بهترین شهرهای انگلیس برای زندگی و مهاجرت

انگلستان یک دیگ جوشان است که هر فرهنگی را می‌تواند در خود جای دهد! شاید به همین دلیل است که سال‌هاست شهرهای مختلف این کشور، انتخاب اول مهاجران، مسافران و حتی گردشگران بوده‌اند. به عبارتی دیگر، معنی بهترین شهرهای انگلیس برای ما، شهرهایی هستند که برای زندگی و کار، در وضعیت ایده‌آلی قرار دارند.

نکته جالبی که بسیاری از افراد را به سمت انگلستان سوق می‌دهد، این است که هر کدام از شهرهای این کشور، دارای فرهنگ و فرهنگ زندگی مخصوص به خود هستند.

همین موضوع سبب شد تا در این مقاله از ایده آل مگ به بررسی بهترین شهرهای انگلیس برای زندگی و مهاجرت بپردازیم. اگر شما هم هوای بریتانیا به سرتان زده است؛ حتما تا پایان با ما همراه باشید.

لندن: پایتخت مدرن و گران انگلیس

لندن به عنوان پایتخت انگلستان، بزرگ‌ترین، مشهور‌ترین و محبوب‌ترین شهر بریتانیا است. این شهر سال‌هاست به عنوان یکی از قطب‌های مالی جهان شناخته می‌شود و به‌خاطر فناوری‌های متنوع تکنولوژی، مشهور شده است.

لندن پایتخت مدرن انگلیس

در لندن شما شاهد انواع فرهنگ‌های مختلف از سراسر جهان خواهید بود که این موضوع، باعث جنب و جوش فراوان در خیابان‌های آن شده است.

با این‌حال، شاید نکته منفی درباره زندگی در لندن، قیمت بالای ملک و خانه باشد! به عبارتی دیگر، اگر بخواهید در این شهر یک خانه اجاره کنید، احتمالا برایتان بسیار گران تمام خواهد شد.

از طرف دیگر، لندن به معنی واقعی کلمه، بهترین انتخاب برای یک سبک زندگی سالم، جستجوی کار و لذت بردن از یک محیط آرام است. (البته در بریتانیا و نه در سراسر اروپا!)

لندن مرکز رشد اقتصادی در انگلستان است و فرصت‌های زیادی برای یادگیری، رشد و کسب تجربه در اختیار شما قرار می‌دهد. در عین حال، رقابت شغلی در این شهر بسیار بالا است؛ زیرا جمعیت آن سال‌هاست که ثابت مانده و متقاضی کار هم تا دلتان بخواهد در پایتخت انگلیس دیده می‌شوند!

مهاجرت به لندن و شرایط زندگی در این شهر

با این حال، لندن در هنگام مشاهده روند شکوفایی فضاهای کار مشترک، واقعا متمایز است. دقیقا به همین دلیل است که ما شرط می‌بندیم هرگز از زندگی در این شهر، خسته نخواهید شد.

بنا به دلایل زیر، لندن می‌تواند یکی از بهترین شهرهای انگلیس (و به احتمال زیاد بهترین) باشد:

  • زندگی شبانه و تنوع غذایی لندن در سراسر بریتانیا، بی‌نظیر است.
  • لندن مرکز تعدادی از پردرآمدترین بخش‌های کاری در جهان است.
  • بهترین شهر برای نمایش فرهنگ، تاریخ و تمدن بریتانیا محسوب می‌شود.
  • شبکه حمل و نقل عظیمی دارد و به نوعی بهترین شهر برای برقراری تعامل میان زندگی و کار است.
  • فرصت‌های کاری فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

صرف نظر از آن‌چه که به دنبال آن هستید، لندن برای همه، چیزهایی در چنته دارد. این شهر بیش از 2 هزار سال قدمت دارد و دارای تاریخ و فرهنگ غنی است.

لندن علاوه بر دیدنی‌های مهمی مانند کاخ باکینگهام، کلیسای وست مینستر، پل برج و بیگ بن، دارای تعداد زیادی موزه، گالری‌های هنری و مکان‌های تاریخی است تا ساکنان خود را دائما سرگرم کند.

این شهر همچنین تعدادی باغ زیبا، پارک و جنگل‌های شهری را برای یک سبک زندگی فعال در فضای باز، به نمایش می‌گذارد.

