بهترین کشور برای درمان سرطان + معرفی 9 کشور پیشرو

سرطان دومین عامل مرگ و میر در جهان است؛ به شکلی که از هر 6 نفر که می‌میرند، یک نفر بر اساس یکی از انواع سرطان جان خود را از دست می‌دهد! بنابراین درمان سرطان و کیفیت انجام آن، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در برخی از کشورها و به دلیل عدم امکانات درمانی مناسب، بیماران سرطانی بعد از حداکثر 1 سال، فوت می‌کنند. این در حالیست که کشورهای دیگری هم وجود دارند که میزان مرگ و میر افراد مبتلا به سرطان را با تشخیص سریع و مراقبت‌های مناسب، پایین می‌آورند.

به همین خاطر، در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ قصد داریم به معرفی بهترین کشور برای درمان سرطان بپردازیم. با ما همراه باشید تا با 9 کشور پیشرو در درمان و کنترل این بیماری فراگیر، بیشتر آشنا شوید.

هدف از درمان سرطان چیست؟

خب قبل از این‌که به معرفی کشورهای قدرتمند در زمینه درمان سرطان بپردازیم، اجازه بدهید که این موضوع را بررسی کنیم که اصولا هدف از درمان سرطان چیست و آیا این بیماری قابل درمان است یا خیر؟

هدف از درمان سرطان چیست ؟

در درجه اول، باید به این نکته اشاره کنیم که هدف از درمان سرطان، برطرف کردن آن نیست؛ زیرا هنوز هیچ راهی برای مقابله و از بین بردن سلول‌های سرطانی کشف نشده است.

به بیانی ساده، زمانی که یک روند درمانی سرطان شروع می‌شود، اصلی‌ترین هدف آن، افزایش طول عمر بیماران (تا جایی که ممکن است) خواهد بود.

ممکن است یک بیمار بتواند طول عمر عادی خود را داشته باشد و در برخی دیگر (به دلیل تشخیص دیرهنگام و پیشرفت بیماری) این اتفاق، ممکن نباشد. بهرحال هدف از درمان سرطان، رسیدن به حداکثر طول عمر بیماران است.

به طور کلی، 3 نوع درمان برای سرطان وجود دارند:

  • درمان اولیه : هدف از این درمان، ریشه‌کن کردن کامل سرطان و از بین بردن سلول‌های درمانی است. رایج‌ترین نوع درمان اولیه سرطان، جراحی است. پرتودرمانی و شیمی‌درمانی هم در برخی موارد، می‌توانند به عنوان درمان اولیه در نظر گرفته شوند.
  • درمان کمکی: هدف از این درمان، از بین بردن سلول‌های سرطانی است که ممکن است بعد از درمان اولیه، همچنان باقی‌ مانده باشند. این درمان به منظور جلوگیری از عود سرطان انجام می‌شود. درمان‌های کمکی رایج، شامل شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و هورمون‌درمانی است.
  • درمان‌های تسکینی: این درمان به منظور کاهش عوارض جانبی سرطان انجام می‌شود. جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی و هورمون درمانی همگی می‌توانند برای تسکین علائم استفاده شوند. سایر داروها ممکن است علائمی مانند درد و تنگی نفس را تسکین دهند.

بسیاری از درمان‌های سرطان، در اکثر کشورهای جهان، در دسترس بیماران قرار دارند. اما اکنون سوال بسیار مهم این است که بهترین کشور برای درمان سرطان کدام است؟

بهترین کشورها برای درمان سرطان

متاسفانه باید حقیقت را بپذیرم؛ حتی اگر تلخ و آزاردهنده باشد: کشورهایی با نرخ درآمد بالا، از سیستم بهتری برای درمان سرطان برخوردار هستند و کمترین آمار مرگ و میر بر اثر این بیماری را ثبت می‌کنند.

بهترین کشورهای جهان برای درمان سرطان

این در حالیست که در کشورهای جهان سوم و حتی در حال توسعه (کشورهایی با درآمد ضعیف و متوسط) کمترین آمادگی برای درمان سرطان وجود دارد و در نتیجه، افراد بیشتری بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

نکته: در سال 2017، تنها 26 درصد از کشورهای کم درآمد گزارش دادند که خدمات پاتولوژی در بخش دولتی در دسترس عموم قرار دارد. در حالی که این رقم در کشورهای با درآمد بالا، به بیش از 90 درصد می‌رسد.

