زیباترین جاهای دیدنی کیش در پاییز کدامند؟

جزیره زیبای کیش در نیمه دوم سال میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران است. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که از جاهای دیدنی کیش در پاییز و زمستان دیدن کنند؛ چون آب و هوای جزیره در این دو فصل برخلاف سایر شهرها معتدل بوده و از رطوبت و گرمای آزاردهنده تابستان هم خبری نیست.

با سفر به کیش می‌توانید به ساحل نیلگون خلیج فارس رفته و از چشم‌انداز زیبا و منحصر به فرد آن لذت ببرید، به مراکز خرید این جزیره سر بزنید و همچنین به تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز آبی دسترسی پیدا کنید.

اگر برای دیدن جاذبه های گردشگری کیش در پاییز برنامه‌ریزی می‌کنید، بهتر است قبل از سفر با این جزیره و امکانات آن آشنا شوید تا سفر خاطره‌انگیزی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

در مقاله امروز ایده آل مگ سعی می‌کنیم شما را با زیباترین جاهای دیدنی کیش در پاییز و همچنین بهترین مراکز خرید و هتل‌های آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

چرا باید در پاییز به کیش سفر کنیم؟

کیش جزیره‌ای زیبا در فاصله 90 کیلومتری جنوب ایران است که در سال‌های اخیر به دلیل جاذبه‌های فراوان و امکانات ورزشی و تفریحی منحصر به فرد خود به مقصد مورد علاقه بسیاری از گردشگران تبدیل شده است.

سفر به کیش در پاییز

آب و هوای کیش گرم و مرطوب است و به همین دلیل فصل تابستان زمان مناسبی برای سفر به این جزیره محسوب نمی‌شود؛ هر چند در این فصل معمولا هزینه سفر به حداقل می‌رسد و در بسیاری از مراکز خرید می‌توانید تخفیفات خوبی بگیرید.

هوای کیش تا اوایل بهار معتدل است و رطوبت آن آزاردهنده نیست، اما چون این فصل مصادف با ایام نوروز است، گردشگران زیادی به کیش سفر می‌کنند که همین موضوع باعث شلوغی جزیره می‌شود.

معمولا سفر به کیش در پاییز و زمستان توصیه می‌شود؛ چون هم هوا معتدل‌تر است و هم به دلیل بازگشایی مدارس جزیره چندان شلوغ نیست.

البته ذکر این نکته ضروری است که در پاییز و به خصوص اوایل این فصل راحت‌تر می‌توانید در دریا شنا کنید، اما ممکن است در زمستان آب دریا برای این کار سرد باشد.

جاهای دیدنی کیش در پاییز

200 میلیون سال پیش، حرکت صفحه‌های زمین باعث جدا شدن شبه جزیره عربستان از آفریقا و اتصال آن به قاره آسیا شد. این اتفاق چین‌خوردگی‌هایی را در فلات ایران ایجاد کرد که نتیجه آن شکل‌گیری رشته کوه زاگرس است.

خلیج فارس

هر چقدر به سمت خلیج فارس می‌رویم، ارتفاع این رشته کوه کمتر شده و در نهایت به زیر آب می‌رود. گفته می‌شود که جزیره کیش و سایر جزایر تنگه هرمز مثل لاوان و هندورابی بخشی از این چین‌خوردگی هستند.

جزیره کیش بیضی شکل است و وسعت آن 91 کیلومتر مربع برآورد شده است. کیش از زمان هخامنشیان تحت سلطه ایران بوده و برای اولین بار 325 سال قبل از میلاد مسیح یک ملوان یونانی به نام نئارخوس به این جزیره اشاره کرده است.

امروزه جزیره کیش به دلیل قرارگیری در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری کشور است. این جزیره که بخشی از استان هرمزگان محسوب می‌شود.

طبق سرشماری سال 1395 تقریبا 40 هزار نفر جمعیت دارد. تعدادی از ساکنان کیش بومی جزیره هستند و بعضی از آن‌ها هم از سایر نقاط کشور به این جزیره مهاجرت کرده‌اند.

