راهنمای سفر با تور مشهد زمینی

مشهد یکی از کلان‌شهرهای کشور است که درطول سال نظر مسافران زیادی را به خود جلب می‌کند. علاوه‌بر بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، جاذبه‌های گردشگری متنوعی مانند، پارک هفت‌حوض، کوه‌سنگی، روستای زشک و… در این شهر وجود دارد که به‌دلیل وجود این مکان‌ها، مشهد به یکی از شهرهای زیبای ایران تبدیل شده است. اگر قصد دارید با تور مشهد زمینی به این شهر سفر کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره این سفر دراختیار شما قرار دهیم.

روش‌های سفر زمینی به مشهد

برای سفر به این شهر زیبا و زیارتی وسایل‌نقلیه متفاوتی وجود دارد که می‌توانید، نسبت به شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. قطار و اتوبوس بهترین وسایل‌نقلیه برای سفر زمینی به مشهد محسوب می‌شوند که در ادامه به بررسی مزایا و معایب هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم.

سفر به مشهد با اتوبوس

اتوبوس را می‌توان به‌صرفه‌ترین و یکی از پرطرفدارترین وسایل‌نقلیه برای سفر دانست. این وسیله نقلیه به‌دلیل دردسترس بودن، قیمت کم و داشتن امکاناتی قابل قبول موردتوجه بسیاری از مسافران قرار می‌گیرد. اتوبوس از بزرگراه‌های شهری عبور می‌کنند و با توجه‌ به مقصد در یک یا دو مکان توقف خواهد داشت. راننده‌های اتوبوس در مکان‌های معتبر و ثبت شده در لیست سازمان راه و شهرسازی، مدت زمانی را توقف می‌کنند تا مسافران کمی استراحت کرده و خوراکی بخورند.

تقریبا همه شهرهای کشور ترمینال مسافربری دارند و افراد می‌توانند با تهیه بلیط اتوبوس از شهرهای مختلف به مقصد موردنظر برسند. البته به‌دلیل سخت بودن استراحت و سفر طولانی با اتوبوس، افراد زیادی برای سفر، این وسیله نقلیه را انتخاب نمی‌کنند. برای سفر با تور مشهد از اصفهان با اتوبوس می‌توانید بلیطی از سایت علی بابا خریده و با خیال راحت آماده سفر شوید.

سفر به مشهد با اتوبوس

فاصله تهران تا مشهد حدود 900 کیلومتر است و این سفر با اتوبوس حدود 11 تا 13 ساعت طول خواهد کشید. از جمله امکانات این وسیله نقلیه می‌توان به مانیتور پشت صندلی، پورت شارژ، کولر، بخاری، آب معدنی رایگان و صندلی‌های تاشو اشاره کرد. البته مانیتور و پورت شارژ فقط در اتوبوس‌های VIP تعبیه شده است. اتوبوس از شهرهای مختلف عبور می‌کند و در آن می‌توانید، مناظری متفاوت از شهرها را مشاهده کنید.

به‌دلیل نظارت مستقیم نیروی انتظامی، اتوبوس از امنیت خوبی برخوردار بوده و تعداد تصادف‌های آن کم است. اگر قصد سفر به مشهد را دارید، پیشنهاد ما این است که اتوبوس را انتخاب کنید؛ زیرا این وسیله نقلیه دربرابر قیمت کم، امکانات خوبی را دراختیار مسافران قرار می‌دهد.

سفر به مشهد با قطار

یکی‌دیگر از وسایل‌نفلیه برای سفر با تور مشهد زمینی، قطار است. این وسیله نقلیه تقریبا قیمت کمی داشته و امکانات خوبی برای مسافران در آن وجود دارد. هر کوپه چهار یا شش نفره بوده و در آن به تعداد ظرفیت، تخت تعبیه شده است. تعداد قطار با کوپه‌های شش نفره به‌دلیل کم بودن امکانات و فرسوده بودن، بسیار کم‌تر شده و در ناوگان ریلی کشور به‌ندرت یافت می‌شود. ریل قطار به‌خاطر شرایط خاص از بین دشت‌ها و مناطق بکر کشور عبور می‌کند و به‌همین‌ دلیل می‌توانید بخش‌هایی از کشور را مشاهده کنید که کم‌تر کسی آن را دیده است.

قطار معمولا فقط یک توقف دارد که این توقف هم برای نماز انجام می‌شود. قطار دو نوع کوپه‌ای و سالنی دارد که بسیاری از افراد، نوع اول را انتخاب می‌کنند. قطارهای سالنی مانند اتوبوس بوده و فقط تعداد صندلی‌های آن بیشتر است. مدت زمان رسیدن با قطار تقریبا با اتوبوس برابر بوده و برای خرید بلیط آن نیز باید هزینه بیشتری بپردازید.

در قطار سرویس بهداشتی، تخت، مانیتور، میز سرو غذا، کولر، بخاری و… وجود دارد. به‌طورحتم در طول سفر با قطار کم‌تر از اتوبوس خسته خواهید شد. اگر برای رفتن به مشهد از تهران، این وسیله نقلیه را انتخاب کرده‌اید، باید بگوییم با قطارهای معمولی 10 تا 11 ساعت و با قطار سریع‌السیر شش تا هشت ساعت پس از حرکت به مشهد می‌رسید. اگر تور مشهد با قطار vip را بخرید، امکانات بیشتری دراختیارتان قرار می‌گیرد و سفری راحت‌تر خواهید داشت.

سفر به مشهد با قطار

بهترین زمان سفر به مشهد

مشهد تقریبا آب‌وهوایی سرد و خشک دارد و به‌همین‌ دلیل فصل زمستان در آن بسیار سرد خواهد بود. یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر و بازدید از مراکز تفریحی آن، تابستان است. در این فصل آب‌وهوای مشهد بسیار مساعد بوده و کم‌تر کسی این زمان را برای سفر به مشهد انتخاب می‌کند، پس شما در تابستان می‌توانید از آب‌وهوای متعادل این شهر لذت ببرید و درعین‌حال سفری ارزان به آن داشته باشید.

به‌طورکلی بهار، تابستان و پاییز را می‌توان بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر دانست. اگر شرایط آب‌وهوایی برای شما اهمیت ندارد و فقط می‌خواهید سفری ارزان به مشهد داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم زمستان را انتخاب کنید؛ زیرا در این فصل تعداد کمی از افراد به این شهر می‌روند و می‌توانید اقامتی ارزان را در آن تجربه کنید.

مشهد یکی از شهرهای زیبا و محبوب کشور است که درطول سال حدود دو میلیون مسافر به آن می‌رود. کم‌تر کسی را می‌توانید پیدا کنید که تاکنون به این شهر نرفته باشند. ما سعی کردیم در این مطلب وسایل‌نقلیه برای سفر با تور مشهد زمینی و بهترین زمان رفتن به این شهر را به شما معرفی کنیم. خوشحال می‌شویم که نظراتتان را درباره سفر به این شهر مذهبی با ما به‌اشتراک بگذارید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x