نحوه دایورت تلفن ثابت و موبایل

دایورت یعنی چه ؟

واژه divert کلمه ای انگلیسی است که در فرهنگ لغت منحرف شدن ،منحرف کردن ،متوجه کردن ،معطوف داشتن معنا شده است. این کلمه در علوم نظامی معنای تغییر دادن اماج یا ماموریت یا مقصد می دهد. اما در دنیای ارتباطات این کلمه به معنی انتقال خط تلفن به خطی دیگر است.

با استفاده از این سرویس تلفن می توانید هنگامی که با تلفن شما تماس گرفته می شود مکالمه را به یک خط دیگر ثابت یا تلفن همراه منتقل کنید.

باید توجه داشته باشید که خط تلفن شهری شما باید قابلیت دایورت تلفن ثابت را داشته باشد به این معنا که سرویس از مخابرات برای شماره ی شما فعال شده باشد. پس از اطمینان پیدا کردن از فعال بودن سرویس با هر دستگاه تلفن مجهز به سیستم Tone می توانید تلفن خود را دایورت کنید.


لطفا توجه داشته باشید برای دایورت تلفن ثابت سرویس انتقال شماره میبایست از سوی شرکت مخابرات ایران بر روی خط شما فعال گردیده باشد

دایورت کردن تلفن

نحوه دایورت تلفن ثابت

برای این کار شما باید کد زیر را با شماره گیر تلفن وارد کنید:

# شماره مورد نظر*21*

و یا

# شماره مورد نظر*57*

بعد از وارد کردن این کد صدایی که می شنوید با صدای بوق قبلی فرق خواهد کرد، و این صدا یعنی دایورت خط شما با موفقیت انجام شده است. ین نحوه دایورت کردن هم برای دلیورت تلفن ثابت روی خط تلفن ثابت دیگر جواب می دهد و هم دایورت تلفن ثابت روی موبایل .

برای غیر فعال کردن سرویس دایورت باید :

#21#

و یا

#57#

را وارد کنید.

دایورت موبایل به موبایل

در قسمت تنظیمات گوشی تلفن همراه خود به بخش Call Forwarding بروید و شماره مورد نظر که می خواهید خط روی آن دایورت شود را وارد کنید و گزینه تایید را بزنید.

این راه حل برای دایورت کردن خط تلفن همراه، هم جهت دایورت ایرانسل و هم جهت دایورت همراه اول قابل استفاده است.

غیر از این راه گرفتن کد

فعال کردن *21*(شماره موردنظر)#call

غیر فعال کردن # 21 # call

نیز می تواند برای تلفن های همراه استفاده شود.

دایورت تلفن همراه

دایورت اس ام اس

انتقال اس ام اس بین خطوط از طریق کد ها امکان پذیر نیست ولی راه حل های دیگری وجود دارد. برنامه ای به نام SMS Forwarder Pro برای اندروید وجود دارد که می توان از طریق آن اس ام اس ها را دایورت کرد. بعد از نصب به قسمت تنظیمات برنامه بروید Forwarding Options را انتخاب کنید. Phone Number را لمس کنید و شماره موبایلی که می خواهید پیامک ها به آن ارسال شود با صفر وارد کنید و OK را بزنید.

1.7 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x