زیباترین شهرهای دنیا {سفری به 20 شهر دیدنی جهان}

بگذارید با یک سوال جذاب شروع کنیم: زیباترین شهر دنیا از نظر شما کدام شهر است؟ یک شهر بندری در گوشه ساحل؟ یک شهر سرسبز در دل طبیعت؟ شهری صنعتی با آسمان‌ خراش‌های ترسناک؟ یک شهر با بافت تاریخی؟ سلیقه شما چطور است؟

سوال، قطعا سوال سختی بود… درک می‌کنیم که شما را در موقعیت سختی قرار دادیم؛ چون واقعا انتخاب یک شهر به عنوان زیباترین و دیدنی‌ترین شهر دنیا، اصلا راحت نیست.

ما در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ 20 شهر زیبای دنیا را انتخاب کرده‌ایم. ممکن است هیچ کدام از این شهرها، باب سلیقه شما نباشند که اگر این‌گونه بود، حتما شهرهای مورد نظر خود را در بخش نظرات معرفی کنید.

این لیست، کاملا سلیقه‌ای و البته با در نظر گرفتن برخی از مشخصه‌های قابل استناد، تنظیم شده است. بنابراین بی‌صبرانه منتظر هستیم تا شما عزیزان هم، شهرهایی که فکر می‌کنید زیبا هستند را معرفی کنید.

20- شفشاون – مراکش

معرفی زیباترین شهرهای جهان را با شفشاون در شمال مراکش شروع می‌کنیم. شهری که به یاقوت کبود، شهر آبی و … شهرت دارد. در سال‌های اخیر، مردم محلی تمام نمای این شهر را به رنگ آبی درآورده‌اند و زیبایی خاصی به آن بخشیده‌اند.

شفشاون یکی از زیباترین شهرهای دنیا

این سنت از جامعه یهودی ساکن شفشاون نشات می‌گیرد که در قرن 15 میلادی، از اسپانیا اخراج شده و به این منطقه مهاجرت کردند.

آنها معتقد بودند که بافتن نخ آبی رنگ شده در شال نماز، قدرت خدا را به مردم یادآوری می کند. بنابراین آیین پوشاندن کل شفشاون در سایه‌های روشن آبی، آغاز شد.

امروزه مسلمان‌ها و بازماندگان یهودی در شفشاون در کنار هم زندگی می‌کنند. رنگ آبی شهر، به طور مرتب تازه می‌شود تا جذابیت و محصور کنندگی خود را همچنان حفظ کند.

شفشاون شهر آبی مراکش

شهر آبی مراکش، به شکل باشکوهی در میان کوه‌ها و شهرهای اطراف که همگی به رنگ برنزه هستند، خودنمایی می‌کند. اغراق نیست اگر بگوییم هر کوچه و خیابان در شفشاون، به شکوه و زیبایی کل شهر است!

مسیر دسترسی به شفشاون، حقیقتا سخت است! نزدیک‌ترین شهرهای بزرگ مراکش، در فاصله 4 ساعتی با این شهر کوهپایه‌ای قرار دارند. بنابراین جای تعجب نیست اگر شهر آبی، معمولا ازدحام گردشگران را تجربه نمی‌کند.

برخلاف سایر شهرهای مراکش که معمولا گرم، مرطوب و شلوغ هستند، شفشاون تمیزترین هوای کوهستانی، زلال‌ترین آب چشمه‌ها و نهایت زیبایی خود را همچنان حفظ کرده است.

کوچه ها و خیابان های شفشاون

با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی شفشاون، این شهر بیشتر به جزایر زیبای سواحل یونان شباهت دارد تا یک شهر در صحرای آفریقا!

19- کارتاخنا – کلمبیا

کارتاخنا یا کارتاگنا بدون شک، یکی از حیرت‌انگیزترین شهرهایی است که می‌توانید در طول زندگی خود، مشاهده کنید. تصور کنید صبح که از خواب بیدار می‎شوید، هوای نمکی که از دریای کارائیب می‌وزد به صورت شما می‌وزد و روز را با میوه‌های تازه گرمسیری که از دست یک خانم پرجنب و جوش دریافت می‌کنید، شروع خواهید کرد!

کارتاخنا یکی از زیباترین شهرهای دنیا

کارتاخنا شهری ساحلی در دریای کارائیب است که در جنوب غربی آمریکای جنوبی و شمال کلمبیا واقع شده است. این شهر در اطراف خود، تعداد زیادی جزیره و مجمع الجزایر دارد: یک بهشت واقعی و بدون کم و کاست!

مناظر سرسبز اطراف، جشنواره‌های فرهنگی بومی، زندگی شبانه پرهیجان، آب و هوای معرکه، غذاهای محلی خوشمزه و … دیگر از یک شهر زیبا، چه انتظاری دارید؟

کارتاخنا شهری ساحلی در کلمبیا

تجربه یک فنجان قهوه ( آن‌هم یکی از بهترین قهوه‌هایی که تا به حال امتحان کرده‌اید) روی خیابان‌های سنگفرش کارتاخنا، سالانه هزاران گردشگر را از سراسر جهان، به کلمبیا می‌کشاند.

