فیزیوتراپی چگونه انجام می‌شود؟

کهولت سن، بیماری، تصادف و اتفاقاتی مانند آن، به کاهش دامنه‌ عمکرد بعضی از اندام‌ها و درد در آن ناحیه می‌انجامند. در این شرایط اغلب پزشکان درمان فیزیوتراپی را برای بیمار تجویز می‌کنند. این شیوه درمان نقش تاثیرگذاری در درمان بیماری‌های اسکلتی عضلانی دارد. اما همانطور که می‌دانید درمان فیزیوتراپی،شامل تمریناتی است که باید روزانه انجام شود؛ که گاهی زمان‌بر و خسته کننده است؛ همچنین برای رفت وآمد به کلینیک باید زمان و هزینه زیادی بپردازید. ما در پلتفرم خدمات پرستاری آسانیسم، برای کاهش دغدغه‌هایی مثل پیدا کردن پزشک کاربلد، متخصص فیزیوتراپی مجرب به منزل شما اعزام می‌کنیم. در این شرایط دیگر نیازی به خارج شدن شما و عزیزانتان از منزل نیست. برای دریافت خدمات کافی است سفارش فیزیوتراپی در منزل را ثبت کرده و در فضای امن خانه، درمان را کم هزینه و در اسرع وقت پیگیری کنید.

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی یک شیوه درمان است که برای بازیابی عملکرد، کاهش درد و افزایش کیفیت زندگی استفاده می‌شود. اگر شما هم سالمند یا افرادی درخانه دارید که از مشکلات جسمی‌- حرکتی رنج می‌برند؛ با استفاده از خدمات فیزیوتراپی در خانه آسانیسم می‌توانید به او در بازگشت توانایی‌ها کمک کنید. قطع عضو، آرتروز، شکستگی، در رفتگی، سکته قلبی و… اختلالات رایجی هستند؛ که فیزیوتراپیست ‌ها قادرند آن‌ها را ازریابی و درمان کنند.

فواید فیزیوتراپی در منزل

شاید با خودتان فکر کنید که برای استفاده از این خدمت باید هزینه‌های هنگفت بپردازید. اما با توجه به خدماتی که در این سرویس ارائه می‌شود؛ نسبت به مراجعه حضوری به کلینیک و پزشک متخصص مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. همچنین شامل مزایای می‌شود، که در ادامه به بررسی آن‌‌ها می‌پردازیم.

ارتباط بهتر پزشک متخصص با بیمار

هنگامی که بیمار به پزشک مراجعه می‌کند به دلایلی مثل تعداد زیاد بیماران حاضر در مطب، زمان کم و .. پزشک امکان معطوف کردن همه توجه را به بیمار شما ندارد؛ اما زمانی که پزشک فقط برای انجام تمرینات و درمان عزیزان شما به منزل شما اعزام می‌شود علاوه بر معطوف کردن همه حواس و توجه خود به بیمار، ارتباط بهتری بین پزشک و بیمار شکل می‌گیرد، که در روند درمان تاثیر زیادی دارد.

امکان بررسی و ارزیابی دقیق بیمار

همانطور که می‌دانید امروزه دلیل اغلب مشکلات جسمانی، سبک زندگی و گاهی نیز استفاده نادرست از ابزار‌ها و وسایل است. با حضور پزشک در خانه این امکان برای او فراهم می‌شود تا بتواند سبک زندگی یا عادت‌هایی که باعث مشکلات جسمانی شما شده است را، بهتر ارزیابی کند.

آموزش حرکات فیزیوتراپی به افراد در منزل

باتوجه به دستور پزشک بعضی از تمرینات فیزیوتراپی باید پس از اتمام جلسات، و به صورت انفرادی یا با کمک اعضای خانواده انجام شود. حضور متخصص در خانه امکان آموزش را برای تمام اعضای خانواده فراهم می‌کند و حتی زمانی که پزشک حضور ندارد؛ بیمار به راحتی می‌تواند تمرینات و فعالیت‌های تجویز شده را با کمک خانواده انجام دهد.

