۱۰ نکته مهم قبل از اقدام برای تزریق چربی

تزریق چربی، یکی از جدیدترین و مؤثرترین روش‌های زیبایی محسوب می‌شود. انتقال چربی به این صورت است که ابتدا چربی اضافه از قسمت‌های مختلف بدن از جمله شکم یا ران فرد برداشته می‌شود و برای رفع چین‌وچروک یا حجیم کردن باسن، سینه و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته برای اینکه بیشترین نتیجه را از انتقال چربی بگیرید، باید قبل از آن اقداماتی را انجام دهید. اگر قصد استفاده از این تکنیک زیبایی را دارید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با نکات مهم قبل از تزریق چربی آشنا کنیم‌.

تزریق چربی چیست ؟

در این روش ابتدا چربی اضافه فرد توسط دستگاه مخصوص از قسمت شکم یا ران برداشته می‌شود. سپس توسط دستگاه، چربی مفید و قابل‌استفاده جدا می‌گردد. در مرحله بعد قسمت موردنظر بی حس شده و چربی تزریق می‌شود. میزان چربی تزریق شده در تمام افراد یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان به سن فرد و میزان چین‌وچروک‌ها اشاره کرد. هرچقدر میزان چین‌وچروک‌ها عمیق‌تر باشد، چربی بیشتری تزریق می‌شود. یکی از نکات مهم که برای تزریق چربی باید به آن توجه کنید، انتخاب مرکز و کلینیک برای انجام این روش زیبایی است. این کار نیاز به تجربه و مهارت خاصی دارد و اگر توسط افراد غیرحرفه‌ای انجام شود؛ عوارض جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

ده نکته مهم قبل از انجام تزریق چربی

قبل از اینکه اقدام به تزریق چربی کنید، حتماً اطلاعاتی را در مورد این روش زیبایی دست بیاورید. شما می‌توانید با افرادی که این عمل را انجام داده‌اند مشورت کنید و از تجارب آنها استفاده کنید. هم چنین می‌توانید با سرزدن به صفحات مجازی و خواندن نظرات کاربران در مورد این تکنیک زیبایی، اطلاعاتی را کسب کنید. به‌علاوه پیشنهاد می‌کنیم حتماً از راهنمای‌های پزشکان متخصص در این زمینه هم کمک بگیرید. مطمئناً داشتن اطلاعات در مورد تزریق کردن چربی استرس شما را کم کرده و می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید. توجه داشته باشید قبل از انجام تزریق باید به نکات زیر توجه کنید تا هیچ‌گونه مشکلی بعد از عمل پیش نیاید.

  1. شش هفته الی یک ماه و نیم قبل از انجام تزریق، دخانیات مصرف نکنید. مصرف سیگار، قلیان و موارد دیگر موجب طولانی شدن روند بهبودی می‌شوند. اگر می‌خواهید دوره نقاهت کوتاه‌تری داشته باشید، از مصرف دخانیات قبل از عمل خودداری کنید.
  2. از مصرف داروهای ضدالتهابی، غیراستروئیدی، آسپرین و غیره، ده روز قبل از تزریق چربی خودداری کنید. هم چنین استفاده از داروها و ویتامین‌هایی که احتمال خونریزی شما را افزایش می‌دهد، ممنوع است. حتماً قبل از عمل، با دکتر خود درباره داروهایی که مصرف می‌کنید، صحبت کنید.
  3. یکی از مسائل مهم قبل از عمل، پر آب بودن بدن است. اگر بدن شما دچار کم‌آبی باشد، دوره ریکاوری شما افزایش می‌یابد. به همین دلیل مصرف آب به میزان کافی، قبل از این عمل بسیار مهم است.
  4. حتماً در زمان انجام این عمل، یک همراه داشته باشید. زیرا شما بعد از عمل تزریق چربی به مدت بیست و چهار ساعت نیاز به مراقبت دارید. پس حتماً از یکی از آشنایان یا دوستانتان درخواست کنید که در روز عمل در کنار شما باشند.
  5. اگر از ایزوترئونین یا داروهایی که مانند کورتون روی سیستم ایمنی شما اثر می‌گذارد، استفاده می‌کنید حتماً این مسئله را با دکتر در میان بگذارید.
  6. شب قبل از انجام عمل تزریق حمام نکنید.
  7. اگر مبتلا به بیماری‌های مختلف نظیر فشارخون و بیماری‌های مزمن هستید، حتماً این مسئله را با پزشک خود درمیان بگذارید.
  8. اگر باردار هستید یا به فرزند خود شیرمی‌دهید، حتما قبل از عمل درباره این موضوع با دکتر صحبت کنید.
  9. حتماً قبل از عمل، قسمت‌های تزریق چربی را با آب و صابون خوب بشویید‌.
  10. یکی دیگر از نکات مهم که باید به آن توجه کنید این است که روز عمل باید کاملاً ناشتا باشید.