لندن با داشتن کافه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های غذاخوری و … به عنوان بهشت عاشقان غذا شناخته می‌شود. برخی عقیده دارند امتحان کردن تمام غذاهای این شهر، یک عمر طول خواهد کشید!

منچستر: شهری ارزان با فرصت های شغلی متنوع

این شهر زیبا که در شمال انگلستان قرار دارد، سال‌هاست که به عنوان نماینده فرهنگ و هویت بریتانیایی شناخته می‌شود. اول از همه این را بدانید که منچستر، بهترین انتخاب برای افرادی است که قصد کار کردن در رسانه (مدیا) را دارند.

منچستر یکی از بهترین شهرهای انگلیس

نکته جالب دیگر این‌که منچستر از لندن، بسیار ارزان‌تر است! این شهر مملو از بهترین هنرها، موسیقی‌ها، تئاترها و معماری است. همچنین پر از رستوران‌ها، تفریحات شبانه و مراکز خرید است که به سرعت، در حال توسعه و پیشرفت هستند.

منچستر یک کلان شهر پویا است که فرصت‌های کاری در زمینه‌هایی مانند امور مالی، رسانه‌های دیجیتال، بیوتکنولوژی و حقوق را در اختیار شما قرار می‌دهد.

منچستر نه تنها یک شهر عالی برای زندگی و کار است، بلکه یکی از بهترین شهرهای بریتانیا برای جمعیت دانشجویی هم محسوب می‌شود.

نرخ اشتغال در منچستر بالا است؛ بنابراین بهترین گزینه برای پیدا کردن کار، ایجاد خانواده، اجاره کردن منزل و … به شمار می‌رود. علاوه بر همه این‌ها، یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی در بریتانیا هم در این شهر واقع شده است.

شرابط زندگی در شهر منچستر

به دلایل زیر، ما منچستر را یکی از بهترین شهرهای انگلیس می‌دانیم:

  • تنوع خیره کننده فرصت‌های شغلی و سطح بالای اشتغال
  • هزینه زندگی مقرون به صرفه
  • زندگی شبانه فوق‌‌العاده و رستوران‌های متنوع
  • امکانات شگفت‌انگیز برای دانشجویان و دانش‌آموزان
  • تنوع فرهنگی و ارائه فرهنگ مدرن بریتانیا

منچستر اقتصاد خود را از طریق تولید و رسانه رشد داده و به همین دلیل، به یک کارفرمای بزرگ برای ساکنین خود، تبدیل شده است! جالب است بدانید از هر 10 نفر که در این شهر سکونت دارند، 1 نفر در بخش تولید، مشغول به کار است.

بیرمنگام: شهری تجاری با هزینه زندگی مناسب

اگر به دنبال یکی از بهترین شهرهای انگلیس از نظر هزینه زندگی هستید، شاید بیرمنگام بهترین انتخاب شما باشد. شهری در مرکز میدلندز غربی که بعد از لندن، دومین شهر بزرگ چند فرهنگی انگلستان به شمار می‌رود.

بیرمنگام یکی از بهترین شهرهای انگلیس

بیرمنگام بیش از همه به دلیل صنعت، تجارت و بخش های تجاری پر رونق خود، در سطح جهانی مشهور شده است. همین موضوع باعث می‌شود که فرصت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای در این شهر، در انتظار مهاجران قرار داشته باشند.

بیرمنگام چیزهای زیادی برای عرضه به شما دارد. برای شروع، می‌توان به انواع گالری‌ها، مراکز خرید و سرگرمی‌های متنوع اشاره کرد که باعث می‎شوند هرگز از اقامت در این شهر، خسته نشوید.

برخی از ساکنین محلی معتقد هستند که رستوران‌ها و تنوع غذایی بیرمنگام، حتی از لندن هم بیشتر است! همین موضوع سبب می‌شود که عاشقان غذا، حسابی از بودن در این شهر لذت ببرند.

شرایط زندگی در شهر بیرمنگام

برخی از دلایلی که ما بر اساس آن‌ها، شما را به اقامت در بیرمنگام تشویق می‌کنیم، شامل موارد زیر هستند:

  • قرار گرفتن در مرکز انگلستان
  • هزینه زندگی کمتر نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر این کشور
  • جامعه چند فرهنگی و چند قومیتی
  • جنبه‌های تاریخی فراوان و میراث فراوان
  • فضای کسب و کار مناسب و ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد

بیرمنگام که زمانی به عنوان مرکز صنعتی بریتانیا شناخته می‌شد، امروزه به یک کلان شهر چند فرهنگی و مدرن تبدیل شده است. به طور کلی می‌توان گفت که بیرمنگام، بهترین شکل انگلیس برای افرادی است که به تازگی وارد این کشور شده‌اند.