بنابراین ما باید این کشورها را بر 2 اساس، رتبه‌بندی کنیم: رتبه‌بندی اول به 5 کشوری مربوط می‌شود که کمترین میزان مرگ و میر بر اثر سرطان را ثبت می‌کنند. این کشورها از سیستم درمانی بسیار مناسب و توسعه یافته‌ای برای درمان سرطان برخوردار هستند.

اما رتبه‌بندی دوم بر اساس مقرون به صرفه بودن و در دسترس قرار داشتن خدمات درمانی مربوط به سرطان خواهد بود. در این کشورها اگرچه ممکن است نرخ مرگ و میر ایده آل نباشد؛ اما خدمات درمانی با کیفیت قابل و هزینه قابل قبولی در اختیار بیماران قرار دارند.

5 کشور برتر در زمینه نرخ مرگ و میر سرطان

کشورهایی که به صورت کلی، بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات درمانی برای مبارزه با سرطان را ارائه می‌دهند عبارتند از:

  1. استرالیا
  2. هلند
  3. آمریکا
  4. کانادا
  5. فنلاند

اکنون بیایید نگاهی بیندازیم به وضعیت درمانی سرطان در هرکدام از این کشورها:

استرالیا 

در حالی که نرخ ابتلا به برخی از سرطان‌ها از جمله پوست، پروستات، ریه، سینه و روده در استرالیا از میانگین جهانی بالاتر است؛ با این‌حال، این کشور کمترین درصد مرگ و میر بیماران سرطانی در تمام جهان را به خود اختصاص داده است!

درمان سرطان در استرالیا

این دستاورد بزرگ، بیش از هر چیز دیگری، به سیاست‌گذاری‌ها، زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی استرالیایی‌ها در مراقبت‌های بهداشتی باز می‌گردد. بی‌جهت نیست که سیستم درمانی استرالیا در جهان، حرف اول را می‌زند!

هلند

کشور هلند بالاترین میزان بقای بیماران مبتلا به سرطان‌های سینه و پوست را در سطح جهانی به خود اختصاص داده است. سطح مراقبت‌های بهداشتی در این کشور بسیار بالا است و خدمات درمانی، با بالاترین کیفیت به مردم عرضه می‌شوند.

آن‌چه که هلند را در رده دوم بهترین کشور برای درمان سرطان قرار داده است، بیش از هر چیز، به تشخیص سریع این بیماری در این کشور مربوط می‌شود.

ایالات متحده آمریکا 

کشور آمریکا برخی از بهترین مراکز درمانی سرطان در سطح جهانی را در خود جای داده است. از جمله این مجموعه‌ها، می‌توان به مرکز سرطان آبرامسون در فیلادلفیا، موسسه سرطان رازول پارک در نیویورک، و بیمارستان معروف جانز هاپکینز، مرکز جامع سرطان سیدنی کیمل در مریلند اشاره کرد.

درمان سرطان در ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده نرخ مرگ و میر بسیار پایینی دارد و به طور کلی، می‌توان ادعا کرد که بهترین متخصصان سرطان‌های مختلف از جمله سینه و روده، در این کشور حضور دارند.

کانادا 

جالب است بدانید که تنها 7 درصد از بیمارانی که در کشور کانادا به سرطان‌های پروستات و سینه مبتلا می‌شوند، جان خود را از دست می‌دهند! به عبارتی دیگر، 93 درصد از آن‌ها می‌توانند طول عمر عادی (مانند سایر انسان‌ها) داشته باشند.

در کنار درمان، کانادا در پیشگیری از سرطان هم بسیار موفق عمل کرده است. بر اساس گزارش‌ها، نرخ ابتلا به سرطان در این کشور نسبت به 40 سال قبل، تقریبا به نصف کاهش پیدا کرده است.

فنلاند

فنلاند را به عنوان یک کشور پیشرو در زمینه درمان سرطان و همچنین تشخیص سریع این بیماری می‌شناسند. در سال‌های اخیر، بیمارهای زیادی از سراسر جهان، برای درمان سرطان خود، به این کشور مراجعه کرده‌اند!

کشور فنلاند برای درمان انواع زیادی از سرطان از جمله پروستات، سیه، روده، سینه، مغز و … نمره بسیار خوبی را در سطح جهانی کسب می‌کند.

جالب است بدانید که تحقیقات فنلاند درباره سرطان، با میانگین 26 استناد در هر مقاله، بالاترین نرخ استناد در سراسر جهان را دارد. این موضوع نشان می‌دهد که این کشور، از چه جایگاه خوبی در زمینه درمان سرطان برخوردار است.

