مقایسه درمان هموروئید با روش طب سنتی یا جراحی با لیزر

تغییر سبک زندگی و عادات غذایی در چند سال اخیر به شدت زندگی مردم را تحت تاثیر قرارداده است. با رونق گرفتن عصر دیجیتال و تکنولوژی، عمده کارهایی که قبلا بصورت فیزیکی و حضوری انجام میشد. در حال حاضر بصورت برخط و آنلاین صورت میگیرد.

و این موضوع سبک زندگی الگو و عادات غذایی افراد را هم تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرارداده است. روی آوردن مردم به غذاهای آماده و فراوری شده که عمده دلیل ان هم کمبود زمان است. باعث پیدایش بیمارهای حاد و اختلالات گوارشی عمده ای در مردم شده است.

بیمارهای سندروم روده تحریک پذیر و یبوست و اسهال از شناخته شده ترین این اختلالات هستند. به طبع این مریضی ها بیمارهای ناحیه نشیمنگاه در افراد مختلف و به شکل مختلف بروز و ظهور پیدا میکند. که آثار و عوارض دردناکی را بر فرد وارد میکند. همچنین هزینه اقتصادی زیادی بر کادر درمان و بهداشت دولت ها وارد می شود.

ناگفته نماند که این بیمارهای از اوایل خلقت بشر همراه با انسان بوده اند. و موضوع جدید و تازه ای نیست. منتها به سبب تغییر عادات غذایی و سبک زندگی مردم در یک دهه اخیر به میزان زیادی پیشرفت کرده است.

معروفترین بیمارهای نشیمنگاهی هموروئید و فیشر هستند. که ما در این مقاله در نظر داریم به کیفیت درمانی حاصله از طب سنتی و طب کلاسیک در مورد نحوه درمان هر کدام از این ناراحتی های دردناک بشری بپردازیم.

سوالی که برای خیلی از بیماران مطرح می شود این است که به روش های طب سنتی برای درمان خانگی بواسیر اقدام کنند یا جراحی با لیزر را انتخاب کنند؟

درمان خانگی بواسیر در طب سنتی یا جراحی با لیزر کدام مناسب تر است؟

درمان خاگی بواسیر در طب سنتی

همچنانکه در بالا اشاره شد بیماری های گوارشی و ناراحتی های مقعدی از ابتدای خلقت بشر با وی بوده اند.اگر بخواهیم یه مقدار هوشمندانه به موضوع درمان این بیماری ها بپردازیم .  می توانیم بگوییم که تا همین 10یا 15سال پیش توی کشور ما اصلا چیزی بنام لیزر و یا جراحی با آن وجود نداشت.

اگر بخواهیم به این موضوع از زاویه دیگری نگاه کنیم حدود 50یا 100سال پیش اصلا مراکزی بنام بیهوشی یا اطاق عمل و یا درمان جراحی سنتی هموروئید و شقاق، لا اقل در کشورمان ایران وجود نداشت.

با توجه به مطالبی  که گفته شد نمیتوان ادعا کرد که طب کلاسیک و مدرن تنها راه حل درمان بیماریهای نشیمنگاهی یا اختالات گوارشی می باشد.

این روشهای درمان جراحی با لیزر چیزی حدود 5سال اخیر مدشده و یا به اصطلاح باب شده است

سوالی که پیش می آید این است که زمانیکه بشر دسترسی به تکنولوژی یا  طب مدرن نداشت چگونه درمان را شروع میکرد و آیا به بهبودی وسلامتی کامل دست پیدا میکرد.

پاسخ  به سوالات بالا از دیدگاه تیم تحقیقاتی  ما مثبت است. ما روش های درمان هموروئید و شقاق بوسیله جراحی با لیزر را تایید یا رد نمی کنیم. همچنین رد کردن و یا مقبول شدن این روشهای نوین درمانی موضوع مورد بحث مقاله ما نیست.

بطور خلاصه به آگاهی خواندگان گرامی می رسانیم که روش درمانی ناراحتی های مقعدی با لیزر اولین گزینه های درمان نیست. و با توجه به اینکه از ابتدای خقلت آدمی روش های درمانگر طب سنتی در خدمت انسان بوده است.

اگر درمان بواسیر وشقاق در طب سنتی که با کمترین هزینه ارائه می شود دنبال کنید. متوجه خواهید شد که چرا جراحی با لیزر به عنوان آخرنی گزینه و آخرین روش درمانی توصیه می شود.

و نه اینکه اولین و پرهزینه ترین روش درمان بیمارهای نشیمنگاهی ….

کدام روش درمانی جوابگو است طب سنتی یا درمان با طب کلاسیک و نوین

اگر بخواهیم در یک جمله و بیطرفانه پاسخ  دهیم. باید بگوییم که در درمان بیماریهای نشیمنگاهی هر دو روش جوابگو است. البته یک استثنا هم داریم .

آندسته از بیمارانی که وضعیت بیماری آنها کهنه و بدخیم شده است و بصورت خودسرانه و در منزل انواع روشهای درمانی و دارویی را روی خود امتحان کرده و به اصطلاح بیماری آنها بدخیم شده و پیشرفت کرده است.

