خرید انواع لوازم نقاشی و طراحی از فروشگاه دفتردستک

تنها با خرید بهترین لوازم هنری نمی توان هنرمند شد اما خرید لوازم نقاشی و طراحی با کیفیت اثر هنری خلق شده توسط شما را به سطح بالایی ارتقاء می دهد! صرف هزینه ای قابل توجه برای خرید انواع لوازم هنری حرفه ای یا نیمه حرفه ای در گام اول شاید کمی نگران کننده بنظر بیاید اما نکته قابل توجه این است که استفاده از رنگ های نامرغوب باعث بی روح شدن اثر خلق شده می شود! با توجه به اینکه زمان گرانبهایی را برای خلق اثر هنری خود صرف می نمایید کوتاهی در انتخاب لوازم نقاشی و طراحی و ابزارهای ضعیف می تواند به نتیجه نهایی آسیب وارد نماید. در نتیجه خرید لوازم نقاشی و طراحی حرفه ای یا نیمه حرفه ای که از مواد اولیه مرغوب تولید شده اند ممکن است در ابتدا هزینه ای قابل توجه را شامل شود اما در دراز مدت از نتیجه انتخاب خود رضایت خواهید داشت!

انواع لوازم نقاشی و طراحی

در اینجا به معرفی انواع لوازم نقاشی و طراحی می پردازیم.

مداد طراحی

طبق تاریخ اولین مدادها در سال 1662 میلادی در آلمان به تولید انبوه رسید و آن را تبدیل به زادگاه مداد کرد. بعدها شرکت هایی مانند فابرکاستل و استدلر به وجود آمدند و صنعت جهانی مداد را گسترش دادند و در طول دوره انقلاب صنعتی قرن 19 به اوج رساندند.

از زمانی که صنعت مدادسازی شروع به رونق کرد انواع مختلف مداد کشف، طراحی و تولید شد که بر اساس میزان سختی گرافیت آن یا همان مغزی و کیفیت رنگ سیاهی که می‌توانستند تولید کنند دسته‌بندی شده اند. بطور کلی مداد طراحی در دو گروه H و B تقسیم بندی شده است. گروه B مدادی است که دارای مغزی نرم با قدرت اثرگذاری بیشتر است که خود درجه های مختلف دارد و به راحتی پاک می شود. مدادها با درجه سختی B بیشتر برای طراحی استفاده می شوند.

گروه H مدادهای با مغزی سخت و قدرت اثرگذاری کمتر بر سطح کاغذ هستند که این گروه نیز درجه های مختلف دارد.

مداد رنگی

در کل سه نوع مداد رنگی در بازار لوازم نقاشی عرضه می شود: مداد رنگی پایه موم، مداد رنگی روغنی، مداد رنگی آبرنگی (محلول در آب).

مداد رنگی پایه موم رایج ترین نوع مداد رنگی است که افراد مبتدی تا حرفه ای از آن استفاده می نمایند. مغزی این مداد رنگی شامل رنگدانه هایی است که به واسطه موم به یکدیگر متصل شده اند. در هنگام رنگ آمیزی کمی پودر رنگی از مداد بر روی سطح کاغذ باقی می ماند.

مداد رنگی روغنی به دلیل داشتن مغزی قطورتر از مقاومت بالاتری نسبت به مداد رنگی مومی برخوردار است. و با توجه به بافت روغنی آن به نرمی و با اثرگذاری بسیار قوی بر روی کاغذ جلوه ای زیبا به اثر هنری می بخشد. دفتردستک مداد رنگی فابرکاستل پلی کروم را به دلیل کیفیت بسیار بالا به شما پیشنهاد می دهد.

مداد رنگی

مداد رنگی آبرنگی انتخابی فوق العاده در میان دیگر انواع مداد رنگی است. با قدرت رنگ ها را بر روی کاغذ بکشید و از آب به عنوان یک حلال ایمن برای ترکیب نمودن رنگها استفاده نمایید. پیشنهاد ما به شما مداد رنگی آبرنگی استدلر است!

پاستل

شکی نیست که امروزه پاستل های متنوعی در بازار عرضه می شوند که به لحاظ شکل ظاهری، کیفیت و قیمت متفاوت هستند اما به طور کلی پاستل در دو نوع پاستل روغنی و پاستل گچی تولید می شود.

در پاستل روغنی از روغن برای اتصال رنگدانه ها استفاده می شود. ویژگی اصلی رنگ با پایه روغن جلوه درخشان رنگ با قدرت اثر گذاری بالا است. به دلیل چرب بودن رنگدانه امکان ترکیب نمودن رنگها نیز وجود دارد.

