ترفندهای تمیز کردن خانه در سریع‌ترین زمان

داشتن یک خانه تمیز و مرتب آرام‌بخش است، تمرکز را افزایش می‌دهد، پریشانی ذهن را برطرف می‌کند و به زندگی نظم می‌بخشد. در عوض، به هم ریختگی و کثیف بودن خانه حس تنبلی و رخوت را القاء می‌کند؛ به همین دلیل، تمیز کردن خانه از جمله کارهایی است که بخش زیادی از وقت ما را به خود اختصاص می‌دهد.

بعضی از افراد نظافت و تمیزکاری خانه را سخت و کسل‌کننده می‌دانند و بعضی دیگر از این شاکی هستند که با وجود تلاش زیاد محیط زندگی‌شان آن‌طور که باید مرتب به نظر نمی‌رسد. خوشبختانه، راهکارهای زیادی وجود دارند که می‌توانند کار نظافت خانه را برای شما راحت‌تر کنند.

اگر می‌خواهید قبل از شروع خانه تکانی با چند ترفند ساده برای تمیز کردن خانه آشنا شوید، این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ را از دست ندهید.

چند توصیه مهم برای تمیز کردن خانه

از آشپزخانه گرفته تا حمام و اتاق خواب، فهرست جاهایی که باید تمیز کنید و وسایلی که باید بیشویید، می‌تواند خیلی زیاد و حتی بی‌پایان به نظر برسد. برای اینکه کار نظافت با سرعت پیش برود، به توصیه‌های زیر عمل کنید:

1. ضدعفونی کردن پارچه‌ها و اسفنج‌های نظافت

پارچه‌ها و اسفنج‌هایی را که همیشه از آن‌ها استفاده می‌کنید، ضدعفونی کنید تا از آلوده نبودن آن‌ها مطمئن شوید. پارچه‌ها و اسفنج‌ها را با آب گرم و صابون بشویید، آب اضافی را با فشار دادن بگیرید و به مدت 15 دقیقه در یک ماده ضدعفونی‌کننده قرار دهید. سپس دوباره آن‌ها را فشار داده و بگذارید کاملا خشک شوند.

بعضی از پارچه‌ها و اسفنج‌ها را می‌توان داخل ماشین لباسشویی انداخت؛ اما باید بتوانید از چرخه آب گرم برای ضدعفونی کردن مناسب آن‌ها استفاده کنید.

2. بررسی مکش جاروبرقی

گاهی اوقات، مسدود شدن لوله، پر بودن بیش از حد کیسه یا کثیف بودن فیلتر باعث کاهش مکش جاروبرقی می‌شود. لوله جاروبرقی را باز کرده و از نظر وجود انسداد بررسی کنید. همچنین کیسه یا فیلتر را تعویض کنید یا در صورت قابل شستشو بودن آن‌ها را بشویید و کاملا خشک کنید.

تمیز کردن خانه با جاروبرقی

موها و نخ‌هایی را که به برس جاروبرقی چسبیده‌ یا گیر کرده‌اند، به آرامی از آن جدا کنید. هرگز این موها و نخ‌ها نکشید و مراقب باشید که در هنگام جدا کردن آن‌ها به برس جاروبرقی آسیب نزنید.

3. رعایت نظم در تمیز کردن خانه

برای اینکه جایی را از قلم نیندازید و آلودگی‌ها را از یک بخش خانه به بخش دیگری از آن منتقل نکنید، کار تمیزکاری را از بالا به پایین و از چپ به راست انجام دهید.

نقاشی خانه – ترفندهای ارزان نقاشی خانه

نحوه تمیز کردن قسمت‌های مختلف اتاق نشیمن و اتاق خواب

اتاق نشیمن و اتاق خواب از پررفت و آمدترین قسمت‌های خانه هستند؛ به همین دلیل، نظافت آن‌ها اهمیت زیادی دارد. توجه به نکات زیر فرآیند تمیز کردن این فضاها را برای شما راحت‌تر می‌کند:

4. سقف اتاق

یکی از سوالات متداول این است که کار نظافت خانه را از کجا شروع کنیم. پاسخ این است که همیشه قبل از اینکه به سراغ سایر قسمت‌های خانه بروید، ابتدا سقف را تمیز کنید. اگر تمیز کردن سقف را به مرحله آخر موکول کنید، گرد و غبار آن روی زمین می‌ریزد.