جالب است بدانید که کارتاخنا، اولین مستعمره اسپانیا در آمریکای جنوبی بود. شهری که به دلیل قرار داشتن در ساحل دریای کارائیب، برای این کشور، اهمیت فوق‌العاده‌ای داشت.

میوه های گرمسیری تازه در کارتاخنا

قلعه سن فلیپه را می‌توان مشهورترین بنای تاریخی در کارتاخنا به شمار آورد. این قلعه در سال 1657 و برای دفاع از شهر در مقابل حمله دزدان دریایی، ساخته شده است.

18- فلورانس – ایتالیا

در ادامه سفر به زیباترین شهرهای دنیا به فلورانس می‌رسیم. شهری تاریخی در ایتالیا که برخی از بزرگترین گنجینه‌های هنری جهان، از جمله کتابخانه سان لورنزو نمایشگاهی باشکوه از نبوغ معماری میکل آنژ را در خود جای داده است.

فلورانس یکی از زیباترین شهرهای دنیا

فلورانس شهری کوچک و جمع و جور با هزاران شاهکار هنری و معماری است. در کرانه‌های رودخانه آرنو، بافت شهری تقریبا از زمان رنسانس تا اکنون، هیچ تغییری نکرده است. خیابان‌های سنگ‌فرش شده باریک این ناحیه، جشنی سینمایی از کاخ‌های زیبای قرن پانزدهم و شانزدهم و شمع‌های قرون وسطایی به راه انداخته‌اند.

اصلا جای تعجب نیست که تمام مرکز شهر فلورانس، به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است! در این‌جا، کلیساهای روشن، کلیساهای تزئین شده با نقاشی‌های دیواری، باسیلیکاهای مرمر و موزه‌های هنری مملو از نقاشی‌ها و مجسمه‌های بوتیچلی و میکل آنژ، خودنمایی می‌کنند.

دیدنی های شهر فلورانس در ایتالیا از سویی دیگر، صنعت مد ایتالیا، در فلورانس متولد شده و پرورش یافته است. طراحان بومی، گوچیو گوچی و سالواتوره فراگامو، در دهه 1920، بوتیک‌های مد لباس را در فلورانس افتتاح کردند.

یک کاسه سنتی ریبولیتای خاکی (لوبیا، نان و سوپ سبزیجات)، یک پانینو در یک کامیون غذاخوری خانوادگی یا یک استیک آبی رنگ که از سال 1915 در بازار تراتوریا بدون تغییر سرو می شود، صرف غذا در فلورانس بی‌انتها و خاطره انگیز است.

فلورانس ایتالیا از نمای دور

فلورانس که به‌طور شگفت‌انگیزی کوچک است، در فهرست «باید دیدنی‌ها» در جهان جای بزرگی دارد! نه فقط به خاطر گنجینه هنری بی‌نظیرش؛ بلکه برای این‌که همه زیبایی‌ها را یک‌جا به شما عرضه می‌کند.

17- کوئینزتاون – نیوزیلند

سه گانه ارباب حلقه‌ها را یادتان است؟ هر کس آن فیلم را دیده باشد، بی‌تردید عاشق مناطق زیبا و منظره‌های حیرت‌انگیزش شده است. خب همین برای انتخاب کوئینزتاون به عنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا کافی به نظر می‌رسد.

کوئینزتاون یکی از زیباترین شهرهای دنیا

بله درست حدس زدید: بخش زیادی از سه گانه ماندگار ارباب حلقه‌ها، در این شهر ساخته شده است. شهر تفریحی کوئینزتاون در نیوزیلند، در کنار دریاچه واکاتیپو (یک دریاچه طولانی به شکل Z) بنا شده است.

این شهر توسط کوه‌های دراماتیک و البته دریاچه شفاف واکاتیپو احاطه شده است و به دلیل مناظر طبیعی حیرت‌انگیز در 4 فصل سال، در سراسر جهان مشهور شده است.

شهر کوئینزتاون در نیوزیلند

جالب است بدانید که کمتر از 20 هزار نفر در کوئینزتاون زندگی می‌کنند. با این وجود، خیابان‌های باریک، غذاهای فوق‌العاده و البته فعالیت‌های شبانه جذاب، در کنار طبیعت معرکه این شهر، آن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل کرده است.

کوئینزتاون به پایتخت ماجراجویی جهان هم معروف است؛ زیرا انواع سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی که آدرنالین شما را به اوج می‌رسانند، در این شهر در دسترس گردشگران قرار دارند.

تفریحات آبی در شهر کوئینزتاون

سفرهای دریایی به دریاچه واکاتیپو، دوچرخه سواری، ورزش‌های برفی، سفرهای یک روزه به پارک‌های ملی، رفتینگ در آب‌های سفید، قایق‌سواری با جت و پاراگلایدر، تنها بخشی از تفریحات جذاب کوئینزتاون به شمار می‌روند.

16- سان فرانسیسکو – ایالات متحده آمریکا

سان فرانسیسکو شهری است در امنداد اقیانوس، با تپه‌های متحرک و البته پل نمادین گلدن گیت؛ به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ایالات متحده آمریکا و همچنین جواهر کارولینای شمالی، شناخته می‌شود.