بعید میدانیم درمانهای دارویی در طب سنتی پاسخگوی وضعیت آنها باشد و معمولا در 15% این بمیاران نیاز فوری به جراحی با لیزر یا جراحی سنتی توصیه می شود.

اما در 75%سایر بیماران با مراقبت های لازم و تجویز  مرهم های  درمانگر قوی در طب سنتی درمان سریع بواسیر و شقاق اتفاق خواهد افتاد. بعبارت دیگر درمان بیماری هموروئید و شقاق در بیش 75%موارد با درمانهای خانگی و به روش طب سنتی یا غیر تهاجمی با موفقیت درمان می شود.

متاسفانه بعضی افراد سودجو در بعضی مراکز درمانی با سوء استفاده از موقعیت درد و رنج بیماران آنها را تشویق به جراحی کرده و با دادن وعده و عید بیهوده بیماران و خانواده های آنها را متحمل هزینه های گزاف اقتصادی می کنند.

امیدورام خود بیماران به پاسخ این سوال ساده رسیده باشند که در زمانهای قدیم که مراکز جراحی و اطاق عمل و لیزری وجود نداشت. و یا اصلا الکتریسیته اختراع نشده بود. اتین افراد چگونه خود را درمان میکردند.

خوشبختانه امروزه با وجود گسترش و پشرفت های زیادی که در زمینه طب سنتی و طب اسلامی که در کشورمان صورت گرفته است . گرایش و تمایل به استفاده از روشهای درمان طب سنتی بین مردم رواج زیادی پیدا کرده است.

روش های مرسوم  درمان هموروئید در طب سنتی اسلامی

به دلیل اینکه این روش های خانگی با داروها و مرهم های گیاهی انجام میگیرد. هیچ گونه عوارضی نداشته. و هزینه خیلی کمتری را در مقایسه با روشهای جراحی با لیزر و یا اطاق عمل برای بیماران دارد.

در روش های مرسوم درمان هموروئید در طب سنتی استفاده از مرهم های گیاهی قوی و داروهای گیاهی خیلی مرسوم شده است.

امروزه شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در سراسر دنیا اقدام به تولید پمادهای گیاهی زیادی با برندها و مارکهای مختلف برای درمان همورویید و شقاق کرده اند. که از معروفترین آنها پماد آنتی هموروئید است .

البته این پماد که از شناخته شده ترین پمادها برای درمان بواسیر است با برندهای مختلفی در بازار دارویی کشور در دسترس است.که مکانسیم اثر آن:

از بین بردن سوزش و خارش و التهاب حاد ناحیه مقعدی و همچنین تسکین فوری درد و خارش ناشی از بیماری های مقعدی است.لازمه بدانید که تمام این بیماری ها ناشی از اختلالات گوارشی معده مانند یبوست و اسهال است.

و خود یبوست و اسهال هم ریشه در اختلال کبد و طحال دارند. درمان ریشه ای یبوست و اسهال از قدیم الایم در طب سنتی و اسلامی به راحتی و با قوی ترین داروهای گیاهی امکان پذیر بوده است.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه مصرف پماد آنتی هموروئید نیاز به تجویز پزشک ندارد. اما مصرف خودسرانه و بی رویه آن می تواند عوارض و عواقب بدی برای بیماران داشته باشد.

لذا هیچگاه بیشتر از یک هفته داروها و یا مرهم های OTC را در خانه مصرف نکنید.

سخن پایانی

روشهای طب سنتی و طب اسلامی از آغاز پیدایش انسان همواره با وی بوده و به مرور تکامل یافته و هم اکنون طب سنتی در اکثر کشورها  با استقبال زیاد بیماران مواجه شده است.

اگر شما به بیماری هموروئید یا شقاق مبتلا هستید. و هنوز برای درمان قطعی خود روش مناسبی را انتخاب نکرده اید . خبر خوش این است که در این دسته از بیمارهای تا 75%موارد به درمانهای دارویی و خانگی پاسخ مثبت میدهند.

اگر بیماران این حوزه اندکی وقت بگذارند و مقداری زمان برای ورزشهای سبک و یا نرمش های هوازی بگذارند. و با جدیت موضوع تغییر سبک زندگی و یا اصلاح الگوی غذایی را دنبال کنند. با درمانهای خانگی به موفقیت بیشتری خواخند رسید.

در دسته کمی از بیماران که دارای سایر عوارض و ناراحتی ها مانند دیابت یا فشار خون و افسردگی هستند و مجبور به مصرف داروهای خاص هستندو چنانچه این دسته از بیماران مبتلا به بیمارهای نشیمنگاهی شوند.برای درمان باید با پزشک متخصص خود مشورت کنند و تحت درمان باشند.

دسته سومی هم وجود دارندکه در اثر وسواس بیش از حد یا بی توجهی بیش از حد وضعیت بیماری در آنها کهنه و بدخیم و خشن شده و متاسفانه به درمانهای خانگی و دارویی در منزل پاسخ مثبتی نمیدهند.

در مورد این دسته از بیماران خبر بد این است که متاسفانه باید با روش های تهاجمی تر مانند عمل جراحی با لیزر یا عمل در اطاق عمل به روش بیهوشی و سنتی، اقدام به درمان کرد.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x