پاستل گچی از ترکیب رنگدانه، آب و مقداری گچ تولید می شود و به دلیل بافت گچی آن قدرت ترکیب پذیری رنگی کمتری دارد به همین دلیل دارای طیف گسترده ای از رنگ های متنوع است.

مداد شمعی

مداد شمعی جزء اصلی نقاشی کودکان است و برای هر فرد یادآور خاطرات کودکی است. مواد اصلی در تولید مداد شمعی موم پارافین و رنگدانه است. مداد شمعی به نرمی بر روی کاغذ حرکت می کند و بهترین گزینه برای رنگ آمیزی و نقاشی کودک است.

آبرنگ

رنگ آبرنگ یکی از لوازم محبوب نقاشی است که حلال آن آب است. آبرنگ به دو شکل قرصی و تیوپی تولید و عرضه می شود. رنگ های آبرنگ درخشان و شفاف هستند. خرید آبرنگ پریمو انتخابی متفاوت و مطمئن خواهد بود.

ماژیک نقاشی

ماژیک نقاشی مناسب برای نقاشی کردن، رنگ آمیزی و خوشنویسی است که دارای دو نوع سر قلم فیبر فشرده و قلم مویی است. ماژیک نقاشی با سرقلم مویی عمدتاً برای خوشنویسی لاتین و فارسی و طراحی استفاده می شود. ماژیک نقاشی با سرقلم فیبر دارای نوک گرد است و برای رنگ آمیزی مناسب است.

رنگ انگشتی

نقاشی یک راه حل فوق العاده جهت پرورش خلاقیت است که فرصت های آموزشی فراوانی را فراهم می نماید. برای کودکان خردسال در مراحل اولیه رشد نقاشی کردن با رنگ انگشتی دلچسب تر از دیگر ابزار نقاشی مانند مداد رنگی، آبرنگ، پاستل و گواش است. عدم استفاده از مواد غیر سمی و حساسیت زا در تولید رنگ انگشتی اهمیت بسزایی دارد.

گواش

گواش از نظر ساختار بسیار شبیه به آبرنگ است اما به گونه ای تولید شده است که اثری مات از خود بر جا می گذارد. گواش دارای غلظت شدید رنگدانه با قدرت پوشانندگی بالا است به همین دلیل رنگ گواش عمدتاً بصورت تخت استفاده می شود که به آن رنگ پوستر نیز می گویند.

رنگ روغن

رنگ روغن به عنوان ابزار حرفه ای در نقاشی شناخته می شود و رنگدانه های آن معلق در روغن هستند و به صورت تیوپی عرضه می شود. با رنگ روغن می توان تنوع بافتی بی نظیری را ایجاد نمود که باعث ایجاد بعد در نقاشی می شود.

رنگ روغن

کریلیک

آکریلیک رنگی است که بصورت مبتدی و حرفه ای عرضه می شود. غلظت بالای رنگدانه باعث می شود که رنگ آکریلیک درجه ماندگاری بالایی را در مقابله با نور داشته باشد. رنگ آکریلیک بصورت خمیری تولید می شود و برای رقیق نمودن آن از آب استفاده می شود به همین دلیل سریعتر از رنگ روغن خشک می شود.

رنگ شیشه

نقاشی روی شیشه (ویترای) یک مهارت عالی و جذاب بخصوص برای استفاده در دکوراسیون منزل است! رنگ شیشه به دو صورت خمیری و مایع عرضه می شود. بطور کلی رنگ شیشه بر سطح شیشه می نشیند و پوسته ای سخت را تشکیل میدهد که کمک می کند رنگ در جای خود باقی بماند. بطور معمول رنگ شیشه مقام در برابر شستشو با آب است.

انواع بهترین لوازم نقاشی و طراحی در دفتردستک

برای افراد ناآشنا ممکن است بازار وسیع لوازم نقاشی و طراحی به دلیل تنوع بسیار در برند و محصول کمی دلهره آور باشد. اما در دفتردستک مجموعه ای کامل از لوازم نقاشی و طراحی به همراه لوازم جانبی مرتبط با آن مانند دفتر طراحی و نقاشی، پالت رنگ، ظرف شستشوی قلم و … بصورت کاملاً گزینشی از برترین برندهای خارجی و تولید و ساخت ایران انتخاب و عرضه شده اند و شما می توانید بهترین لوازم هنری را مناسب سطوح مختلف مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای انتخاب نمایید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x