سان فرانسیسکو یکی از زیباترین شهرهای دنیا

این شهر پر است از تاریخ، محله‌های عالی، موزه‌ها، پارک‌ها، سواحل و البته انواع مختلف سرگرمی‌ها و تفریح‌های هیجان‌انگیز! جزیره معروف آلکاتراز (ما را یاد فیلم معروف فرار از آلکاتراز می‌اندازد!) یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری سان فرانسیسکو محسوب می‌شود.

ترکیبی از تاریخ، فرهنگ، سرگرمی و البته فناوری، سان فرانسیسکو را به یکی از زیباترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است. این شهر در دوران طوفان طلا، از یک شهرک بندری، به یک کلان‌شهر شلوغ و مهم تبدیل شد.

شهر ساحلی سان فرانسیسکو

سان فرانسیسکو بیش از هر چیز، با مه‌های تابستانی و تله‌ کابین‌هایش مشهور شده است. تپه‌های متعدد آن که در شبه‌ جزیره‌ای بین خلیج درخشان سان فرانسیسکو و اقیانوس آرام قرار دارند، مناظر خیره‌کننده‌ای را پیش چشم شما قرار می‌دهند.

بازدید از زندان بدنام آلکاتراز که البته اکنون بسته شده است، در کنار تماشای پل گلدن گیت، دو مورد از جاذبه‌هایی هستند که سالانه، هزاران گردشگر را به سواحل سان فرانسیسکو می‌کشانند.

جاذبه های گردشگری سان فرانسیسکو

غذا خوردن در بازار ساختمان فری، گشت و گذار در محله پرجنب و جوش کاسترو، صعود به قله‌های توئین پیکس، قدم زدن در پارک گلدن گیت و … از دیگر سرگرمی‌های جالب توجه سان فرانسیسکو به شمار می‎‌روند.

15- ریودوژانیرو – برزیل

موقعیت ریودوژانیرو بین دریا و کوه، به قدری زیبا و دیدنی است که سازمان جهانی یونسکو در نام‌گذاری این شهر، از عبارت “یکی از زیباترین و بزرگترین شهرهای جهان” استفاده کرده است!

ریودوژانیرو یکی از زیباترین شهرهای دنیا

با این حال، قرار گرفتن نام ریودوژانیرو در لیست میراث جهانی یونسکو، تنها به خاطر طبیعت زیبایش نبوده است! این شهر به لحاظ فرهنگی، معماری و تاریخی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

ریودوژانیرو دومین شهر بزرگ برزیل است و برای 200 سال (بین سال‌های 1763 تا 1960) پایتخت این کشور به شمار می‎رفت. این شهر زیبا در سال 1500 و توسط استعمارگران پرتغالی، تاسیس شد.

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

سواحل ماسه‌ای سفید، کوه‌های سر به فلک کشده و فوق‌العاده زیبا و البته مجسمه مسیح، همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا به ریودوژانیرو، لقب “شهر شگفت‌انگیز” داده شود.

در بسیاری از نقاط جهان، ریو را با مجسمه مسیح (یکی از عجایب هفت‌گانه جدید جهان) می‌شناسند. این بنا روی قله 709 متری کورکووادو ساخته شده و کاملا به شهر، مشرف است.

ریودوژانیرو شهری ساحلی در کشور برزیل

در کنار مجسمه مسیح، جاذبه‌های طبیعی، هزاران متر خط ساحلی و کوه‌های سر به فلک کشیده، ریودوژانیرو به خاطر مردم مهربان، موسیقی‌های خیابانی و جذابیت‌های فرهنگ بومی هم معروف شده است.

14- سئول – کره جنوبی

سئول بی‌تردید، یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. شهری که به شکل ماهرانه‌ای، تاریخ باستان را با طراحی و فناوری فوق مدرن، ترکیب کرده است و آن را در قلب کره جنوبی، به گردشگران عرضه می‌نماید.

سئول یکی از زیباترین شهرهای دنیا

سئول را شهر جاذبه‌های گردشگری متنوع می‌دانند. به همان اندازه که می‌توانید از پارک‌ها و طبیعت بی‌نظیرش لذت ببرید، موزه‌های تاریخی هم شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

ترکیبی از فرهنگ، هنر، آشپزی و تاریخ، آن‌هم فقط در یک شهر، سئول را از همسایه‌های خود متمایز می‌کند. تصور کنید که معابد و کاخ‌های باستانی را که در کنار آسمان‌خراش‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها و ساختمان‌های مجلل و لوکس، قرار گرفته‌اند!

جاذبه های گردشگری سئول در کره جنوبی

کلان‌شهر سئول علاوه بر این‌که پایتخت سیاسی و اقتصادی کره جنوبی است، 25 میلیون نفر را هم در خود جای داده است. با این حال، عجیب است که همه چیز سر جای خودش قرار دارد و خبری از هرج و مرج و شلوغی شهرهای بزرگ نیست!

به سئول شهر کاخ‌ها هم گفته می‌شود. زیرا 5 مجموعه عظیم از کاخ‌ها، در سراسر شهر، گسترش یافته‌اند. البته غذاهای خیابانی این شهر هم در سالیان اخیر، حسابی مشهور شده‌اند.

شهر سئول پایتخت کره جنوبی

با تمام این تفاسیر، به نظر می‌رسد سئول را بیش از همه، می‌توان یک شهر همه فن حریف دانست. تاریخ و مدرنیته در این شهر یک ترکیب دل‌پذیر را ایجاد کرده‌اند که هم برای گردشگری عالی به نظر می‌رسد و هم برای خرید، یک گزینه بی‌نقص به شمار می‌رود.

