بهترین ارزها برای استخراج در سال 2022

امروزه فناوری بلاک چین مفاهیم جدیدی را ایجاد کرده است و با فراگیر شدن این فناوری افراد به فکر کسب درآمد از این روش افتاده‌اند.

همان‌طور که در جریان هستید روش‌های گوناگونی برای کسب درآمد از شبکه بلاک چین وجود دارد که می‌تواند سرمایه افراد را چندین برابر کند.

این روش‌ها شامل:

  • سرمایه‌گذاری در ICO
  • جمع‌آوری توکن NFT
  • مشارکت در ایردراپ ها
  • ارائه خدمات بر پایه بلاک چین
  • درآمد از وام‌دهی در ارز دیجیتال
  • ساخت شرکت یا اپلیکیشن بر پایه بلاک چین
  • کسب درآمد از برنامه‌نویسی در حوزه بلاک چین
  • سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال (ترید و هولد ارزها)
  • ماینینگ ارز دیجیتال و دریافت پاداش از شبکه بلاک چین

خب تا اینجای مقاله روش‌های کسب درآمد از بلاک چین را عنوان کردیم؛ در ادامه دشوارترین و درعین‌حال مهم‌ترین روش کسبدر آمد از ارز دیجیتال، یعنی ماینینگ ارز دیجیتال و دریافت پاداش از شبکه بلاک چین را توضیح می‌دهیم.

استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال چیست؟

فناوری بلاک چین با تمام پیچیدگی که دارد به‌شدت مورد استقبال افراد قرارگرفته است. شاید بتوان دلیل آن را غیرمتمرکز بودن و وجود رمز ارزها دانست. حال شاید برای شما سؤال پیش‌آمده استخراج ارز دیجیتال چیست؟

در جواب این سؤال باید بگویم به فرایند اعتبار سنجی و تأیید تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه بلاک چین و افزودن آن‌ها به دفتر کل توزیع‌شده (Distributed Ledger) و از همه مهم‌تر، جلوگیری از دو بار خرج کردن  (Double-Spending) ارزهای دیجیتال در شبکه غیرمتمرکز را، استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال می‌گویند.

اگر بخواهیم ماینینگ را به زبان ساده بیان کنیم باید بگویم به فرایند استخراج ارزهای دیجیتال ماینینگ می‌گویند. فرایند ماینینگ شامل هش کردن داده‌ها که توسط کامپیوترها و با انجام محاسبات بسیار پیچیده ریاضی انجام می‌شود و سبب انباشت آهسته منابع شبکه بلاک چین می‌شود.

در استخراج ارزهای دیجیتال، پس از اعتبار سنجی و رمزنگاری تراکنش‌های شبکه بلاک چین باعث ایجاد بلاک جدید می‌شود که بر روی افزایش امنیت شبکه اثر می‌گذارد و در عوض شبکه به ماینر رمز ارز پاداش می‌دهد.

فرآیند استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال برق زیادی مصرف می‌کند و ممکن است برای شما هزینه‌های زیادی به همراه داشته باشد. برای شروع فرایند استخراج بایستی یک سیستم سخت‌افزار قدرتمند تهیه کنید که این سیستم باید دارایی کارت گرافیک اختصاصی یا تراشه پردازش گرافیکی (GPU)، مدار مجتمع با کاربرد خاص و یا ای‌سیک (ASIC)، ابزار خنک‌کننده مناسب برای نرم‌افزار، اتصال همیشگی به اینترنت، بسته نرم‌افزاری استخراج ارز دیجیتال در دسترس داشته باشید و در کنار آن دستگاه ماینر باید به یک کیف پول متصل و در استخر استخراج عضو باشد.

استخر استخراج

به‌تبع افزایش تعداد ماینر های استخراج‌کننده ارزهای دیجیتال، سختی و همچنین حل معاملات ریاضی دشوارتر می‌شود. به‌منظور حل این مشکل ماینر ها استخر استخراج را توسعه دادند تا بتوانند به کمک یکدیگر معاملات ریاضی را حل کنند، به این صورت شانس دریافت پاداش خود را از شبکه حفظ می‌کند.