جزیره کیش از طبیعت منحصر به فرد و پوشش گیاهی مناسبی برخوردار است که چشم‌انداز زیبایی برای آن فراهم می‌کنند. سواحل زیبا و آرام این جزیره با داشتن آب زلال و شفاف این امکان را برایتان فراهم می‌کنند که از مشاهده آبزیان در عمق چند متری دریا لذت ببرید.

در ادامه، شما را با تعدادی از جاهای دیدنی کیش آشنا می‌کنیم تا در هنگام سفر به این جزیره به فهرست نسبتا کاملی از جاذبه‌های آن دسترسی داشته باشید:

کشتی یونانی

اولین موردی که به عنوان یکی از جاهای دیدنی کیش در پاییز معرفی می‌کنیم، کشتی یونانی است. در سال 1943 میلادی کشتی‌سازی ویلیام همیلتون و شرکا شروع به ساخت یک کشتی باربری در اسکاتلند کرد که این کشتی بارها بین مالکان مختلف جا به جا شد تا اینکه در سال 1966 در حالی که اسم کشتی به «کوالا اف» تغییر داده شده بود، در نزدیکی جزیره کیش به گل نشست. چون کشتی هنگام غرق شدن متعلق به یونانی‌ها بود، به کشتی یونانی معروف شد.

کشتی یونانی از جاهای دیدنی کیش در پاییز

در مورد دلیل به گل نشستن این کشتی روایت‌های مختلفی وجود دارد. گفته می‌شود که نبود فانوس دریایی در این منطقه، عمق کم آب و همچنین اشتباه کاپیتان کشتی به بروز این حادثه منجر شده است.

با این حال، بومیان جزیره مست بودن کاپیتان کشتی را دلیل این اتفاق می‌دانند و عده‌ای هم معتقدند که صاحبان کشتی برای گرفتن حق بیمه عمدا آن را به این وضع درآوردند.

در هر صورت، با وجود اعزام هیئت‌های مختلف به جزیره تلاش‌ها برای حرکت دادن کشتی ناکام ماند و در نهایت همگی به این نتیجه رسیدند که خارج کردن کشتی صرفه اقتصادی ندارد؛ به همین دلیل، آن را به حال خود رها کردند.

متاسفانه کشتی یونانی با گذشت زمان و در اثر رطوبت فرسوده شده و پوسیده است. در یک دوره کوتاه هم اجازه تردد به داخل کشتی داده می‌شد که همین موضوع به روند تخریب آن سرعت بخشید.

در حال حاضر، بدنه کشتی در حال فروریختن است و چون هزینه مرمت آن از نظر اقتصادی به صرفه نیست، احتمالا در آینده این جاذبه گردشگری به طور کامل از بین خواهد رفت.

در حال حاضر نمی‌توانید از داخل کشتی بازدید کنید، اما وقتی خورشید غروب می‌کند تماشای آن می‌تواند تجربه بی‌نظیری را برایتان رقم بزند؛ علاوه بر این، به بهانه وجود کشتی در نزدیکی آن پارک ساحلی زیبایی احداث شده است که می‌توانید در آن به تفریح بپردازید.

آکواریوم کیش

آکواریوم هم یکی از جاهای دیدنی کیش در پاییز است که امکان تماشای آبزیان متنوع خلیج فارس را برای گردشگران فراهم می‌کند.

آکواریوم کیش از جاهای دیدنی کیش در پاییز

به طور کلی، در سفر به جزیره کیش به دو طریق می‌توانید از تماشای دنیای زیبا و جالب زیر آب لذت ببرید. یک راه غواصی کردن و راه دیگر بازدید از آکواریوم کیش است. آکواریوم این فرصت را برای گردشگران فراهم کرده که با هزینه‌ای کمتر از غواصی به دنیای زیر آب سر بزنند.

این مکان گردشگری دارای دو آکواریوم با ظرفیت‌های متفاوت است که در یکی از آن‌ها آبزیان نادر ایران و جهان و ماهی‌های تزئینی نگهداری می‌شوند و آکواریوم دیگر مخصوص ماهی‌های بزرگ، تمساح‌ها، مارها و مرجان‌ها است.