13- بوینس آیرس – آرژانتین

در ادامه معرفی زیباترین شهرهای دنیا به بوینس آیرس می‌رسیم. پایتخت زیبا اما پرجنب و جوش آرژانتین که به عنوان دومین شهر بزرگ آمریکای جنوبی و البته دروازه‌ای برای ورود به ملت بزرگ آرژانتین هم شناخته می‌شود.

بوینس آیرس یکی از زیباترین شهرهای دنیا

مجتمع‌های لوکس و زیبای خیابان‌های بوینس آیرس، یادآور پاریس هستند! با این حال، در هر گوشه و کناری از این شهر، ساختمان‌هایی به سبک معماری قرن 19 آمریکای جنوبی هم دیده می‌شوند.

بیشتر افرادی که برای اولین بار از بوینس آیرس دیدن می‌کنند، از این موضوع متعجب می‌شوند که این شهر، چگونه توانسته به این خوبی، سنت‌ها و رسوم باستانی خود را حفظ کند.

جاذبه های گردشگری بوینس آیرس

بوینس آیرس بدون هیچ تردیدی، یکی از زیباترین شهرهای آمریکای لاتین است. شهری که می‌تواند فقر و ثروت، امنیت و ناامنی، تاریخ و مدرنیته را به یک اندازه و به صورت همزمان، به نمایش بگذارد!

بوینس آیرس را دختر مهاجر اروپا هم می‌نامند! زیرا خیابان‌ها، ساختمان‌ها و حتی سبک زندگی مردمش، تا حدود زیادی به اروپایی‌ها شباهت دارد؛ با این حال، نشانه‌های درخشانی از فرهنگ آمریکای لاتین را هم در خود دارد.

دیدنی های بوینس آیرس

تئاتر کولون که یکی از قدیمی‌ترین تئاترهای اپرا و باله در جهان است (در سال 2008 صد سالگی خود را جشن گرفت)، با بیش از 8 هزار متر مربع زیربنا، یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری بوینس آیرس به شمار می‌رود.

12- کیوتو – ژاپن

برای بیش از 1 هزار سال، کیوتو به عنوان پایتخت ژاپن شناخته می‌شد. امروز هم اگرچه بزرگترین شهر این کشور نیست، اما بدون تردید نه تنها یکی از منحصربه‌فردترین شهرهای ژاپن، بلکه یکی از زیباترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود

کیوتو یکی از زیباترین شهرهای دنیا

از طرفی دیگر، کیوتو یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ژاپن هم محسوب می‌شود. اگرچه در سراسر شهر، نشانه‌هایی از معماری و ساختمان‌های مدرن دیده می‎‌شوند؛ اما با کمی کاوش، دنیایی از معابد و آثار باستانی را کشف خواهید کرد.

کیوتو که با کوه‌های مرکزی هونشو احاطه شده است، یکی از بزرگترین شهرها و مرکز آموزشی غرب زاپن به شمار می‌رود. جالب است بدانید که کیوتو، تنها شهر ژاپن بود که توانست از ویرانی‌های جنگ جهانی دوم، جان سالم به در ببرد.

جاذبه های گردگشری کیوتو در زاپن

کیوتو برای بیش از 1100 سال، محل اقامت امپراتور و مرکز فرهنگی ژاپن محسوب می‌شد. امروزه نمونه‌های بسیار خوبی از مجسمه‌سازی، نقاشی و سایر اشکال هنری آن دوران، در موزه‌های این شهر یافت می‌شوند.

معماری شهری کیوتو، بیش از همه، تحت تاثیر فرهنگ بودایی قرار دارد و این موضوع، به ویژه در معابد این شهر، بیش از همه مشهود است. علاوه بر این، با بیش از 30 معبد بودایی و 200 معبد شینتو، کیوتو مرکز مذهبی ژاپن هم به شمار می‌‎رود.

کیوتو شهر باستامی و تاریخی زاپن

بنابراین، کیوتو به عنوان مرکز تاریخی زاپن، یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان به شمار می‎رود. دلیل این موضوع، این است که فرهنگ باستانی ژاپن، همچنان برای بسیاری از مردم، محبوب و جذاب است.

11- کیپ تاون – آفریقای جنوبی

دومین و آخرین شهری که از قاره آفریقا در لیست زیباترین شهر دنیا قرار می‌گیرد، کیپ تاون در آفریقای جنوبی است. اسپرت، شیک، خیره‌کننده و اجتماعی، بدون شک اگر کیپ تاون آدم بود، همان ستاره هالیوودی بود که همه به آن حسادت می‌کردند!

کیپ تاون یکی از زیباترین شهرهای دنیا

کیپ تاون با حلقه‌ای از کوه‌ها، از سراسر قاره آفریقا جدا شده است. این یک اصل اثبات شده است که هر مسافری که قدم به این شهر می‌گذارد، عاشق سواحل خاکی، تاکستان‌های غلتکی، غذاهای تند، زندگی شبانه پر زرق و برق و … کیپ تاون خواهد شد!