بهترین کشورها در زمینه درمان سرطان

همان‌طور که اشاره کردیم، 5 کشور قبلی به واسطه نرخ مرگ و میر پایین سرطان، رتبه‌بندی شده بودند. اما اکنون قصد داریم به معرفی کشورهایی بپردازیم که بر اساس تجربیات (و نه آمارهای علمی) در وضعیت خوبی برای درمان سرطان قرار دارند.

هندوستان 

بخش پزشکی هندوستان در یک دهه گذشته، پیشرفت چشمگیری داشته است و اکنون در سطح جهانی هم حرف‌هایی برای گفتن (به ویژه در بخش درمان سرطان) دارد.

درمان سرطان در کشور هندوستان

اما آن‌چه بیش از همه هند را در زمره بهترین کشورها در درمان سرطان قرار می‌دهد، مقرون به صرفه بودن خدمات درمانی در این کشور (نسبت به کشورهای پیشرفته آمریکایی و اروپایی) است.

به طور کلی می‌توان گفت که هند کشوری است که خدمات درمانی معتبر و باکیفیت را با قیمت بسیار کمتر از کشورهای اروپایی در اختیار شما قرار می‌دهد.

جالب است بدانید که هزینه درمان و عمل جراحی سرطان در بهترین و تخصصی‌ترین بیمارستان‌های هندوستان، بین 1 تا 50 هزار دلار متغیر است!

ترکیه 

ترکیه یکی از کشورهای پیشرو در عرصه مبارزه با سرطان است. به همین دلیل است که بسیاری از بیماران سرطانی، بیش از همه به پزشکان ترکیه‌ای اعتماد می‌کنند.

بیمارانی که به ترکیه سفر می‌کنند، بهترین درمان‌های موجود را دریافت می‌کنند؛ زیرا این کشور به تجهیزات و فن‌آوری‌های روز دنیا و همچنین انکولوژیست‌های مجرب و ماهر دسترسی دارد.

مراجعه روزافزون بیماران سرطانی به ترکیه (برای درمان) باعث افزایش انگیزه این کشور برای بهتر کردن تجهیزات درمانی و بالا بردن مهارت و تخصص پزشکان خود شده است.

مصر 

این روزها کشور مصر بیش از هر زمان دیگری، به خاطر پیشرفت‌های چشمگیر پزشکی‌اش شناخته می‌شود. بنابراین اصلا جای تعجب نیست که در لیست بهترین کشور برای درمان سرطان هم قرار بگیرد.

درمان سرطان در مصر

بیمارستان‌های سرطان در مصر با برخی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های موجود در جهان مانند پروتون درمانی، (یکی از ابزارهای پیشرفته برای مبارزه با سرطان) درمان سرطان را به پیش می‌برند.

پروتون درمانی شامل پرتوهایی از ذرات است که به طور خاص به تومور بیمار در یک ناحیه برخورد کرده و آن را به طور کامل از بین می‌برد؛ بدون این‌که به چیزی اطراف آن مانند بافت‌ها یا اندام‌های سالم آسیب برساند.

ماجرا زمانی جالب می‌شود که بدانیم این روش نوین درمان سرطان، هم‌اکنون در کشورهای محدودی از جهان در دسترس قرار دارد که مصر، یکی از همین کشورها به شمار می‌رود!

اسپانیا

این روزها اسپانیا علاوه بر تورهای تابستانی تفریحی، به یک مقصد محبوب برای درمان سرطان هم تبدیل شده است! بیمارستان‌های سرطان در اسپانیا، می‌توانند اکثر روش‌های بین المللی را برای درمان سرطان ارائه دهند.

هم‌اکنون و به لطف پیشرفت‌های چشمگیر اسپانیا در درمان سرطان، کودکانی که در این کشور به این بیماری مبتلا می‌شوند، بیش از 80 درصد شانس بهبودی دارند.

از هر 10 بزرگسال که در اسپانیا سرطان در آن‌ها تشخیص داده می‌شود، 8 نفر می‌توانند 5 سال یا بیشتر بعد از زمان تشخیص، بدون علائم و عوارض  سرطان، به زندگی عادی خود ادامه دهند!

کلام آخر

درمان سرطان به عنوان دومین عامل مرگ و میر در جهان، سال‌هاست که به یکی از دغدغه‌های اصلی پزشکان و دانشمندان این رشته تبدیل شده و در همین راستا هم، روش‌های جدیدی برای مبارزه با این بیماری، کشف شده‌اند.

در این مقاله به معرفی بهترین کشور برای درمان سرطان پرداختیم. اگر همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

3.8 | (5)
منبع brit-med lyfboat wcrf
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x