یکی دیگر از مواردی که بیرمنگام را به یکی از بهترین شهرهای انگلستان تبدیل می‌کند، زندگی اقتصادی پررونق، در عین قیمت‌های مناسب است.

شما در بیرمنگام می‌توانید به اندازه لندن درآمد داشته باشید. با این تفاوت که هزینه‌ زندگی در این شهر، 22 درصد کمتر از پایتخت شلوغ و پر زرق و برق انگلیس است.

علاوه بر این، بیرمنگام و همسایه‌اش وارویک، دارای برخی از معروف‌ترین دانشگاه‌های بریتانیا هستند که آن را به شهری باورنکردنی برای زندگی دانشجویی تبدیل کرده است.

ردینگ: شهری چند فرهنگی با کیفیت زندگی عالی

ردینگ که در 65 کیلومتری غرب لندن واقع شده است، یکی از بهترین کلان شهرهای انگلیس به لحاظ زندگی شهری، حومه و روستایی محسوب می‌شود.

ردینگ یکی از بهترین شهرهای انگلیس
ردینگ یکی از بهترین شهرهای انگلیس

اگر به دنبال شروع یک زندگی شغلی در بریتانیا هستید، این شهر شلوغ و پر جنب و جوش، می‌تواند یکی از بهترین اتنخاب‌های شما باشد. جالب است بدانید که ردینگ شهرت خود را بیش از هر چیز، مدیون حال و هوای چند فرهنگی خود است.

از طرف دیگر، می‌توان گفت که ردینگ یک شهر دانشگاهی بوده و بخش فناوری اطلاعات پر رونقی دارد. البته نباید از تنوع بالای رستوران‌ها و مراکز خرید این شهر هم به سادگی عبور کرد.

این شهر همچنین دارای رشد اقتصادی پایداری است که آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای امرار معاش، تشکیل خانواده و کار در بریتانیا تبدیل کرده است.

چرا ما ردینگ را به عنوان یکی از بهترین شهرهای انگلیس در نظر گرفته‌ایم؟ به دلایل زیر:

  • فاصله کم تا لندن (30 دقیقه با قطار)
  • جامعه گرم و خودمانی و زندگی شبانه عالی
  • قیمت مناسب مسکن
  • بخش IT پررونق
  • فرصت‌های شغلی متنوع

ردینگ برای افرادی مناسب است که از طرفی نمی‌خواهند خود را در شلوغی‌های لندن غرق کنند، و از طرف دیگر، هنوز هم دوست دارند به پایتخت انگلستان نزدیک باشند.

شرایط زندگی در ردینگ

البته نزدیکی به لندن، تنها جذابیت ردینگ نیست! جالب است بدانید که نمایندگی‌ شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، سیسکو و … در انگلیس، در این شهر واقع شده‌اند!

فستیوال معروف ردینگ، هر ساله بیش از 90 هزار نفر را به خود جذب می‌کند! همین موضوع به خوبی نشان دهنده جایگاه بالای این شهر در فرهنگ و موسیقی بریتانیا است.

اگر خانواده‌ای هستید که بچه‌های مدرسه‌ای دارند، Reading با 38 مدرسه ابتدایی و 7 دبیرستان، یک گزینه عالی برای شما خواهد بود.

ساوتهمپتون: شهری ساحلی و دانشگاهی

ساوتهمپتون یک شهر ساحلی در جنوب انگلستان است و برای قرن‌ها، مهم‌ترین بندر بریتانیا به شمار رفته است. همین موضوع، این شهر را به یک انتخاب عالی برای علاقمندان به زندگی در کنار دریا، تبدیل می‌کند.

ساوتهمپتون یکی از بهترین شهرهای انگلیس

در عین داشتن جاذبه‌های ساحلی، ساوتهمپتون برای متخصصان جوان هم بهترین انتخاب به شمار می‌رود. به عقیده بسیاری از کارشناسان، این شهر یکی از بهترین شهرهای انگلیس برای کار و زندگی است.