درواقع استخرهای استخراج تمام ماینر ها را در برمی‌گیرد.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

بیت کوین (Bitcoin)

خب شاید اکثر شما ارزهای دیجیتال را بانام معروف‌ترین و درعین‌حال قدیمی‌ترین ارز دیجیتال موجود یعنی بیت کوین بشناسید؛ اما همیشه این به این معنی نیست که این ارز تا ابد سود ده است، شاید از هولد این ارز بتوان سود کسب کرد اما استخراج این ارز به آن صورت که فکر می‌کنید سود ده نیست؛ یعنی اگر سال 2009 بود به شما پیشنهاد می‌دادیم ارز بیت کوین را استخراج‌کنید، ولی امروزه دیگر این ارز مناسب ماین کردن در حجم کم نیست.

درواقع شما می‌توانید برای استخراج در حجم بالا به این گزینه فکر کنید.

اتریوم (Ethereum)

اتریوم در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و برای کاربران خود امکانات فراوانی مانند پشتیبانی و اجرای قراردادهای هوشمند، امکان ساخت و توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) و وجود امکانات متعدد برای توسعه‌دهندگان و… در نظر گرفته است. خوب است بدانید این شبکه با الگوریتم اجماع اثبات کار راه‌اندازی شد؛ ولی با توجه به‌نقد و ایراداتی که این الگوریتم داشت، توسعه کنندگان تصمیم گرفتند رفته‌رفته الگوریتم اثبات سهام را جایگزین اثبات کار کنند و به این صورت باروی کار آمدن اتریوم ۲.۰، اثبات کار کنار گذاشته خواهد شد و دیگر استخراج اتریوم امکان‌پذیر نیست.

دوج کوین

یکی از پرسودترین ارزها جهت استخراج، دوج کوین است. این ارز از پشتوانه ویژه‌ای برخوردار می‌باشد و سرمایه‌گذاران آن به‌شدت اعتقاد دارند این ارز آینده بسیار روشنی دارد.

جالب است بدانید هم‌زمان با استخراج دوج کوین می‌توانید لایت کوین هم استخراج‌کنید.

مونرو

شبکه مونرو (Monero) یکی از پیشگامان حفظ حریم خصوصی کاربران خود است. از این‌ رو این ارز در دسته پرایوسی کوین‌ها (Privacy Coin) قرارگرفته است. با توجه به الگوریتم خاصی این ارز، نمی‌توان آن را با دستگاه‌های ای‌سیک استخراج کرد. درواقع باید برای استخراج آن از CPU و GPU قدرتمند استفاده کرد.

زی‌کش

این ارز بر اساس کدهای پایه بیت کوین نوشته‌شده است و مانند ارز قبلی جزوه دسته پرایوسی کوین‌ها (Privacy Coin) قرار دارد. این ارز از پروتکل رمزنگاری مبتنی بر دانش صفر (Zero-Knowledge) و غیرتعاملی بانام zk-SNARKs استفاده می‌کند. درواقع این شبکه امکان این را دارد تا با داشتن چند پارامتر و بدون افشای اطلاعات اشخاص تراکنش‌ها را تأیید و ارسال کند.

در ادامه تعدادی دیگر از بهترین ارز دیجیتال‌ها جهت استخراج را به‌صورت موردی برای شما عنوان می‌کنیم.

  • ریون‌کوین
  • بیم
  • اتریوم کلاسیک
  • فیرو
  • اِرگو

جمع‌بندی

با افزایش تعداد ارزهای دیجیتال متنوع، روزبه‌روز ارزهای که برای استخراج مناسب هستند، افزایش پیدا می‌کند.برای خرید ارزهای معرفی شده پیشنهاد ما صرافی کوینکس است که تمامی آموزش های ترید و سرمایه گذاری در این صرافی در کوینکس فارسی قرار گرفته است.

همان‌طور که در جریان هستید استخراج ارزها سود زیادی دارد، اما مانند سایر روش‌های کسب درآمد از بازارهای مالی قبل از خرید دستگاه و استخراج ارزها، آموزش ببینید و مطالعه داشته باشید تا بتوانید بادید باز در این راه گام بردارید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x