هماهنگی آسان‌تر برنامه روزانه با جلسات فیزیوتراپی

هنگامی که به کلینیک‌های درمانی مراجعه می‌کنید ناگزیر هستید، زمانی را در ترافیک، صف بیماران یا       برای رسیدن وسایل حمل و نقل مناسب صرف کنید؛ که این موضوع نه تنها برای بیمار، بلکه برای همراه او نیز دشوار خواهد بود و باید زمان و هزینه زیادی را صرف کنند. از طرفی با بی‌نظمی در انجام فعالیت‌های روزانه روبه‌رو خواهید شد. در این‌هنگام کمک گرفتن از پزشک در منزل می‌تواند؛ کمک بزرگی در نظم بخشیدن به امور باشد.

انواع خدمات فیزیوتراپی در منزل

متخصصان دلسوز و با تجربه ما در آسانیسم،  با دانش علمی و عملی قادر به درمان هرنوع اختلال جسمانی- حرکتی و بهبود دامنه فعالیت عزیزان شما با درمان‌های فیزیوتراپی، هستند در ادامه به بررسی برخی از خدمات فیزیوتراپی که، توسط پلتفرم آسانیسم به شما عزیزان ارائه می‌شود را، بررسی می‌کنیم.

فیزیوتراپی سالمند در منزل

با افزایش سن و نزدیک شدن به مرحله پیری، افراد، بیش‌تر از همه سنین در معرض ناتوانی‌ها و بیماری‌هایی مثل آرتروز، مشکلات ستون فقرات، پارکینسون و … قرار می‌گیرند. علاوه بر آن سقوط و زمین خوردن دو اتفاق دیگری هستند؛ که در سالمندان باعث شکستگی و در رفتگی می‌شوند. دلیل اصلی این اتفاقات عدم تعادل و پوکی استخوان بوده که هردو از اثرات پیری است. در این شرایط برای کاهش درد، پوکی استخوان، بازیابی تعادل و به طور کلی برای مقابله با پیری  فیزیوتراپی سالمند درمنزل بسیار موثر است. البته روند درمان با استفاده از روش مراجعه به کلینیک ممکن است کمی به‌طول بیانجامد که به راحتی و با جایگزین کردن، درخواست پزشک در منزل، بجای مراجعه به پزشک می‌توانید بدون دردسر‌های رفت و آمد، به درمان سالمندتان بپردازید.

فیزیوتراپی سالمندان در منزل

فیزیوتراپی ارتوپدی

یکی دیگر از خدماتی که توسط متخصصان آسانیسم به شما عزیزان ارائه می‌شود فیزیوتراپی ارتوپدی در منزل است. این سرویس برای افرادی که جراحی انجام می‌دهند مناسب است. پس از یک عمل جراحی بیمار با ناتوانی‌هایی مثل ناتوانی جسمی اسکلتی و ضعف عضلات همراه است که روش درمانی فیزیوتراپی ارتوپدی در منزل برای کاهش درد و همزمان بازگشت توانایی‌های بیمار سودمند است. در این شرایط آگاهی کامل فیزیوتراپیست از شرایط روحی و شیوه ارتباط با بیمار می‌تواند در تسریع روند درمان به بیمار کمک کند.

فیزیوتراپی کودکان

کودکان معمولا بازیگوش و کنجکاو هستند که این ویژگی در مواقعی باعث آسیب دیدگی، یا حتی شکستگی در اعضای بدن شود. پس از گچ گرفتن شکستگی، باید توسط فیزیوتراپیست معاینه شوند تا پرهیزات وکار‌هایی که باید انجام دهد را به او آموزش دهند. در برخی از موارد کودکان شما برای به دست آوردن توانایی‌های قبلی  نیز نیاز دارند از سرویس‌های فیزیوتراپی کودک درخانه بهره بگیرند. فیزیوتراپیست باید به خوبی با کودک ارتباط برقرار کرده و اورا تشویق به انجام تمرینات کند.

فیزیوتراپی زانو

درد‌ زانو از جمله درد‌هایی است؛ که ممکن است در هر سن و سال آن را تجربه کنید. این درد می‌تواند به صورت ناگهانی یا به ندرت و تدریجی، خفیف یا شدید و به شکل‌های متفاوتی ظهور کند.  درد‌های زانو به دلایل متفاوتی مثل تصادف، ضربه شدید، آرتروز، در رفتگی، شکستگی و…  ایجاد می‌شوند و فیزیوتراپیست پس از معاینه و بررسی علت درد زانو، تمرینات و متد‌های متناسب با آن را، برای درمان و کاهش درد بیمار اجرا می‌کند. با توجه به ناتوانی در راه رفتن در بیماری‌های پا و زانو، بهتر است از خدمات فیزیوتراپی زانو در منزل استفاده کنید.