اگر با دقت به سقف نگاه کنید، احتمالا از دیدن آن همه گرد و غبار و تار عنکبوت که در گوشه و کنار آن می‌بینید، شوکه می‌شوید. برای تمیز کردن سقف از جاروی گردگیری، جاروی اسفنجی تمیز و خشک یا هر نوع جاروی مناسب دیگری استفاده کنید.

5. پنکه سقفی و لوستر

برای تمیز کردن پنکه سقفی یا لوستر که دور از دسترس هستند، از جاروی مخصوص گردگیری استفاده کنید. این جاروها که معمولا دسته آن‌ها قابلیت بلند کردن دارد، برای پاک کردن گرد و غبار و تار عنکبوت مناسب هستند. اگر جاروی گردگیری ندارید، یک جاروی معمولی با دسته بلند پیدا کنید و با کش روی قسمت سر آن پارچه میکروفایبر ببندید.

اگر مجبورید از نردبان استفاده کنید، بهتر است از فرد دیگری بخواهید که حضور داشته باشد تا در صورت لیز خوردن یا افتادن به کمک شما بیاید. زمانی که در خانه تنها هستید، استفاده از نردبان برای تمیز کردن خانه ایده خوبی نیست.

6. شیشه پنجره

محلول شیشه پاک‌کن بهترین ماده برای تمیز کردن شیشه‌ها محسوب می‌شود. اگر این محلول در دسترس نبود، می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. یک قسمت سرکه سفید را با 9 قسمت آب مخلوط و روی شیشه اسپری کنید. سپس شیشه را با استفاده از یک پارچه بدون پرز پاک  کنید.

تمیز کردن شیشه‌ها

شیشه‌ها را در روزهای خیلی گرم و آفتابی تمیز نکنید؛ چون گرما باعث می‌شود شیشه خیلی سریع خشک شود و لکه‌های زیادی روی آن باقی بماند. بهتر است شیشه‌ها را در روزهای ابری یا اوایل عصر تمیز کنید.

7. پنجره‌ها و درب‌های کشویی

پنجره‌ها و درب‌های کشویی از جمله قسمت‌هایی هستند که به راحتی گرد و غبار را جذب می‌کنند و تمیز کردن آن‌ها به دلیل فضای تنگ و کوچکی که دارند، سخت است.

برای نظافت این قسمت‌ها ممکن است لازم باشد پنجره یا درب را از چهارچوب خارج کنید. سپس با سر باریک جاروبرقی گرد و غبار و آلودگی‌ها را پاک کنید. در مرحله بعد، دو لیوان آب گرم، یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق چایخوری آمونیاک خانگی را با هم مخلوط کنید. با استفاده از برس آغشته به محلول تمام سطوح را تمیز کرده و با آب کف‌ها را بشویید.

بسته به نوع فلز، ممکن است مجبور شوید از مقداری سرکه یا سایر مواد برای از بین بردن رسوبات و آلودگی‌ها استفاده کنید. استفاده از شیلنگ آب پرفشار هم می‌تواند برای تمیز کردن درب و پنجره‌هایی که بیرون ساختمان قرار دارند، مناسب باشد.

8. دیوار اتاق

تمیز کردن خانه بدون توجه به نظافت دیوارها امکان‌پذیر نیست. برای اینکه دیوارهای تمیزی داشته باشید، با استفاده از پارچه یا جارو شارژی گرد و غبار آن‌ها را بگیرید و با توجه به نوع پوشش دیوار ماده‌ پاک‌کننده مناسب را انتخاب کنید.

تمیز کردن خانه و دیوارها

این روزها، محصولات پاک‌کننده خوبی برای تمیز کردن دیوار رنگ شده تولید می‌شود. اگر می‌خواهید دیوارها را با محصولات خانگی تمیز کنید، آب گرم، مایع ظرفشویی و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید. برای تمیز کردن کاغذ دیواری‌های قابل شستشو هم می‌توانید از مخلوط آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید.

9. قرنیز

ابتدا با جاروبرقی روی قرنیزها را تمیز کنید و گرد و غبار آن‌ها را بگیرید. یک اسفنج را درون مخلوط آب گرم، سرکه و شوینده صابونی بزنید و قرنیزها را با آن تمیز کنید. در انتها، قرنیزها را با یک حوله تمیز خشک کنید.