شاید یکی از مشهورترین جذابیت‌های ساوتهمپتون، منطقه‌ای باشد که کشتی تایتانیک سفر خود را از آن‌جا آغاز کرده است! البته نمی‌توان از آرامش و ورزش‌های آبی آن هم به راحتی غافل شد.

از طرفی دیگر، ساوتهمپتون شهرت علمی بسیار خوبی دارد و در حال حاضر، میزبان بیش از 30 هزار دانشجو از سراسر جهان است. همچنین به عنوان یک شهر عالی برای زندگی شاد نیز شناخته می‌شود.

بنا به دلایل زیر، ما شما را به اقامت در ساوتهمپتون تشویق می‌کنیم:

  • ساوتهمپتون تسهیلات مسکن ارزان قیمت ارائه می‌دهد.
  • این شهر دارای دو دانشگاه معتبر است.
  • به عنوان یک مرکز فرهنگی در حال توسعه، شناخته می‌‎شود.
  • دارای شهرت عالی در زمینه بخش‌های دریایی، خرده‌فروشی و مهمان‌نوازی است.

اگرچه امروزه دیگر اثری از صنعت دریانوردی در ساوتهمپتون دیده نمی‌شود، ولی این شهر همچنان لقب پایتخت دریایی بریتانیا را به خود اختصاص داده است.

بریستول: ایده آل برای متخصصان و دانشجویان

بریستول در جنوب غربی انگلستان واقع شده و همه آن را به عنوان یکی از بهترین شهرها برای کار و زندگی می‌شناسند. این شهر موقعیت‌های شغلی متنوعی را در حوزه‌های فناوری اطلاعات، تولید و ارتباطات، در اختیار شما قرار می‌دهد.

بریستول یکی از بهترین شهرهای انگلیس

بریستول که این روزها به آن لقب “مینی لندن” هم داده شده است، خانه بسیاری از شرکت‌های نوپا است. این شهر در میان کارفرمایان و کارمندان بسیار محبوب است؛ زیرا فرصت‌های آموزشی فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند.

رشد بریستول با سرعت خوبی ادامه دارد و آن را به گزینه‌ای ایده آل برای زندگی و کار در بریتانیا تبدیل می‌کند. در کنار این مورد، منظره‌های بسیار متنوعی دارد و به نوعی، یکی از شهرهای زیبای انگلیس هم محسوب می‌شود.

افراد مختلفی از قبیل دانشجویان، متخصصان حوزه فناوری اطلاعات، افراد علاقمندان به کار در مراکز تولیدی و … می‌توانند با اطمینان خاطر، بریستول را برای اقامت در انگلیس، انتخاب کنند.

موارد زیر، تنها برخی از دلایل قرار گرفتن بریستول در میان بهترین شهرهای انگلیس هستند:

  • شهری با تاریخ و میراث فرهنگی غنی است.
  • فرصت‌های کارآفرینی موفقی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • دارای سیستم حمل و نقل عالی است.
  • به بسیاری از مکان‌های زیبا و حومه‌ای انگلیس نزدیک است.
  • به عنوان یکی از سبزترین شهرهای جهان شهرت دارد.

بریستول مدرن که زمانی به خاطر کشتی‌سازی تجاری و دریایی خود شهرت داشت، اکنون شهرت خود را به عنوان مکانی برای شرکت‌های نوپا به دست آورده است.

لیدز: بهترین شهر دانشجویی انگلیس

لیدز یکی از بهترین شهرهای انگلیس بر اساس اشتغال، هزینه، زندگی شاد و سطح رفاهی است. خرید در لیدز یکی از بهترین تجربه‌های خرید شما می‌شود؛ زیرا این شهر میزبان تعداد زیادی از خرده فروشان محلی است!

لیدز یکی از بهترین شهرهای انگلیس

همین خرده فروشان تا حد زیادی توانسته‌اند به رونق لیدز کمک کنند؛ به شکلی که امروز می‌توان ادعا کرد این شهر میزبان بهترین رستوران‌ها، بارهای شبانه، کلوپ‌های شبانه، سالن‌های غذای‌خوری و هتل‌های انگلستان است.

لیدر در زمینه آموزش عالی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ زیرا دارای 3 دانشگاه معتبر است که 2 مورد از آن‌ها، درست در مرکز شهر واقع شده‌اند.