فیزیوتراپی کمر

بر اساس مطالعات قریب به 80 درصد افراد، کمر درد را در طول زندگی خود تجربه می‌کنند. این اختلال سن و سال نمی‌شناسد و می‌تواند به دلایلی مثل تصادف، حرکت ناگهانی، ضربه، و بلند کردن اجسام سنگین به‌وجود بیاید. به علت قرار گیردی نخاع درون ستون فقرات و حساس بودن درمان بهتر است درمان کمردرد را، به فیزیوتراپیست کاربلد و ماهر بسپرید. پیشنهاد ما به شما استفاده از سرویس فیزیوتراپی کمر در منزل آسانیسم است.

فیزوتراپی سکته مغزی در منزل

سکته مغزی به عنوان یک بیماری خطرناک می‌تواند؛ عواقب بدی را به همراه داشته باشد و حتی گاهی منجر به مرگ شود. در موارد خفیف‌تر معمولا افراد در حس لامسه و توانایی حرکت اندام دچار مشکل می‌شوند. با درمان فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل به همراه درمان دارویی امید به بازگشت توانایی‌ها و حرکت در اندام وجود دارد. به طورکلی علائم سکته مغزی شامل موارد زیر می‌شود.

  • ناتوانی در فهم چیزهایی که می‌شوند
  • ناتوانی در تکلم
  • فلج شدن دست، پا یا اندام های دیگر
  • بی حس شدن صورت
  • مشکلات بینایی و تاری دید
  • از دست دادن تعادل
  • سردرد و..

فیزیوتراپی دست درمنزل

دست یکی از اندام‌های پرکاربرد در بدن هریک از ما انسان‌ها است. همه ما می‌دانیم، انجام دادن کار‌های روزمره بدون کمک گرفتن از دست چقدر سخت است. شکستگی، پیچ خوردگی، جراحات تاندون، آرتروز، جراحی و .. همگی حوادثی است که می‌تواند همه فعالیت‌هایی که با دست انجام می‌دهید را برای مدتی طولانی از کار بیندازد. در این شرایط فیزیوتراپی دست در منزل میتواند به درمان دست کمک شایانی کند. آسیب دیدگی‌های قسمت‌های مختلف دست شامل:

  • آسیب دیدگی انگشت دست
  • آسیب دیدگی ساق دست
  • آسیب دیدگی مچ دست
  • آسیب دیدگی شانه و…

فیزیوتراپی گردن در منزل

به دلیل سبک زندگی نادرست، حالت‌های اشتباه ایستادن، نشستن، استفاده از گوشی و کامپیوتر و…  همه‌ی افراد همواره در معرض، آسیب‌های مربوط به گردن هستند. شما می‌توانید جهت بهبود مشکلات ایجاد شده در گردن، و کاهش درد در این ناحیه، فیزیوتراپی گردن در منزل را انجام دهید.

فیزیوتراپی مچ پا

پاها نقش مهمی در زندگی دارند. زمانی که پا آسیب ببیند، قطعا تعداد زیادی از از برنامه روزانه‌تان دچار اختلال خواهد شد. علاوه بر آن آسیب‌های پا مثل شکستگی، دررفتگی، آرتروز، کشیدگی تاندون، پیچ خوردگی و… همگی می‌توانند با درد‌های شدید همراه باشند و عوارض دیگری نیز به همراه داشته باشند. بهتر است در صورت آسیب دیدن پا هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرده و یا با استفاده از سرویس فیزیوتراپی پا در منزل به درد پا پایان دهید. آسیب‌های قسمت مختلف پا که در آسانیسم برای آن سرویس ارائه خدمت قرار داده شده شامل:

  • ·آسیب دیدگی مچ پا
  • ·آسیب دیدگی ساق پا
  • ·آسبب دیدگی زانو
  • ·آسیب دیدگی ران پا

فیزیوتراپی خانم در منزل

بعضی از افزاد به دلیل فرهنگ و مذهب یا دلایل دیگر، فیزیوتراپی توسط فیزیوتراپیست خانم را ترجیح می‌دهند. آسانیسم با در نظر گرفتن آسایش این عزیزان خدمات فیزیوتراپی توسط خانم در منزل را در نظر گرفته است.

