گرفتن کارت ملی هوشمند

همانطور که می دانید نزدیک به یک سال است که اعلام کرده اند کارت های ملی باید عوض شوند و فراخوان دریافت کارت ملی هوشمند جدید از طرف سازمان ثبت احوال اعلام شده تا مردم با مراجعه به مراکز اقدام به دریافت کارت‌های ملی هوشمند جدید کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در طی مصاحبه های اخیر خود اعلام کرده افرادی که تاکنون نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه نکرده اند، در کمترین زمان ممکن نسبت به تعویض کارت خود اقدام کنند. این کارت ها به عنوان مرجع امور هویتی توسط سازمان ثبت احوال تولید شده است و کاربرد استفاده از کارت ملی هوشمند بسیار زیاد است.

با اعلام سازمان ثبت احوال کشور پایان اعتبار کارت‌ های ملی که تاریخ صدور آن‌ ها تا پایان سال ۸۹ بوده است تا پایان سال 97 به پایان می رسد و از آن زمان به بعد فقط کارت‌ های ملی صادره بعد از سال ۹۰ دارای اعتبار است.

 

کارت ملی

کارت های ملی هوشمند جدید ظاهری شبیه به کارت های بانکی در همان ابعاد دارند و جزئیاتی که روی آن درج شده تقریبا همان هایی است که بر روی کارت ملی های قبلی هم وجود داشت. اما عمده ترین تفاوت آن با سری قبلی این است که این کارت دیجیتالی است و شامل جزئیاتی مانند اثر انگشت، اطلاعات ازدواج، اطلاعات فرزندان، مشخصات هویتی و دیگر اطلاعات ضروری است که به‌ صورت رمزنگاری شده در کارت نگهداری می شود. با روی کار آمدن این کارت ها تشخیص هویت افراد بسیار راحت تر انجام خواهد گرفت همچنین خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه می شود.

هزینه اخذ از مراحل تکمیل ثبت نام تا تحویل در سراسر کشور حداکثر ۱۱ هزار تومان است و افراد باید مبلغ ۲۰ هزار تومان نیز به حساب خزانه دولت واریز کنند.

ثبت نام این کارت ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت ncr.ir و پرداخت مبلغ 20 هزار تومن انجام می پذیرد. اولویت ثبت نام با افراد بالای 15 سال که تا به حال کارت ملی دریافت نکرده اند و افرادی که کارت خود را گم کرده اند یا اطلاعات خود مانند نام یا نام خانوادگی خود را تغییر داده اند است.

ابتدا وارد سایت می شوید و با وارد کردن همه ی اطلاعات خواسته شده ثبت نام را به انجام می رسانید اگر ثبت اطلاعات شما با موفقیت انجام گرفته باشد برای شما کد رهگیری فرستاده شده و به صورت خودکار وارد بخش نوبت‌ گیری می ‌شوید و با داشتن کد ملی و کد رهگیری خود به این بخش دسترسی پیدا می کنید. پس از انجام این مراحل باید به صورت حضوری به دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه کنید و بقیه مراحل را تا گرفتن کارت ملی هوشمند انجام دهید

2 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x