البته نباید از کوه دیدنی تیبل (Table Mountain) هم به سادگی بگذریم که یکی از بهترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری کیپ تاون محسوب می‌شود.

جاذبه های گردشگری کیپ تاون

کیپ تاون بیش از هر شهر دیگری، می‌تواند فرهنگ بومی مردم آفریقای جنوبی را به تصویر بکشد. زیرا میزبان انبوهی از فرهنگ‌ها، موسیقی‌ها، غذاهای محلی، صحنه‌ها و جشنوراه‌های بومی است.

با وجود همه این زیبایی‌ها، نمی‌توانیم از ظلم‌ و استبدادی که آپارتاید، سال‌ها از نظر نژادی و اقتصادی به این شهر تحمیل کرد، به سادگی بگذریم. آثار غمگین این دوران در زندان نلسون ماندلا در جزیره روبن، به خوبی قابل مشاهده است.

شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی

به طور کلی، می‌توان ادعا کرد که کیپ تاون، اروپایی‌ترین و مدرن‌ترین شهری است که می‌توانید در سراسر قاره آفریقا، پیدا کنید. به عبارت دیگر، این شهر اولین تلاش آفریقای جنوبی برای ساخت یک شهر مدرن بود که لقب “مادر شهر” را هم دریافت کرد.

10- بروژ – بلژیک

اروپایی‌ها به شهر بروژ، لقب “شهر رویایی توریست‌ها” را داده‌اند؛ زیرا در عین پر زرق و برق بودن، به صورت کامل، باقت قرون وسطایی خود را حفظ کرده است! بیخود نیست که سالیانه 2 میلیون بازدید کننده، به این شهر تاریخ بلژیک سفر می‌کنند.

بروژ یکی از زیباترین شهرهای دنیا

انبوهی از ساختمان‌های قدیمی و البته کانال‌ها، بروژ را به انتخاب اول گردشگرانی تبدیل می‌کند که به بلژیک سفر کرده و به تاریخ این کشور، علاقمند هستند.

قدم زدن در خیابان‌های باریک بروژ یا از آن هم جالب‌تر، قایق‌سواری در داخل کانال‌های این شهر، لذتی است که بعید است بتوانید آن را در جای دیگری، تجربه کنید.

جاذبه های گردشگری بروژ در بلژیک

شگفت‌زده می‌‍شوید اگر بدانید بروژ در عین داشتن این همه زیبایی، آنقدر کوچک است که تقریبا در طول یک روز، می‌توانید از تمام جاذبه‌های گردشگری آن دیدن نمایید.

برای بسیاری از مسافران، بروژ بهترین شهر قرون وسطایی حفظ شده در شمال اروپا است. در این شهر می‌توانید هنر، معماری و تاریخ این دوره مهم اروپا را به بهترین شکل ممکن، مشاهده نمایید.

شهر بروژ در بلژیک

در یک کلام می‌توان گفت که بروژ، ترکیبی جادویی از معماری قرون وسطایی، خیابان‌های سنگ‌فرش شده و میدان‌های کارت پستالی است که همگی، توسط کانال‌های عریض و آرام، متقاطع شده‌اند.

9- سویا – اسپانیا

سویا از آن دسته شهرهایی است که برای هر کس، چیزی در چنته دارد! پایتخت منطقه اندلس در اسپانیا، با هر تعریفی که در ذهن خود داشته باشید، یکی از زیباترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود؛ لطفا هیچ تردیدی در این زمینه نداشته باشید!

سویا یکی از زیباترین شهرهای دنیا

از میدان‌های بزرگ موری و کاتولیک گرفته تا میدان گاوبازی تاریخی و تاپاس‌بارهای بزرگ، محله‌های قدیمی دلربا و قارچ‌های چوبی غول‌پیکر، همه و همه را در سویا پیدا خواهید کرد!

بزرگترین کلیسای گوتیک جهان مسیحیت با یک برج باشکوه، در سویا قرار دارد. در کنار این کلیسا، نمی‌توان از باغ‌های سرسبز و خیره‌کننده این شهر، به سادگی گذشت!

جاذبه های تاریخی سویا در اسپانیا

جذابیت این شهر اندلسی در حیاط‌های آرام و کوچه‌های پیچ در پیچ قرون وسطایی باریو د سانتا کروز، و همچنین در فضاهای باز زیبای پارک د ماریا لوئیزا و میدان اسپانیا، زیباترین میدان سویل، خلاصه می‌شوند.

سویا در جنوب اسپانیا واقع شده و به عنوان جوهر اندلس شناخته می‌شود که مملو از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است. در کنار همه این‌ها، یک آفتاب درخشان و گرم هم در چهارمین شهر بزرگ اسپانیا، منتظر گردشگران است.

شهر سویا در منطقه آندلس در جنوب اسپانیا

کاخ سلطنتی آلکازار که از قرن دهم میلادی به یادگار مانده است، در کنار کلیسای جامع که قبلا در مورد آن صحبت کردیم، به عنوان دو نگین مهم گردشگری سویا شناخته می‌شوند.

8- برگن – نروژ

برگن را با آب‌دره‌های معروفش می‌شناسند. دومین شهر بزرگ کشور نروژ در ساحل غربی این کشور واقع شده و به عنوان دروازه ورود به یکی از وحشی‌ترین طبیعت‌های جهان، برای بسیاری از گردشگران، جذاب و حیرت‌انگیز است.

