و سطح پوست را برای زدن کرم­پودر آماده می­کند. از طرفی پرایمر می­تواند تا حدی پوست را روشن کند و لک­های پوستی را محو کند. جدا از پرایمر صورت سعی کنید تا پرایمر مخصوص دور چشم هم تهیه کنید. به دلیل حساسیت بالایی که پوست اطراف چشم دارد و زمانی که می­خواهید از محصولات آرایشی مثل کانسیلر برای این قسمت استفاده کنید بهتر است مراقبت­های لازم پوستی لازم را انجام داده باشید.

انتخاب کرم پودر

پس از پرایمر نوبت به زدن کرم پودر می­رسد. انتخاب کرم پودر مناسب در کیفیت آرایشی که می­کنید تاثیر بالایی دارد. کرم پودرهای ارزان قیمت زیادی در بازار هستند که افراد زیادی هم از آنها استفاده می­کنند. این محصولات از مواد اولیه بی­کیفیت و نامرغوب تهیه می­شود و احتمال ابتلا به مشکلات پوستی را افزایش می­دهند. کوچکترین و واضح­ترین تاثیرات این مواد آرایشی نامرغوب چروک­هایی هستند که به مرور زمان مشاهده خواهید کرد. این مواد اجازه تنفس را به پوست نمی­دهند و منافذ پوست را باز خواهند کرد. در مقابل استفاده از محصولات مرغوب آرایشی سلامت پوستتان را به خطر نمی­اندازند و بافت خوبی روی پوست خواهند داشت. برندهای مرغوبی که در ایران وجود دارند شامل مک، لورآل، استی لادر و میبلین هستند که می­توانید این کرم پودرهای مارک خوب با قیمت مناسب را از سایت­های معتبر سفارش دهید.

براش یا اسفنج آرایشی

اسفنج آرایشی

پس از خرید کرم پودر باید ابزار مناسبی هم برای زدن آن داشته باشید. براش­ها و اسفنج­های آرایشی مختلفی در بازار وجود دارند. استفاده از این دو محصول تا حدی سلیقه­ای است و بستگی به جنس محصول دارد. بعضی براش­های آرایشی به دلیل تراکم بالای مویی که دارند مناسب زدن کرم پودر هستند. چون بیشتر فروشنده­ها اجازه برسی فزیکی براش و اسفنج آرایشی را نمی­دهند و از نظر اخلاقی این کار درست نیست ما به شما توصیه می­کنیم از براش آرایشی استفاده نکنید چون نمی­توانید میزان تراکم موی براش را به درستی تشخیص دهید بهتر است از اسفنج آرایشی استفاده کنید.

روش استفاده

ابتدا باید اسفنج را مرطوب کنید و به خوبی آب داخل آن را بگیرید سپس کرم پودر را به اندازه مورد نیاز پشت دستتان بریزید و با استفاده از اسفنج و به صورت ضربه ای به تمام قسمت­های پوست به جز زیر چشم بزنید. از قسمت تیز اسفنج برای گوشه­های بینی، گوشه چشم و زیر ابرو استفاده کنید.

کانسیلر، کانتور و پودر فیکس

همانطور که گفته شد برای قسمت زیر چشم نمی­توان از کرم پودر استفاده کرد. بافت کرم پودر مناسب پوست زیرچشم نیست به همین دلیل باید از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر را دو درجه تیره­تر از رنگ کرم­پودر انتخاب کنید تا به خوبی تیرگی زیر چشم را پوشش دهد. پس از زدن کانسیلر منتظر بمانید تا کمی خشک شود و بعد مقداری از پودر فیکس را با اسفنج آرایشی یا براش مناسب به زیر چشم بزنید. این پودر باعث می­شود که خطوط عمیق زیر چشم روی آرایش زیر چشم مشخص نشوند. پس از این کار باید قسمت­های برجسته و قسمت­هایی که سایه لازم دارد را کانتور کنید. زیر گونه، استخوان فک، دو طرف بینی و قسمت هایی که در انتهای پیشانی و نزدیک محل رویش موها قرار دارد را کانتور کنید و با اسفنج محو کنید.

رژ گونه

آخرین مرحله­ای که برای آرایش پوست باید انجام دهید استفاده از رژ گونه است. رژگونه باعث شاداب و جوان شدن چهره شما می­شود و زیبایی آرایش را تثبیت می­کند. انواع مختلفی از رژگونه در بازار موجود است و می­توانید مدل های مایع، استیکی و یا پودری رزگونه را امتحان کنید. به برند محصولی که می­خرید توجه کنید. برندهای باکیفیت رژگونه در ایران شامل لدورا، بورژوا، فلورمار و رولوشن هستند که می­توانید از آنها استفاده کنید. رژ گونه را کمی بالاتر از محلی که کانتور کرده­اید بزنید و توجه کنید باید همچنان زیر استخوان گونه قرار بگیرد.

با رعایت نکاتی که گفته شد به بهترین شکل پوست خود را آرایش کنید و از این میکاپ لذت ببرید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x