10. مبل

تمام قسمت‌های مبل را جاروبرقی بکشید و با برس ذرات چسبیده به آن را جدا کنید. برای تمیز کردن مبل پارچه‌ای، شامپوی مخصوص مبل و آب را با میزان مساوی ترکیب کرده و داخل مخزن بخارشو بریزید. دستگاه را به آرامی روی سطح مبل حرکت دهید تا لکه‌ها پاک شود. سپس صبر کنید تا مبل با جریان هوا خشک شود.

اگر مبل چرمی دارید، از محصولاتی که مخصوص روکش‌های چرم تولید شده‌اند، استفاده کنید یا آب و سرکه سفید را با نسبت مساوی با هم مخلوط کنید. دستمال آغشته به این محلول را روی مبل بکشید و با یک پارچه تمیز سطح آن را خشک کنید.

قبل از اینکه از هر نوع محلول صنعتی یا خانگی استفاده کنید، کمی از آن را به پارچه مبل بمالید تا از تغییر نکردن رنگ آن مطمئن شوید.

11. فرش

فرش‌های بزرگ را حداقل هفته‌ای یکبار جاروبرقی بکشید و سه یا چهار بار در سال آن‌ها را غبارگیری کنید. برای این کار فرش را آویزان کرده و با یک چوب به پشت آن ضربه بزنید تا گرد و غبار خارج شود. قالیچه‌ها و فرش‌های کوچک را هفته‌ای یکبار غبارگیری کنید.

نظافت فرش

برای ضدعفونی کردن فرش، سرکه و آب را با نسبت یک به سه مخلوط کنید و با برس روی فرش بمالید. سپس با پارچه رطوبت اضافی آن را بگیرید. برای خوشبو شدن فرش و مبلمان روی سطح آن‌ها کمی جوش شیرین بپاشید و بعد از 15 دقیقه جاروبرقی بکشید.

12. کفپوش چوبی

شاید جالب باشد که بدانید سرکه بهترین پاک‌کننده برای کفپوش‌های چوبی است. ابتدا روی کفپوش‌ها جارو بکشید تا ذرات گرد و غبار از بین برود.

سپس آن‌ها را با محلولی که حاوی یک چهارم لیوان سرکه سیب یا سرکه سفید و چهار لیتر آب گرم است، تمیز کنید. مراقب باشید کفپوش‌های چوبی را بیش از حد خیس نکنید؛ چون آب می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند.

13. ملحفه و بالش

شما مدت زما ن زیادی از شبانه روز را در تختخواب و روی ملحفه سپری می‌کنید؛ به همین دلیل، استفاده از ملحفه‌ تمیز اهمیت زیادی دارد. ملحفه‌ها و روبالشی‌ها را هفته‌ای یکبار بشویید و اقلامی را که به راحتی قابل شستشو نیستند، مثل پتوها و روتختی‌ها، از خانه بیرون برده و تکان دهید.

14. کمد

هنگام تمیز کردن خانه مراقب باشید کمدها را فراموش نکنید. برای از بین بردن بوی بد کمد، از جوش شیرین کمک بگیرید. یک ظرف را پر از جوش شیرین کنید و داخل کمد بگذارید. فقط مراقبت باشید آن را جایی قرار ندهید که بریزد.

تمیز کردن کمدها

برای از بین بردن بوی کف کمد، چهار لیتر آب گرم را با نصف لیوان سرکه و یک چهارم لیوان جوش شیرین مخلوط کنید. کف کمد را با این محلول تمیز کنید، با آب بشویید و کاملا خشک کنید.

15. ریموت کنترل‌ها و صفحه کلید کامپیوتر

استفاده روزمره از کنترل تلویزیون، صفحه کلید کامپیوتر و کنترل‌کننده‌های کنسول بازی آن‌ها را به منبع آلودگی تبدیل می‌کند. گرد و غبار این وسایل را با یک پارچه میکروفایبر مرطوب تمیز کنید. برای از بین بردن میکروب‌ها و ویروس‌ها، از یک پارچه تمیز که آن را با کمی محلول ضدعفونی‌کننده آغشته کرده‌اید، استفاده کنید.