برگن یکی از زیباتری شهرهای دنیا

برگن توسط 7 کوه بلند احاطه شده است. اسکله شهر با خانه‌های رنگارنگ ترکیب شده و میراث ماهیگیری وایکینگ‌ها، همچنان بر هر چیز دیگری در برگن، ارجحیت دارد.

درست در داخل برگن، یکی از باریک‌ترین آب‌دره‌های جهان یعنی Nærøyfjord قرار دارد که از سال 2005، در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری شهر برگن

بازار ماهی برگن، یکی از بهترین و جذاب‌ترین بازارهای اروپا است که در آن، می‌توانید مجموعه‌ای عظیم از غذاهای دریایی را مشاهده کنید. اگر هم قصد خرید ندارید، می‌توانید از یک گردش کوتاه در خط ساحلی کنار بازار، لذت ببرید.

این شهر همچنین خانه تعدادی رستوران غذاهای دریایی فوق‌العاده است که غذاهای سنتی نروژی از جمله نهنگ صید شده، صدف‌های کلاس جهانی و قزل آلای تازه را به گردشگران، ارائه می‌دهند

شهر برگن در نروژ

موزه معروف کده (KODE) در حال حاضر، بیش از 43 هزار اثر هنری از جمله مجسمه، نقاشی و … را در خود جای داده است. این موزه را می‌توان نقطه عطف فرهنگی و تاریخی برگن به شمار آورد.

7- ونیز – ایتالیا

وقتی صحبت از ونیز می‌شود، همه یاد یک شهر می‌افتند که روی آب قرار دارد. اما واقعیت این است که هر قدم که در این شهر برمی‌دارید، با یک منظره مواجه می‎‌شوید که ارزش این را دارد که یک عکس از آن بیندازید!

ونیز یکی از زیباترین شهرهای دنیا

مهم نیست چه مسیری را در ونیز دنبال کنید؛ بهرحال به پیازا سن مارکو یا کانال بزرگ خواهید رسید! تقریبا اکثر جاذبه‌های گردشگری این شهر، در اطراف این دو مکان، واقع شده‌اند.

ونیز یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که در ایتالیا واقع شده و بیش از 100 جزیره کوچک را شامل می‌شود. برخی از این جزیره‌ها، به قداری به هم نزدیک هستند که به کمک یک کانال، متصل شده‌اند.

جاذبه های گردشگری ونیز در ایتالیا

ونیز شبیه به هیچ شهر دیگری در اروپا و حتی جهان نیست! شهر کانال‌ها که تقریبا 600 سال است که ظاهر خود را به خوبی حفظ کرده است. می‌توان گفت که ونیز بیشتر یک کتاب تصویری است تا یک کلان شهر در شمال شرقی ایتالیا!

ونیز شهری است مملو از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی. بنابراین اصلا جای تعجب نیست که سالانه، میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان، برای تجربه یک شهر منحصر به فرد، راهی ونیز می‌شوند.

شهر ونیز در شمال شرقی ایتالیا

سن مارکو مرکز شهر ونیز محسوب می‌شود که از سه طرف، توسط حلقه‌هایی از کانال بزرگ، احاطه شده است. در آن سوی کانال بزرگ در جنوب، دورسودورو شیک با موزه‌های هنری معتبر و میدان‌های پرجنب‌وجوش قرار دارد.

6- استانبول – ترکیه

به استانبول می‌رسیم؛ تنها کلان شهر دنیا که به صورت همزمان در اروپا و آسیا قرار گرفته است! بخش اروپایی توسط تنگه بسفر، از قسمت آسیایی جدا می‌شود.

استانبول یکی از زیباترین شهرهای دنیا

قدمت تاسیس استانبول به 1000 سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و در تمام این قرن‌ها، همواره مورد توجه امپراتوری‌های مختلف، قرار داشته است.

امروزه دیگر همه استانبول را به عنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا قبول دارند. شهری که به میراث تاریخی خود وفادار مانده و در عین حال، آرزوهای هر گردشگری را از هر نقطه از جهان، به خوبی برآورده می‌نماید.

جاذبه های گردشگری استانبول در ترکیه

مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، برج گالاتا، کاخ توپکاپی، میدان تکسیم، خیابان استقلال، بازار بزرگ، منطقه تاریخی سلطان احمد و … می‌توانند نظر هر مسافری را به خود جلب کنند؛ حتی اگر هیچ علاقه‌ای به آثار تاریخی نداشته باشد!

بخش اروپایی استانبول که در غرب تنگه بسفر واقع شده است، محبوبیت بیشتری در میان مسافران دارد؛ زیرا بیشتر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر، در این قسمت قرار گرفته‌اند.

استانبول در ترکیه

برای ما ایرانی‌ها البته، میدان تقسیم که ورودی خیابان بزرگ استقلال است؛ بیش از سایر نقاط استانبول شناخته شده است. با این‌حال، چه بخواهیم و چه انکار کنیم، استانبول این روزها، هزاران کیلومتر جلوتر از تهران قرار دارد؛ البته با نهایت تاسف!