شهر زیرزمینی کاریز

در گذشته، از کاریز یا قنات برای هدایت آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شده است. قنات کیش هم که قبلا آب شرب مورد نیاز ساکنان جزیره را تامین می‌کرده، امروزه با تغییر کاربری به یکی از جاهانی دیدنی این جزیره تبدیل شده است.

کاریز از جاهای دیدنی کیش در پاییز

این جاذبه گردشگری به قدری مشهور است که حتی اگر به این جزیره سفر نکرده باشید، احتمالا نام آن را شنیده‌اید. شهر زیرزمینی کاریز که قدمت آن به بیش از 2500 سال قبل برمی‌گردد، تلفیقی از طبیعت زیبای جزیره و هنر معماران ایرانی است.

این شهر زیرزمینی به دو دلیل منحصر به فرد است: 1) در تنها جزیره مرجانی جهان قرار دارد و 2) سقف آن با صدف‌ها و مرجان‌های طبیعی پوشیده شده است.

سقف مرجانی قنات کیش که قدمت آن به 53 تا 570 میلیون سال قبل و قطر آن به هفت متر می‌رسد، زمانی بستر دریا بوده است.

شهر باستانی حریره

هنگام صحبت در مورد جاهای دیدنی کیش در پاییز باید به شهر باستانی حریره هم اشاره کرد. این شهر تاریخی که در قرن چهارم هجری قمری ساخته شده است، دارای قسمت‌های مختلفی مثل مسجد، حمام، بندرگاه و خانه اعیانی است.

شهر حریره تا قرن دهم یکی از مناطق مهم تجاری و بازرگانی و مرکز ارتباطی بین ایران، چین و هند بوده است، اما بعد از آن از رونق افتاده و متروکه شده است.

در حال حاضر بیشتر بناهای این جاذبه گردشکری متعلق به دوره ایلخانی است، چون شهر در آن زمان مورد بازسازی قرار گرفته است.

قلعه جنی کیش

قلعه جنی از سایر دیدنیهای کیش در پاییز است که با تاریک شدن هوا به محل وهم‌انگیزی تبدیل می‌شود، به طوری که هیچ‌کدام از مردم محلی حاضر نیستند به آن نزدیک شوند. نام قلعه و افسانه‌هایی که در مورد تسخیر آن توسط  جن‌ها وجود دارد باعث شده است که بسیای از افراد برای بازدید از آن احتیاط کنند.

قلعه جنی از جاهای دیدنی کیش در پاییز

قلعه جنی کیش یک بنای دوطبقه و مستطیل شکل است که در وسط آن حیاط و باغچه کوچکی وجود دارد. این قلعه در گذشته به عنوان پاسگاه هنگ مرزی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما در اواسط دهه 40 به دلیل گزارش‌های مکرر در مورد مشاهده جن تخلیه شد.

یکی از باورهای مردم محلی مربوط به چهار سربازی است که برای کشیک شبانه در پاسگاه می‌مانند، اما صبح روز بعد کارکنان پاسگاه جنازه‌های آن‌ها را با چهره‌های بهت‌زده پیدا می‌کنند.

البته داستان دیگری هم در مورد قلعه جنی کیش روایت می‌شود. این قلعه در مسیر کشتی یونانی قرار دارد و به همین دلیل معمولا رانندگان تاکسی در نزدیکی آن منتظر مسافر هستند. گفته می‌شود که یک روز غروب یکی از این رانندگان شاهد عروسی افرادی بوده که به جای پا سم داشته‌اند.

واقعی یا تخیلی بودن این روایت‌ها مشخص نیست، اما امروزه این داستان‌ها به جزئی از باور مردم تبدیل شده‌اند و همین موضوع باعث شده که بسیاری از گردشگران ماجراجو به بازدید از قلعه جنی ترغیب شوند.

گذر هنرمندان

از سایر مکان‌هایی که می‌توان در لیست جاهای دیدنی کیش در پاییز قرار دارد، گذر هنرمندان است. این جاذبه گردشگری همان‌طور که از نام آن مشخص است با مجسمه‌هایی از هنرمندان ایرانی تزئین شده است. هدف از ساخت این مجموعه آشنا کردن نسل جوان و گردشگران خارجی با هنرمندان و مشاهیر ایرانی است.