 انواع متد‌های فیزیوتراپی

یخ درمانی

روش یخ درمانی معمولا برای درمان مشکلات مفاصل، درد مفاصل، آرتروز و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما یخ درمانی چگونه بر کاهش درد و التهاب کمک می‌کند.

  • کاهش درد: شاید شما هم زمانی که دست یا پایتان در معرض سرما قرار گرفته و بی حس می‌شود را تجربه کرده باید. یخ درمانی دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. در حقیقت سرما از ارسال سیگنال‌های درد به مغز جلوگیری می‌کند و درد را کاهش می‌دهد.
  • کاهش التهاب

سرما در مرحله دوم باعث تنگ شدن رگ‌ها و کاهش جریان خون در آن ناحیه بدن می‌شود. هنگامی که دوباره بدن به حالت عادی باز گردد؛ بدن جریان خون را درآن ناحیه افزایش داده و  با استفاده از افزایش جریان خون سلول‌های متورم جابجا می‌شوند و در نهایت التهاب و تورم کاهش می‌یابد.

یخ درمانی

گرما درمانی

در روش گرما درمانی که دقیقا برعکس روش سرما درمانی است؛ از گرما، باعث افزایش دمای ناحیه مبتلا در بدن می‌شود. افزایش دما باعث افزایش جریان خون و درنهایت تسکین درد و افزایش انعطاف عضلات می‌شود. گرما درمانی با استفاده از حمام آب گرم، پد گرمایی، سونا و… صورت می‌گیرد.

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی در درمان‌های فیزیوتراپی می‌تواند، برای همه افراد و مخصوصا ورزشکاران مفید باشد. ماساژ سنگ داغ، بافت عمیق، سوئدی، آروتراپی و… نمونه‎‌هایی از انواع ماساژ درمانی هستند که باعث  بهبود وضعیت و کاهش درد عضلات، مفاصل و همچنین کاهش استرس و افزایش کیفیت خواب می‌شوند.

لیزردرمانی

در روش لیزردرمانی، درمان دقیقا روی نقطه هدف صورت می‌گیرد و با تحریک بافت‌های آسیب دیده بدن را به ترمیم و بهبود وادار می‌کند. کاهش تورم، درد، افزایش دامنه عملکرد و کاهش گرفتگی عضلات تعدادی از فواید لیزردرمانی هستند.

درمان فراصوت

فراصوت درمانی، به اولتراسوند تراپی نیز شناخته می‌شود؛ و یکی دیگر از روش‌هایی است که برای تحریک بافت‌های آسیب دیده در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از تنظیم شدت موج صوتی و فرکانس توسط فیزیوتراپیست، گرمای عمقی در ناحیه آسیب دیده ایجاد شده و در نهایت موجب افزایش کشش پذیری عضلات و تاندون‌هلای هدف می‌شود.

سایر روش‌هی درمانی

مگنت تراپی، طب سوزنی تمرین درمانی و … همگی روش‌هایی هستند که متخصصان آسانیسم، با توجه به نوع و شدت بیماری برای درمان عزیزان شما در منزل به‌کار می‌گیرند.

عوارض فیزیوتراپی چیست؟

با در نظر گرفتن همه مزایایی که به آن پرداختیم شاید برای شما هم سوال باشد که آیا درمان فیزیوتراپی مضراتی هم دارد؟ درمان فیزیوتراپی به‌خودی خود هیچ خطر یا عوارضی برای بیمار ندارد اما اگر توسط فردی بدون تخصص و تجربه کم انجام شود علاوه بر عدم نتیجه مطلوب ممکن است مشکلات دیگری را به مشکلات بیمار بیفزاید به همین دلیل انتخاب پزشک و مرکز توانبخشی خوب دارای اهمیت است.

فیزیوتراپی در منزل

همه افراد ممکن است دردها و مشکلاتی که نیاز به درمان فیزیوتراپی دارند را، در زندگی تجربه کنند. پلتفرم آسانیسم به عنوان پلتفرم خدمات پرستاری و پزشکی آماده انجام درمان‌های فیزیوتراپی عزیزان شما درمنزل است.  تنها کاری که باید برای دریافت این خدمات انجام دهید تماس با شماره 02191304433 و ثبت سفارش می‌باشد. پزشکان وظیفه‌شناس آسانیسم در کم‌ترین زمان به محل اعزام شده و درمان را با بهترین کیفیت انجام می‌دهند.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x