5- سنگاپور – سنگاپور

دولت شهر سنگاپور با مراکز خرید سطح بالا، هتل‌های مجلل، غذاخوری‌های عالی، فرودگاه‌های لوکس، آسمان‌خراش‌ها و … به عنوان یک زمین بازی برای ثروتمندان تعریف می‌شود و حقیقتا، یکی از زیباترین شهرهای دنیا است.

سنگاپور یکی از زیباترین شهرهای دنیا

سنگاپور با ترکیب کردن فرهنگ آسیایی با فرهنگ اروپاییف توانسته نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد و هر ساله، میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود بکشاند. اکنون این شهر، یکی از مرفه‌ترین و شلوغ‌ترین بنادر جهان است.

سنگاپور نگین جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود. سیستم حمل و نقل در این شهر به بهترین شکل عمل می‌کند و تقریبا تمام مردم آن، به زبان انگلیسی مسلط هستند!

جاذبه های گردشگری سنگاپور

شگفت‌رده خواهید شد اگر بدانید برای ساخت مجموعه رفاهی-تفریحی مارینا بی سندز (Marina Bay Sands) در شهر سنگاپور، بیش از 5.7 میلیارد دلار، هزینه شده است! این مجتمع، گران‌ترین ساختمان جهان است که در سال 2010 افتتاح شد.

یکی دیگر از جاذبه‌های حیرت‌انگیز سنگاپور، چرخ و فلک آن است که 165 متر ارتفاع دارد و تا مدت‌ها، بلندترین چرخ و فلک جهان لقب گرفته بود. این مجموعه در سال 2008 افتتاح شد و همچنان هم خیره‌کننده به نظر می‌رسد.

سنگاپور یک دولت شهر در جنوب شرق آسیا

با در نظر گرفتن همه جوانب، می‌توان ادعا کرد که سنگاپور برای افرادی که عاشق شهرهای لوکس و مجلل هستند، بهترین انتخاب به شمار می‌رود. به همین دلیل است که به آن، لقب “نیویورک آسیا” را داده‌اند.

4- کوسکو – پرو

کوسکو به عنوان پایتخت باستان‌شناسی قاره آمریکا شناخته می‌‎شود و شامل بقایای تمدن عظیم اینکاها و بعد از آن، تهاجم فاتحان اسپانیایی در اوایل سال 1500 میلادی است.

کوسکو یکی از زیباترین شهرهای دنیا

امروزه بقایای هر دو دوره بزرگ (اینکاها و تهاجم اسپانیایی‌ها) در خیابان‌های کوسکو در پرو یکی از زیباترین شهرهای دنیا دیده می‌شوند. این موضوع، یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که این شهر، در ردیف زیباترین شهرهای دینا قرار می‌گیرد.

شهر ماچوپیچو که یکی از عجایب هفت‌گانه جدید جهان است، در شهر کوسکو واقع شده و سالانه، میلیون‌ها گردشگر را به این شهر می‌کشاند. البته از دره مقدس که بکرترین مناظر آمریکای جنوبی را هم به نمایش می‌گذارد، نباید به سادگی غافل شویم.

جاذبه های گردشگری کوسکو

اینکاها، کوسکو را به عنوان “ناف جهان” می‌شناختند. بعدها اسپانیایی‌ها روی بقایای این تمدن، شهر امروزی کوسکو را بنا نهادند. این شهر امروزه، به حق به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری آمریکای جنوبی، شناخته می‌شود.

یک دقیقه در حال قدم زدن در کوچه‌ای سایه‌دار و دیواره‌ای سنگی هستید، دقیقه بعد. شما به میدانی پر از رقصندگان با لباس‌های روشن از حومه شهر می‌روید و به چیزی می‌پیوندید که گاهی اوقات به نظر می‌رسد جشن‌های بی‌پایان کارناوال و جشنواره مذهبی است که کوسکو به آن مشهور است.

شهر کوسکو در پرو

میدان پلازا د آرماس به عنوان قلب تپنده کوسکو، شناخته می‌شود. درست در بالای این میدان، مرکز تشریفاتی باشکوه و قلعه Sacsayhuaman قرار دارد که در روزگاران دور، پایتخت اینکاها بود.

3- پاریس – فرانسه

چه نور خورشید در تراس‌های کافه‌های بلور سن ژرمن، درخشیدن گرفته باشد و چه مه غم‌انگیز رودخانه سن، کلیسای نوتردام را در آغوش گرفته باشد؛ پاریس در هر حال، عاشقانه‌ترین هوای دنیا را دارد!

پاریس یکی از زیباترین شهرهای دنیا

حتی فکرش را هم نکنید که بتوانید لیست زیباترین شهرهای دنیا را بدون پاریس تکمیل کنید. پاریس که اغلب با نام‌های مستعاری مانند “شهر عشق” و “شهر چراغ‌ها” خوانده می‌شود، امروزه یکی از مراکز پیشرو در جهان برای تجارت، مد، سرگرمی، هنر و فرهنگ است.

پاریش بیش از 2 هزار سال است که مسافران را با زیبایی‌های حیرت‌انگیز خود، دیوانه می‌کند. محله لاتین، هزارتویی فریبنده از خیابان‌های قرون وسطایی و کوچه‌های باریک است. خیابان شیک شانزه لیزه پر از انرژی و قدرت است. خارج از مرکز پاریس، مون‌مارتر مملو از جذابیت دهکده‌های قدیمی است و گذشته بوهمیایی خود را به رخ می‌کشد.