گذر هنرمندان از جاهای دیدنی کیش در پاییز

برای آشنایی با هر یک از این هنرمندان می‌توانید به زندگی‌نامه آن‌ها که در کنار مجسمه تعبیه شده است، رجوع کنید؛ علاوه بر این، فضای زیبای این گذر با نورپردازی ویژه خود به شما این امکان را می‌دهد که با تندیس هنرمندان مورد علاقه خود عکس یادگیری بگیرید.

ساحل مرجان کیش

سواحل نیلگون خلیج فارس با زیبایی‌های منحصر به فرد خود چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. ساحل مرجان کیش یک ساحل صخره‌ای زیبا است که در جنوب شرقی جزیره قرار دارد و از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کیش در پاییز محسوب می‌شود. زلالی آب این ساحل به حدی است که هنگام قایق سواری می‌توانید آبزیان را در آب ببینید.

ساحل مرجان کیش به دلیل وجود امکانات فراوان به یکی از پربازدیدترین مکان‌های جزیره تبدیل شده است.

از امکانات ساحل مرجان می‌توان به رستوران، چایخانه، بوفه و فضای سبز بسیار بزرگ آن اشاره کرد. سایر امکانات این ساحل عبارتند از:

پیست دوچرخه ‌سواری، شاتل، کایت سواری، غواصی، جت اسکی و وسایل بازی کودکان. بعضی از مهم‌ترین هتل‌های جزیره کیش هم در اطراف ساحل مرجان قرار دارند.

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش با مساحت 10 هزار متر مربع در شرقی‌ترین بخش جزیره واقع شده است. این اسکله 437 متر طول و 18 متر عرض دارد و به گونه‌ای ساخته شده است که به زیستگاه جانداران دریایی صدمه نزند.

اسکله تفریحی از جاهای دیدنی کیش در پاییز

شما می‌توانید در این اسکله  قدم بزنید یا روی صندلی‌های آن که به سمت دریا تعبیه شده‌اند بنشینید و از دیدن چشم‌انداز زیبای خلیج فارس و تماشای امواج دریا لذت ببرید؛ همچنین می‌توانید به محبوب‌ترین تفریحات کیش نظیر دوچرخه سواری، قایق سواری، بالون سواری، غواصی، فلای بورد، جت اسکی و… دسترسی پیدا کنید.

تفریحات کیش در پاییز

نمی‌شود به جزیره کیش سفر کرد و به سراغ تفریحات هیجان‌انگیز آن نرفت. در سال‌های اخیر شهرت تفریحات کیش این جزیره را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری ایران تبدیل کرده است.

در کیش به تفریحات ورزشی و آبی زیادی دسترسی خواهید داشت که محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از:

غواصی

بدون شک، غواصی یکی از پرطرفدارترین تفریحات کیش در پاییز است. حتی اگر شنا بلد نباشید، بازهم می‌توانید به کمک مربی‌های کلوپ‌های غواصی اصول اولیه این کار را یاد گرفته و در آب‌های خلیج فارس غواصی کنید. برای دسترسی به این کلوپ‌ها باید به ساحل مرجان، اسکله تفریحی، ساحل سیمرغ یا ساحل دامون بروید.

فلای بورد

فلای بورد یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات جزیره کیش است که قدرت بدنی شما را به چالش می‌کشد.

فلای بورد

فلای بورد وسیله‌ای است که به یک جت اسکی متصل می‌شود و می‌تواند فرد را در چند متری سطح دریا روی هوا معلق نگه دارد. اگر می‌خواهید روی آب‌های خلیج فارس پرواز کنید و حرکات نمایشی انجام دهید، فلای بورد گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

افراد زیر 18 سال، کسانی که وزن آن‌ها بالاتر از 110 کیلوگرم است، زنان باردار، افرادی که به بیماری قلبی یا صرع مبتلا هستند و افرادی که از ارتفاع یا آب می‌ترسند، نمی‌توانند از این ورزش آبی مهیج استفاده کنند.