برای پاک کردن قسمت‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است، صفحه کلید را وارونه کرده و در مقابل کف دست خود به آرامی به آن ضربه بزنید تا آشغال‌هایی که بین کلیدها گیر کرده‌اند، خارج شوند.

نحوه تمیز کردن آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی

اگر نمی‌دانید برای تمیز کردن این بخش‌ها چه کاری انجام دهید، توصیه‌های زیر را دنبال کنید:

16. دریچه تهویه

در صورت امکان، درب محفظه تهویه را بردارید و آن را با شیلنگ آب بشویید یا در محلولی که حاوی شوینده و آب گرم است، خیس کنید.

برای اینکه سیستم تهویه بیش از حد کثیف نشود، سعی کنید هر ماه حداقل یکبار با سر باریک جاروبرقی آن را تمیز کنید. این کار بهره‌وری دستگاه تهویه هوا را بهبود می‌بخشد.

17. لکه‌های دوغاب کاشی‌

خمیری از جوش شیرین و آب درست کنید و آن را با استفاده از یک مسواک قدیمی بین کاشی‌ها بمالید. سپس یک بطری اسپری را با سرکه پر کرده و روی آن اسپری کنید. با استفاده از یک برس یا مسواک برقی قدیمی دوغاب را پاک کنید و در انتها، کاشی‌ها را با آب بشویید.

18. روی کابینت‌ها

اگر جاروی گردگیری سر چرخان داشته باشد، به راحتی می‌توانید با آن زوایای مختلف را تمیز کنید. برای تمیز کردن گرد و غبار و ذرات چربی روی کابینت‌ها، دو لیوان آب گرم را با یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق چایخوری آمونیاک خانگی ترکیب کرده و یک پارچه نرم را به آن آغشته کنید.

تمیز کردن خانه و کابینت‌ها

در انتها، با یک پارچه که آن را در آب خالی خیس کرده‌اید، کف‌ها را پاک کنید و روی آن پارچه نرم و تمیز بکشید تا خشک شود.

19. پشت توالت فرنگی

دسترسی به کف و دیوار پشت توالت فرنگی بسیار دشوار است؛ چون بیشتر ابزارهایی که برای تمیز کردن خانه طراحی شده‌اند، مناسب این فضا نیستند.

دستکش پلاستیکی بپوشید و با استفاده از یک برس سفت و خشک گرد و غبار، مو و سایر آلودگی‌ها را تمیز کنید. به کمک سر باریک جاروبرقی محیط را پاکسازی کنید و با یک برس نرم یا اسفنج آغشته به آب گرم، مواد پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده پشت توالت فرنگی را تمیز کنید. بعد با یک اسفنج یا پارچه خیس کف‌ها را شسته و همه جا را با یک پارچه نرم خشک کنید.

20. دوش و سایر شیرآلات

هر 6 تا 8 ماه یکبار داخل یک کیسه پلاستیکی مقداری سرکه سفید بریزید و آن را با استفاده از کش روی سر دوش ببندید تا سوراخ‌های آن داخل مایع غوطه‌ور شوند. بعد از یک ساعت، کیسه را بردارید و دوش را با آب گرم بشویید.

برای از بین بردن رسوب آهک روی شیرآلات، پارچه آغشته به سرکه را دور شیر بپیچید و بگذارید یک شب بماند. روز بعد از یک مسواک قدیمی برای پاک کردن بقایای رسوبات استفاده کنید.

از سرکه روی شیرآلات آبکاری شده، به خصوص شیرآلات طلایی استفاده نکنید؛ چون اسید باعث آسیب‌دیدگی آن‌ها می‌شود.

21. اجاق گاز

تمام قطعات اجاق گاز را که قابلیت جدا شدن دارند، از روی آن بردارید. سینک را با آب و مایع ظرفشویی پر کنید و تمام قطعات اجاق گاز را درون آن قرار دهید. کمی صبر کنید تا لکه‌های چربی نرم شوند.

تمیزکاری اجاق گاز

تمام قطعات را با پد نرم یا اسفنج تمیز کرده و با حوله خشک کنید. سطح اجاق گاز را تمیز کنید و قطعاتی را که از روی آن برداشته بودید، دوباره به سر جای خود برگردانید.