جاذبه های گردشگری پاریس

موزه لوور، برج ایفل، کاخ ورسای، ساحل رودخانه سن و … از نگین‌های گردشگری پاریس هستند. اما حتی یک پیاده‌روی در کناری‌ترین خیابان این شهر هم، می‌تواند یک تجربه عالی و ماندگار را برای شما رقم بزند.

حضور در اپرا، قدم زدن در مراکز خرید، بازدید از باغ‌های لوکزامبورگ، موزه‌گردی، بالا رفتن از برج ایفل، بازدید از بهترین کافه‌های روباز اروپا، تنها بخشی از جذابیت‌های اقامت در پاریس، محسوب می‌شوند.

پاریس پایتخت مد جهان

اغراق نیست اگر بگوییم که حتی یک گوشه از شهر پاریس را پیدا نمی‌کنید که در آن، جاذبه‌ای پنهان نشده باشد! پایتخت دیدنی فرانسه، شب و روز، زمستان و بهار و … نمی‌شناسد؛ این شهر همیشه زیبا و حیرت‌انگیز است!

2- سیدنی – استرالیا

سیدنی قدیمی‌ترین، بزرگترین و زیباترین شهر استرالیا است. این شهر ترکیبی فریبنده و چشم‌نواز از خشکی و دریا را پیش چشم گردشگران قرار می‌دهد. اغراق نیست اگر بگوییم، سیدنی در صدر زیباترین شهرهای دنیا قرار می‌گیرد!

سیدنی یکی از زیباترین شهرهای جهان

جاذبه‌های گردشگری سیدنی شامل خانه اپرای عالی سیدنی، خط ساحل نمادین بوندی، باغ وحش تارونگا، پارک‌های ملی باشکوه و … می‌شوند.

آن‌چه که بیش از همه در سیدنی خودنمایی می‌کند، جاذبه‌های گردشگری طبیعی است. این شهر جمع و جور، توسط پارک‌های ملی احاطه شده و سواحل طلایی آن، به شکل غیر قابل باوری، زیبا و منحصر به فرد هستند.

جاذبه های گردشگری سیدنی در استرالیا

در کنار همه زیبایی‌های طبیعی، سیدنی به خاطر خانه اپرای بزرگ و تاریخی‌اش شناخته می‌شود. این میراث جهانی یونسکو، به شکل یک صدف که روی یک انگشت قرار گرفته، طراحی شده است.

سیدنی یکی از بهترین شهرهای بندری جهان است؛ بنابراین طبیعی است که سالانه میلیون‌ها گردشگر فقط به قصد تجربه سفرهای دریایی یک روزه، راهی پایتخت استرالیا شوند.

سیدنی پایتخت استرالیا

پل هاربر، نورث هد، خیابان آکسفورد، خلیج واتسون، ساحل بوندی، باغ گیاه‌شناسی سلطنتی و … همه و همه در سیدنی منتظر گردشگران هستند؛ یکی از یکی زیباتر و ماندگارتر!

1- آمستردام – هلند

بالاخره به آخرین شهر از لیست زیباترین شهرهای دنیا یعنی آمستردام رسیدیم. پایتخت هلند با دارا بودن انواع دانشگاه‌ها، موسسات علمی و بیش از 40 موزه، مرکز فرهنگی پیشرو در اروپا محسوب می‌شود.

آمستردام یکی از زیباترین شهرهای دنیا

علاوه بر این، آمستردام به دلیل انواع ساختمان‌های تاریخی که به خوبی حفظ شده‌اند، در سراسر جهان شهرت دارد. در مجموع، حدود 6750 ساختمان متعلق به قرن 16 تا 18 در مساحتی به وسعت 2000 هکتار که توسط 160 کانال (گراختن) جدا شده است، در این شهر قرار دارند.

بنابراین اصلا جای تعجب نیست که آمستردام زیباترین شهر اروپا برای پیاده‌روی باشد. آن‌چه بیش از همه در این شهر خودنمایی می‌کند، پل‌های فوق‌العاده زیبایی هستند که بیش از 90 جزیره آمستردام را به هم متصل می‌کنند.

جاذبه های گردشگری آمستردام

آمستردام به دلیل دارا بودن بیش از 100 کانال، به عنوان “ونیز شمال اروپا” هم شناخته می‌شود. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و قایق سواری در این شهر، یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که هر گردشگری، می‌تواند به آن فکر کند.

در حالی که آمستردام را به دلیل فرهنگ مترقی و مدرن می‌شناسند، اما ساختمان‌های این شهر، به خوبی معماری قرن 17 و 18 میلادی را نشان می‌دهند! یک تضاد جذاب برای شهری که هر کسی با یک‌بار دیدن، عاشقش می‌شود.

آمستردام پایتخت هلند

اگر بخواهیم به محبوب‌ترین جاذبه آمستردام اشاره کنیم، باید از موزه ملی Rijksmuseum نام ببریم که در سال 1798 میلادی، تاسیس شده است. این موزه، شامل یک میلیون اثر فرهنگی متعلق به قرن سیزدهم تا امروز است!

2.7 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x