جت اسکی

از سایر تفریحات کیش می‌توان به جت اسکی اشاره کرد که می‌توانید به صورت تک نفره یا دو نفره سوار آن شوید. البته نوجوانان فقط با همراه اجازه دارند از این وسیله استفاده کنند و کسانی که وزن‌شان بالا است، باید تک نفره سوار جت اسکی شوند.

اسکوتر زیردریایی

اسکوتر زیردریایی یک نوع غواصی است که همه افراد بالای 12 سال، به شرطی که قد آن‌ها بیشتر از 150 سانتی‌متر باشد، امکان استفاده از آن را دارند. اسکوتر زیردریایی جایگاهی برای نشستن و یک کلاه برای تامین اکسیژن دارد و به کمک آن می‌توانید تا 10 متر زیر آب بروید.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا نوسان فشار خون نمی‌توانند از اسکوتر زیردریایی استفاده کنند.

شاتل و بنانا

شاتل هم از جمله تفریحاتی است که غالبا باید همراه با چند نفر دیگر از آن استفاده کنید. شاتل یک تیوب است که به کمک قایق با سرعت زیاد در دریا حرکت می‌کند.

شاتل سواری

بنانا هم شبیه شاتل است، اما با آن تفاوت کوچکی دارد. برای شاتل سواری درون قایق تیوبی می‌نشینید، اما تیوبی که برای بنانا سواری استفاده می‌شود به شکل موز است که به همین دلیل هنگام استفاده از آن پاهای شما درون دریا قرار می‌گیرد.

قایق تندرو

اگر به ورزش‌های آبی علاقه ندارید و آرامش در دریا را ترجیح می‌دهید، می‌توانید با قایق تندرو در آب‌های خلیج فارس به گشت و گذار بپردازید. شما می‌توانید در همه ساحل‌های جزیره کیش تقریبا به مدت 20 دقیقه از این قایق‌ها استفاده کنید.

کشتی تفریحی

این نوع کشتی‌ها معمولا شب‌ها یک جنک دو ساعته برگزار می‌کنند که شامل اجرای موسیقی زنده و برنامه‌های کمدی است. قیمت بلیت کشتی‌های تفریحی به ساعت برگزاری جنگ و امکانات شناور بستگی دارد.

کشتی آکواریوم

کشتی‌های آکواریوم که دارای کف و پنجره‌های شیشه‌ای هستند، این امکان را برای گردشگران فراهم می‌کنند که حرکت گروهی جانداران دریایی را مشاهده کنند.

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن یکی از مجهزترین پارک‌های آبی کشور است که رو به دریا ساخته شده است. هم زنان و هم مردان می‌توانند در دو سانس به پارک آبی اوشن رفته و از سرسره‌های هیجان‌انگیز آن استفاده کنند.

پارک آبی اوشن

بهترین مراکز خرید کیش در پاییز

بدون شک بازارها و مراکز خرید شیک و لوکس کیش یکی از دلایل محبوبیت این جزیره به شمار می‌روند. در این بخش قصد داریم شما را با تعدادی از بهترین مراکز خرید جزیره کیش آشنا کنیم:

مرکز تجاری و اداری سارینا 1

این مرکز خرید 10 طبقه از واحدهای ادراری و غرفه‌های فروشگاهی تشکیل شده است. در غرفه‌های این مرکز انواع لباس، لوازم منزل و لوازم کامپیوتر به فروش می‌رسد.

آدرس: جزیره کیش، بلوار خیام، روبروی هتل ارم

کوروش برند سنتر

کالاهایی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسند، اکثرا کالاهای لوکس با برندهای شناخته شده هستند. مرکز خرید کوروش در زمینه فروش انواع و اقسام کالاها مثل پوشاک، کیف، کفش، لوازم ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی و.. فعالیت می‌کند.

آدرس: جزیره کیش، میدان مرجان، ابتدای بلوار پارس

مراکز خرید پردیس 1 و 2

این دو مرکز که در کنار هم ساخته‌ شده‌اند، در مجموع دارای 500 واحد تجاری هستند. کالاهایی مثل پوشاک، کیف، کفش، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی و وسایل صوتی و تصویری در این مراکز به فروش می‌رسند.