سن مناسب تزریق چربی

تزریق چربی در هر سنی امکان‌پذیر نیست و باید شرایط جسمی فرد در نظر گرفته شود. برای اینکه فرد از عمل تزریق نتیجه مطلوبی را بگیرد، باید شرایط جسمانی فرد ثابت باشد. به‌علاوه مراجعه‌کننده باید به بلوغ جسمی رسیده باشد. اگر هنوز بلوغ جسمی را پشت سر نگذاشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم صبر کنید تا در یک‌زمان مناسب این عمل را انجام دهید. زیرا قبل از بلوغ جسمی، فرد دچار اختلالات هورمونی شدیدی است و تزریق چربی نه‌تنها نتیجه مطلوبی ندارد، بلکه عوارضی هم در پی خواهد داشت. از نظر متخصصین، فرد باید هجده سال را رد کرده باشد تا بتواند این عمل را انجام دهد. البته ازآنجاکه سن بلوغ در افراد مختلف یکسان نیست، اختلاف‌نظرهایی بین پزشکان درباره بهترین سن برای انتقال چربی وجود دارد. برخی معتقد هستند که فرد در سن پانزده سالگی به بلوغ جسمی می‌رسد و برخی دیگر سن بالای هجده سال را سن مناسب تزریق چربی می‌دانند. باتوجه‌به اینکه ویژگی‌های هر فرد متفاوت است، پزشک تمام مسائل را بررسی کرده و سپس این عمل را انجام می‌دهد. به‌علاوه انتقال چربی برای افراد بالای هفتاد سال هم توصیه نمی‌شود؛ زیرا فرد در این سن چربی زیاد را ازدست‌داده و نیاز به تزریق چربی بیشتری دارد و ممکن است به نتیجه دلخواه نرسد‌.

نکات تزریق چربی

هزینه تزریق چربی

یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌های جوان‌سازی و رفع چین‌وچروک‌های پوست، تزریق چربی است. عمل انتقال چربی نسبت به روش‌های دیگر نظیر فیلر ماندگارتر است. اگر به دنبال یک روش تضمینی و مؤثر برای جوان‌سازی پوست خود هستید، این روش بهترین انتخاب است. هزینه تزریق چربی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این بخش به آن می‌پردازیم.

  • حجم چربی تزریق شده

یکی از فاکتورهای مهم در هزینه تزریق چربی، حجم چربی تزریق شده است. هرچقدر حجم چربی تزریق شده بیشتر باشد، هزینه آن افزایش می‌یابد. تزریق چربی برای رفع چین‌وچروک، بزرگ کردن سینه و باسن، رفع گودی صورت و برجسته‌کردن گونه استفاده می‌شود. مقدار چربی که برای حجیم کردن باسن نیاز است، بیشتر از چربی موردنیاز برای رفع چین‌وچروک می‌باشد و مطمئنا این عمل هزینه بیشتری خواهد داشت‌. هم چنین عمل انتقال چربی که برای فرم دهی سینه یا باسن انجام می‌شود، به دلیل اینکه به زمان بیشتری نیاز دارد، هزینه آن افزایش می‌یابد.

  • روش‌های برداشت چربی

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم جهت انتقال چربی، ابتدا دکتر چربی لازم را از نواحی مختلف بدن از جمله شکم یا ران برداشته و آن را به قسمت موردنظر تزریق می‌کند. قبل از این عمل، دکتر در یک جلسه مشاوره، باتوجه‌به فرم بدن و میزان چربی فرد، نقاطی که برداشت چربی صورت می‌گیرد را مشخص می‌کند. برداشت چربی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هرکدام هزینه‌های متفاوتی دارند. از روش‌های برداشت چربی می‌توان روش لیپوساکشن و لیپوتیک را نام برد. روش لیپوتیک هزینه گران‌تری نسبت به لیپوساکشن دارد، زیرا دستگاه لیپوتیک بسیار دقیق است و بدون هیچ آسیبی به بافت، چربی را از بدن خارج می‌کند. با اینکه هزینه روش لیپوتیک گران‌تر است ولی دیگر عوارضی از جمله خونریزی و کمبودی را ندارد‌.

  • موقعیت کلینیک و دستمزد پزشک

یکی دیگر از عوامل مؤثر در هزینه این عمل، موقعیت کلینیک و دستمزد پزشک است. هر پزشک باتوجه‌به سابقه و مهارتی که دارد، دستمزد متفاوتی را دریافت می‌کند. هم چنین هرچقدر امکانات کلینیک پیشرفته‌تر باشد، در هزینه عمل تأثیرگذار است. به‌علاوه هزینه‌های تعداد جلسات مشاوره هم باید در نظر بگیرید.

همان‌طور که مطالعه کردید عوامل بسیاری در هزینه انتقال چربی تأثیرگذار هستند ولی مسئله‌ای که مهم است، تخصص و مهارت پزشک شماست. پس بهتر است بیشتر به فکر نتیجه مطلوب باشید و ذهن خود را درگیر مسائل مالی نکنید. اگر قصد تزریق چربی را دارید و به دنبال بهترین مرکز تزریق چربی با کادری مجرب و امکانات بروز هستید، کلینیک رویان سلامت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مجموعه کلینیک‌های تخصصی پوست و مو و زیبایی رویان سلامت با داشتن پیشرفته‌ترین تجهیزات و کادری مجرب و ماهر آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز است.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
5 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x