لیدز در اکثر نطرسنجی‌ها، به عنوان بهترین شهر انگلستان برای زندگی دانشجویی انتخاب می‌شود. این شهر متنوع و جهانی، فضای آرامی دارد و همه چیز را برای یک زندگی ایده‌آل، در اختیار ساکنین خود قرار می‌دهد.

چرا باید لیدز را برای اقامت انتخاب کنید؟ به یکی از دلایل زیر:

  • وجود 3 دانشگاه برجسته و معتبر در سطح جهانی
  • برخورداری از مناطق بسیار زیبای شهری و طبیعی
  • فرصت‌های کاری متعدد

لیدز بزرگ‌ترین شهر ایالت یورکشایر و همچنین شمالی‌ترین شهر در لیست انتخابی ما است. اگر به دنبال فرهنگ غنی شمال انگلستان هستید، مطمئن باشید شهری بهتر از لیدز پیدا نخواهید کرد.

فراموش نکنید که ایالت یورکشایر یکی از زیباترین مناطق انگلیس است و اقامت در لیدز، این اجازه را به شما می‌دهد که به تمام مناظر زیبای این منطقه، تسلط کامل داشته باشید.

آکسفورد: خانه مشهورترین دانشگاه جهان

آکسفورد خانه یکی از بهترین، مشهورترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان است. البته مناظر بی‌نظیر و امکانات عالی را هم باید به ویژگی‌های برجسته شهر آکسفورد اضافه کنیم.

آکسفورد یکی از بهترین شهرهای انگلیس

بدون تردید، آکسفورد در بخش‌های دانشگاهی و آموزشی، یک شهر عالی به شمار می‌رود. از طرفی دیگر، فرصت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای را در اختیار معلمان و اساتید دانشگاه قرار می‌دهد.

آکسفورد در سطح جهانی به عنوان یک مقصد عالی برای مهاجرت شناخته می‌شود. جامعه پیشرفته در حال رشد، این شهر را به مکانی ایده‌آل برای زندگی و کار دانشجویان مختلف، تبدیل کرده است.

تفریحات شبانه، رستوران‌های متعدد، کافه‌ها، موسیقی زنده و … از جمله جذابیت‌های دیگر شهر آکسفورد محسوب می‌شوند. این قول را از ما داشته باشید که هرگز از اقامت در آکسفورد پشیمان نخواهید شد.

اگر می‌خواهید یک پیاده‌روی معمولی در اطراف آکسفورد داشته باشید، پارک‌ها و موزه‌های زیبای متعددی برای کاوش وجود دارد. قطعا از تماشای مناظر اطراف، رودخانه‌ها و … نهایت لذت را خواهید برد.

بنا به دلایل زیر، ما آکسفورد را به عنوان یکی از بهترین شهرهای انگلیس معرفی می‌کنیم:

  • یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده است.
  • نمونه‌های قابل توجهی از معماری بریتانیا را در سراسر شهر مشاهده خواهید کرد.
  • دارای زیبایی‌های طبیعی چشم‌نواز است.
  • با قرار داشتن دفتر مرکزی بهترین شرکت‌ها در این شهر، از نرخ اشتغال بالایی برخوردار است.

جالب است بدانید که آکسفورد یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری انگلیس هم محسوب می‌شود. علاوه بر این، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک شهر پیشرو در زمینه فناوری پیشرفته است.

کلام آخر

انگلستان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای زندگی، مهاجرت، تحصیلات و حتی مسافرت به شمار می‌رود. در این میان، برخی از شهرهای این کشور، بیش از سایرین می‌توانند امکانات یک زندگی مناسب را برای شما فراهم آورند.

در این مقاله به بررسی بهترین شهرهای انگلیس پرداختیم. خوشحال می‌شویم اگر تجربیات خود را در زمینه زندگی در این کشور، با ما و سایر خوانندگان مجله ایده آل مگ به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین شهر انگلیس برای تحصیل کدام است؟

شهرهای لیدز، منچستر، بریستول و آکسفورد با توجه به وجود دانشگاه‌های متعدد و هزینه زندگی پایین، بهترین انتخاب برای دانشجویان محسوب می‌شوند.

بهترین شهر انگلیس برای اجاره خانه کدام است؟

شهرهای منچستر، ردینگ، بریستول و لیدز به لحاظ قیمت مسکن، از سایر شهرهای انگلیس وضعیت بهتری دارند.

2.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x