آدرس: جزیره کیش، بلوار خیام، میدان پردیس

مرکز خرید رویا مال کیش

رویا مال یک مرکز خرید پنج طبقه با حدود 150 واحد تجاری است که می‌توانید از فروشگاه‌های آن انواع پوشاک، اسباب‌بازی، لوازم دکوری و جواهرات را بخرید.

آدرس: جزیره کیش، بلوار رودکی

مرکز خرید رویا مال

بازار زیتون

یکی از قدیمی‌ترین مراکز کیش است که از لباس و کیف و کفش گرفته تا عطر و ادکلن و لوازم خانگی در آن پیدا می‌شود. معمولا این مرکز تجاری به کسانی توصیه می‌‌شود که بودجه کمی برای خرید دارند.

آدرس: جزیره کیش، خیابان فردوسی، بلوار ساحل

بازار مریم

بازار مریم برای کسانی مناسب است که به دنبال یک خرید مقرون به صرفه هستند. در غرفه‌های این بازار انواع لباس، کیف، کفش و چمدان پیدا می‌شود.

آدرس: جزیره کیش، خیابان سنایی، میدان ساناز

بهترین هتل های کیش برای اقامت در پاییز

هنگام سفر به کیش دغدغه بسیاری از مسافران پیدا کردن یک مکان مناسب برای چند روز اقامت آسوده است. این جزیره دارای تعداد زیادی هتل با امکانات متفاوت است که همین موضوع ممکن است انتخاب را برای مسافران سخت کند.

در این بخش، لیست هتل‌های چهار و پنج ستاره کیش به همراه مشخصات و آدرس آن‌ها گردآوری شده است تا به راحتی اقدام به رزرو هتل کنید و از سفر به این جزیره زیبا لذت ببرید:

هتل پنج ستاره داریوش

این هتل که یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین هتل‌های دنیا است، در سال 1382 در زمینی به وسعت 12 هزار هکتار در شمال شرق جزیره کیش احداث شد. هتل داریوش با ستون‌ها، تندیس‌ها و سنگ نگاره‌های خود که با الهام از کاخ‌های آپادانا و تچر تخت جمشید ساخته‌ شده‌اند، هر نگاهی را به سمت خود خیره می‌کند.

هتل داریوش

امکانات هتل: رستوران، کافی شاپ، تاکسی سرویس، آرایشگاه، آتلیه عکاسی، سالن ماساژ، استخر روباز، زمین تنیس، سالن بدنسازی، میز بیلیارد و اینترنت رایگان

مکان‌های مهم اطراف هتل: پلاژ آقایان، استادیوم والیبال ساحلی کیش، قلعه وحشت و صخره خرچنگ‌ها

آدرس:  جزیره کیش، میدان داریوش

هتل پنج ستاره ترنج

هتل مجلل ترنج یکی از بی‌نظیرترین مجموعه‌های اقامتی کشور است که در شمال غربی جزیره کیش و در یک منطقه بکر با اکوسیستم طبیعی احداث شده است.

سوئیت‌های این هتل روی دریا ساخته‌ شده‌اند و دارای کف شیشه‌ای و بالکن اختصاصی هستند، به طوری که می‌توانید از داخل اتاق کف دریا را ببینید. اتصال این سوئیت‌ها به یکدیگر طرحی شبیه بته جقه را ایجاد کرده است.

امکانات هتل: رستوران، کافی شاپ ساحلی، سالن کنفراس، آتلیه عکاسی، اجاره خودرو، اورژانس، سالن اسپا، کافی شاپ ساحلی، استخر، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی و اینترنت رایگان

مکان‌های مهم اطراف هتل: پارک ساحلی میرمهنا، خانه مردم‌شناسی کیش و بازار پارس خلیج کیش

آدرس: جزیره کیش، میدان جاسک، ابتدای جاده جهان

هتل پنج ستاره میراژ

هتل میراژ یکی از بهترین هتل ‌های کیش در پاییز است که از سال 1397 آغاز به کار کرده است. این هتل مجلل فقط 800 متر با ساحل زیبای خلیج فارس فاصله دارد و از پنجره‌ اتاق‌های آن می‌توانید ساحل و دریا را ببینید.