اگر اجاق گاز شیشه‌ای دارید، محلول حاوی جوش شیرین و سرکه می‌تواند لکه‌های سرسخت را از بین ببرد. جوش شیرین و آب را با نسبت سه به یک با هم ترکیب کرده و روی اجاق گاز شیشه‌ای خود بمالید.

یک بطری اسپری را با سرکه پر کرده و روی سطح اجاق گاز اسپری کنید. سطح اجاق گاز را با حوله‌های گرم و مرطوب بپوشانید و بعد از 30 دقیقه آن‌ها را بردارید. آنگاه سطح اجاق گاز را با حرکات دایره‌ای پاک کنید.

22. فر

فر هم همانند اجاق گاز از جمله وسایلی است که باید هنگام تمیز کردن خانه پاک شود. فر را از قبل با دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید و یک کاسه پر از آب را داخل آن قرار دهید. درب فر را ببندید و 45 دقیقه منتظر بمانید. پس از اینکه فر را خاموش کردید، کمی صبر کنید تا خنک شود. بعد از آن می‌توانید داخل فر را با یک دستمال تمیز پاک کنید.

23. مایکروویو

هیچ وقت برای تمیز کردن مایکروویو از سفیدکننده و سایر محلول‌های شیمیایی ساینده استفاده نکنید؛ چون این مواد می‌توانند به دستگاه آسیب برسانند.

شما می‌توانید برای تمیز کردن مایکروویو از صابون ظرفشویی استفاده کنید. برای راحت‌تر انجام دادن این کار، یک لیوان آب را به مدت دو تا سه دقیقه داخل مایکروویو گرم کنید. بعد از خاموش کردن دستگاه، درب مایکروویو را باز نکنید تا داخل آن پر از بخار شود.

اگر این روش موثر نبود، با خمیری که از ترکیب کردن جوش شیرین و آب درست کرده‌اید، سطوح داخلی مایکروویو را تمیز کنید. برای خشک کردن دستگاه می‌توانید از پارچه میکروفایبر استفاده کنید. فراموش نکنید که قسمت بیرونی مایکروویو را با آب و صابون پاک کنید.

24. تخته‌های آشپزخانه

روی تخته‌های پلاستیکی آشپزخانه کمی آب لیموترش بمالید و بگذارید یک شب بمانند تا لکه‌های غذا از روی آن‌ها پاک شود. اگر امکان شستن تخته‌ها با ماشین ظرفشویی وجود دارد، آن‌ها را با دمای 65 درجه سانتی‌گراد بشویید تا از شر میکروب‌ها و باکتری‌ها خلاص شوید.

تخته آشپزخانه

25. ماشین لباسشویی

یک بار در ماه بدون اینکه لباس یا مواد شوینده داخل ماشین لباسشویی بریزید، آن را با آب داغ (حداقل 60 درجه سانتی‌گراد) روشن کنید تا کپک‌ها و باکتری‌ها از بین بروند. هر 3 تا 6 ماه یکبار هم از پاک‌کننده‌های مخصوص ماشین لباسشویی برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

26. ماشین ظرفشویی

اکثر ماشین‌های ظرفشویی دارای فیلتری هستند که ذرات غذا را می‌گیرد و مواد و اجسام کوچک را تصفیه می‌کند. برای اینکه ظروف تمیزتر شسته شوند و بوی نامطبوعی نداشته باشند، باید فیلتر به طور منظم تمیز شود. دفترچه راهنمای دستگاه خود را بررسی کنید تا بتوانید محل قرارگیری فیلتر را پیدا کنید.

برای دسترسی آسان، ماشین ظرفشویی را خالی کنید و قفسه پایینی را بردارید. توجه داشته باشید که بعضی از فیلترها را نمی‌توان از دستگاه جدا کرد. در این شرایط، فقط زیر کلاهک را تمیز کنید. اگر فیلتر جدا می‌شود، آن را در آب گرم و صابون خیس کرده و بعد از آن با یک پارچه نرم خشک کنید.

برای پاک کردن داخل ماشین ظرفشویی و از بین بردن بوی بد آن، یک تا دو لیوان سرکه سفید را روی سطوح داخلی دستگاه بریزید و بگذارید یک شب بماند.

27. کتری و سماور

اگر برای تمیز کردن خانه لیست تهیه می‌کنید، حتما رسوب‌زدایی کتری و سماور را در آن بگنجانید. یک روش ارزان و بدون دردسر این است که نصف آن‌ها را با سرکه و نصف دیگر را با آب پر کنید و بگذارید یک شب بماند.