هتل میراژ

امکانات هتل: رستوران، کافی شاپ، جکوزی، سونا، استخر، میز بیلیارد، پارکینگ و اینترنت رایگان

مکان‌های مهم اطراف هتل: اسکله بزرگ تفریحی، مرکز خرید مریم و مرکز خرید ونوس

آدرس: جزیره کیش، بلوار دریا

هتل پنج ستاره پانوراما

هتل پانوراما هم یکی از هتل‌های تازه تاسیس جزیره کیش است که در سال 1398 به بهره‌برداری رسیده است. این هتل که در پنج طبقه بنا شده است، به دلیل داشتن امکانات رفاهی مدرن و همچنین دسترسی آسان به مراکز خرید و اماکن دیدنی جزیره انتخاب مناسبی برای گردشگران محسوب می‌شود.

امکانات هتل: رستوران، کافی شاپ، تاکسی سرویس، اجاره خودرو، خشک‌شویی، استخر، سونا، جکوزی و اینترنت رایگان

مکان‌های مهم اطراف هتل: مرکز تجاری کیش، ساکن کنسرت شهر، مرکز خرید پانیذ و مرکز خرید مروارید

آدرس: جزیره کیش، میدان ساحل، ابتدای بلوار رودکی

هتل پنج ستاره ویدا

هتل ویدا در سال 1396 با معماری روز دنیا و با در نظر گرفتن بالاترین استانداردها در فاصله 1/5 کیلومتری ساحل نیلگون خلیج فارس و در 12 طبقه ساخته شد.

این هتل به دلیل طراحی مدرن خود و همچنین نزدیکی به بسیاری از جاذبه‌های توریستی و مراکز مهم جزیره کیش توجه بسیاری از مسافران را جلب کرده است.

هتل ویدا

امکانات هتل: رستوران، کافی شاپ، تاکسی سرویس، فضای سبز، پارک کودک، سالن کنفرانس، سالن ورزشی، استخر، سونا، جکوزی، اجاره خودرو و اینترنت رایگان

مکان‌های مهم اطراف هتل: گذر هنرمندان، مرکز همایش‌های بین‌المللی، اسکله تفریحی، بازار بهکیش، بازار ونوس، بازار زیتون، بازار پردیس، بازار مریم، بازار مروارید و پارک هنگام

آدرس: جزیره کیش، بلوار موج

هتل چهار ستاره آرامیس

هتل آرامیس در چهار طبقه با 64 اتاق بنا شده و از سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده است. یکی از مزایای اقامت در این هتل دسترسی آسان به ساحل زیبای خلیج فارس است.

امکانات هتل: رستوران، چایخانه سنتی، کافی شاپ، فضای سبز و اینترنت رایگان

مکان‌های مهم اطراف هتل: بازار کیش مال و بازار پردیس

آدرس: جزیره کیش، میدان پردیس

هتل چهار ستاره پارمیدا

هتل پارمیدا از اواخر سال 1393 شروع به فعالیت کرده است. این هتل که روبروی پارک شهر کیش واقع شده است، دارای 81 اتاق و سوئیت با امکانات رفاهی مناسب است.

هتل پارمیدا

به دلیل نزدیکی هتل پارمیدا به مراکز خرید و اماکن تفریحی از جمله پیست کارتینگ، بسیاری از گردشگران که برای بازدید از جاهای دیدنی کیش در پاییز و سایر فصول سال راهی جزیره می‌شوند، این هتل را برای اقامت انتخاب می‌کنند.

امکانات هتل: رستوران، سفت فود، کافی شاپ، چایخانه سنتی، ماساژ، استخر، اجاره خودرو و اینترنت رایگان

مکان‌های مهم اطراف هتل: مرکز تجاری کیش، مرکز خرید پانیذ، بازار زیتون و سالن کنسرت شهر

آدرس: جزیره کیش، میدان پردیس، بلوار رودکی

هتل چهار ستاره لیلیوم

این هتل نوساز در قلب جزیره کیش و در هشت طبقه ساخته شده است. ضلع غربی هتل لیلیوم به پارک بزرگ شهر مشرف است و در ضلع شرقی آن دریا قرار دارد. نزدیکی به مراکز خرید، اسکله تفریحی و ساحل خلیج فارس از مزایای اقامت در این هتل محسوب می‌شوند.