نکته: سماور یا کتری برقی را از برق جدا کنید و روی آن یادداشت بگذارید تا هیچ کس به طور تصادفی آن را روشن نکند.

روز بعد، کتری یا سماور را خالی کرده و کاملا بشویید. سپس دوباره آن را با آب پر کنید و بعد از به جوش آمدن، آب را دور بریزید.

28. پاک کردن جای انگشت از روی وسایل استیل

جای انگشت روی وسایل استیل مثل سینک و کتری آزاردهنده است. استیل فقط زمانی زیبا و براق به نظر می‌رسد که کاملا تمیز باشد.

تمیز کردن خانه و وسایل استیل

بهترین روش برای پاک کردن جای انگشت این است که یک پارچه تمیز را با مقداری روغن بچه یا مواد شوینده آغشته کنید و روی سطح مورد نظر بمالید تا جای انگشت پاک شود.

29. سطل زباله

دستکش بپوشید و تمام موادی را که به قسمت‌های مختلف سطل چسبیده‌اند، پاک کنید. یک محلول ضدعفونی‌کننده یا چند منظوره را روی قسمت‌های مختلف سطل اسپری کنید. سپس سطل را با استفاده از یک برس به آرامی بسابید. در انتها، با شیلنگ آن را کاملا شسته و بگذارید خشک شود.

30. استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین دارای خاصیت سایندگی ملایم است و به از بین بردن بوی بد کمک می‌کند؛ به همین دلیل، می‌توانید از آن در موارد زیر استفاده کنید:

  • برای پاک کردن لکه چای از روی لیوان و قاشق‌های چایخوری، جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید و آن را روی محل لکه بمالید.
  • جوش شیرین می‌تواند رطوبت و بو را جذب کند. یک ظرف پر از جوش شیرین را داخل یخچال قرار دهید تا بوهای نامطبوع از بین بروند.
  • سه قسمت جوش شیرین را با یک قسمت آب مخلوط کنید و با یک پارچه بدون پرز روی ظروف نقره بمالید تا براق شوند. از دستمال کاغذی استفاده نکنید؛ چون ممکن است ظروف خراش بردارند.

کلام پایانی

شاید تمیز کردن خانه سرگرمی مورد علاقه شما نباشد؛ اما بدون شک کار مهمی است که باید برای حفظ سلامت جسم و روان خود انجام دهید. بی‌توجهی به این موضوع نه تنها محیط زندگی‌ شما را کثیف و نامرتب نشان می‌دهد، بلکه ذهنتان را هم به هم می‌ریزد. یک خانه تمیز و عاری از گرد و غبار آلرژن‌ها، میکروب‌ها و سایر آلاینده‌ها را از بین می‌برد و خلق و خو را بهبود می‌بخشد.

با بهره‌گیری از راهکارهایی که در این مقاله معرفی شدند، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار نظافت و تمیزکاری منزل خود را به پایان برسانید.

سوالات متداول

سفیدکننده‌ها را باید با آب گرم مخلوط کرد یا آب سرد؟

همیشه سفیدکننده‌ها را با آب سرد مخلوط کنید؛ چون آب گرم مواد فعال موجود در آن را از بین می‌برد.

کاربرد پارچه‌های میکروفایبر چیست؟

این پارچه‌ها می‌توانند بدون نیاز به مواد شیمیایی چربی‌ها، لکه‌ها و گرد و غبار را تمیز کنند. برای گردگیری از پارچه خشک استفاده کنید و برای تمیز کردن لکه‌ها آن را با کمی آب مرطوب کنید.

چگونه از رشد کپک در حمام جلوگیری کنیم؟

هر بار که از حمام استفاده می‌کنید، درب و دیوارهای آن را با پارچه میکروفایبر خشک کنید. همچنین کمی درب حمام را باز بگذارید تا هوا راحت‌تر به گردش درآید.

بهترین راه برای تمیز کردن آینه چیست؟

ابتدا گرد و غبار آینه را با یک پارچه تمیز پاک کنید و سپس از شیشه پاک‌کن برای نظافت کامل آن استفاده کنید.

امتیاز شما به این پست
منبع goodhousekeeping thespruce womansday
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x