امکانات هتل: رستوران، کافی شاپ، چایخانه سنتی، تاکسی سرویس، اجاره خودرو، فضای سبز، پارکینگ و اینترنت رایگان

مکان‌های مهم اطراف هتل: بازار کیش مال، بازار پردیس و بازار زیتون

آدرس: جزیره کیش، میدان پردیس، بلوار رودکی

هتل چهار ستاره فلامینگو

هتل زیبای فلامینگو در زمینی به مساحت 27 هزار متر مربع واقع شده است. بسیاری از گردشگران به دلیل فضای سبز هتل فلامینگو که دارای آبنما و آلاچیق است و همچنین موقعیت مکانی مناسب آن، برای اقامت به این هتل می‌آیند.

هتل فلامینگو

امکانات هتل: رستوران، کافی شاپ، چایخانه، سالن کنفراس و اینترنت رایگان

مکان‌های مهم اطراف هتل: بازار پانیذ، بازار زیتون، بازار بهکیش، بازار مروارید، گذر هنرمندان، مرکز همایش‌های بین‌المللی و اسکله تفریحی

آدرس: جزیره کیش، میدان امیرکبیر، بلوار دریا

هتل چهار ستاره آریان

اگر در بین هتل‌های چهار ستاره کیش به دنبال یک هتل با قیمت و موقعیت مکانی مناسب می‌گردید، هتل آریان گزینه مناسبی است. این هتل در سال 1378 در سه طبقه ساخته شده و دارای 73 اتاق است.

امکانات هتل: رستوران، کافی شاپ، چایخانه سنتی، سالن بیلیارد، تاکسی سرویس و اینترنت رایگان

مکان‌های مهم اطراف هتل: بازار کیش مال، بازار پانیذ، بازار ونوس، کارتینگ، گذر هنرمندان و اسکله تفریحی

آدرس: جزیره کیش، میدان امیرکبیر، روبروی پارک شهر

کلام پایانی

جزیره کیش یکی از دیدنی‌ترین نقاط ایران است که بهتر است حداقل یک بار هم که شده به آن سفر کنید. این جزیره زیبا به دلیل برخورداری از سواحل زیبا، مکان‌های تاریخی، مراکز خرید شیک و امکانات تفریحی و ورزشی هیجان‌انگیز به مکان ایده‌ آلی برای سفر تبدیل شده است.

در تمام فصول سال می‌توانید راهی این جزیره بی‌نظیر شوید، اما در بهار و به خصوص تابستان هوای آن گرم و شرجی است؛ به همین دلیل، بیشتر گردشگران بازدید از جاهای دیدنی کیش در پاییز و زمستان را ترجیح می‌دهند.

ما در این مقاله شما را با تعدادی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی، مراکز خرید و هتل‌های کیش و همچنین محبوب‌ترین امکانات تفریحی آن آشنا کردیم. اگر به گردشگری علاقه دارید، توصیه می‌کنیم که به این جزیره زیبا سفر کنید و اگر تجربه سفر به آن را داشته‌اید، خوشحال می‌شویم که تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان ایده آل مگ در میان بگذارید.

سوالات متداول

جزیره کیش در کجا واقع شده است؟

جزیره کیش در خلیج فارس واقع شده و یکی از بخش‌های شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است. این جزیره از شرق به تنگه هرمز، از غرب به بحرین و عربستان و از جنوب به امارات متحده عربی محدود می‌شود.

چگونه می‌توان به جزیره کیش سفر کرد؟

امکان سفر زمینی به جزیره زیبای کیش وجود دارد، اما بیشتر مسافران راه هوایی را ترجیح می‌دهند؛ چون مسیر رسیدن به این جزیره بسیار طولانی است و بخشی از آن هم از دریا می‌گذرد.

جاهای دیدنی کیش در پاییز کدامند؟

اگر در فصل پاییز به این جزیره زیبا سفر می‌کنید، بازدید از کشتی یونانی، آکواریوم کیش، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، قلعه جنی، گذر هنرمندان، ساحل مرجان و اسکله تفریحی را از دست ندهید.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x